Ráda bych se zeptala na vaše zkušenosti s "nočním" proudem :-)
Jsme ve fázi převodu smlouvy a minimálně pro začátek budeme využívat tarif D25d AKU od Pražské energetické (máme bojler na ohřev teplé vody), s možností nočního proudu až 8 hodin denně. Nemůžu se ale zatím dopátrat, kdy ten nízký tarif běží. Všimla jsem si, že okolo 1-1:30 hod svítí na bojleru zelené světlo "provoz", takže jsem na tuhle hodinu začala časovat myčku a praní látkovek, pokud to vyjde, přendávám to rovnou v noci do sušičky. Cenově se to dost vyplatí, ve vysokém tarifu 1kWh stojí 4,8 Kč a v nízkém 2,3 Kč, takže jen časováním myčky pračky a občas sušičky by se daly bezpracně ušetřit minimálně tři stovky měsíčně ... Využíváte noční proud a jaké jsou vaše zkušenosti?
My máme také el. bojler a sníženou sazbu tuším 16 hodin, přesně stanovený čas na to není,oni si to mění dle aktuálních spotřeb, takže já to poznám taky jen podle toho, jak svítí bojler. Když jsme se na to ptali, tak nám bylo řečeno, že žádný přesný čas už neexistuje (to bylo dříve).
@1hruskova a jak dlouho se může nahřívat bojler? já jsem tam to světýlko viděla okolo 1-1:30, ale třeba už ve 4 tam zase nebylo... co jsem našla na stránkách Pražské energetické, tak jeden úsek levného proudu nesmí být kratší než jedna hodina ..
na netu jsem načetla že to poznám na nějakém zařízení vedle elektroměru, ale nechce se mi 20x denně hodit do sklepa a pak v tom hledat nějakou pravidelnost.. =-)
@lenka5731 Máme také sníženou sazbu - 8 hod. levnější proud (ČEZ). Je to zhruba 6 hodin v noci a 2 hod. odpoledne. Zapíná se pravidelně, jen je to jiné ve všední dny a o víkendu. Na nízkou sazbu pouštím myčku, pračku, sušičku, filtraci bazénu - určitě se to vyplatí.
Můj šikovný manžel mi do kuchyně namontoval doutnavku, která se při puštění levného proudu rozsvítí. Je to super, nemusím nikam běhat . :-D
@lenka5731 časy nízkého tarifu ti zdělí na infolince PRE alespoŇ tak to má ČEZ. Nahřívání boileru závisí na jeho velikosti ( objemu ) a od jak teplé (studené ) vody se ohřívá a na kolik stupňů ho chceš ohřát.... ;-)
@aneri53 doutnavku?? to slyším poprvé, co je to? :-) až pomine chaos po nastěhování, tak manžela taky něčím takovým zaúkoluji. bývalí majitelé domku nám řekli, že když jede noční proud, tak svítí malé světýlko v kuchyni, ale to světýlko svítí furt, takže to je nesmysl...., máme taky jen 8 hodin nízkého tarifu.
@lenka5731 doutnavka neboli malá žárovka která se zapojí na nízký tarif HDO aby bylo vidět kdy jde nízký proud a podle toho se mohly využívat náročné el.spotřebiče.
časy zjistit jdou - stačí mít kód HDO, který je právě na tý krabičce vedle elektroměru, podle kterýho se v určité časy spíná. nesleduju to přesně, ale ty spínaný časy nám podle plánu spínání sedí. kod se pak vloží na www distributora, v mém případě ČEZ a tam jsem si spínané časy pro jednotlivé kody našel.
pokud HDO není, tak nesdělí nic - oni prostě nevědí a nedokážou říct, jaké HDO člověk dostane - to pro mě bylo trochu zklamání, protože to záleželo na technikovi, jakou krabičku přinese - no naštěstí máme spínací časy, který mi vyhovujou.
já přemýšlel na noční proud nastavovat ledničku - tzn. nějakýma spínacíma hodinama nastavit, že dvě hodiny před začátkem NT se zásuvka vypne, pak se sepne se začátkem NT a vypne se opět večer/v noci dvě hodiny před začátkem druhé části NT. takže lednice by normálně jela na VT a NT, ale před začátkem NT by např. hodinu dvě nespínala. nevím, jestli to má někdo tak udělaný a jestli to přináší nějakou zajímavou úsporu.
jsem na dvoutarif zvědavý, o kolik se nám to vyplatí, protože jednotka kWh ve VT je dražší, než u jednotarifu + něco málo navíc za jističe.
Nevím jak PRE, ale u ČEZu jdou jednoduše a rychle ta období zjistit na netu - přihlásím se ke svému účtu u nich, vyskočí mi můj kod HDO a pak zjistím, kdy je NT a kdy VT. My máme TČ, takže NT máme 22h denně a VT jen 2 hoďky a celý skoro rok stejně, nemění se nám to (vždy 7:15-8:15 a 19:15-20:15).
Další dotaz k nočnímu proudu (nízkému tarifu) :-) Podle infolinky by nám měl jít denně píšu v rychlosti orientačně: 13-15 hodin a 01-07 hodin. Ale jak sleduji náš digitální elektroměr, nízký tarif běží od 12 hodin, ačkoliv by jít neměl..?? Dělala jsem odečet včera večer a dnes ráno v cca 8 hodin a oproti ránu je v tuto chvíli počitadlo vysokého tarifu nastejno a nízký tarif ukazuje teď oproti ránu hodnotu +2kWh.... Jak to je možné, vždyť ten se od rána změnit neměl..? Kdy mám teda pustit spotřebiče? Když náš elektroměr ukazuje nízký tarif a nebo v době, kdy by měl jít podle infolinky, ačkoliv ho elektroměr neukazuje.. (včera odpoledne jsem nízký tarif na elektroměru zaregistrovala, ale trval cca 1 hod a 20 minut, určitě ne 2 hodiny)? Máte nějakou radu, vysvětlení? Díky :-)
@petrsv1000@nemec@aneri53
@lenka5731 Máme elektřinu od Čezu a nízký tarif je u nás:
všední dny 02,45-08,45, 17,20-19,25
víkend 00,00-06,05, 15,00-17,00
Naprosto přesně, že by sis mohla podle toho řídit hodinky.
Budeš se asi muset informovat u svého dodavatele.
@aneri53 my máme elektřinu od Pražské plynárenské (ale výhledově asi budeme měnit) a distributor je ČEZ. Pouštějí to jak chtějí.... :-| Dnes měl jít noční proud do 8:45, ale přitom v 7 už nešel. No ale pokud se mi bude dařit pouštět myčku a pračku na noční proud v noci a sušičku na noční proud přes den a přes den semtam péct, tak budu naprosto spokojená :-) Zatím se mi daří. Cenový rozdíl za 1kWh je dost výrazný - 5,30 a 2,30 Kč.
My máme nízký tarif od čezu takhle:
všední dny: 00:00-00:50; 01:55-05:10; 11:50-14:50; 22:50-24:00
víkendy: 00:00-00:50; 01:55-05:10; 12:30-15:30; 22:50-24:00
A ještě se nestalo, že by v danou hodinu nesepnul. V noci myje myčka, přes den peru a vařím a na první vyúčtování teprve čekáme, na dva tarify jedeme od října.
My máme distributora ČEZ a pouští nízký tarif zcela v jiné hodiny,než mají v tabulce na svých na stránkách, někdy denně i rozdíl při každém sepnutí půl hodiny sem, půl hodiny tam,žádný čas pro ně.Takže využívat to pro myčku,praní a sušičku,tak jak já potřebuju,už jsem dávno vzdala...
@gigi2 to je podobně jak u nás ]-( dnes ráno měl jít noční proud do 08:45 a přitom v 7:00 už nešel. A přes den sepnul asi v 11:30 a trval cca do 14:30, přitom měl začít ve 14:35 na dvě hodiny... (ale hodilo se mi to, zrovna jsem vařila na 3 plotýnkách, pekla v troubě, pustila jsem teda i sušičku...) teď už jde silný tarif, ačkoliv teď měl být slabý :-S
Tak nevím, zda to nějak řešit nebo neřešit... Navíc ČEZ je pro nás jen distributor, elektřinu máme od Pražské plynárenské. Zatím se mi zdá, že je to v náš prospěch....
@lenka5731 Přepínání VT a NT určuje distributor dle přepínacích intervalů, které jsou závislé na lokalitě.
Takže opravdu řešit s čezem a vyhrožovat hned nemusíš, ono se občas (i když teda to není dneska už běžný) dá s lidma mluvit po dobrym. Prostě jim vysvětli jak se věci mají, a že trváš na dodávkách NT v době, kterou uvádějí v tabulce, o které jsi výš psala.
@pupickova jo, děkuju za názor, ještě chvíli to budu pozorovat (čas na to mám :-) ) a pak to možná začnu nějak řešit. Dvoutarifový režim je pro mě novinka. Včera jsem volala na linku čezu kvůli těm časovým intervalům, bylo 12 hodin a zrovna jel noční proud ačkoliv neměl. Tak jsem to té paní řekla a ona se hodně divila a říkala, že "to není možný, to nesmí". Tak nevím.
@lenka5731 teda ti tam mají asi parádní bordel... :-S
Já jsem se fakt naučila to hlídat a co to jde, snažím se všechno dělat na NT, snad z toho nějaká úspora bude. Když ta možnost je, byla by škoda to nevyužít ;-)
@pupickova opravdu v tom mají bordel :-( NT měl jít dnes 02:45-08:45, přitom v 5:00 už nešel a v 07:50 taky ne :-( ale časování myčky a pračky jsem celkem vychytala - stav za noc (myčka, pračka, bojler .. ) byl +1kWh VT, + 9 kWh NT
@lenka5731 8-( já už bych byla vzteky bez sebe ]-( V pondělí tam zavolej, kdybys měla nějakej spotřebič blokovanej na NT tak bys byla docela namydlená... :-(
@lenka5731 a vám nenapadlo, že máte možna poruchu v prepínaní VT a NT? Treba ľudský prístup k operátorom, to skor niečo vyriešite, ako vyhrážkami. Uvedomte si , že su to tiež len ľudia, ktorý sa vám budu snažiť pomocť.
Takže moja rada je, zavolať na čez a nahlásiť poruchu prepínania NT a VT, prídu technici a skontroluju elektromer a HDO, alebo prepínaci prvok, neviem čo máte.
@womenne to slovo "výhružky" není třeba tak prožívat, v tu chvíli mě nenapadlo jiné. Psala jsem to s jedním dítětem na klíně a druhým vedle mě ;-) Ale dost dobře si dovedu představit, že ČEZu je náš VT a NT proud u zadele, když od nich ani neodebíráme elektřinu.
@pupickova elektrikáře jsme tu neměli... zatím máme vše po předchozích majitelích, bydlíme tu krátce. A ti předchozí se o levnější proud nezajímali, takže ani nebyli schopní nám k tomu cokoliv říct. Nemám s tím žádné zkušenosti, takže netuším, jestli hledat chybu u čezu nebo u nás. Ale okolo 01:00-01:30 jsem několikrát viděla na bojleru svítit zelené světlo "provoz" proto jsem asi před týdnem začala spotřebiče časovat na tuhle hodinu. Když už mám tu možnost, chci to taky co nejvíc využívat. S malými dětmi máme spotřebiče vytížené fakt hodně :-)
@lenka5731 Lenko chápu,čez je váš distributor? Tak od neho odobírate. PRAZ len platíte za dodávky, ale distribučnu zložku platíte čezu nie? U prdele im to určite nebude, treba im len zavolať a informovať sa.
@lenka5731 já souhlasím s @womenne čez je distributor a opravdu za dodávky VT a NT odpovídá, a musí vám ho dodávat v tu dobu, kterou vám určili. Zavolej tam a prostě po nich chtěj ať s tím něco udělají, a volej tam třeba denně, dokud se něco nestane ;-)
A jinak máš naprostou pravdu, u nás jede pračka, myčka a trouba denně, kdybych to všechno měla mít puštěný na VT, tak nevyděláváme na nic jinýho než na elektriku.