Zdravím všechny střecháče,
chtěla bych se Vás prosím zeptat na radu ohledně těchto cihel:
informace jsem čerpala zde: file:///E:/STAHOVANI/cen%C3%ADk%20PTH_1-1-2014_w%252C0.pdf
Porotherm 40 Eko+Profi Dryfix (1384,-/m2) U 0,21
Porotherm 40 Profi Dryfix (1202,-/m2) U 0,25
Porotherm 44 EKO+ Profi Dryfix kde je ale cena vyšší ,vyplatí se ,si připlatit? (1547,-/m2) U 0,19
Porotherm 30 + 20 polystyren, nevím cenu ani součinitel prostupu tepla,jen jsem vybírala tady s diskuzí,kde je tato varianta oblíbená
Pro jakou variantu a proč by jste se prosím rozhodly? Jaký by byla nejlepší varianta co se týče ceny cihel verzus sučinitel tepla , tak i na co nejmenší náklady na provoz baráku?Projekt ještě zatím nemáme.Jednalo by se o bungalov níže .
Kdyby jste měl někdo informace ,jak si vypočítat hrubou stavbu( materiál , počet cihel) ráda uvítám.
Moc děkuji za jakékoliv informace.
Ahoj, my máme Heluz STI 30 + 18 polystyren (cena za materiál na 1 m2 zdi byla cca 750,- Kč), je to včetně perlinky a lepidla. Takže za nás asi tak. Přeji ať dobře vyberete, na toto téma (zateplit, či ne) se vede mnoho diskuzí. Jsem zvědav, jak se rozhodnete. Materiál nám spočítal projektant. Jak udělal projekt, vyjelo mu to i počet cihel. ;-) Co se týče součinitele tepla, tak na stránkách výrobce, u daného materiálu je to uvedeno.
Stavěl jsem z Porothermu 44 Eko+ profi na tenkovrstvé lepidlo. Nechci zateplovat. lepení na pěnu tomu nevěřím že tam pěna bude za 10 let. A tak jsem se rozhodl na tenkovrstvé lepidlo cihly drží dost dobře zdil jsem si to sám pracuje se s tím výborně a netřeba poté zateplovat a tady další práci jen si nechám udělat Venkovní omítky. Vnitřní omítky již máme a zdění bylo celkem přesné a netřeba hodně hrubé vnitřní omítky tím i nižší cena vnitřních omítek..
Moje zkušenost...
Věř tomu, že co člověk, to jiný názor. Ujasněte si, jestli chcete zateplovat nebo ne. My jsme se rozhodli nezateplovat, proto jsme zvolili Heluz Family 44 na pěnu. K této cihle nemá Porotherm adekvátní řadu. Cena je ale samozřejmě asi o 20-30tis. na domě vyšší.
rozhodl bych se pro co nejméně zdiva a nejvíce izolace, tak aby to staticky bylo v pořádku a "doteplil" podle charakteru domu (nízko energ. pasiv, nulový dům)
důvod je cena, ochrana zdiva, tepelné mosty. potom už bych řešil věci jako difúzně otevřený, nebo uzavřený systém s ohledem na větrání a pod.
všem mooooc děkuji za informace,pro nás je nejdůležitější pořizovací počáteční cena verzus náklady na provoz baráku,jelikož je nám jedno zda zateplíme či nikoli,záleží co je výhodnější.Proč si myslíte,že je lepší lepidlo,určitě by nám také nevadilo,než pěna?Asi by levněji vyšla varianta 30+20 polystyren ,nevíte prosím někdo ,jaký má součinitel prostupu tepla?
nebo, jakou variantu cihel by jste doporučily,aby byly náklady na provoz co nejmenší,nejúspornější? Chceme elektrické podlahové vytápění ,nebo elektrické rohože do celého domu a krbu se vzdát určitě nechceme,proto pasiv u nás nehrozí.
Vypocet prostupu tepla konstrukci najdete na tzb-info.cz v sekci Vypocty. Ze vsech vyse uvedenych variant je samozrejme nejlepsi 30 cm cihla + zatepleni, alespon 15 cm. Cenove i izolacne to hrave strci do kapsy 44 cm cihlove konstrukce bez zatepleni. A to se bavime jen o svete na papire. V realite je po stavbe krehka cihla tak domlacena, ze mate vsude same tepelne mosty. Ty se v pripade dodatecne izolacni vrstvy eliminuji, bez zatepleni to vsak zustane na baraku. Pak mate doopravdy "dychajici dum", ale nedobrovolne a za cenu vysokych provoznich nakladu.
Stavet z cihlovzduchu bez zatepleni je koncepcni reseni z 90. let 20. stoleti. Bohuzel v Cesku, kde se mysleni stavebniku od monarchie prilis nezmenilo, je to stale velmi casty jev.
Uplne nejlip vsak udelate pokud se rozhodnete pro sendvicovou konstrukci, napr. z 17,5 cm VPC, BST, atd... + silnejsi vrstva izolace. Pouziti krbu je pri VPC urcite mozne. Dokonce je to vhodnejsi nez cihlovzduch, protoze VPC akumuluje vice tepla, ktera pak po vyhasnuti krbu bude postupne vypoustet.
Nejsem odbornik abych neco doporucoval, pouze vyhledavam informace a bavim se s odborniky kde to jen jde. Tyto veci uz musi urcit projektant. Vetsinou ale projektanti nedoporuci jakkoliv zasahovat do 17,5 zdi, protoze by se tim narusila jeji statika.
Take neni jedno jakou VPC cihlu zvolite. Ty se vyrabi v mnoha "kvalitach", ktera je vyjadrena jejich objemovou hmotnosti. Obecne plati, ze cim vyssi objemova hmotnost, tim vetsi pevnost a schopnost akumulace, ale na druhou stranu nizsi izolacni schopnosti (ty vsak nepotrebujeme protoze na izolace je zde EPS ci vata, ktere jsou levnejsi nez cihla a plni izolacni funkci lepe). Na trhu lze najit VPC s objemovou hmotnosti od 1.200 do 2.200 kg na 1 m3. Pro srovnani, Porotherm Profi ma cca 850 kg na m3, ruzne nesmysly typu Family a STI pak pod 500 kg na m3, stejne jako Ytong.
Se vsi uctou, ten soucinitel si muzete na strankach tzb-info vypocitat sama, vetsina materialu na trhu je tam jiz prednastavena.
Urcite si k temto vecem nactete co nejvic a rozhodnuti ucinte sama. Nechci se nikoho dotknout, ale tento portal uz navstevuji spise maminky na materske nez odbornici, takze zde Vam nikdo jednoznacne neporadi. To musi nezavisly projektant, kteremu reknete vase predstavy, zivotni styl a cenove moznosti.
Volba materialu je ale tezka vec. Ja sam s tim mam ted velky problem, protoze jsme prehnali rozpony v nasich pudorysech a pricky uz muzeme mit kvuli zatizeni stropu pouze z ytongu a ne z VPC. Takze bud zahodit projekt a kreslit od zacatku, anebo se smirit s na hlavu postavenym materialem jako je ytong.
A posledni rada, nedejte na rady zedniku a stavebnich firem. To neni vas spojenec, ale nepritel. On vas bude tlacit do materialu, ktery je pro nej nejsnazsi. Material se vsak ma vybirat podle toho, aby se v nem dobre bydlelo, ne stavelo.
Děkuji za přínosné informace ,rady a postřehy. Nastuduji a porovnám.Materiál na stavbu budu určitě řešit s projektantem,ale chtěla jsem být připravená a mít aspoň trochu nějakou představu ohledně materiálů ,proto jsem založila tuto diskuzi.
Taky pozor na konzultace s projektantem. Vetsina z nich automaticky tlaci do porothermu anebo ytongu. Jakoby nic jineho nebylo... pritom na zapad od nasich hranic uz zacinaji byt tyto typy materialu celkem k smichu. Bohuzel ma velka cast projektantu provize od techto vyrobcu a stejne jako lekari predepisuji recepty podle svych provizi, projektanti tlaci lidi do techto materialu, casto se smesnymi argumenty typu dychani domu nebo snadne zdeni.
Projektanta si otukejte tak aby nebylo pochyb o jeho nezavislosti.
chtěla bych se informovat ohledně zdiva porotherm.
V projektu nám bylo navrhnuto zdivo 36,5 s perem a drážkou a dočetla jsem se, že na tento druh se používá malta. To se lepidlo nemůže použít?
@kawaluca Od porothermu jsou dva druhy 36,5. Jedna je 36,5 P+D (nebroušená), která se zdí pouze na maltu a pak je 36,5 profi (broušená) a tu lze zdít jak na lepidlo tak na pěnu.