Kdo máte garáž dál od vjezdu na pozemek, jak vjizdite do garaze? Jedete po předu dovnitř a zpátky couváte přes vrata až na silnici? Nebo se otáčíte, resp. Vytočíte na pozemku a vyjíždíte ven z pozemku po předu? Už to tady řešíme pár večerů a manžel má tendenci, že se chce vytočit na pozemku a jet ven po předu a mě zase vadí příliš velká pojezdová plocha, která by tím musela vzniknout.... Chci totiž tu plochu minimalizovat, aby nepůsobila jako silnice do garáže a aby byla už součást zahrady, teda živyl plot kolem, stromy atd. Na zem jsem myslela velké placaté kameny dál od sebe. Prorostlé trávou. Zatravňováky nechci, protože je to vidět, že tam jsou i když jsou prorostlé...
Máme ten vjezd do garáže bokem na pozemku, jak je na situaci, akorát je garáž umístená výš, 3 m od horního souseda.
@teron tak provoz tam je jen od bydlících v ulici, je to vedlejší komunikace.... Couvat nemůžeme do garáže, je to v kopci, takze kdyz tam bude zarez kvuli garazi, bude muset i ta nase cesta na pozemku byt lehce do kopecka... Takze couvat jedine z garaze ven a bud se vytocit na pozemku a vyjet anebo couvat az ven z vrat na tu silnici.
@people projektujeme si sami, umime ty trajektorie vjezdu, v tom problem neni.... Jedna se mi spis o prakticke reseni a zkusenosti tech, co maji garaz na pozemku dal od plotu.
riesil by som to aj s ohladom na sirku garaze, vystupovanie a kde potrebujes mat kufor ked napriklad prides s velkym nakupom. ak ho ponesies garazovymi vratami tak by som urcite necuval do garaze. mas vela logicko-praktickych faktorov ktore musis zobrat do uvahy. my napriklad mame kludnu vedlajsiu ulicku, vytocim sa tam a do garaze zacuvam. ak je to mozne tak mi vzdy pride moznost zacuvat do garaze logickejsia
@akoinac my právě nemůžeme covat do garáže, silnice je klidná, ale je do velkého kopce a potom od vrat ke garáži to samozřejmě srovnáme, ale do mírného kopečka a ano budeme věci z kufru vynášet vratama, jiný vchod v této úrovni do garáže není....to je dobrý postřech, tohle, děkuji.
Oproti obrázku máme tu garáž posunutou nahoru k pozemku 327/5 (3m od hranice)...v těch 3 metrech budou vrátka a horní vstup do garáže dveřmi, ale to je jakoby o patro výš, ve střeše, máme tam 2,5m převýšení, takže potom pod garáží vznikne ta plocha na výjezd a parkování.
Pokud máte předokolku, tak do kopečka je snadnější couvat, poznáte to při prvním sněhu či námraze. Do garaže se při couvání líp trefuje a je potřeba míň místa na zajetí dovnitř. Nevýhodou je horší výhled zadním oknem.
Při výjezdu z pozemku/garáže je pro mě lepší jet čumákem napřed, je lepší přehled o situaci na silnici.
@kofejn couvat? Nikdy jsem nevjížděla do garáže, natož tam couvala. Hodím sem obrázek, jak to manžel přemyslel, asi tam pojedeme popředu a zpět couvat směrem do zahrady a ven z pozemku zase popředu.
Teď mi říkal., že i ta cesta na pozemku směrem do garáže bude mít kolem 10% sklon. :-o :-p
@mandre Manželka zajížděla do garáže popředu jen jednou a odnesly to přední dveře, zadní dveře i lem zadního blatníku. Ještě že to bylo auto na pokusy. Couvání pak odmítla rovnou.
S novým autem bych do garáže popředu ani nezajel. Garáž je fakt malá a před ní málo místa na srovnání auta. Takže jen couvam a je to v pohodě. Couvání do garáže se nebojte, je to fakt snažší. Jen při vyjíždění nesmíte zase brzo zatáčet :-) .
Od té doby, co mám garážové stání u zdi, tak jsem se naučila couvat a couvám při každém parkování, kde to jen jde. S autem se daleko líp manévruje. Tuhle svou "chybu" si uvědomím vždy u nákupního centra, zejména u Makra, kdy nemůžu naložit nákup do kufru :-D. Proto jsem jako první navrhovala to couvání.
Ale pokud vymyslíte možnost nějakého otáčecího trojúhelníku, tak to asi bude taky fajn.
@kofejn my máme vevnitř rozměr cca 6x6m a budeme teda vepředu mít dvoje vrata, mezi nimi sloupek asi 25cm. Je to sice dražší, ale mě se 6m vrata nelíbí.
Budou výklopná, zvenku budou vypadat jako otvíravá.
Celkově to bude vypadat asi takto. Jen na střeše nebudou ty vikýře a zd ruhé strany nahoře bude vstup do toho prostoru pod střechou, kam budeme dávat věi na zahradu, kola apod.
@kofejn Něco podobného se mi stalo s mým prvním autem, v podstatě taky na experimenty. Bylo to ve vícepatrových podzemních garážích, trochu jsem se netrefila do průjezdu, točila moc brzo a začalo to od předních dveří, pár kusů upadaných plechů a zadní nárazník na půl žerdi :-D. Od té doby si nadjíždím, případně nadjedu, couvnu a točím.
@mandre ked to takto vidim tak vobec nieje o com. ja by som tam vosiel normalne predkom, vylozil veci a pri odjazde z domu sa tam vytocil ako navrhuje manzel a na cestu zase vchadzal s cumakom vpredu.
ale podla mna to riesite takto dopredu zbytocne, zivot vas nauci :-D
@akoinac musíme řešit, abysme mohli přesně umístit dům a garáž, řešíme teď s manželem celý pozemek, co kde bude atd., máme tam od horního pravého rohu k dolnímu levému 4,5m převýšení, takže už musíme to osazení s aspoň přibližnými terénními úpravami vědět, abysme nemuseli hodně kopat, případně dělat moc opěrných zdí (mmch levá stěna garáže směrem do ulice je opěrka =-) ).....
@akoinac máme tam zatím základovou desku, manžel si chce nechat udělat IGP, aspoň 3 vrty kvůli podloží, jinak pod náma sousedi mají základové pasy. Ale my jsme z celé ulice v největším svahu.
Barák bude zařízlý do svahu, z jedné strany úplně zapuštěný a z druhé je viditelný celý suterén.
Takto to teď vypadá, ta modrá čára znázorňuje komunikaci před garáží, na právé straně zatím nevíme, jak to ukončit/zatočit....tam právě by mělo být to couvání směrem do zahrady a potom popředu výjezd ven do silnice.
topič: každý to má jinak, ale.....pár postřehů.... ze širokého do úzkého je vždy lepší couvat. V zrcátkách krásně vidíte odstupy auta od stran, popředu ne. Do kopce je lepší pozadu když máte přední náhon. Ale....když budete couvat z kopce, pojedete gravitací a nemusíte túrovat motor, jen si budete přibržďovat. Což je dobré hned po startu, kdy je auto studené.Pro ty, co jim dělá problémy couvání, a ještě navíc do kopce, tak popředu a z kopce scouvat. Chce to jen širokou bránu :-) .