Porfix vs. Ytong vs. Porotherm

Zdravím, aktuálně řešíme, z čeho postavit. Jde nám samozřejmě o cenu, ale také o tepelné vlastnosti. Zateplovat bych chtěl 200 EPS. Zajímá mě, co je lepší zvolit jako zdivo. Diskuzí jsem našel spoustu, recenzí také. Ale žádná nebyla úplně přesná a nějak nám s přítelkyní nepomohla. Kamarád zedník mi poradil Porfix, že má stejné vlastnosti jako ytong a je levnější. Máte zkušenost?
Odpovědět
Porfix má krapet horší vlastnosti a je méně přesný. Taky celý systém není tak ucelený jako Ytong. Na druhou stranu je fakt o 40% levnější. Z pálených cihel je asi nejlevnější Keratherm od Tondachu, ale nemám osobní zkušenost. Heluz je podobný Porothermu, ale méně kvalitní. Má horší odolnost v mrazech. Cenově je Porotherm nejdražší. Každopádně pokud teprve rozmýšlíte, kašlete na 200mm EPS a kupte rovnou 440mm zateplenou tvárnici (Heluz nebo Porothem). Ve výsledku to bude levnější, když budete při stavbě precizní, můžete bydlet hned bez fasády a nízkoenergeticky, kdyby třeba nevyšly peníze na dostavění. Ušetříte za dobu lešení na stavbě a zdivo má v celé své skladbě stejný difuzní odpor, takže omezuje možnost vzniku plísní. Já si dodnes drbu hlavu, že jsme do toho nešli. Za 18 měsíců co stavím, 2x zdražili eps, a to samo o sobě udělá třeba 15tis na domě - jenom to zdražení. Rozmyslel bych si to.
Odpovědět
Osobně rovněž doporučuji cihelný blok Heluz Family. Dobře vychází i opomíjené betonové tvárnice Livetherm, TOL+N cenově příznivější než Heluz. Součinitel prostupu tepla "U" Heluz 0,15, Livetherm 0,200. Oboje pro jednovrstvé zdění.
Odpovědět
Kolega staví z Porfixu a je spokojený, obecně ten pórobeton není špatná volba. Tloušťku zdiva bych zvolil co nejtenčí a zbytek dohnal zateplením polystyrenem, je ale potřeba dobře spočítat polohu rosného bodu. Mám přesně opačný názor jako zde stavar2015 a jakémukoliv cihlovzduchu bych se obloukem vyhnul a když už, tak určitě se zateplením. Cihlovzduch je drahý, plný tepelných mostů (např. spára dvou tvárnic vedle sebe, kudy i proudí vzduch), blbě se to řeže a dělají drážky, často jsou žebra popraskaná už z výroby a praskají i když se do toho dostane voda a zmrzne, při široké nabídce jiných materiálů na trhu fakt nevidím jediný důvod proč to kupovat mimo všeobecnou rozšířenost a povědomost. Pokud jdete vyloženě po ceně, tak mrkněte třeba na betonové skořepinové tvárnice, samozřejmě se zateplením. To volím i já.
Odpovědět
@rimmer nevím kde jsou ty tepelné mosty u broušených cihelných bloků a kde jste vůbec přišel na problematické řezání a dělání drážek atd. Jen v krátkosti některé výhody jednovrstvého zdění. - staticky bezpečné - vynikající tepelně technické parametry - akustické vlastnosti - požární odolnost - životnost - možnosti pasívní ochrany před přehřátím Proč si komplikovat život 2 vrstvami, složitým řešením detailů.
Odpovědět
@travas Chcete říct, že jiné systémy jsou staticky méně bezpečné? ty tepelně technické parametry jsou vynikající v porovnání s čím? systém tenké nosné a akumulační zdi a zateplení předčí v parametrech všechny cihlovzduchy. Akustické vlastnosti zase jak kde, VPC se zateplením třeba nikoliv, otázkou je, jestli přínos několika decibelů je rozhodujícím. Požární odolnost je opět nic neříkající údaj, všechny ostatní systémy naprosto vyhoví. Životnost - ano například skořepiny vydrží více a déle než cihlovzduch a pokud nestavíme v záplavových oblastech, tak opět se všechny ostatní systémy vyrovnají cihlovzduchům, pokud stavíme, tak bych volil velox, kde se nosné části absolutně nic nestane za jakýchkoliv podmínek, nabo opět skořepiny. Pasivní ochrana před přehřátím je jen nějaký pseudoargument, který nemá žádnou validní roli. Pokud nevíte, kde jsou ty tepelné mosty, tak zopakuji: jsou ve styku každých dvou tvarovek, v místě, kde se stýkají žebrování, která prochází celou šířkou tvarovky. Nejenže tím místem cihelný materiál vede teplo, tak i díky styku, který se neprolívá žádným pojivem, tak je tam vzduchová dutina, které nic nestojí v cestě kromě omítky v exteriéru a interiéru. Ano jedna vrstva je fajn, ale vše závisí na vlastní kalkulaci a pokud si dotyčný bude dělat zateplení sám, tak zatím pořád vychází polystyren jako nejlevnější alternativa, navíc pokud bude stavět např, bungalov, tak už může uvažovat i o vnitřním zateplení a tam už stačí polystyren opravdu jen nalepit bez kotev a cena je o to více příznivější. Drážky se dělají hůře u cihlovzduchů než u pórobetonů, to se snad přít nechcete že ano? Stejně tak je jednodušší dořezat kus Ytongu, než se trápit s porothermem a prořezávat žebra a nedejbože žebra s vnitřní vatou..
Odpovědět
30cm zdivo (porotherm) a 20cm eps. je to dobrý. Na patrovém baráku protopím 10-12t podle zimy. Měl jsem porotherm za lepší cenu než heluz, ale není třeba se bát ani porfixu či ytongu. Oboje bude dostačující. Dělal jsem kalkulaci na jednovrstou 44cm porotherm s vatou a vyšlo to dráž než se zateplením. Navíc pokud to nebude dělat opravdu někdo precizní, tak bych do toho nešel. Stavěl jsem i s porfixem a je to víceméně stejné. Volil bych varintu nejlevnější, bude to jen zakryté nosné zdivo. Takže neřešit žádné tepelněizolační vlastnosti. Přes těch 20cm eps se rosný bod nemá šanci posunout do zdiva.
Odpovědět
Bude to bungalov + garaz. Celkem asi 160m2. Topeni bude podlahovka a aktivni rekuperace. Takze mi jde o to co nejmene platit za elektrinu ale take postavit kvalitne za co nejnizsi cenu :-) vim ze toho chceme hodne.
Odpovědět
@rimmer Nechci zde utíkat od prvotního dotazu a pouštět se do nekonečné diskuze ale co se týká parametru U a pokud je potřeba dosáhnout stejných hodnot tak pro např.: U 0,16 cihelný blok Family 440 = 300 zdiva + 170 EPS tj. 470 ušetřím 3 cm vnitř rozměru U 0,13 cihelný blok Family 2+1 440 = 300 zdiva + 240 EPS tj. 540 ušetřím 10 cm vnitř. rozměru- Požární odolnost ano vyhoví ale polystyrén je hořlavý pak jde o okolí a vzdálenosti. Neprozvučnost již 2decibely je velká hodnota. Tepelné mosty pokusím se vložit obrázek z termovizní kamery,Tepelné mosty jen u rámů oken a větracího otvoru. Další výhoda difuzní vlastnosti, jednodušší a rychlejší zdění. Kalkulaci za m2 jsem nepočítal, protože stavební materiál od různých dodavatelů se může podstatně lišit, ale dle stále vysokého počtu stavebníků kteří zateplují je varianta s polystyrénem asi lacinější.
Odpovědět
@travas Děkuji za reakci, já také nemám zájem o nějaké nekonečné diskuze, kterých je stejně plný celý internet, ale bohužel Váš příspěvek na mě působí jako ukázková demagogie. Vaše porovnání jsou hezká, ale jaksi neuvádíte co tím zdivem myslíte, já když se např. odpíchnu od té FAMILY 44 2in1, tak se se stejnou šířkou dostanu na hodnotu horší pouze o 0,01 W/m2k (tj. 0,14) když použiji 250mm Ytong P2-400 a na to nalepím 190mm nejobyčejnějšího polystyrenu EPS 70. V případě že použiji vápenopískovou cihlu tl. 175, tak při 260mm polystyrenu jsem na hodnotě 0,15 W/m2k, což je zase srovnatelný výsledek, ale kvalitativně je tento sendvič daleko dál a to především díky akumulačním schopnostem. Když bych si chtěl dosáhnout lepších parametrů, tak bych mohl použít polyš s grafitem. Pokud vím, tak polystyrén je samozhášivý a je látkou nepodporující hoření, takže v případě požáru se polystyren seškvaří, odkape, ale nepodpoří a sám o sobě nerozšíří požár. Tepelné mosty obecně nejsou markantní, ale už z principu zdění tvárnic na sraz se stavebník vystavuje zbytečným rizikům, kde pak stačí praskliny v omítce a bude docházet k únikům. Nevím co si mám představit pod pojmem difuzní vlastnosti jiného, než to mýtické dýchání zdí, které bylo už mnohými dokázáno jako naprosto nicneříkající vlastnost nemající žádnou relevantní přidanou hodnotu stejně tak, jako argument o jednodušším a rychlejším zdění - to prosím v porovnání s čím, s lomovým kamenem? To určitě ano, ale když bych to porovnal s Ytongem, který má nespornou výhodu opracovatelnosti, nebo skořepinami, které se zdí na centimetrový betonek, nebo Veloxem, který se jen vylije, tak fakt nevím nevím..
Odpovědět
@travas Jinak já nejsem nějakým fanatickým odpůrcem cihlovzduchů, já osobně, jelikož budu stavět polovinou pozemku vedle pole a polovinou vedle velkého lesa, tak mít výběr mezi zdivem z vnějšku zatepleným polystyrenem a nebo plněnou cihlou, tak volím jednoznačně cihlu, jelikož nemám zájem řešit klovající strakapoudy a myší chodbičky. takto je izolace chráněna samotným tělem tvarovky. Na trhu je ale velké množství jiných systémů, které třeba zrovna nepodporují nějaké stavařské odbornice co také hází oštěpem, ale dosahují lepších parametrů podle vkusu každého stavebníka. Já např. budu stavět bungalov a z výše uvedeného a také z důvodu ceny, pracnosti a funkčnosti jsem se rozhodl jít do betonových skořepin a vnitřního zateplení (viz BETONG, BEST, aj.) @keany : výše uvedené by z mého pohledu mohlo plně vyhovovat i Vám.
Odpovědět
@rimmer OK, také preferuji betonové tvárnice viz moje zmínka ohledně tvárnic Livetherm, jenom bych zvolil již tvárnice s integrovanou izolací. I Livetherm splňuje pohledové kritérium bez dalších úprav. Rychlejší zdění? je přece vynechána jedna fáze lepení zateplováku. Betong vypadá též dobře, jenom mi není z obrázku patrná skladba zdi s 10 mm mezerou. Difuze by měla přispívat k odvodu vlhkosti ve zdivu. Ještě u porobetonu klesá U s vlhkostí.
Odpovědět
@travas Betong: zvenku je to - omítka či barva, tvárnice betong, 10mm vzduchová mezera, která je vytvořena tak, že se polystyren lepí na buchty cementového lepidla, další vrstvou je tedy ten polystyren v jedné vrstvě a dál polystyren v další vrstvě z důvodu překrytí spar polystyrenu v první vrstvě (popř. se nalepí rovnou izolační komplex -což je polystyren s přímo nalepeným sádrokartonem), dále pak následuje finální vrstva - což je nalepení sádrokartonu, který zároveň bude tvořit finální pohledovou vrstvu a není tedy potřeba omítek. Takže shrnutí: omítka- betong- polyš - polyš - sádrokarton. Na první pohled to vypadá komplikovaně a je to samé lepení, nicméně např. odpadá kotvení izolace, vnitřní omítky a v případě bungalovu a toho vnitřního zateplení se jednoduše eliminují všechny tepelné most a izolace je chráněna před povětrnostními podmínkami, spotřeba je menší, základovou desku není potřeba po obvodě zateplovat, protože tepelný most v patě zdiva nás nemusí zajímat, díky betonu je dům zvenku odolný a v neposlední řadě je to nejlevnější stavební materiál na trhu. Příčky je dobré uvažovat klasické sádrokartonové. Kdesi jsem četl, že právě takové Ytongy nejlépe regulují vnitřní prostředí, a pohlcují zvýšenou vlhkost a vydávají jí nazpět.
Odpovědět
Článek se načítá
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
@jakubpok si myslím, že je to tam s pórobetonem jako s dřevostavbou.. Pórobeton jim bere častěji práci
Odpovědět
Jo to je asi pravda...ale je docela zajímavé vidět, jak se rozhodují lidi, kteří staví baráky...vyjadřovalo se tam přes 200 lidí ze stavebních firem, což názor tolika profíků, že je možné si z toho nějaký obrázek udělat
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?