Podle velikosti objektu k demolici řekne st. úřad jestli na to bude chtít projekt nebo ne (cena projektu cca 5-6tis., jinak žádné poplatky). Dá se to i vyřídit v jednom projektu jako demolice a stavba nového - v jednom řízení. Nebo každé zvlášť. POZOR pokud budete potřebovat přendat přípojku elektřiny - "kapličku", skříňku ve zdi , střešní přípojku ...,udělá to dodavatel elektřiny na vlastní náklady jen po předložení demoličního výměru ze st. úřadu. Jinak to budete platit sami. My to máme teď čerstvě za sebou, za posunutí kapličky o cca 5m bychom platili 180 000,- !!! Po předložení výměru nemusíme platit nic. Ať se daří :-)
@avalok Dobrý den, natrefila jsem na Váš příspěvek - zajímá nás hlavně to posunutí kapličky. My totiž s čezem bojujeme o to samé, nejdřív nám navrhli přesunutí za 300 tis, teď se přišlo na to, že lze řešit kratší cestou "jen" za 150 tis...ale, prakticky kaplička je umístěna v dřevěné chatce, která je zapsaná na LV jako rekreační objekt, takže podle mě, když si zažádáme o demolici, tak by to měli udělat zdarma jako Vám. Chata je vážně v hrůzostrašném stavu, takže by nás její demolice stejně čekala. Na stavebním úřadu se ale ptají, jestli chceme demolici na vlastní žádost, nebo jestli ji oni jako stavební úřad mají nařídit...můžu se prosím zeptat, jaký druh demolice jste měli ať si zažádáme o stejný demoliční výměr, ať taky nic neplatíme? A za jak dlouho byl čez ochoten kapličku posunout po předložení tohoto výměru? aby jim to zase netrvalo roky, oni mají na vše své termíny :( Respektují termín stanovený stavebním úřadem? Děkuji Míša
@misaksvorc Omlouvám se za pozdní opdověď :-).
My jsme měli demolici na naši žádost, stavební úřad po nás chtěl projekt demolice, protože zastavěná plocha starého domu byla cca 200m2 - starý statek. Možná menší objekt by měl jen nějakou demoliční žádost, to nevím.
Projektant za 6 tisíc vyřídil vše co se týkalo stavebního úřadu - řekli mu co chtějí.
V demoličním projektu se neřešil termín přeložení elektřiny, na to si udělali v Eonu svůj projekt a povolení, o to jsme se nestarali. Stavební úřad jim vydal povolení na přeložení přípojky,myslím že tam žádný určený termín dokončení nebyl.
Napřed nám řekli že to bude cca 2 roky trvat, pak ve vsi dělali na něčí parcelu nový kousek přípojky, takže jsme se svezli s tím. Bylo to za 8 měsíců od demolice. ale jinak by to asi fakt trvalo dlouho.
Jinak jsme měli štěstí, že při návštěvě pozemku jsme " náhodou " zjistili, že už nám to překládají! Dělala to firma najatá Eonem, prorazili kanalizaci i když jim muž řekl kde je a málem nám kapličku postavili o 1 metr jinam než měla být!! Takže si to hlídejte a buďte u toho!!!
Do nové kapličky nám přendali starý elektroměr, nenechte si starý odpojit a dávat jiný nový, stojí to zbytečné peníze!!
Platili jsme 12 tisíc - na novou kapličku a jističe.
Nesmíte se nechat odbýt, oni to prostě zkouší....
Přeju hodně štěstí!
Natrefili jsme na dům, který je ve městě na docela zajímavém místě, bohužel v památkové zóně . Je to naprostá ruina, která nejde zrekonstruovat, není tam ani voda, odpady, nic. Barák je na zbourání, na jeho místě bychom uvažovali postavit nový. Máte někdo zkušenosti s památkáři, jak se k tomu staví a jestli by vůbec povolili zbourání (myslím bez toho, abychom jim narvali plný kapsy úplatků)?
Pokud by někoho zajímalo do budoucna ČEZ zpoplatňuje odstranění nebo přemístění zařízení distribuční soustavy podle toho z jakého důvodu se bude provádět demolice.
1. Nařízená demolice z důvodu poškozování věci nebo havarijního stavu nemovitosti: jedná se o případy kdy nějak prokážete že zařízení čezu poškozuje dům například vzdušné vedení připevněné na domě způsobuje praskání zdiva nebo o případy kdy je demolice nařízená z důvodu havarijního stavu nemovitosti (mohlo by dojít ke zřícení). Potom provede zpravidla ČEZ přemístění nebo odstranění jejich zařízení zdarma.
2. Dobrovolná demolice: to je všechno ostatní např. chci zbourat dům ikdyž je více méně v pořádku a postavit si nový. V těchto případech platí žadatel čezu veškeré náklady.
@fretyno A odkdy by toto mělo platit? Koupili jsme starý dům, který chceme nechat zbourat, protože je v havarijním stavu a už se nedá zrekonstruovat. Elektrika je přivedená na zeď domu vzduchem ze sloupu NN ze sousedova pozemku, my chceme nechat přeložit a vyvést novou elektriku ze sloupu NN umístěného na našem pozemku zemí. Za tohle po nás ČEZ požaduje 22 tis. Kč.
@verrronikaaa To už by mělo platit, ale museli byste nějak doložit, že je dům skutečně v havarijním stavu.To bohužel nevím jak se dělá, Nejspíš si zavolat statika, který by Vám napsal nějaké rozhodnutí, že je stavba nebezpečná a musí se zbourat. Doporučuju napsat e-mail na cez@cez,cz a zeptat se co je potřeba doložit abyste dokázali, že jde o nařízenou demolici.
Dobrý den,
prosím o aktuální informaci. Zvažujeme koupi starého domu s číslem popisným. Elektřina je vedena vzduchem ze sloupu na vedlejším pozemku. Máme správnou informaci, že nově se elektřina vede už pouze pod zemí? Tušíme tedy, že je třeba zažádat ČEZ o přeložku. Od statika víme, že dům nelze zrekonstruovat a musí jít k zemi. Jak tedy se vším nejlépe postupovat? Chápu dobře, že v tomto případě vše půjde na náklady ČEZu? Musím kontaktovat majitele vedlejšího pozemku, že něco takového chystáme? Nebo to už vyřeší ČEZ? Děkuji děkuji dekuji. :-)
Dobrý den, nevíte někdo o případném zájemci, který by měl zájem o bouračku starého domu cca 230m2? Materiál, o který by měl zájem si může odvézt. Děkuji :-)
Zkusila bych na mistnim FB nebo na bazosi. Jen se zeptam, taky to budeme resit... Jestli se nepletu, tak na odbor zivotniho prostredi musite dolozit papiry o zlikvidovani (odvezeni na skladku). To jim to na zivotnim prostredi nebude chybet? Mate nekdo zkusenost?
@xslunecnice než jsme dostali povolení k odstranění stavby, tak jsme dostali od odboru životního prostředí dotazník kde jsme měli uvést co za matros bude na bouracce a co s ním budeme dělat, takže už jsme dopředu nahlásil že 2/3domu budou znovu využíty a zbytek se odveze na úložiště suti. Máme k tomu faktury za vývoz.
Dřevo si vzal soused. Pár tašek myslivci na stavbu krmelcu, kamenivo šlo do základu a něco jsme rozdali na zahrádky sousedům a cihly jsme ocistili, pokládali na palety a lidé poodnaseli. Jinak rozbyte cihly nebo drť se všechna odvezla na to úložiště.
@xslunecnice Nás rovnou na ŽPR poučili, co si tam máme napsat. Nejde napsat dřevo bude využito na topení, to způsobuje škodliviny, takže my si napsali - dřevo: bude použito stavebním podnikatelem k dalšímu využití, cihly: po očištění budou dále použity stavebním podnikatelem. Poškozené cihly budou rozdrceny a také využity, beton: v rámci recyklace bude drcen a využit, kameny: budou využity v místě stavby, zemina: bude použita na terénní úpravy. Žádný papíry o likvidaci jsme proto dokládat nemuseli, protože vlastně žádný odpad nevznikl ;)
@xslunecnice ja jsem mel cestne prohlaseni o likvidaci odpadu, ale to bylo na novostavbu ke kolaudaci, pri demolici po mne nikdo nic o likvidaci odpadu nechtel