Ahoj,
vybíráme právě náš budoucí RD a chceme bungalov, nejspíš dřevostavbu, ale s garáží, která bude součást domu. Udělali jsme si vlastní návrh, který vychází z prodlouženého Miami a garáž je průchozí z interiéru. Chceme ji temperovat. Součástí garáže je i dílna. Člověk z firmy Atrium nám ale doporučil garáž vůbec do domu nedávat a to z několika důvodů - 1) výpary budou difundovat do konstrukcí a tím bude docházet ke kontaminaci karcinogeny, 2) je to prý přežitek - zbytečně drahý prostor, 3) bude problém s promrzáním u garážových vrat (jako nejslabší části obálky), 4) autu nebude v garáži v zimě po příjezdu z posolených silnic dobře.
Jaký na to máte názor? Na rovinu říkám, že bychom chtěli garáž v domě a že bychom na to peníze měli. Ale pokud by to mělo nějak "otravovat" vnitřní klima v domě, byl by důvod od toho upustit.
@vejtek30 Podle mě je to hloupost. Asi se jim do toho jen nechce. My teda nemáme dřevostavbu, třeba jsou tam jiné /např. požární/ předpisy. Kdyby byla pravda, že výpary způsobí kontaminaci karcinogeny, tak bych si takovou dřevostavbu sakra rozmyslela.
Máme dvougaráž jako součást domu, za ní je dílna. Z garáže se přes techn. místnost dostaneme do chodby.
Vrata nepromrzají, autíčka si také nestěžují :-D , žádný smrad v garáži, natož v domě není. Startujeme až když jsou vrata otevřená, do garáže vjíždíme popředu, takže vycouváme, zavřeme. Integrovaná garáž je jedna z nejlepších věcí v našem domě.
bod 1 ... těžko říct :-) Každopádně já bych do garáže, která je napřímo napojená na obytný prostor (bez nějakého "přechodového" prostoru) nešel .
bod 2, s tím za sebe souhlasím, ale je to o preferencích každého. Já osobně vnímám auto jako spotřební věc, která je furt v provozu, nikoliv jako člena rodiny, kterému je třeba stavět pokojíček za 400.000 Kč
bod, 3, to, že vytápěná garáž (resp. teplotně neizolovaná od vlastního vytápěného obytného prostoru) je svým způsobem tepelný most, je fakt daný fyzikou
bod 4, to je také fakt - auto má nejradši dobře odvětrávaný nevytápěný prostor
Já šel cestou 2-garážového stání, krytého ze 3 stran, implementované to vlastního projektu domu, se vstupem suchou nohou do domu (nikoliv další bouda naroubovaná k domu či na pozemek). Nevýhodou tohoto řešení je, že je auto v zimě vymrzlé. Ale auto se dá nastartovat před odjezdem s výrazně menším přenosem hluku/vibrací/smradu než u uzavřené garáže.
Mame drevostavbu a soucasti je i garaž. Promrzani hovadina, a tento prostor nijak netenperujeme. Mame k dispozici primotop, ale jesze jsem ho ani nepouzila. Takze proc ne. Mam ve fotoblogu fotky :-)
Máme také dřevostavbu s garáží.
1) Když zaparkuju v garáži, tak ani žádné výpary necítím. Auto je v garáži nastartované tak krátce, že nic takového není nutné řešit. Ségra má zděný dům, žádný problém s výpary taky nejsou.
2) V garáži nemám jenom auto. Je tam ponk, regály s nářadím, nářadí, žebřík, jízdní kola, kočárek, pneu. Dále slouží i jako přístřešek pro další činnosti, které jsem dělal na zahradě, hlavně co se týče rychlého uskladnění věcí. Natírání plotovek, závlaha, občasné opravy auta když je venku hnusně). Vzhledem k tomu, že jsem spoustu věcí dělal na baráku sám, tak bez garáže si to nedokážu představit. Např. dvacet pytlů s cementem prostě v obýváku nesložím. Garáž nás vyšla na cca. 200 000 Kč navíc.
3) V garáži se nedívám v zimě na televizi, takže tam nemusí být 20 stupňů. Máme tam radiátor a temperujeme a celou zimu je tam 10 stupňů. Auto není tak vymrzlý, když někam jedeme a není nutno škrábat led a řešit sníh. Společná zeď s domem je zateplená, takže je jedno jestli je tam garáž nebo rovnou venek.
4) To je hodně velký mýtus a předsudek. Obecně jsou garážovaná auta v lepším stavu než ostatní (sníh, škrábání ledu). Dříve jsem parkoval auto venku. nyní v garáži. Žádné problémy se solí nikde nejsou. Ani jsem si nevšiml, že by někde nějaká sůl byla. Občas se do garáže naveze trochu sněhu, ale sůl nikde žádná není.