Prosím o odpovědi na tyto otázky:
1. U jaké instituce (banky) máte hypotéku?
2. Vyřizovali jste si ji sami nebo s pomocí finančního poradce?
Díky všem, kdo přispějí :-)
Ahoj, jsem fin poradce. Pokud jste v pohodě (příjmy, dobré LTV, registry) tak můžete zažádat sami u banky. Fin poradce ti např. úrokovou sazbu nenavýší. Šikovnej ti ji může snížit. Záleží jak se na to cítíte. Přeju hodně štěstí a rychlé vyřízení.
Hypoteční banka a bohužel jsme měli nezávislého finančního "poradce", příště, samozřejmě že už nebude, bych si hypotéku vyřídila sama, oběhla bych si banky a bylo by vše jednodušší, rychlejší a snad i bez nervů! :-)
My už ji máme rok, ale je to u HB a přes finančního poradce od developera. Spokojenost, na tu dobu to byl super úrok. Poradce měl různé slevy, neboť vykazoval vysoký objem, takže jsme získali třeba i slevu za životní pojištění, i když jsme si žádné přes banku neudělali (slevu dojednal osobně). :-) Ale je to opravdu o štěstí, chytnou toho správného. Přeju hodně štěstí, ať narazíte na slušného.
Cerstva zkusenost z dneska - obesli jsme CS, KB, Raiffku, Wüstenrot a HB a CSOB a tady zkusenosti:
- CS desny pristup
- KB - nabidli 3,69, ale pani nedokazala vysvetlit, proc nam nabizi hypouver misto klasicke hypoteky a nebyla sama uplne presvedcena, ze dokazou financovat drevostavbu
- Raiff - nabidli nam preklenovak, pak jsme byli ve dvou hypotecnich centrech a rekli, ze maji pouze 1 poradkyni a ta ma uplne plno (hm...trochu smutne, ze hypotecni centrum a maji pouze 1 cloveka na hypoteky)
- v CSOB jsme cekali 20 minut a porad jsme s nasim cislem neprisli na radu (i kdyz jsme tam cekali uplne sami), tak jsme odesli
Nejlepsi zkusenost a pristup Hypotecni banka a Wüstenrot. Ted to davame dokupy a pocitame, co vyjde lepe, ale asi Wüstenrot.
Jinak vyrizujeme sami - myslim, ze to kazdy zvladne sam, protoze i ty lidi, na ktere tam narazi jsou vlasne financni poradci:)
Jinak ma hypotecka ted nejakou super akci v ramci Jarni kampane, Wüstenrot take docela snizil sazby. Urok vlastne stejny, jediny rozdil, ze u HB musime mit na lepsi urok ucet v CSOB a zivotni pojisteni. Maji ale nizsi poplatek za uzavirani. Ale jestli se to oplati, kdyz jeste platis zivotko a ucet, to musime propocitat ;-)
to mě mrzí, že v ČS byli nepříjemní. Měli jste přijít za mnou. :) My samozřejmě máme hypotéku u ČS. Na vyřízení není nic složitého, řekla bych, že si to člověk bez problémů vyřídí sám.
my máme u Hypoteční banky a vyřizovali jsme si to sami přez internet a osobně pouze podpis na nejbližší pobočce kam poslali finalni smlouvu. U ČS doporučuji pořádně prostudovat smlouvu - například triky s doplacením nějakého procenta pokud se někdy v budoucnu rozhodnete pro refinancování u jiné banky.
U Wustenrot mame uver ze stavebka a opravdu se těším až bude doplacen protože přístup poradkyně je fakt tragický
Souhlasím s linee, náš poradce žádal u ČS a opravdu s nima nebyla domluva! Jejich odhadce jel prostě natvrdo podle tabulek a naše okolnosti ho vůbec nazajímaly, takže nám nabídl buď jednou tak větší hypotéku než jsme žádali a nebo nic! Tak sme mu zaplatili poplatek 5.600,- a nic z toho! Teď jsme u Wüstenrot a všechno nám schválili a najednou to de. Takže WÜSTENROT :-)
my máme naprosto,ale naprosto stejnou zkušenost s ČS jako lorrelai , to jsme její dlouhodobí klienti s jasnou minulostí, máme tam účty apod. nicméně jednání tragické, jedna ruka neví, co dělá noha, informace na růlzných úrovních schvalování úběru resp. refinancu protichůdné. Takže teď jsme refinancovali u HB, všechno vyřídil finanční poradce, peníze jsou převedné, jen čekáme na peníze pro nás na rekonstrukci. Já jsem z přístupu ČS maximálně zklamaná a kompletně od ní odcházíme pryč. Taky jsme si zaplatili odhad a nic z toho, odmítli nám ho ukázat a vydat, prý slouží jen pro účely banky a nemáme právo ho ani vidět. nedají nám ho ani když jsme od nich nakonec úvěr nedostali.
u ČS je problém, že na odhad do nějaký vsi v horní dolní přijede třeba člověk (odhadce totiž nejde vybrat - tzn. kdo s váma na pobočce dělá hypotéku, tak odhadce nemůže určit) , kterej ví o daný lokalitě prd a odhad podle toho vypadá, u nás to naštěstí bylo bez problémů. jak to mají jiný banky nevím.
stejně tak přístup v ČS maximální spokojenost - ale je mi jasný, že záleží, na koho člověk narazí, vím, že když jsem byl na jiný pobočce, tak jsem neměl pocit, že by daný produkty chápali - a ono jedna věc je odříkat produkt jako básničku a druhá věc pochopit ho a umět klientovi poradit. resp. skloubit v nějaký rozumný míře touhu banky po zisku a na druhý straně aby z toho měl nějaký profit i klient.
tzn. ohledně přístupu asi nemá smysl řešit úroveň bank jako celku, protože je to o tom kterým konkrétním člověku za přepážkou. pak je druhá věc a to všeobecný podmínky banky, kde jiný ústav může nabídnout podmínky lepší.