Ahoj, máte někdo zkušenosti s nákupem vybavení v Polsku? O víkendu jsme byli v polské Castorama (www.castorama.pl) a mají tam věci výhodné. Třeba na obkladech madera naši co jsme počítali ušetří na 13 m2 až 6 tis. Kč, takže to už se vyplatí. Ale otázkou je kvalita např. baterií, vany, umyvadel aj. Díky.
@kvjetuska Polské výrobky jsou stejně kvalitní jako české...jen ty polské výrobky dovážené do česka jsou méně kvalitní, resp. vyrobené pro české odběratele za cenu, kterou si tenkterý odběratel určil a tudíž cena odpovídá kvalitě...ale poslko stále stojí, lidé tam žijí a země to je jakjakákoliv jiná... :-D
@kvjetuska my mame z Polska temer cele vybaveni domu, jedine dve veci byly problematicke, a to drezova baterie a sifon k umyvadlu. Ovsem nekupovali jsme nejdrazsi typy, takze tezko rict, zda to souvisi s Polskem. Ale zrovna u obkladu bych se nebala.
@kvjetuska Polské obklady jsou dokonce kvalitnější než české, vím to od obkladačů, kteří mají zkušenosti. Co se týče baterií, tak na to pozor, tam mám sama zkušenost, že jsou to šmejdy a sanita je otázka, protože i u nás jsou české výrobky, které nedoporučují pro nerovnosti, ovšem odvíjí se to od ceny. V Polsku je to levnější , protože oni mají jiné DPH a ještě hraje roli kurz zlote. Určitě jejich levnější výrobky nejsou vyrobené schválně méně kvalitně, aby to bylo levnější. :-)
Já nakupji jedině v Polsku v Castoramě nebo v Leroymerlin a jsem s nimi nadmíru spokojen. V případě reklamace Vám věc okamžitě vymění za jinou a nemusíte čekat jak u nás 30 dní až se Vám k tomu vyjádří, jestli jste s tím náhodou špatně nezacházel. Především oproti našemu Baumaxu, Obi a Hornbach je tam neskutečný výběr za lepší ceny a v dobré kvalitě. A když se pozorně podíváte na obal obkladů v našich obchodech, tak je to stejně dovoz z Polska.Takže doporučuji a nemusíte se toho bát :-)
Polské neznamená nekvalitní a polské neznamená levné. Je to různé a záleží od toho co chcete.
Například si můžete pořídit nekvalitní baterii od "českého" novaservisu a jakýkoliv polský výrobce bude ve srovnání excelentní. Jejích nejlevnější polské výrobky jsou na tom tak, jak nejlevnější výrobky u nás - převaha nekvality.
Udělat si výlet do Polska je paráda, ale kdybych tam měl jít jenom kvůli vybavení, tak bych pořádně "prolezl" větší města naší republiky. Koupelna z merkury market po 10 letech slušného užívání je na kompletní rekonstrukci - jedná se o nejlevnější dostupné prvky. Tím nechci říct, že všechny drahé věci vydrží více ;-)
No my se byli právě podívat v Castoramě a byla jsem paf z toho, jaký tam mají široký výběr. Do obkladů bych šla určitě. Na sanitu si ještě posvítím :-) Děkuji moc za názory.
Když jsem stavěli a zařizovali dům, tak jsme si do pár hobby marketů v Polsku zajeli ... všichni chválili a doporučovali. Strávili jsme tím celý den a pořád jsme nechápali, co na tom všichni mají. Výběr nám připadal srovnatelný a ceny taky (pokud si k tomu připočteme ještě cenu za benzín, tak určitě).
ceny před několika lety a při kurzu 6,-- za Zlotý byly opravdu v polsku někde jinde. Dnes je kurzový rozdíl v podstatě smazal.Já jsem před třemi lety kupoval v polsku dost věcí. Např vata 15cm knauf (vyrobeno Horní Krupka ČR) stála 32,-- za m2.
Před týdnem jsme si koupili rohovou sedací lavici. Celý komponent byl zabalen do dvou krabic, kdy stůl byl samostatně a zbytek ve větší krabici. Byl to dárek. Po cca 5ti dnech od zakoupení kdy došlo k rozbalení a vše se chtělo poskládat na místě, se zjistilo že barva některých komponentů je jiná než na uvedeném balení. Konkrétně se jednalo o cca 90%. Telefonát na pobočku MM v Trenčíně kde jsme sortiment kupovali. "Přivezte to k reklamaci". Supr, takže 129 km tam a 129 km zpátky. Po příjezdu vlastně ani nevěděli CO s tím mají dělat. Na reklamačním protokolu mají napsáno že na vyřízení reklamace mají 12 měsíců tak si případně fakt řádně přečtěte co podepisujete! Nechal jsem si zavolat "managera" sekce "nábytek". Samo "pšonek". O kompenzaci cesty nechtěl nic slyšet tak nezbylo než s ním jednat jako s klasickým zmrdem. Pak nám prodejce (slovák) řekl, že nás nikdo nenutil lavici kupovat. Taky dobrá reakce. Vše jde klasickou reklamační cestou na kterou na kterou je ze zákona 40 dnů. Tak uvidíme...
Mě to v Raciburzu přišlo tak, že prodavači dávají najevo svůj názor na zákazníky z CZ, že buď neodpovídají, nebo jsou velmi strozí.I ochotě ve smyslu našich obchodů nemůže být řeč. Na výdej stojí fronta cca 20 zákazníků. V případě nákupu kuchyně se čeká na díly vybraného setu, je třeba jet několikrát. Ceny nemůžu porovnat, nějak to u nás nesleduju.