Odpověď na příspěvek od vladimir_sacha:
Žádná parotěsná nad trámy někde!!! Tam nic takové… @vladimir_sacha to co tam je to půjde pryč .. ono to tam bylo jak jsem vše zlikvidoval tu starou vatu.. trámy jsou velke tak na 160 mm vaty.. tak otázka zda to navýšit a dát aspon 200 mm vaty .. na podlahu bych chtěl dat parozábranu, poté na trámy střešní latě co cca 20 cm od sebe a na to OSB desky, jen se bojím te vlhkosti, tak nevím zda bude stačit když všude od zdi bude třeba 5 cm vůle aby se vlhkost mohla dostat pryč..Odpověď na příspěvek od jindrichraszyk:
@vladimir_sacha to co tam je to půjde pryč .. o… @jindrichraszyk bez parozábrany a nahoru OSB je prakticky jistota, že bude na spodní straně OSB docházet k brutální kondenzaci a za pár let bude hotovo. Možná si tam vypěstujeme i dřevomorkuOdpověď na příspěvek od zubr487:
@jindrichraszyk bez parozábrany a nahoru OSB je p… @zubr487 Rozumím, ale co pak ty desky na které dám parozábranu ? Ty to nějak nepoškodí ? Spíš když tam paro, tak ty desky schytají plnou vlhokost a budout hnít ?Odpověď na příspěvek od jindrichraszyk:
@zubr487 Rozumím, ale co pak ty desky na které dá… @jindrichraszyk Pokud vás chápu tak chcete mít skladbu? SDK- Desky- parozábrana - vata - osb jo? Jak vyřešite parozábranu u trámů? Jak to tam budete napojovat? Kolem nich to vlhko stejně půjde totiž parozábrana musí být po celé ploše od zdi až ke zdi, spoje a veškeré prostupy omotané hliníkovou páskou nebo přímo na to určenou. Ne že bude metr mezi trámy pak budou trámy bez parozábrany a zas pokračování parozabrany. Fungovat to může ale nemusí a klidně se může stát že začnou zahnivat trámy ve zdech, dost často se to stávalo. Protože budou dělat tepelné mosty a vlhkost se tam bude srážet jestli je to venkovní zeď a je to nezateplené tak tím tuplem a ty vyřešite tak, že se nad trámy dá aspoň 5cm vaty ještě. Nejlépe ale tak 10 a pořádně ke zdi. Samozřejmě ale pokud to bude jakou výše popsané tak to chce desky obyčejné a ne OSB, ty jsou prakticky neparopropustné a bude se rosit. Odvětrávané mezery třeba 5cm u zdi je hezké, pokud bude nad vatou 20mm mezera po to OSB ale osobně pokud bych to takto dělal, nakoupil bych obyčejné ty mříže co se dávají na odtokové žlaby a po metru na šířku domu bych je zařezal do toho OSB. Potom ale možná vyjde lépe už ta klasická deska a mezery. A kdyby tam byla parozábrana pod celým V KUSE tak se stejně OSB moc nedoporučujeOdpověď na příspěvek od vladimir_sacha:
@jindrichraszyk Pokud vás chápu tak chcete mít … @vladimir_sacha ono už SDK má + desky , je to starší dům. chci to dat zpět na desky a nevím zda to uzavřít parozabranou , dat na to vatu , udělat rošty na tramech a udělat mezi osb desky lehke mezírky by to mohlo dýchat.Odpověď na příspěvek od jindrichraszyk:
Dobrý den, chystám se zateplit půdu. Odstranil se… @jindrichraszyk nam letos v srpnu zatelovala firma pudu - na stavajici zatepleni podlahy skelnou vatou rovnou nastrikali-nafoukali izolacni penu po cele pude. A pekne se nam to uz pri tech vedrech osvedcilo, uvidime jake budou spotreby plynu pres zimu.Odpověď na příspěvek od jindrichraszyk:
@vladimir_sacha ono už SDK má + desky , je to sta… @jindrichraszyk V podstatě máte dvě možnosti. Buď přidáte pod stávající SDK další vrstvu složenou z parotěsky a SDK. Parotěsku musíte důkladně prolepit a v místech, kde se bude šroubovat další vrstva SDK nalepte šroubotěsnou pásku. Pak můžete pokračovat jak jste psal. Tedy vatu, rošt, paropropustnou folii a místo OSB bych dal prkna s mezerami na hřebík. Neboli toto je difuzně uzavřená varianta. Nebo použijete difuzně otevřenou variantu. V tom případě bych dal dolů mezi trámy EPS, na to vatu a nakonec paropropustnou folii. Jenže v tomto případě musíte mít dobře větranou půdu a nemůžete udělat záklop. Pro OSB to platí dvojnásobně. Zde se dělají jen pochůzné lávky. Je potřeba respektovat pravidla kondenzace. Zde platí, že směrem z interiéru do exteriéru musí narůstat paropropustnost. Varianta, kdy na stávající podlahu nastříkáte pěnu je špatně. Pokud nelze dát parotěsku na stranu interiéru, tak je potřeba splnit další pravidlo a to, že mezi interiérem a parotěskou musí být méně jak čtvrtina tepelného odporu mezi parotěskou a exteriérem. V tom případě nikde na hranici parotěsky neklesá teplota pod kondenzační teplotu. Z toho tedy plyne ještě další varianta. Dejte na spodek jen tenkou vrstvu EPS, na to parotěsku zakrývající trámy a tvořící jakousi vanu. Na to udělejte z fošen rošt a celé to vyplňte vatou. Nahoru zase paropropustnou folii a prkna. Ty izolace nad trámy ale musí být minimálně cca 30cm, aby platila podmínka 1/4