Odpověď na příspěvek od mxm1919:
DD. Asi to sem úplně nepatří, nicméně u stavby do… @mxm1919 to je sice pravda, ale je potřeba počítat s tím, že např. větší reklamace (nebo ty, do kterých se jim nechce jít) můžou v tom blízkém servisu odmítnout a říct, že si to máš vyřídit ve svém "domovském", od kterého sis bral auto. Vlastní zkušenost - máme auto od dealera vzdáleného 350km 🙄Odpověď na příspěvek od kekita:
@mxm1919 to je sice pravda, ale je potřeba počít… @kekita tak reklamaci při převzetí ano, ale jinak snad nemají ani právo vám toto říct a buď se nenechat odbýt nebo si následně stěžovat a dál tam ani nejezdit, pokud je nějaký jiný servis v okolí :) Pokud je to autorizák, má sloužit každému, i když to auto nepředávali. Standardně můj vůz jezdil na 2 místa 200+ km daleko a s takovýmto chováním jsem se naštěstí nesetkal.Odpověď na příspěvek od mxm1919:
@kekita tak reklamaci při převzetí ano, ale jinak… @mxm1919 tak standardní servis o kterém píšeš je rozdíl-to ti udělá kterýkoliv servis, ale reklamace je věc jiná. Ty máš kupní smlouvu podepsanou s tím konkrétním dealerem, takže pokud je to pro ně nevýhodné, tak můžou odmítnout. Menší reklamace nám vyřešili kdekoliv, ale s čímkoliv "horším" na řešení nás dokázali na toho, kdo nám to prodal. Do té doby, než se nám to stalo, jsem o tom taky nevěděla...Odpověď na příspěvek od deto_oesya:
Ja som reklamoval auto kade-tade po autorizakoch,… @deto_oesya dneska jsem schválně volala na servis Škody a tam mi to potvrdili, že i u nich to tak funguje. Reklamaci řeší ten, u kterého jsi to auto koupil a je jen na dobré vůli toho daného servisu, jestli ti to vyreklamuje, nebo ne. Jako nebavím se o maličkostech (my jsme měli např. výměnu pantů - to nám zreklamovali bez problémů), ale u dražší věci nám řekli, že si to musíme vyřešit u prodávajícího. Upřímně, možná to bude i typem auta - jiné to bude u malých a nejprodávanějších (např. fabia), kde jsou levné a dostupné díly a hlavně to ti mechanici ovládají, ale pak když tam dojedeš s nějakým velkým, co tam tak často nemají, tak se děsí...Odpověď na příspěvek od kekita:
@deto_oesya dneska jsem schválně volala na servi… @kekita Jednoducho, nemas pravdu. Toto upravuje nariadenie europskej komisie c.1400 z roku 2002. Zákazník může přivést vozidlo k opravám k jakémukoli "autorizovanému" prodejci, nebo servisu, nebo servisnímu pracovníkovi a to v jakékoli zemi Evropské unie. Záruka je uplatnitelná v jakékoli zemi u jakéhokoli autorizovaného prodejce či servisu. Navíc může vždy využít služeb jiného servisního střediska. Záruční lhůta začíná dodáním automobilu prodejcem. K uplatnění záruky v jiné zemi, než v zemi zakoupení není potřeba registrovat záruku v jiné zemi.Odpověď na příspěvek od deto_oesya:
@kekita Jednoducho, nemas pravdu. Toto upravuje … @deto_oesya 1400 z roku 2002 by mělo být nahrazeno 461/2010, ale já se o tohle normálně nezajímám, tak nevím, jestli to bylo ještě něčím jiným nahrazeno.... Podle toho, co jsem pochopila, se ale to nařízení týká něčeho úplně jiného. Tam jde o to, že pokud pojedeš na servis do neautorizáku, který použije náhradní dily "srovnatelné kvality", tak ti prodejce nemůže zrušit záruku a to ani prodlouženou. Není to o tom, že ti musí každý autorizovaný servis opravit každou záruční opravu.Odpověď na příspěvek od deto_oesya:
@kekita Jednoducho, nemas pravdu. Toto upravuje … @deto_oesya tohle jsem našla na netu: Co je bloková výjimka? Bloková výjimka se týká servisu motorových vozidel a vstoupila v platnost dne 1. 11. 2004. Obecně řeší bloková výjimka mimo jiné i to, že servisní prohlídky předepsané výrobcem vozidla, opravy a výměny provozem opotřebených dílů a opravy po haváriích může provádět jakákoliv neautorizovaná opravna. Netýká se to ovšem záručních oprav, tedy opravy nebo výměny dílů s výrobní vadou. Spotřebitel má tedy právo používat jakoukoliv opravnu pro nezáruční opravy, a to jak v průběhu zákonné záruční doby nebo prodloužené záruční doby. Aby tímto ovšem spotřebitel neztratil záruku na vozidlo, je nutné dodržet následující: montovat jen díly certifikované výrobcem dílů jako originální náhradní díl nebo náhradní díl kvalitativně rovnocenný, při údržbě a opravě vždy dodržovat postupy a rozsah stanovené výrobcem automobilu.Odpověď na příspěvek od deto_oesya:
Nariadenie, ktore som spominal, sa tyka zarucnych… @deto_oesya Nařízení které jsi uvedl pozbývá účinnosti dnem 31. května 2010, takže nemá cenu o něm psát. Ale i tak jsem si ho celé přečetla a opravdu se tam píše jenom o servisu (tím, že opravíš auto někde jinde, tak nepřijdeš o záruku), ale o záruční opravě jsem tam nenašla nic. Ale možná se blbě dívám, tak mi prosím napiš číslo článku, ve kterém je to uvedeno.