Typy garazovych vrat - vyhody a nevyhody

Profilova fotka
Chystame se rekonstruovat radovy RD a jednou z veci, kterou resim, jsou garazova vrata. Je to mala garaz s pomerne nizkym stropem (stejny jako v obytnych mistnostech, mozna 2,5m). V soucasnosti jsou tam stara rozvrzana vyklapeci. U tech se mi nelibi, ze potrebuju misto pred garazi, abych je mohla otevrit, takze treba nemuzu zaparkovat tesne pred garazi. Divala jsem se teda na sekcni a rolovaci. Sekcni maji nejlepsi recenze, ale pry zabiraji misto pod stropem. Rolovaci pry setri misto pod stropem, ale moc nevim jak - kam se teda roluji? Rada bych, abychom byli schopni tam parkovat i s vyssim autem (suv nebo drobnejsi dodavka). Kolik mista pod stropem je prosim potreba na ty sekcni vrata a kolik na rolovaci? Nebo obecne jaka vrata vam prijdou nejlepsi na malou garaz a velke auto? Dekuji
Odpovědět
@amenophus Zkuste Google, je toho plný internet.
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravím, 2,5m na výšku stropu v garáži je na řadový dům dost slušné, my máme to samé. Pokud se jedná o starší RD, tak tehdy se ty stropy vyšší nedělaly, nebylo to zapotřebí. Rozdíl mez sekčními vraty a rolovacími je v tom, že sekční vrata se dělí na sekce/části, které zaplouvají do kolejnic, které jsou uchycené na stropě, stejně tak jako případný motor na el. pohon. https://eshop.vebra.cz/fotky77959/fot... je to asi výrobce od výrobce, ale vesměs to nahoře nezabírá až tak moc prostoru, nicméně je nutné se informovat u případného výrobce, jakou výšku od stropu to zabírá (dneska dělá spousta firem i nezávazné poptávky a zaměření zdarma). Rolovací se rolují stejně jako roleta, na návin do pouzdra. V podstatě to vypadá jako venkovní rolety/žaluzie na domech. Stejně jako vrata sekční mohou mít el. pohon, který je buď externě mimo pouzdro (většinou proto, že se el pohon řešil dodatečně k vratum) a nebo přímo v pouzdře. https://www.almma.cz/wp-content/uploa... Stejně tak jako u sekčních vrat je zapotřebí si zjistit, jak velké rozměry má to pouzdro a kolik tedy případně zabírá od stropu místa. Výhoda rolovacích vrat je ta, že se dá pouzdro namontovat i zvenku a šetří tak právě místo v garáži. Obecně vzato, estetičtější jsou možná vrata sekční, ale v případě, že výška mezi stropem a výškou vrat je menší než je udávaný rozměr montáže kolejnic a pohonu je jasné, že už bude zasahovat do světlé výšky otvoru rámu garáže. Pakliže je menší, je v podstatě jedno, jestli máte sekční nebo rolovací, protože pokud neprojedete s dodávkou pod rámem, tak je to pak úplně jedno. Pokud potřebujete s větším autem parkovat v menší garáží, je to vždy ke zlosti, kor s menší dodávkou. Záleží, jako široká a dlouhá garáž je. Pokud máte na dodávce/SVU třeba dlouhodobě střešní nosič a relativně nízký výškový profil rámu vrat, tak by to možná mohl být i problém. Nicméně je i možnost instalovat sekční vrata i do boku v případě, že máte po bocích dostatek místa.http://www.vrataznojmo.cz/bocni-sekcni-vrata/
Odpovědět
Profilova fotka
Ještě k tomu parkování před garáží, pokud máte možnost, tak si udělejte zastřešení toho prostoru před garáží, ať tam můžete parkovat v jakémkoliv počasí a jít do auta suchou nohou. Pokud máte více aut, které se do garáže nevejdou, je to alespoň částečně elegantní řešení, jak zamezit rychlejší degradaci vozidel. Minimálně třeba vykládání nákupu (pokud není přístup do domu přes garáž) je lepší dělat za sucha 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@kadak_son perfektni, dekuju moc za dokonale shrnuti!
Odpovědět
Profilova fotka
@amenophus není zač. My to shodou okolností řešili taky nějakou dobu zpátky a nakonec jsem dospěl k závěru, že si vrata vyrobím sám 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@kadak_son nechcete dalsiho zakaznika? 😄 my bohuzel tohle nemame ve svych kompetencich, takze budeme muset pro zacatek tu garaz presneji premerit a poptat presne parametry u vyrobcu...
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?