Ráda bych přiblížila naši vizi, historické pozadí a dotkla se práv a povinností Profesionálů. Všeobecná představa je, že je Profesionál uživatel, který na stránce působí komerčně, prezentuje své služby. Za tuto službu si platí. Tato představa je sice pravdivá, ale velmi zkreslená. Pojďme se na to proto podívat blíže.
Začnu historickým pozadím
Je přirozené, že si tady uživatelé doporučují a hodnotí komerční služby. V mnohých příspěvcích, ve kterých uživatel doporučuje komerční službu se ukázalo, že nejde o upřímnou snahu pomoci a podělit se o svou zkušenost, ale o chytrou reklamu. Zástupci firmy se tváří jako Váš soused na stránce a spokojený zákazník firmy, ve které ale ve skutečnosti pracuje. Takový způsob "doporučení" vnímáme jako manipulaci a lež. O takovou reklamu u nás nestojíme. Vznikla tedy potřeba mít transparentní systém komerční prezentace. Při této příležitosti nás napadlo vytvořit vzájemný dialog mezi návštěvníky stránky a lidmi z firem. Ten by mohl vést ke vzájemné prospěšnosti, protože firmy mohou nabídnout kvalitní informace, rady a tím pomáhat. Obávali jsme se, že ne všechny firmy mají zájem radit a pomáhat. Jsme však přesvědčeni, že neexistují jen firmy, které svůj obchod stavějí na manipulativní reklamě a odfláknuté práci. Jsou i takoví, kteří si zakládají na kvalitní práci, férových podmínkách a upřímné snaze pomoci. A s takovými by to mohlo fungovat. Služba Profesionálové začala mít jasnější podobu - vizi.
Vize Profesionálů
- Naší vizí je, aby všichni uživatelé, kteří stránku využívají byli součástí jednoho společenstva "sousedů" na Modrastrecha.cz. Profesionál má být plnohodnotným členem společenství. Zapojuje se do diskuzí, zveřejňuje zajímavé příspěvky o své práci, informuje o akcích, slevách a novinkách v oboru, sdílí své zkušenosti, reaguje na příspěvky jiných, radí, pomáhá, nachází si zde přátelé a budoucí zákazníky.
- Profesionál je konkrétní člověk - Karel, Adam, Zuzana..., který na stránce zastupuje firmu, ve které pracuje a nebo ji vlastní. Ukázat vlastní tvář je předpoklad důvěry. Budovat dobré jméno na důvěře zákazníků si myslíme, že je správný směr.
- Profesionál neobtěžuje, jeho způsob prezentování se je založený na tom, že pomáhá tam, kde někdo pomoc hledá, přispívá tam, kde jeho příspěvky mají přidanou hodnotu, komentuje to, k čemu se dokáže odborně vyjádřit a označuje kliknutím na "To se mi líbí" jen to, co se mu opravdu líbí. Tímto si budeje důvěru.
- Chceme tvořit férový vztah mezi firmami a jejich zákazníky. Stále žijí předsudky na obou stranách. Zákazník vnímá firmu jako tu, která se snaží od něho vytáhnout co nejvíce peněz za minimum práce. Na oplátku firmy vnímají zákazníka jako toho, kdo by chtěl všechno a nejlépe zdarma. Z toho může být jen boj, kdo z koho. My ve firmách a zákaznících vidíme především lidi. Zákazník - člověk, který touží dostat kvalitní práci a firma - člověk, který touží být potřebným a odměněným za svou práci. Podle nás, jestli jedna strana vloží kvalitní práci a druhá adekvátní odměnu, vztah je férový. Už to není boj kdo z koho, ale vzájemná dohoda. Ta je o důvěře, dobrém jméně, skutečných doporučeních, snaze pomoci...o tom má být služba Profesionálů.
Práva a povinosti Profesionálů
Naplnit vizi je dlouhodobý proces, který má své etapy. Není možné, abychom hned dovolili vše a slepě věřili, že všichni se budou chovat tak, jak si představujeme. Realita je jiná a změnit zažité způsoby myšlení a chování je náročné. Mnozí si myslí, že dobrá reklama znamená, že musím všude, kde se to jen dá, vložit link na svůj web, všem říkat jaký jsem já super, nejlépe velkými písmeny, rozposílat nevyžádanou poštu a za každou cenu být na očích. Tohle ale přináší jen krátkodobý úspěch za cenu toho, že po čase už nikdo těmto řečem nevěří. Právě z tohoto důvodu budeme práva Profesionála rozšiřovat postupně tak, aby cítil, kde je hranice slušnosti vůči uživatelům. Cílem je, aby měl Profesionál všechna taková práva, jaká má i běžný uživatel. Ve velké míře jsme se už k tomu přiblížili. Jestli ale bude někdo zneužívat svá práva, jsme ochotni spolupráci ukončit.
Povinností Profesionála je za službu zaplatit. Jsme přesvědčeni, že jestli má někdo finanční příjem díky používání naší stránky, má za tuto možnost platit prostřednictvím nabízených komerčných služeb. Jestli někomu naše služby z jakýchkoli důvodů nevyhovují, nemá žádným způsobem upozorňovat na své komerční aktivity.
Situace Profesionála, které neakceptujeme
Nechceme skrytou reklamu, tak jak jsme už na začátku vzpomenuli, když se někdo tváří jako spokojený zákazník a přitom je firmou. Taktéž zde patří využívání naší stránky na "soukromé" účely, přičemž "soukromé" příspěvky jsou o firmě a nebo o produktech, které prodává jako firma. Skrytou reklamu řešíme upozorněním na komerční úmysl a doporučením služby Profesionálů. V případě odmítnutí služby a ignorování upozornění zamezíme přístupu na stránku. Chápeme, že se může stát, že někomu naše komerční služby nemusí vyhovovat, ale respekt má být oboustranný. Neakceptujeme ani to, když si Profesionál vytvoří další login s tím, že ho chce použít jako soukromá osoba a nebo naopak, že si vytvoří nový login jako Profesionál a starý si nechá na soukromé účely. Ikdyž jsme se v minulosti snažili vyjít vstříc tomuto požadavku, dříve či později došlo ke komerční aktivitě z loginu, který měl být na soukromé účely. Chápeme, že tímto můžeme omezit ty, kteří by tuto možnost využívali v souladu s dohodou. Porušení ale velmi podkopává účel služby Profesionálů, proto budeme v této věci striktní.
Buďte Profesionály
Věřím, že se nám podařilo přiblížit Vám, kdo je Profesionál. Chceme, aby všichni Profesionálové, spolu s ostatními uživateli stránky, chápali naše důvody, proč tato služba vznikla a co si dává za cíl. Ideou Profesionálů chceme nabízet nový pohled na obchod, nový pohled na reklamu a marketing, tvořit nový vztah mezi zákazníky a firmami, kde je klíčovým slovem důvěra. Dobré jméno se nepřipíše jen tak, ale získává se dobrou a kvalitní prací. Ukažte se vy, kdo chcete být Profesionály! Jsou tady lidé, kteří čekají na dobře odvedenou práci, pomoc a radu. Jsme přesvědčeni, že takovou každý dobře ocení.
Těšíme se na Vaše otázky, dotazy a návrhy.
Asmira team