Ahoj, stavíme bungalov, cihly porotherm. Teď jsou na řadě vnitřní omítky. Stojíme před rozhodnutím zda udělat sádrové nebo jádrové omítky.
Prosím jaké jsou vaše zkušenosti? Ktera je lepší / horší?
Za mě jedině jádrová, se sádrovou mám bohužel hodně špatnou zkušenost - z prvního domu. Je měkká, zůstávají na ni otisky, flekatí - lesklé šmouhy po dotyku . Teď máme jádrovou, ale udělanou hodně jemnou a je skvělá, tvrdá a neflekatí. Četla jsem tady i několik příspěvků, kde si na sádrovou omítku taky stěžují...
Zdravím,
3. rokem bydlíme v domě se sádrovou omítkou (420m2 zdi), cihla POROTHERM 44, vnitřní stěny YTONG a musím napsat opačnou KLADNOU zkušenost.
Pochopitlně máme vymalováno, tak nechápu, jak mohou na na omítce zůstávat otisky.
Měkká tedy rozhodně není - je to prostě tvrdá sádra a naopak vidím výhodu, že jakýkoliv škárbanec se dá jednoduš opravit. Zatím jsem tedy nic takového řešit nemusel.
Vůbec neflekatí, takže za mě jednoznačně sádrová omítka ANO.
Spíše to vypadá na nějaké nedodržení postupu nebo použití nějaké nekvalitní (staré omítky).
Omítka byla nanášena strojově (z hadice) takže to šlo firmě rychle.
Za mě tedy jednoznačně sádorvou omítku DOPORUČUJI!!!
Michal
@michaelscz no tak vymalováno jsme samozřejmě měli taky😉 dělala nám to profesionální malířská firma. Po dotyku prostě byly vidět lesklé stopy. Normální člověk na zeď nešahá, ale děti ty pořád. Nebo stačilo rýpnout omylem třeba nehtem a byla tam rýha. Možná špatně udělané, ale profesionální firmou, takže za mě už nikdy.
@tinabla Tak to mne mrzí, ale viděl bych to opravdu na nějaký technologický problém. Možná stará sádra, co byla špatně skladována. Abych rýpnul nehtem a udělal tam rýhu, to už bych se asi bál úrazu. A k ostatnímu jsem se už vyjádřil v příspěvku.
Dneska už je "profesionál" kde kdo, ale záleží s čím pracuje. My (já) maloval vše sám, koupili jsme JUB, ale pak přešli na "dražší" Dulux, ale výsledek je znát.
Lépe se s tím prostě dělá a výsledek jak od profesionálů (bez uvozovek).
Rozhodně ne Primalex 😞
Myslim ze otazka mala zniet ci vapennocementova alebo sadrova omietka.
Sadrova omietka nebude nikdy tak odolna ako VC. Ale VC vie opravit po poskodeni naozaj iba macher. Naopak u sadrovej to dokaze kazdy sikovnejsi clovek.
V pripade sadrovej omietky je potreba rozlisovat ci ide o sadrovu omietku (objemovka cca 10kg/m2/1cm hr.) alebo lahcenu sadrovu omietku (objemovka cca 8kg/m2/1cm hr.) Firmy standardne ponukaju lahcenu (lahsie sa s nou pracuje) a tie su naozaj mäkke, tie 2kg na stvoraku jednoducho chybaju...
Za mna klasicka sadrova omietka, ale okolnosti niekedy nepustia a sam som pri rekonstrukcii nasho RD pouzil lahcenu, kedze niekde ma hrubku aj 10cm, co pri lahcenej nebol problem nastriekat...
K farbe asi tolko, ze na hladkej ploche budu stopy po rukach vzdy viac vidiet ako pri VC, staci pouzit dobru farbu (napr.spominany dulux, ktory je zlahka umyvatelny aj ten najlacnejsi) a prebehnut exponovane miesta napr zlahka mäkkou vlhkou hubkou a stopy zmiznu. Mam vyskusane aj s primalexom projekt (ten neodporucam) a aj s duluxom, ten je fajn pri styroch detoch 😉
@karel15 Ještě je třetí varianta a to vápenosádrové omítky.
Co se týká zateplení, tak si především poptejte ceny obou variant. Především pokud počítáte s tepelně izolační omítkou Vás fasáda zřejmě vyjde levněji pro variantu zateplení EPS+stěrka
@karel15 Nezateplovali, ani jsme nedávali žádnou tepelně izloační omítku.
Máme dům na hranici nízkoeneregetického a pasivního domu tak se mi to zdálo zbytečné a nebylo to ani v projektu.
Asi by nějaký význam měla, ale byl jsem rád, že jsem na omítku vůbec někoho sehnal natož aby dodržel postupy při použití tepelně izolační omítky. Takže mám klasickou jádrovku, na ní perlinku a lepidlo a omítku PCI.
@zaplik1 Kolikátku jste dávali polystyren a měli jste to v projektu nebo to bylo na "citovku" ála dám tam 10cm, tím se nic nezkazí?
@michaelscz jde o to, že výrobce doporučuje tepelně izolační omítku jednak z důvodu tepelněizolačních parametrů a taky se minimalizuje vznik trhlin. Jenže pokud ji opravdu budete chtít použít, zjistíte, že to vyjde docela draho a je problém sehnat firmu. I obyčejná jádrovka + stěrka s lepidlem Vás vyjde dráž než třeba 5cm EPS+ stěrka.
@luckavra Dobrý den,teď nás to taky čeká, můžete být konkrétnější, jakou barvu dáváte?A dali jste penetraci?chystáme si půjčit airless v DEKu,ale s barvami tápeme...
@ditava v deku jsme si jej také půjčovali. Šlo to skvěle, za 3 hodiny jsme měli první vrstvu na celém domě. Ale byly potřeba 2 vrstvy, někde 3. Zjistili jsme až nakonec, že tam, kde to pomalu schlo byly potřeba 3 vrstvy. Tedy dopořučuji po vymalování hned větrat, pokud máte někde možnost. Jinak se nám barva vsákla do sádrokartonu a udělalo to fleky. Barvu jsme použili od johnstones, doporučují ji jako nejlepší, ale je málo k sehnání. Dulux je prý trochu horší a dražší,ale nevím. A nebo HET prý taky jde. Jen je potřeba počítat s tím, že půlku prvního kýble vypotřebujete jen na náběh airless stroje. Spotřebovali jsme hodně barvy za hodně peněz- na 160 m2 užitné plochy asi 15 kýblů po 1800 Kč, ale jeden den dopoledne jsme dům zakryli, odpoledne půjčili stroj a udělali první vrstvu, druhý den druhou vrstvu a stroj vrátili. Za týden jsme nebyli na některých stropech spokojený, tak znovu 1 půjčení a nástřik a máme hotovo a krásně. Co staví kolem nás a malují válečkem, tak se s tím .... klidně měsíc.
@luckavra díky moc za rady!a dávali jste penetraci?co tak čtu,tak někdo dává, někomu to zlobí, tak nedá, prý jde apklikovat i tim airlessem...?Máme strikane sadrove omitky a sadrokartony na stropě.
@zubr487
5 cm EPS prý není dobré dávat. Prý se to pak rosí mezi EPS a stěnou. Údajně se má dávat alespoň 10 cm. Ale otec má taky 6 cm eps a nejde zatím nic znát.
@radimir To je pravda. Je nutné použít tak silné zateplení, aby se rosný bod dostal do izolace a to zase záleží na tepelném odporu cihly. Čím vyšší je tepelný odpor cihly, tím to je riskantnější nebo je nutné použít paropropustnou izolaci. Např. obvykle stačí použít šedý EPS, který má vyšší paropropustnost než bílý. Případně minerální desky.