Zdravím, chtěl bych se zeptat, kam až je třeba natahovat vnitřní omítky (sádrové). K základové desce, do výšky horní hrany zateplení podlahy nebo jen do výšky finální podlahy? Děkuji
@1karel1 Separační folie má zabránit protečení tekuté směsi anhydridu nebo betonu pod EPS. Myslíte, že tou malou dírkou ucpanou sponkou něco proteče ? Musele by to být větší díra a navíc někde, kde je větší mezera mezi EPS. Je to zbytečná starost. Je to samozřejmě Vaše rozhodnutí, ale trubky, folie a sponky Vás vyjdou na nějakých 200 Kč/m2. Jen samotná systémová deska je za min 170Kč/m2 (Giacomi 370 Kč/m2).
@hbboy Topná voda o teplotě 38 stupňů není vůbec málo. To jsem tam dával jen při topné zkoušce, při běžném vytápění jsem nepouštěl více než 28 stupňů. Předpokládám tedy, že je to u Vás spíš překlep, jinak by to Vaše "nemám pocit, že by to méně topilo" nemuselo úplně platit.
@1karel1 Souhlasím se @zubr487 - nejsou to díry jako kráva, aby jimi něco zásadního proteklo. Pro klid duše vezměte silikon a každý průraz spony zasilikonujte, nebo oblebte nějakou páskou;)
@hbboy
Já mám v podlaze Eps 100s a kde jste vzal, že je to málo?
Umíte nebo čtete technické listy výrobců, nebo tady rozhazujete rady, které jste někde nabral způsobem, kterým je tady prezentujete?
Asi by jste měl podložit svoji argumentaci nebo změnit svůj styl vyjadřování typu mělo by se a když to tak neuděláte, tak jste blbci.
Tak samozřejmě jsem to měl v technickém listu a projektu od dodavatele podlahového topení.
100 jsem si dal maximálně na střechu, ne tam kde budu celý život chodit.
Specnaz84 - Vy jste dobrej - napíšete, že tady o vás píšu jako o blbcích a že vy máte 100 EPS - no vidíte. Vy máte 100 a jste king - já mám EPS 150 a jsem proti vám hlupák.
Každý ať si dá co má v technickém listu - já měl 150
I ve stavebninách - kolos který má pobočky po celé ČR a jsou tam školení obchodáci mi řekli, že by se měla dávat 150, ale lidi šetří tak 95 % dává 100 -))))
Každý tady snad může napsat svůj názor a já jsem si to nevymyslel
Tak když je venku - minus 20 - 25 stupnů - tak mi do podlahy šlo 38 stupnů teplá voda
Běžně mi jde do podlahového topení 32 stupnů - holt když vy máte 28 tak máte víc zateplený dům - já nemám žádný polystyren - nikdy bych si ho na barák nedal a obří okna 6 - 8 m2 - kde také něco uteče -))) a hlavně topím všude na 24 stupnů - nějakých 22 co máte třeba vy a chodit v ponožkách a navlečen určitě ne, rád chodím doma jen v trenkách - i v mínus 20
@hbboy Řešíte zbytečnosti. Menší pevnost EPS znamená větší pružnost a měl by jste použít silnější nosnou desku. To si musí rozhodnou každý sám. Buď ušetří na EPS, ale zaplatí vyšší částku za beton/anhydrit nebo se na to vykašle a riskuje, že budou problémy. Ty špunty jednoznačně zmenší kontaktní plochu mezi betonem a trubkami. Můžete psát co chcete, ale je to fakt. Rozdíl ploch, si můžete spočítat sám a ve stejném poměru stoupne i tepelný odpor mezi trubkou a betonem.
Jinak si neumím představit topit s PT na 24C. To je skoro sauna..
Jaký polystyren do podlahy používat: google mi našel asi 10 podobných odkazů
EPS 100Z (S) - základní tepelná izolace pro běžné podlahy (od r. 2016 se používá označení jen EPS 100)
EPS 150 - pro podlahy s vyšším zatížením a při nekvalitním podkladu, doporučujeme také pro skladbu izolací vyšší než 150 mm
EPS 200 - platí to samé jako pro EPS 150 - ideální pro podlahy v garáži nebo dílně, snese větší zatížení a lépe izoluje.
XPS 300/400/500/600 - používáme hlavně pro lokálně zatížená místa - krby (<250 Kg), akumulační nádrže a pod.
Pokud je celková výška podlahy nedostatečná pro dosažení přijatelného tepelného odporu, volíme EPS s grafitem, kde je nejlepší poměr cena/výkon.
Volba tepelné izolace je důležitá, obzvláště u podlah s podlahovým topením, kde je třeba docílit co nejlepšího tepelného odporu a zamezit tak úniku tepla např. do základové desky.
Dával jsem polystyrén do podlah 12 cm (2 x 6 cm) plus 6 cm systémovou desku, která měla 150 tak jsem dal i pod desku na doporučení výrobce také EPS 150. Rozdíl v ceně na celém domě byl 4000 Kč. Na systémové desky a celé topení jsem měl luxusní cenu - obchoduji s tímto materiálem -))) Takže cenu 360 kč za m2 jsem opravdu neměl.
Ve dvou lidech s tátou jako laici jsme to dělali asi 3 dny 150 m2 - tato etapa stavby mě docela i bavila -)))
Jinak teplo 24 bohužel není jak v sauně - je to taková akorát pohodová teplota, ale znám i lidi co mají doma 25 - 26 - ale i 19. Každý dle libosti
Tímto zde v tomto vlákně také končím - ať si tam dá kdo chce co chce - mějte se tady
@hbboy Jen doplním pár poznámek.
-s EPS dle zatížení souhlasím. Pak je ale druhá strana a to zajištění pevnosti nosné desky. Na to mají výrobci doporučení dle stlačitelnosti a síly izolace např.
https://www.cemex.cz/documents/468567...
Takže jednoduše řečeno, čím silnější izolace a čím větší stlačitelnost, tím je nutné použít vyšší pevnost nebo větší sílu potěru a tím vyšší cenu. U mě před litím zjišťovali púarametry a detailně rozměřili nivelaci. Podle toho navrhovali typ směsi.
- pokud uvádím nějaké ceny, tak se jedná o aktuální ceny co si každý může najít na internetu.
- souhlasím s tím, že pokládání trubek je jedna z nejpříjemnějších prací na stavbě a lze tím ušetřit dost vysoké částky. Faktem je, že systémová deska ušetří trochu času. Pokud budu konkrétní, tak třeba tato
https://www.1-topeni-levne.cz/katalog...
Vyjde na 150m2 plochy 42000Kč. Vyplatí se ten ušetřený den ?
@zubr487 co se týče te systémové desky tak se musi poucitat ještě rozdíl ve folii a 3 cm eps. Fólie plus spony to je dle me cca 180,- m + rozdil 3cm eps na 1 metr je 60 kc, takze bez systemovky cca 240,- /m. Když systemovku sezenes za 300,- tak už ten rozdíl není takovej :)
@petr13 To je trochu pravda, pokud použijete nějakou zbytečnou reflexní super folii. Běžná cena folie je cca 10Kč/m2 a spony 180Kč/100ks, tj asi 18Kč/m2