VEKRA UŽ NIKDY!
Od Vekry si nikdy nic neberte, ať nedopadnete jako já. Už se s nimi měsíc a půl dohaduju, stálo mě to hodně sil, nervů, času i peněz. Výsledek žádný, takže jsem se rozhodla "věnovat" Vekře ještě pár hodin času a napsat na ně recenze všude kam se dá, aby neničili život ještě dalším lidem.
Zakoupili jsme si u u nich balkonové a vchodové dveře. Doufali jsme, že jsou solidní firma, ale velmi jsme se spletli.
Začalo to tím, že nám 22.4. měli technici dovézt a namontovat dveře. Ten samý den odpoledne mi zavolal pán z Window Holding, kdy tedy chci vyměnit fabku. Netušila jsem o čem mluví, nikdo mi nesdělil že výrobce neměl na skladě správnou fabku a ve dveřích tedy budu mít špatnou - to pro mě byla první komplikace, uvolnit se někdy z práce, aby se mohla fabka vyměnit. Jak je možné, že mi dovezou nekompletní dveře?
Následně jsme zjistili, že jsou balkonové dveře vyrobené jinak, než jsme si mysleli. Volali jsme panu Maškovi (našemu obchodnímu referentovi), ale celé odpoledne nám telefon nebral. Nakonec jsem se dozvěděla, že do úterka není v práci a vyřešíme to ve středu. Další týden jsem mu téměř každý den volala a psala emaily, abychom si domluvili schůzku (potřebovala jsem 1. zjistit, zda jsou dveře vyrobeny správně abych si domluvila montáž balkonových dveří (to mi sice Mašek potvrdil, ale číslo na paní která zařizuje montáže, jsem z něj dostala až po téměř dvou týdnech), 2. na vchodových dveřích je velká barevná skvrna a za 3. vchodové dveře nešly zavírat). Pan Mašek další dny neodpovídal na emaily ani nebral telefony (maximálně mi napsal po třech dnech email, že dveře jsou vyrobené správně a skvrnu bude řešit na schůzi, protože pravděpodobně selhala výstupní kontrola). Šla jsem tedy do J. Hradce na prodejnu, kde mi bylo sděleno, ať mu napíšu sms. Po návštěvě prodejny mi jako zázrakem přišel email, kde pan Mašek psal, že s osobní schůzkou nemá problém. Poté se zase nic nedělo. Vyžádala jsem si tedy telefonní číslo na pány z montáže, aby mi dveře namontovali, protože jsme museli pokračovat ve stavebních pracích. Termín další montáže byl domluven na 9. května, tedy více než 14 dní po první montáži. Urgovala jsem tedy pana Maška, aby alespoň před montáží přijel kvůli domluvě, jak vyřešit špatně nastříkané dveře, problémové zavírání a hlavně zda jsou dveře vyrobené podle domluvy. Pan Mašek mi ale na emaily prostě neodepisoval a telefony nebral.
Celkově nás to zdrželo více než dva týdny, což pro nás znamenalo zrušit domluveného zedníka na štukování a dalšího člověka domluveného na broušení podlahy. Měli jsme s tím spoustu výdajů navíc, stresu a museli jsme si kvůli tomu brát i několikrát dovolenou. Pan Mašek se do teď neozval. Už jsem neměla sílu to s ním řešit a brali jsme věc za uzavřenou s tím, že máme dveře s flekem, které se špatně zavírají, ale konečně můžeme pokračovat se zednickými pracemi a nebudeme Vekře doplácet fakturu. Faktura ale po montáži druhých dveří a výměně fabky přišla - není na ní ani žádná sleva. Stále jsem doufala, že se to nějak vyřeší a Mašek se zachová dobře, ale místo toho jsme už měsíc a půl naštvaní a řešíme samé problémy. Po třech týdnech jsem napsala email přímo na Vekru a žádala jsem, aby byl přeposlaný nadřízenému pana Maška. Místo toho mi po týdnu přišla odpověď, že Mašek se mi hned ozve a skvrna na dřevěných dveřích není důvod reklamace (to je dost zajímavé, když paní co mi psala skrnu vůbec neviděla a Mašek, který skvrnu viděl z fotky, mi sdělil že selhala výstupní kontrola). Další dva týdny se ni nedělo - Mašek mi neodepisoval a už ani Vekra. Pouze mi chodili upomínky, ať doplatím fakturu. Došlo to až k tomu, že mi měli naskakovat penále za nedoplacenou fakturu i přesto, že jsem žádala reklamaci dveří. Po měsíci a půl mi zavolal technik, že mi další týden dopoledne přijede skvrnu opravit (to je zajímé, protože paní mi sdělila, že skvrny na dřevěných dveřích jsou normální a nedá se s tím nic dělat). To jsem odmítla s tím, že další dovolenou si kvůli jejich neschopnosti brát opravdu nehodlám. Kdyby to se mnou řešil můj obchoďák hned, tak skvrnu mohli opravit když u nás byli kvůli nesmyslné výměně fabky (to jsme si museli vzít dovolenou). Teď jsme ve fázi, že jsme doplatili fakturu, protože na soud nemám čas, nervy ani peníze a nikdo se nám neozývá,
Prosím Vás tedy, ať se Vekře vyhnete velkým obloukem. Pokud budete chtít něco reklamovat, nemáte šanci uspět. Dveře si musíte nechat namontovat od nich, protože jinak Vám záruka neplatí. Tím z Vás dostanou další peníze a výsledek je ten, že Vám reklamaci stejně neuznají. Smlouvy s Vekrou jsou napsány jednostranně a Vekra toho při sporech velmi zneužívá. Jediná šance jak s nimi vyjít, je s nimi nic neuzavírat.
Opravdu nejsem člověk, který by si stěžoval na něčí práci, ale tohle už je opravdu moc.
@pavllu ani jsem to nečetl do konce, naši Vekru mají a vše proběhlo v pohodě, je to jen v lidech ne ve Firmě... pokud si věděla, že jsou špatné, neměla si je přebírat a bohužel i za cenu zdržení stavby bych je objednal jinde a ty jim vrátil... a žádal tak vrácení zálohy ( pokud byla) za nedodržení smlouvy o díla pokud byla sepsána.
A předávací protokol jste nepodepisovali? Do něj se uvádí veškeré závady při převzetí, pokud jste jej podepsali bez výhrad, je to bráno jako že je vše v pořádku.
Pokud Vám vyrobili dveře jinak než jste chtěli, jistě máte popis s obrázkem a rozměry v objednávce, neměli jste si je nechat vůbec namontovat a trvat na správnosti objednávky.
Jinak nepostřehla jsem z popisu, kdo je pan Mašek, ale jistě není jedinou kompetentní osobou ve vašem kraji, řešte to s někým jiným.
Pokud nejste s prací firmy spokojeni a skutečně se cítíte v právu, rozhodně bych to řešila dále,myslím, že zrovna Vekra není firma, která by nebyla přístupná nápravě nebo alespoň slevě - je to pro ně pakatel.
Připojujeme se svou negativní zkušeností s Vekrou. Brali jsme od nich okna, balkónové dveře, vchodové dveře a vrata. Vrata patří pod jinou divizi. Dostali jsme nějaké cenové nabídky. Nebyli nejdražší (ani nejlevnější) a brali jsme je jako kvalitní firmu.
Zaměření se domluvilo na okna (+ dveře) a vrata na jeden den = dva obchodní zástupci. Aby bylo zajištěno „uzavření“ domu v jednom termínu, tak oba obchodní zástupci nás ujistili, že není problém sjednotit termín instalace oken i vrat. Uhradili jsme zálohy a čekali, až se vše vyrobí.
Když se nám ozvali z divize oken, že za týden přijedou montovat okna, tak jsme se jen pro jistotu informovali, že i vrata se budou instalovat ve stejném termínu. A tady nastal první problém. Původní obchoďák na vrata už u Vekry nebyl a ten, co ho zastupoval, si nebyl jistý mírami. Bral to tak, že vrata NEJSOU ZAMĚŘENA a proto nejsou vyrobena! Nové zaměření = jeden den dovolené navíc.
U montáže oken jsme byli přítomni. Vekra si na to domlouvá subdodavatele a asi aby to bylo co nejlevnější, tak nejde o moc kvalitní firmu anebo jim na provedení instalace nezáleží. Nastalo tam několik problémů:
- Okna nebyla správně zaměřena. Jedno málem do otvoru nedali, u dalšího museli dát víc pěny. Když jsme ještě při montáži reklamovali díry v pěně až ven, tak měli nevhodné připomínky.
- Neřešili, že máme paropásku, ale tu porušili turbošrouby.
- Inpregnačí sprej jim nejdřív došel a pak tvrdili, že to vlastně není třeba. (nevím přesně o co šlo, tak to píšu jako laik)
- Při instalaci vchodových dveří se jim vzpříčily, a místo aby zkusili dveře trochu pootočit, tak dupali na rám dveří, který visel ve vzduchu.
- Stavbyvedoucí nás upozornil, že pokud pod balkonovými a vchodovými dveřmi nebudeme mít purenit, tak nám hrozí tepelné ztráty. Obchodní zástupce Vekry tvrdil, že to není třeba a že se to nedělá. Až později jsme zjistili, že Vekra purenit dává na dveře už ve výrobě. Jen to musí být předem objednáno. Což nám obchoďák neřekl.
- Když se obchoďák přestal vykroucet, tak se domluvilo, že purenit zajistíme sami a firma na instalaci oken ji jen namontuje. Tady nás čekal další šok – ta firma si za to řekla 4x150,-. Prý že to musí upevnit. Tak aby to nebylo trapné, že to pod dveře jen položí, tak dělali, jako že to přivrtávají. Purenity se i tak hýbaly. Jejich upevnění nemělo žádný efekt.
- No a poslední problém s okny, který nás bude provázet asi už celou stavbu, je jejich vyrovnání. Jako první nás upozornili omítkáři, že máme vychýlená okna. Pak podlaháři, že všechny čtvery dveře (3x balon, 1x vchod) jsou v jiné výšce, takže s podlahou bude problém. Rozdíl 1,5 cm na jedné místnosti, kde jsou dvoje dveře ven, nám přijde moc. Co teprve celý dům.
Pokud chce někdo argumentovat, že toto jsme měli řešit při přejímce, tak se chci zeptat, kdo ze Stavařů je běžně vybaven nivelákem, aby zjistil výšku usazení dveří v celém domě.
Čtrnáct dní po instalaci oken měla konečně dorazit vrata = druhý den dovolené navíc. Jenže ze dvou vrat přivezli jen jedny. Odmítli jsme instalaci. Přece nenecháme volně přístupná celá vrata i s motorem. Tady jsme se už naštvali. Vyžádala jsem si přímo číslo nadřízeného obchoďáka na vrata. Nadřízeného stačili kontaktovat dřív než já, takže byl na mě připravený s výmluvou, že vrata jsou v Německu a oni je jen zapomněli dodat. Dodání bude trvat 14 DNÍ. 14 DNÍ z Německa v dnešní době!!! Spíš je zas zapomněli vyrobit a na dopravu se jen vymlouvali. To už jsem do telefonu fakt řvala. Buď jsme mohli 14 dní čekat nebo odstoupit od smlouvy a zadat to někomu jinému, což by bylo na minimálně další tři týdny. Už tak nás štval „neuzavřený“ dům, tak jsme přistoupili na čekání s finanční kompenzací – se slevou. Konečná instalace dvou kusů vrat = třetí den dovolené navíc.
Známému instalovali okna a dveře od Vekry až po nás, takže měl čas si všechny problémy, které vznikly u nás, podchytit – purenit má na dveřích už od výroby, montáž proběhla kvalifikovaněji – okna jsou vyrovnaná, plíšky zailozovány.
Shrnutí – okna i vrata jsou možná kvalitní, ale špatné jméno dělají Vekře nekompetentní, neinformovaní, neškolení obchodní zástupci a levní subdodavatelé sjednaní na montáž. V našem případě sjednaní na montáž oken. Od té doby nemůžeme Vekře přijít na jméno, všechny okolo upozorňujeme na jejich nekvalitní instalaci a připravujeme reklamaci na instalaci dveří.
Ještě dodávám, že při vzetí jsme uváděli nějaké chyby – nešly zamykat vchodové dveře, vchodové dveře do garáže byly pokroucené, jedno sklo na okně poškrábané. Bohužel se to řešilo postupně, takže pokaždé musel být někdo z nás dopoledne na stavbě. Hlavně, že se aspoň to vyřešilo.
My máme vchodové dveře...vyrobili je o par cm větší, takže montaznici nadavali...ale jinak s kvalitou jsme moc spokojeni, za komplikace při montáži jsme dostali hodně pěknou slevu....takže je to o lidech a o pristupu
Docela jsem zvědavý, jak dlouho tady tohle téma vydrží, jelikož zmiňovaná firma zde inzeruje a publikuje i PR články...
Jinak potvrzuji výše uvedené, pokud vše proběhne hladce, není problém, jakmile se objeví zádrhel, je to přesně jak popisuje zakladatelka vlákna, celý postup je skoro vždy jako přes kopírák. Pokud nemáte to štěstí a obchodník se nerozhodne, že to zadarmo a na své triko bude řešit, tak je reklamace peklo...
Musím se připojit, máme od Vekry komplet dům, 5 x okno, 2x dveře a 1 x francouzské okno. Postup - nejdříve jsem si nechal hrubou cenovou nabídku přes internet. Poté se mi ozval odborný konzultant. Sjednali jsme si schůzku ve značkové prodejně, kde jsme dohodli jaké typy atd. a udělali objednávku. Proběhlo přeměření stavebních otvorů na stavbě, pro ujasnění detailů jsme se sešli ještě jednou. Zaplatili zálohu a čekali na výrobu. Přijeli dva montéři, během montáže bylo poznat, že jsou znalí. Bez sebemenšího problému proběhla instalace. Já za sebe jsem s Vekrou velmi spokojen.
musím také reagovat, ono si nevyberete, nám dělala firma Sulko a nebylo to o nic lepší, do podpisu smlouvy obchoďák sliboval modré z nebe třeba i s puntíky a pak už byl jen na zabití , montážní parta děs, odbyté, uspěchané, reklamace nebraly konce a stejně není všechno jak mělo být
Taky si myslím, že je to v lidech na pobočkách. U mě konkrétně Rychnov nad Kněžnou, objednával jsem dvoje dveře, vchodové z ulice dřevěné, do zahrady plastové. Cenové nabídky, zaměření a montáž naprosto bez problémů. Tudíž s reklamací zkušenosti nemám.
Ono jde spíš o to, že když potřebujete uznat reklamaci, tak s Vámi firma vůbec nejedná. Napíše Vám, že nejde o reklamaci i přesto, že dveře/okna vůbec neviděli. Další oddělení vymáhá nedoplacenou částku a nakonec s Vámi začne právník řešit, že poškozujete dobré jméno firmy.
Jinak pro kuldacz: Do předávacího protokolu jsme závadu samozřejmě napsali, dokonce si dveře technik i vyfotil. To ale reklamační oddělení vůbec nezajímalo. Musíte vše řešit se svým obchoďákem, protože jiný kontakt prostě neseženete. Takže když na Vás obchoďák kašle, máte prostě smůlu.
@pavllu ja mam s Vekrou výbornou zkušenost. A i reklamace proběhla (opacne namontovana výplň na vchodovych dveřích). Vše v pohodě. Pokud te Vekra krátí na pravech spotrebitele,není nic jednoduššího,než se obrátit na ČOI.
Nám budou montovat okna začátkem srpna. Bude to cca 9 oken, vchodové dveře a francouské okno. Dával jsem cenové nabídky asi 6ti firmám a Vekra nám přišla jak cenově tak kvalitně nejvýhodnější. Dostali jsme i zajímavou slevu. Uvidíme jak přijedou a namontuji okna jestli bude vše ok nebo ne. Snad budeme mít štěstí a vše dopadne s úsměvem a spokojeností :)
@pavllu za mna Vekra horor všetky okná priniesli obrátene, čo som ešte prežila. následne ale vznikol problém so žalúziami- namiesto nepriznaných mám na novom dome plechy 25 cm široké, je to ako pes na oko. VEKRA nekomunikuje, riešenie mali. Povodne chceli nechať vyrobiť nové plechy a vyriešiť podomietkové riešenie. Nakoniec kde nikto, tu nikto.
Za nás taky Vekra horor. Ze jenom objednat jedny dvere trvá několik mesicu i přesto, že se jedná o kopii dveri do projektu, ktery uz maji hotovy a maji k nemu tedy veskere podklady, to jsem opravdu do te doby netusila...
@latar Ja mam z te pobocky opacnou zkusenost. :( Ted jsme doobjednavali vchodove dvere k pristavbe, jedny jedine a obchodak si je dokonce i spatne zakreslil. Jelikoz maji byt vzhledove totozne s temi, ktere uz od nich mame, opravdu se bojim, jak budou ve vysledku vypadat.
ako priniesli okna obratene?
Mame okna od vekry a vsetko klaplo tiptop. Po zamerani poslali nabidku a po jej schvaleni poslali zmluvu, kde boli vsetky okna presne popisane. Takze dvojnasobna kontrola z nasej a aj ich strany, pred tym nez to slo do vyroby.
Vchodove dvere sa objednavali dodatocne. Hned pri objednavani sme boli upozorneny, ze to bude trvat 7-9 tyzdnov. Tyzden pred vyrobou sa ozvali a dohodol sa datum montaze.
Preco by prave Vase dvere mali vyrobit skor ako niekoho ineho? Je poradovnik a hotovo. :-)
@ookami_hime Zatim tu byl jen dvakrat. Jednou na zamereni a jednou se smlouvou. Montaz uz jsem resila s vyrobou a snad nebude nutne s obchodakem resit reklamaci. Kdyz tu byli montovat prvni dvere, stala jsem jim za zadkem, protoze se s tim moc neparali. Byla to vymena za stare a meli jsme novou dlazbu. Donutila jsem je i uklidit po sobe.
Přidávám negativní hodnocení... Okna máme od Vekry a nebyl žádný problém, takže pohoda. Ohromný problém nastal pri objednání vchodových dveří, objednali jsme si typ dveří, přesné obrázky dveri poslali obchodakovi, on zmeril, potvrdil a ze posle smlouvu k podpisu. Tam byli nějaké zkratky, tak jsme jen zkontrolovali rozměry, barvu a podepsali. Po 3 měsícich přišly dveře, úplně jiné, takže jsme reklamovali, jenomže jsme měli díru do domu, kde jsme bydleli, tak sme si křídlo nechali dát s tím, že počkáme na nove kridlo a to se nám stalo asi osudným. Ohromný problém....Museli jsme si objednat nove dveře, zaplatit je znovu s tím, ze se pak vyrovname. A teď po dalších 3 měsících nam přišly dveře a opět špatne, tentokrát se trefili se vzorem, ale dodali špatnou barvu. Za mě neuvěřitelný amaterismus a neochota řešit vlastní pochybení. Budeme čekat údajně další 3 měsíce místo toho, aby tomu dali prioritu, takže na dveře čekáme od dubna 2021. Nevím, jestli by se dala napadnout smlouva, že z ní není patrný profil dveří? Máte s tím někdo zkušenost?
Máme namontováno 2 roky a taky už jsem s Vekrou řešila víc, než bych chtěla... Reklamace škrábanců po montáži, špatně namontované vchodové dveře, reklamace prohnutí profilu francouzských dveří, a teď v srpnu jsem chtěla vyměnit jedno sklo na okně (to bylo poškozené námi), tak dojeli po 2 měsících s jiným sklem (užším), takže zase čekáme...
Naprostý souhlas "s Vekrou už nikdy". A to se považuji za stálého zákazníka Vekry. poslední zakázka na 10 EURO oken byla avizována jako zakázka, ke které vhodné parapety dodá a namontuje Vekra. Okna dodali, namontovali, stihli odstranit do 1 roku samotní externí montéři. Objednal jsem tedy dokončení oken dodávkou a montáží vhodných parapet (konstrukčně i barevně shodně s kováním oken). Po zaměření jsem dostal cenovku, obratem jsem ji odsouhlasil. Následovalo sdělení, že Vekra již parapety nemontuje pouze dodá materiál (tedy urob si sám). Zakázka na okna za 300 tis a mám si to tedy dorobit sám. Využil jsem dokonce doporučený postup: počkat s montáží až po fasádě (myslel jsem - nové postupy nové materiály). Aktuálně nikdo nechce po fasádě parapety montovat.
HLEDÁM TEDY PODOBNĚ NAPÁLENÉ ZÁKAZNÍKY, JAKO SVĚDKY PŘÍPADNĚ JAKO ŽALOBCE. ŽALOBU NA TUTO SPOLEČNOST JIŽ MAJÍ V RUKOU MOJÍ PRÁVNÍCI.
Pozor rovněž na nově vznikající společnosti se společnými statutáři s Windows Holding, jsou to 10-tisícové sročka, které zřejmě mají Holding chránit před reklamacemi. Windows Holding se chová jako společnost, která chystá svým zákazníkům ještě další nemilé překvapení.