Jdu si k vám pro radu ohledně energií. Máme pasiv a topíme elektřinou, těšili jsme se na poměrně levnou sazbu (D57d). K 31.12.2019 nám končí dvouletá smlouva u e-onu, tak jsme se vrhli do řešení případného nového dodavatele - na základě nabídnuté ceny. Na lince e-onu nám ale řekli, že vzhledem k tomu, že jsme nepodali výpověď 90dnů před koncem smlouvy, tak nám ji automaticky o rok prodloužili. A to s dvojnásobnými cenami. Obranu prý...
- ozzy77Řadu nemám žádnou, ale řádně jsi mě vyplasila, takže jdu hledat smlouvu a číst 😎
- marvac@ozzy77 ted jsem se taky lekla...tys to nejak popletl - vzdyt nejsi Kissak ale Ozzak 😀
- ozzy77@marvac já už jsem někdo? Já se nevidím a tudle mi kdosi psal, že jsem pořád nikdo, tak nevím.....
- mitomaPokud máte ve smlouvě automatické prodloužení tak ji prodloužit můžou, jinak by měla smlouva sama zaniknout k tomu datu. Každopádně nechápu proč tam dávají těch 90 dni, když je smlouva na dobu určitou. My jsme zatím u ČEZ kde je taky smlouva na dobu určitou a sami se ozvali zda chceme prodloužit.
- marvac@ozzy77 ja vim 👍
- sarihyJá tedy nevím, ale začetla jsem se do podmínek od E-onu a podle mě vám kecají - https://www.eon.cz/-a86763---o_bsHqc9/obchodni-podminky-dodavky-elektriny-platne-k-1-1-2013 Podívejte se do bodu 6., tam je to docela srozumitelně popsáno, zajímavý je pro tento případ myslím hodně bod 6.7....
- sarmajmy jsme sice jinde, ale výhodný produkt jsme měli na 2 roky s tím, že 90 dní před koncem dvouleté lhůty máme právo vypovědět smlouvu nebo sjednat další jiný produkt. Když bychom zapoměli, tak bylo ve smlouvě, že po uplynutí těch 2 let to skočí na základní produkt, kde jsou ceny nevýhodné. Chce si to dobře pročíst smlouvu, jaké máte podmínky a hlavně si poznačit datum, kdy produkt končí. My to tak hlídáme pořád, záleží, jestli máme produkt-ceny sjednané na 1 rok nebo na 2.
- sarmaja taky pozor, u někoho smlouvu na dobu neurčitou můžeš vypovědět kdykoliv s tím, že odejdeš kdykoliv bez sankcí. Jinde musím čekat, až ti ten produkt doběhne a pohlídat si tu lhůtu 90 dní a dát vypovědět. Hlavně tu výpověď musí oni dostat dřív než začne běžet těch 90 dní. Jinak jsi zase v pasti a tak pořád dokola.
- sarmaja před uplynutím těch 90 dní taky jim můžeš zavolat, že ti končí produkt a chceš , aby ti nabídlo opět něco výhodného, abys nemusela měnit dodavatele. Buď se domluvíte nebo napíšeš výpověď a hledáš nového dodavatele
- danaauAle jestli Vás můžu uklidnit, tak Vaše nové ceny máte pořád nižší než nové ceny u Čezu co nás teď po zdražení čekají...
- sarmaj@sarihy ale pokud mají smlouvu na dobu neurčitou a sjednaný produkt na 2 roky a ten teď končí a oni ve lhůtě 90 dní se neozvali, tak jim to skočí na ty základní vyšší ceny. my nemáme eon, ale Bohemiu a ta to má taky tak. Ten bod 6.7 je situace, kdy se vždy od ledna navyšují ceny za energie. Ty máš nějaký výhodný produkt a oni pošlou dopis, že se mění OP a navyšují se ceny. Ty máš tak právo nepřijmout ty nové podmínky a odstoupit od smlouvy. Aspoň si myslím, že to tak je. my tohle řešili předloni, když přišly dopisy, že se zvedají ceny od nového roku.
- sarihy@sarmaj Paní píše, že mají dvouletou smlouvu, jejíž platnost končí 31.12.2019
- sarmaj@sarihy no ona je smlouva a smlouva, nechci se dohadovat, když nevím, jak přesně to mají. Paní si může plést tu základní smlouvu na dodávku a smlouvu na uzavřený produkt s výhodnými cenami na dobu určitou. Tam bych chápala, že když si to nepohlídá, skočí jí to na další období ale za jiné ceny.
- sarihy@sarmaj Jasný..já vycházela z toho, že tam je ten konečný údaj, a tedy logicky smlouva na dobu určitou...ale může to být, jak uvádíte Vy, to je jasné, a i by to podle toho jednání EON dávalo smysl.
- sarmaj@sarihy jojo, právě mi to tak taky připadá, že mají produkt na dobu určitou, ale hlavní smlouvu na neurčitou