Podle dotazu chápu, že jste si materiál kupovali sami. Je to celkem běžné, pokud jsou balíky ze dvou nebo více šarží. Prodejce by vás na to asi měl upozornit, ale řekl bych, že to není povinnost ze zákona a nebude to asi ani důvod k reklamaci.
Obkladač by si s tím také mohl umět aspoň částečně poradit, ale opět důvod k reklamaci to asi nebude, protože vám řekne že jste si to měli ohlídat při koupi materiálu.
Ano, dlažba a obklad muže mít výrazně jiný odstín. Běžně se to stává ale při srovnání vzorců z různých výrobních sérii, nikoliv v rámci jednoho dodaní.
Běžnou praxi je rozbalit všechno před pokládáním právě pro kontrolu jednotnosti barev a poškozených dlaždic, a včas dokoupit chybějící množství nebo reklamovat z důvodu dodaní špatného odstínu.
Obkladač by asi měl upozornit na rozdíl, případně vadné dlaždičky nepokládat nebo umístit na méně viditelná místa.
Teď už to je pozdě, tak asi tam přijde předložka 🤔
Nevím, jenom chytračím... Ale připadá mi to jako sviňárna. Něco si objednám podle vzorku ale podle vzorku to není!. Slušný prodejce dá vědět, je rozdíl v odstínu blabla, může to být? Špekulanti dodají a spoléhají že to projde.. Svinstvo vůči vám i vůči ostatním co zde nahlednou s podobným problémem. Nějaký hadr na podlaze to určitě spraví. Na 10-20 let. Bankovky chtěli určitě aby byly v pořádku. Uveďte jméno firmy a údaje a kdo by věděl pomoct. Co by stál právník?Možná míň než práce řemeslníků kteří si mysleli jakej jste bla bla když jste obbjenal dvě dlažby.. Jsou i právní rady zdarma. Spotřebitel něco nebo tak nějak. Něco bych určitě udělal. Hodně štěstí a pevné nervy
Omlouvám se ale ještě dodatek. Toto fórum je o radách. A i rada jak se nenechat napálit sem patří a je hodně důležitá! Nikdo tady nehledá jak něco koupit co nejdráž. Takže je jedno jestli jste využili nějakou levnou nebo drahou nabídku záleží na výsledku. Cena je problémem prodejce. Jinak si tady můžeme povídat jak je to super v Německu nebo jinde, Ale tam by to neprošlo. Pro sebe abych nemusel někdy naletět Uveďte fotku název firmy a bude vám možná hodně lidí vděčných, že si mají dát pozor. Možná, pokud by to udělal někdo před vámi tak byste tam nenakoupili.
@petuso Pokud si to tazatelka nenabrala sama v hornbachu nebo nějaké podobné samoobslužné prodejně. I když i tam většinou bývá někdo schopný poradit, ale záleží na koho narazíte, nebo jestli vůbec najdete někoho z personálu.
Hornbach nebo podobně je ta lepší možnost. Tam to funguje jako přeprodej Tos to znamená firma má vystaveno Hornbach pronajme místo, skásne peníze a reklamace řeší dodavatel. Většinou nedělají problémy s vrácením. Dělal jsem u dodavatelské firmy. Takže předpokládám že se moc nezměnilo. Pokud teda dlažba nebyla položená. V tom případě je to asi na reklamaci těžko dovezou zpět
Kupoval jsem dlažby do celého domu u Soukupa. Když jsem bral na podlahy, bylo to nějakých 100m2, přesto, že to byla jedna šarže i tak mě upozornila, že můžou být drobné rozdíly. Správně by se mělo pokládat tak, že se rozbalí více balíků a bere se na přeskáčku. Kdyby náhodou byli drobné rozdíly v odstínu pokud to není vedle sebe, nejspíš si toho ani nevšimnete
Omlouvám se, nechodím sem pravidelne(často).. Ano máte pravdu. Toto je řešení problému. Jsem dítě komunizmu, kde byl člověk rád že sehnal něco podobného jako původně chtěl. Byl boom bublinkových obkladaček ke kterým se běžně člověk nedostal. Rodině mojí nastávající manželky jsem je sehnal přes kamarádku tety ze staviv ... (tchyně mě za to ani nepochvalila😖) no... doba. Je dnes totálne jiná doba! Já něco chci, a někdo to má a nabízí. On to vidí, já ne. Upozorní, je tam rozdíl (barva, velikost, bla bla) hmm za tu cenu mi to stojí, objednám. Hmm, problém, radši si priplatim objednám jinde nebo se smířiim s problémem jak to popisujete. To by musel být rozdíl v ceně hooodně znatelný. Ano, je mi jedno jestli rádoby obchodník skončí na pracáku! Dobře pro desítky dalších lidí! A zrovna se tento člověk musí napsat, tu ne! A je jedno jestli zaplatil 100 nebo 1000 za metr. Souhrn. Mám - koupím, nebo Mám ale - jsem opatrný a můžu se poptat kde je problém. Příště si tam objednám já nebo někdo jiný. Pokud skončí prodejce, levný ale na...... tak děkuji že mě někdo upozorní. Z tohoto mám dojem né blbého nakupce ale vychcaneho prodejce!
Ještě dodatek. Pokud někdo staví a pod. tak nakupuje když jsou slevy, zima a pod. materiál uloží a začne stavět z jara. Klidně může být rozdíl půl roku i rok i víc. Takže koupit dlažbu obklad za super cenu když máte jen základní desku, není žádný problém. A ruku na srdce, kdo rozdělá několik desítek baleni materiálu aby si byl na 100 %jistý že je přesně jak ho objednal
Zase dodatek! Proto že mě ty kecy!.! V obchodě mě upozornili bla bla... při dodání zboží do obchodu mají doklady o daném zboží odstín, šarže, datum výroby atd, ale paní nebo pán ví že to někomu vyrazí a že ty jsi s tím pohraje protože je to o pár desítek korun levnější. A pokud ne tak má smůlu pošlou ho někam... ať se zeptá příště. Systém Mám to blbě ale mám to funguje 👌 obchod Spokojený Já jsem se trošku nadřel Ale mám to už za sebou každý se bude trošku divit ale vysvětlím jim to💪
@petuso vy jste se nějak rozohnil.. 😄 To že můžou být rozdíly v jednotlivých šaržích materiálu je obsaženo v každé technické dokumentaci keramické dlažby. Nevím ani o jednom výrobci, který by dokázal garantovat stejný odstín pro různé šarže. Někteří výrobci mají uvedenou povolenou odchylku barvy i u stejné šarže do X% případně v rozmezí garantovaných mezních odchylek výrobcem.
Co se týče prodejce, je zde otázka, zda na to kupujícího upozornil nebo ne, případně co všechno spolu řešili / neřešili..,
nicméně z mého pohledu... když jsem kupoval dlažbu, tak jsem si prostě prošel i technické listy, abych znal vlastnosti dlažby kterou kupuju.. ať už to byla tvrdost, otěruvzdornost, drsnost, mrazuvzdornost, rozměry a rozměrové tolerance atd atd. Na základě toho už pak člověk přesně ví, že když objednává, tak do objednávky chce jednoznačně uvést, že požaduje dlažbu ze stejné šarže, protože ho k tomu tento technický list vybízí..
Naopak pokud jsem líný si přečíst 2x A4 a případně si termíny, které přesně nevím co znamenají vygooglit, tak hold se může stát, že občas splaču nad výdělkem.
Ano, je pravda, že by to s vámi mohl projít ten prodejce, nicméně není to jeho povinnost. Ten je tam především od toho, aby to s Vámi zobchodoval.
Takže s těmi právníky akorát vyhodíte další peníze za konzultaci, protože vám poradí, že vaše stížnost je bezpředmětná.