Hypoúvěr modré pyramidy - refinancování

Zdravím a prosím o radu... přítel má na byt hypoúvěr modré pyramidy, loni v listopadu mu končila fixace. na radu fin.poradkyně od pyramidy tam 6 týdnů před koncem fixace poslal dopis ve smyslu: vzhledem k vývoji úrokových sazeb u hypoték, žádám o snížení úrokové sazby... atd - dopis mu pomáhala sepsat poradkyně! z pyramidy přišla reakce že se nová úroková sazba bude řešit na konci listopadu. ten považoval za informaci že ho berou na vědomí a dají mu nějak vědět jakou sazbu mu nabídnou,ale pak najednou přišel další dopis kde už mu sdělovali že mu fixli úrok na stejných procentech (tuším že asi 4,99) na dalších 6let!! když ted čtu různé diskuze, jsem z toho docela zoufalá, protože jestli platit 5000 měsíčně nebo 3500 je pro nás sakra rozdíl,ale většina lidí má tu zkušenost že po nich MP chce všechny možné i nemožné poplatky, včetně poplatku za vyčíslení dlužné částky, takže by nás předčasné splacení vyšlo minimálně na takových 50 tisíc a to opravdu nemáme... nemá někdo podobnou zkušenost? jak jste to řešili? nebo někdo kdo by mi mohl poradit jak postupovat?
Odpovědět
Profilova fotka
S největší pravděpodobností s tím neuděláte nic z důvodu ustanovení v úvěrových podmínkách, kdy vám MP nevydá souhlas s refinancováním. Budete mít prvděpodobně všeobecné úvěrové podmínky z roku 2007.
Odpovědět
Konkrétně s Modrou pyramidou zkušenost nemám, ale někde tu byla diskuze na téma refinancování hypo a dle nějakého bankovního zákona se při ukončení fixace NESMÍ účtovat žádné poplatky. Jinými slovy při konci fixace nesmí být člověk tlačen bankou a různými poplatky k tomu, aby nemohl svobodně refinancovat. U Vás je však bohužel typický příklad zneužití "laxnosti" člověka bankou. Pokud si úvěr neodnesete někam jinam, automaticky !!! zůstáváte pod stejnou bankou nadále za stejných podmínek (zástavy, ručitelé apod.), jen se dají upravit parametry hypo - zkrátit, prodloužit splácení a taktéž "nová" sazba. A tam by zase byla banka hloupá, když jste neodešli, aby Vám dávala nějaké super podmínky. Vás prostě natáhnou.Chyba byla ozvat se své bance, co Vám nabídnou. Měli jste rozhodit sítě u jiných bank (ty narozdíl od té Vaší) budou rádi za nového zákazníka a podle toho budou také vypadat jejich nabídky. A teprve pak bych tu nejlepší nabídku poslal té Vaší bance a rovnou na rovinu - mám tuhle nabídku, buď jí trumfněte nebo odcházim. A uvidíte ten rozdíl v jejich komunikaci, jak se začnou snažit. A pokud ne, prostě půjdete za těmi "lepšími" a ze zákona žádné poplatky nejsou, nemohou při refinancu. Je mi líto, ale vypadá to, že jste prospali příležitost. Jediná možnost je teď prostě férově vypovědět hypo ve fixním období, což je bohužel penalizováno. Je jen na Vašem posouzení, zda i za cenu pokut se vyplatí jít do nové hypo, aby se to vykompenzovalo...
Odpovědět
Jo zrovna jsem se všiml, čtu Váš příspěvek ještě jednou, že píšete finanční poradkyně od pyramidy. Já už jsem se v minulosti taky nachytal (když měnili u spořky smlouvy o stavebku a chtěli natlačit klienty do podpisu nových - údajně výhodnějších - a tím zrušení starých). NIKDY nevěřte poradcům, resp. pracovníkům banky - ti kopou VŽDY za svého zaměstnavatele, nikoliv za klienta. Držím Vám palce. Buďte příště opatrnější.
Odpovědět
Profilova fotka
@bossmartyn A kdo kope za klienta, kope-li za něj někdo?
Odpovědět
@vladimirsvorba To je dobrá otázka :-) ...a jednoduchá odpověď....někdo, komu jde o Vaše dobro, nikoliv o své :-) takže si vyselektujte, kdo na cestě za Vaší hypo to dělá opravdu pro Vás....
Odpovědět
Profilova fotka
@bossmartyn A můžete tedy být konkrétní?
Odpovědět
Profilova fotka
Dobrý den, předně fin.poradkyně modré pyramidy není nezávislá. Jedná v zájmu KB. Dopis měl znít ve smyslu žádám o vyčíslení aktuální dlužné částky a souhlas s vyplacením příp. refinancováním..... na jeho základě by KB navrhla nižší úr.sazbu - báli by se odchodu klienta. tenhle dopis byl nejednoznačný. Můžete přesto i mimo fixaci refinancovat, aby to však bylo bez poplatku , tak jen hypotékou u KB a na výjimku. Doporučuji nezávislého poradce. víc informací do IP. úr. sazba by byla 2,39%
Odpovědět
@vladimirsvorba samozřejmě, nikdo. Proč by se někdo zabýval Vaší hypotékou, když z toho nic mít nebude.
Odpovědět
@vladimirsvorba Myslím, že dnes se člověk může spolehnout už jen na rodinu (a někdy ani na ní) :-(
Odpovědět
Profilova fotka
@bossmartyn A proč by z toho nemělo nic být? Je to služba jako každá jiná. A za služby se platí. A za kvalitní služby se má platit dobře. A jakákoli kvalitní služba se dělá pro to, aby byl zákazník spokojený. Takže nesouhlasím s tím, že nikdo ;-) Je to jen otázka ceny. Téměř celý trh funguje na provizní bázi, tedy na tom, že zprostředkovatel dostává provizi od banky. Není to ideální model, ale většině klientů to tak vyhovuje. Prezentuje se to jako služba zdarma, což samozřejmě není. Nese to určitá rizika, viz třeba příklad zakladatelky tohoto fóra. A vedle můžeme postavit model, kdy poradce je placen klientem napřímo. Každý model si najde svou klientelu.
Odpovědět
Já souhlasím s tím, co píšete. Ale mluvíme o tom, kdo kope za Váš tým. Jestli musíte někoho zaplatit, aby za Vás kopal, pak je to samozřejmě otázka ceny. Já ale mluvím o tom, kdo OPRAVDU kope za Váš tým. Kdo nezištně, nezávisle má zájem na tom, abyste Vy profitoval. Proto píšu, že se nikdo Vaší hypotékou zabývat nebude, když z toho nic mít nebude......tedy dokud mu nezaplatíte. To ale není ten pravý zájem - ten člověk je placen. Dělá to pro sebe, pro jeho profit. Podívejte se na to z pohledu, např. když někoho dohodíte do banky, budete mít provizi. Chcete teda, aby ten někdo dostal hypotéku, aby byl šťastný, aby měl kde bydlet, zázemí, nebo to chcete proto, abyste dostal Vy tu provizi. A odpovězte upřímně. Takže kde je ten skutečný zájem? Proto píši, že se člověk může spolehnout jen na rodinu, mnohdy ani to ne. Ostatním jde o jejich blaho a jejich rodinu ... Jen trochu filozofie :-)))
Odpovědět
Tak to matka Modré Pyramidy - KB - mi sama v březnu 2014 nabídla sazbu 2,69 když jsem předtím měl 4,14 na 3-letý fix. V případě této hypo jsem měl dopředu rozhozené sítě a byl jsem připraven jít jinam, kdyby nebyla KB rozumná. Ale 2,69 byla dobrá nabídka, tak jsem zůstal a měli jsme to já i oni bez zbytečného papírování. :-) No a Buřinka nám také u jednoho menšího překlenováku sama po 3 letech snížila sazbu. U té mě to ani nenapadlo a nic bych sám nepodnikal, protože jsem ani nevěděl, že to u stavebka jde. Asi jsem měl štěstí.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
Profilova fotka
@bossmartyn Pokud by mi šlo o provizi, tak bych některým klientům jejich záměr nerozmlouval. Dost lidí má však velké oči, chtějí co největší bydlení, přece to utáhnou. Když to s nimi ale člověk do detailů rozebere, jaký vliv to bude mít na jejich budoucnost, většinou svůj záměr přehodnotí a hledají levnější bydlení, které je bude méně zatěžovat a oni nebudou otroky moderní doby. Takže asi tak :-)
Odpovědět
no, tady byl problém hlavně v tom, že "poradkyně" poradila jen z půlky... když jsme za ní šli s tím co to má být, tak nám bylo řečeno - no jo, to jste tam pak ještě měli napsat jednou, já jsem vám to neřekla? tak to pardon... takže asi takhle. ještě se chci zeptat - chápu že pokud jsme s nimi nejednali o tom že bychom od nich odešli nebo o změně podmínek, zůstavají v platnosti stávající, ale dle čeho je dáno že banka hypotéku zafixuje opět na 6 let? je to podle původní doby fixace nebo si může nějaká úřednice hodit kostkou na jak dlouho to zafixují? vzhledem k tomu co jsem četla na různých diskuzích, tak si MP účtuje nejvyšší možné poplatky co si účtovat může - 2% za každý rok který zbývá do konce fixace, 4tis. za kalkulaci zbývající dlužné částky a kdo ví co ještě.... a ještě jeden dotaz - pokud bychom teda i přes poplatky chtěli od nich odejít, existuje možnost refinancování kde by byly zahrnuty i tyto poplatky? - např. 700tis je dlužná částka, 30tis. by byly poplatky - půjčí nová banka 730tis nebo ty peníze prostě musíme mít k dispozici a půjčí nám čistě jen dlužnou částku? všem moc děkuji za reakce! je vidět že některé instituce nás obírají kde jen můžou a stát to ještě podporuje.... :-S
Odpovědět
@bossmartyn to je pravda. kdyby to byla opravdu naše vina, tak bychom aspoň nadávali jen sami sobě. ale tim že nám slečna doslova ZAMLČELA jak správně postupovat v jednání s bankou, jsme vzteklí ještě víc. navíc s tim neudělá nikdo nic. kdyby takhle fungovali všichni, kde bychom byli? přijde mi to jako by mi doktor řekl at si vezmu prášek ale už mi neřekne jaký... asi třeba na praní, že? nejhorší na tom je prostě to, že se proti tomu nemáme jak bránit a stojí nás to peníze, které opravdu nemáme na zbyt...
Odpovědět
Profilova fotka
@jan_icka bohužel pro vás, ta fixace je opravdu proto, že předchozí byla taková a vy jste změnu v době ukončení předchozí fixace neudělali. S námi podobně vykývala spořitelna a jejich produkty bych asi již nikdy nezvolila, neboť bych čekala nějaký podraz za rohem. Ale nezoufej, určitě řešení existuje. Něco to stojí, ale myslím, že není nereálné dostat při refinancování peníze i na poplatky, případně lze vyřídit u nového úvěru prodloužení splácení, aby se snížily měsíční platby. Jestli chceš, pošlu ti do IP kontakt na našeho poradce. Ten je sice od vás daleko, ale je velmi solidní a vzhledem k tomu, že dnes se všechno posílá elektronicky, tak bych v tom stěžejní problém neviděla. Co se týče toho - kopat za někoho, tak nechci se zabývat tím, jestli je to dobře nebo špatně, ale skutečnost je taková, že poradci dostávají provize od bank ve výši nějakého procenta z částky, kterou ta banka půjčí - to znamená čím větší hypotéka, tím větší částka přistane na jejich účtu. Jenže jenom z toho, co banka opravdu půjčí. Takže z toho plyne, že když poradce vidí, že lidi mají velké oči a málo plnou kapsu, radši je přesvědčí, aby šli do toho, co jsou schopni dle kritérií banky zaplatit, nebo jde od toho, neboť práce na vyřízení hypotéky je to dost a když on vidí, že z toho pro něj velmi pravděpodobně nic nebude, tak proč by to dělal.
Odpovědět
Profilova fotka
Jak říkám, pokud máte úvěrové podmínky z roku 2007, tak vás MPSS nepustí, maximálně vám možná povolí refinancování v rámci finanční skupiny KB. Ale pokud by byla sankce 2 % za každý rok, pak takto malý úvěr nemá cenu refinancovat, neboť úspora bude minimální a starostí s tím bude hodně moc.
Odpovědět
Nevím, kdy se to přesně odehrálo, aby to nebylo už dlouho, ale možná by nebylo od věci zajít si do banky promluvit si s nadřízeným (nebo lépe poslat dopis se stížností a žádat konzultaci s nadřízeným) té poradkyně, že na základě jejích neúplných nebo nepravdivých informací jste dostali produkt, o který jste neměli zájem nebo měli zájem, ale za jiných podmínek. Stěžovat si na postup jejich zaměstnance (máte manžela svědka rozhovoru s poradkyní, takže si vzájemně můžete odsvědčit, co bylo mezi Vámi a poradkyní řečeno a na základě čeho jste udělali své rozhodnutí. Není to korektní jednání a poškozuje to jméno celé banky na úkor jednoho jejího zaměstnance, případně se rovnou zmiňte o tom, že pokud nebude banka s Vámi toto řešit, obrátíte se na ČNB která má dozor na bankovním sektorem, že banka používá k získání zákazníků nekalých praktik. Nebo nejdříve na ombusmana banky, pokud ho má, a pak ČNB. I kdyby se nakonec z toho nic nestalo (ale naděje umírá poslední), myslim, že té poradkyni bude chvíli pěkně horko :-)
Odpovědět
@jan_icka Nevím, kdy se to přesně odehrálo, aby to nebylo už dlouho, ale možná by nebylo od věci zajít si do banky promluvit si s nadřízeným (nebo lépe poslat dopis se stížností a žádat konzultaci s nadřízeným) té poradkyně, že na základě jejích neúplných nebo nepravdivých informací jste dostali produkt, o který jste neměli zájem nebo měli zájem, ale za jiných podmínek. Stěžovat si na postup jejich zaměstnance (máte manžela svědka rozhovoru s poradkyní, takže si vzájemně můžete odsvědčit, co bylo mezi Vámi a poradkyní řečeno a na základě čeho jste udělali své rozhodnutí. Není to korektní jednání a poškozuje to jméno celé banky na úkor jednoho jejího zaměstnance, případně se rovnou zmiňte o tom, že pokud nebude banka s Vámi toto řešit, obrátíte se na ČNB která má dozor na bankovním sektorem, že banka používá k získání zákazníků nekalých praktik. Nebo nejdříve na ombusmana banky, pokud ho má, a pak ČNB. I kdyby se nakonec z toho nic nestalo (ale naděje umírá poslední), myslim, že té poradkyni bude chvíli pěkně horko emoticon
Odpovědět
Mně to nedá ten Váš případ, pořád na to myslim. K tomu výše zmíněnému - Vy nejen že si můžete vzájemně dosvědčit, jak Vás ta poradkyně "napálila", úmyslně zneužila neznalosti klienta a poskytla nepravdivé nebo neúplné informace, ale jako důkaz máte jasně produkt, kdy (to bych si našel z nějakého důvěryhodného zdroje - možná přímo na stránkách ČNB) že v době, kdy jsou průměrné úrokové sazby řekněme 2.5%, Vy jste dostali 4.99%. Zde byl jasný úmysl zneužít klienta s cílem ho udržet a využít k tomu jeho neznalosti. Nekalá obchodní praktika jako vyšitá, toto dělají ty úvěráři v nebankovním sektoru, ale bankovní, který je pod dohledem a regulován se toto nesmí stávat a pokud ano, máte plné právo si stěžovat a hnát to dále. Já bych do toho šel....:-)
Odpovědět
je to trošku problém, oba jsme tam byli když se psal první dopis, pak už tam byl přítel sám, takže je to slovo proti slovu... ani se slečnou si to jen tak nevyříkáme, je na mateřské. no, každopádně děkuju za radu hnát to výš, k jejich ombudsmanovi ale na druhou stranu, ten úvěr není až tak vysoký aby se vyplatilo kvůli tomu nakonec nějakou soudit a tim do toho cpát další peníze. každopádně postup banky (respektive jejich zaměstnance) je pěkná sviňárna. chápu že jim jde o to udržte klienta, a tudíž že vám vychválí naprosto nevýhodný produkt, ale že jsou schopní zajít takhle daleko, to je na pováženou!
Odpovědět
Asi když slečna věděla, že jde na mateřskou, tak už neřešila, co je správné a co nikoliv. Právě ombusdman je osoba zastávající práva klientů (řekněme všeobecně obyčejných lidí), myslim že má každá banka svého, obrátit se na něj by Vás nic nestálo ani by to nešlo k soudu. Podstatou kontaktování ombusmana je vyřešit spor smírnou cestou. Myslim, že kdybyste sepsali stížnost a všechno do detailu popsali, jak probíhalo, jaké informace Vám byly sděleny a jak jste na jejich základě zvolili tuto cestu a jak to dopadlo, věřím tomu, že by se Vás zastal a banka aby si neznepřátelila klienty (taky to pro ně není dobrá reklama), tak by Vám navrhla změnu smluvních podmínek. Opravdu tomu věřím. Jde jen o dopis. Toho nadřízeného bych rovnou vynechal, jděte přímo k ombusmanovi. Druhá věc je ta slečna - jelikož je na mateřský v ochranné lhůtě, nemůže dostat výpověď. Ale pravděpodobně by s tím měla oplétačky a asi by to dopadlo pro ni špatně po návratu... Záleží na Vás, jestli chcete do toho jít, Vy nemáte dopisem-stížností co ztratit - naopak, můžete jen získat. Otázka je, jestli chcete udělat zle té slečně. Na druhou stranu ona také myslela jen na sebe, když s Vámi jednala. Ať se rozhodne jakkoliv, držím palce. PS. Už v minulosti jsem se jednou na ombusmana i na ČNB obrátil a opravdu jsem dosáhl svého, velké banky si nemohou dovolit mít špatnou reklamu a pokud si jde klient za svým a má opravdu vážný důvod, dá se všechno vyřešit.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?