Fasáda bez zateplení, jak postupovat?

Profilova fotka
Jsem žena, píšu přez profil manžela, protože nemá na diskuze moc času, tak chci mu aspoň trochu pomoci. Máme steny široké až 60cm. Stěny s kamene. Žádné zateplení nepotřebujeme, jen přidat domů hezký vzhled. Potřebujeme rádu: vyrovnání stěn betonem s pískem a td...Jak správně to vše namíchat, aby stěny časem nezačaly praskat? Kdo ví veškerý postup práce včetně pak barvy fasády? Jaká barva je ta jedna z nejlepších, co vydrží bouři? Děkuji moc :-)
Odpovědět
Profilova fotka

Odpovědět
@viktorpalok Stěny z kamene mají bídnou tepelnou izolaci, takže to zateplení by bylo vhodné. Uvědomte si, že izolace je cenově nepatrná položka z celé fasády. Navíc izolace zajistí vyrovnání stěn a zamezí různým dilatačním prasklinám. Osobně si myslím, že fasáda s izolací Vás možná vyjde i levněji než klasická jádrová omítka a vrchní finálka. Zásadní podmínkou ale je zamezení vzlínání vlhkosti. Máte udělanou izolaci (podříznutý dům)? Pokud ne, tak je nutné použít sanační omítku. V opačném případě pokud máte dobře udělanou hydroizolaci, použil bych EPS izolaci a na to klasicky lepidlo s perlinkou. Poku izolace není úplně ideální hydroizolace, použil bych zateplení minerálem.
Odpovědět
Pokud si myslíte , že máte dobře izolovaný dum tak jste hodně vedle. Jak jsem někde četl porovnání tepelných odporu stavebních materiálu . Zed z plných cihel cca 80cm široká má izolační vlastnost jak 5cm polyše nebo vaty. U kamene je to ještě horší tam 5cm izolantu odpovídá tlouštce 1,5m kamené zdi . I kdyby jste to zaizolovala , tak je tam další pruser a to tepelný most ze základu . Ona ta tlustá zed má hodně velkou základovou plochu a vede tedy chlad ze země . :-S Jak se u nás říká v kameném baráku netopíte jen 2 měsíce v roce.
Odpovědět
@viktorpalok Máme také kamenný dům, 35 m dlouhý. Pouze čelní zeď jsme z důvodu vyrovnání velkých nerovností oblepili polystyrenem. Zbytek bez zateplení. Jelikož stará omítka se místy odfukovala, celý dům jsme otloukli, zedník nahodil, pak následovala vrstva lepidla s perlinkou, následně další vrstva lepidla a pak fasádní silikátová omítka. Foto mám v albu. Sice topíme více jak dva měsíce v roce, ale po celé léto máme klimatizované přízemí.
Odpovědět
Profilova fotka
Děkuji všem za rády @zubr487 nemáme žádnou izolací. Píšete že použil byste izolací minerálem, je to super nápad, díky. @jendad nějak nemám důvěru k polyesteru, myslíte, že by nestačila izolace minerálem? @petrazelhoty chtěla jsem zeptat jestli jste pocítila rozdíl,jak jste si tu čelní zeď zateplila. Z důvodu vyrovnání budeme potřebovat asi taky jednu zeď oblepit, z druhé strany, není vidět na foto, ale pokud není potřeba zateplování polyesterem všechny stěny a fakt stačí hydroizolace minerálem, tak to by bylo super.
Odpovědět
@viktorpalok Trochu pletete hydro a tepelnou izolaci. Základem je udělat vodorovnou hyrdoizolaci, která zábrání vzlínání zemní vlhkosti. Pokud to neuděláte, tak budete neustále bojovat s plísněmi v interiéru a venku s odlupováním fasády. Jakmile to uděláte, můžete dělat tepelnou izolaci jak pomocí EPS tak pomocí minerálu. EPS je levnější a lépe se s ním pracuje. Proč máte nedůvěru k EPS ? Hlavně prosím netvrďte, že barák nebude dýchat. Srovnání stěn můžete udělat klasicky nahozením jádrové omítky nebo nalepíte izolační desky (klasika EPS). Na to se natahuje lepidlo s perlinkou. Problém je sehnat zedníka, co Vám udělá klasickou omítku a cena bude nepříjemně vysoká. Navíc kamenné stěna má opravdu velice bídnou tepelnou izolaci. Spíše preferujte oblepení baráku izolací.
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 přesně jen kvůli dýchání, a není to tak?
Odpovědět
To je jen hospodská povídačka. Dům nemá plíce, nedýchá. Toto je věta, která mě vždycky vytáčí. Podle normy by se mělo větrat s intenzitou kolem 0.3/h. To znamená, že každé 3h by se měl vyměnit celý objem vzduchu. Stěnami prochází tak nepatrná část vlhkosti a vzduchu, že to nestojí za řeč. Ta pověra vniká spíše od toho, že si řada neznalých lidiček zateplí dům a pak se diví, že je všude plíseň. Za to ale nemůže EPS zateplení a tím spíše nějaké dýchání. Je to několik problémů. Dáte moderní okna, která prakticky nemají infiltraci a moc se nevětrá, aby se ušetřilo. U starých oken to profukovalo, že se vlnily záclony. Dříve se topilo kamny, které zajistily dostatečné větrání samy o sobě. Dneska se topí ustředním topením. Uděláte zateplení, ale neuděláte hydroizolaci. Vzlínající vlhkost se pak nemůže odpařovat, tak stoupá výš a z domu máte plesnivou ratejnu. Proto jsem několikrát opakoval nutnost vodorovné hydroizolace.
Odpovědět
@viktorpalok Tak asi u těchto starých domu kde nebudete dělat hydroizolaci je vhodnější minerální izolace a třeba difuzní omítka . Na správnou skladbu by jste měla si zajít za projektantem a ten to navrhne . Nebo mužete udělat postaru odvětrávanou fasádu. Tu lze udělat i svépomocí . Udělat rastr z střešních latí a mezeru mezi nimi vyplnit minerálem . Mezery udělejte cca o 1cm menší at se tam izolace namáčkne . Druhou vrstvu udělejte naopak . První třeba vertikálně , druhou horizontálně. Na to dáte paropropustnou folii a pak odvětrávanou fasádu . Stěna si tak zachová princip klesajícího difusního odporu směrem ven . Pravděpodobně by vám stačila síla izolace cca 10 až 12cm . Doted vás ta kamená chalupa nezruinovala , a asi nebudete vytápět elektřinou :-) . Stejně ani nepřerušíte tepelný most ze základu a izolce podlahy také bude pravděpodobně mizerná a nemá tedy finanční smysl dávat na zed 20cm izolantu . Tam je duležité spíše kvalitní okna a izolace stropu . To se asi nejvíce projeví.
Odpovědět
@jendad Souhlas. Odvětrávaná fasáda je taky fajn řešení především pokud si to budete dělat svépomocí. Stávající zeď je 60cm. Přidat dalších 20cm je nejen zbytečné ale výsledná síla zdí je brutální.
Odpovědět
Profilova fotka
@jendad @zubr487 Děkuji vám moc za rády, jste nám moc pomohly, teď vše vypočítáme a zbyde nám jen nakoupit materiál a začít pracovat. Všem dobrou noc :-)
Odpovědět
@viktorpalok Rozdíl jsem pocítila v tom, že v místnosti je větší zima než dříve, i když se tam topí naplno. Takže jsem ráda, že jsme nezateplili celý dům. Já chápu, že dle výpočtů je to vše tak, jak uvádí všichni výše, ale nevím kolik z nich skutečně v kamenném domě žije. Máme tu výhodu, že nemáme nikde žádnou vlhkost, pouze na jedné vnitřní zdi (bývalý chlév) se vyskytuje sanytr. Topíme elektřinou, vytápěná plocha téměř 300m2 a spotřeba není nijak drastická. Tedy pro majitele nízkoenergetického domu asi ano:-) V období jaro, podzim občas zatopíme v krbu s rozvodem do 4 místností. Máme zateplenou novou střechu. Největší rozdíl s tepelnou pohodou v domě jsme pocítili právě až se zateplením střechy.
Odpovědět
Článek se načítá
@petrazelhoty V kamenném domě jsem bydlel a nyní tam bydlí moje máma. Dělali jsme zateplení, ale primarní dovod byl zedník, který odmítl dřinu s nahazováním. Vytápět takový dům elektřinou si tedy neumím představit. Kdysi se topilo kamny v kuchyni a obývák akumulačkami. Spotřeba sice nebyla závratná, ale byla tam zima celý rok bez ohledu na léto nebo zimu. Výhodou je, že není nutné používat klimatizaci.
Odpovědět
Bez podříznutí bych o minerální vatě ani neuvažoval. Ideální stav by bylo podříznout barák a zateplit normálně polystyrenem min 10cm. Jde o to vytáhnout rosný bod ze zdi.
Odpovědět
@daveblade V případě kamenných stěn není problém s rosným bodem. Z tohoto hlediska je jedno jakou dáte izolaci. Špíše je problém s podřezáváním. Někde to ani nejde. Kamarád má např. v jednom rohu shodiště. Kamenný blok s plochou nějakých 3x4m se podřezává hodně blbě.
Odpovědět
Profilova fotka
@petrazelhoty velmi zajímavé, po zateplení máte v baráku větší zimu než bez zateplením...
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?