Ahoj,
mám na Vás takovej dotaz. Jen na úvod bych řekl malej příběh když se budete ptát proč.
Máme RD kde jsme měli vše naplánované a vše klapalo ... náš soused ze zhora nám udělal plotek ( teď ) takovou že nám stínil do oken. Takže jsme zvedli celí dům o jednu šáru, tím nám vnizkl na výšku cihly ( heluz ) volný prostor a potom až skladba podlahy 18cm ( podlahové topení )
Teď ta hlavní otázka, jakým polystyrénem máme vyplnit prostor na výšku cihly aby se nám to nezhroutilo časem nebo si to nějak nesedlo a byl opravdu pevný a na tenhle polystyrén pak budeme dávat klasickou skladbu podlahy s vodním podlahovým topením.
Děkuji moc za rady. Zdeněk
@zdenna mas li dost penez pak xps. Ten ma nejvetsi odolnost v tlaku. Ale myslim si ze by mel stacit i eps 200-250s. Dal bych silnejsi vrstvu betonu/anhydritu.
Tak minimálně EPS 150s. Ono se to nezhroutí jen pod nižším číslem zatížení, ale spíše může podlaha klesnout nebo se zlomit pokud mezi EPS a spodní vrstvou,většinou hydroizolací budou hluchá místa.
XPSko by som nehrotil, obvykle davaju firmy EPS 100S, ono to staci a fakt zalezi od prevedenia. Vacsina ludi nevyrovnava vrstvu po hydroizolacii (ten pokles moze byt v radoch milimetrov ak vobec a v tomto ohlade je jedno ci das XPS, 100S alebo 200S...), niekto to ale vyrovnava nivelakom (drahe), alebo pieskom. my sme volili EPS 150S a na vsetky miesta okrem pod krb to bude bohate stacit. pod krb pojde XPS, nato beton (miesto anhydridu).
hlavne sa vyvarujte systemovym doskam u podl. topeni, to je to najvacsie zlo
Pokud se nepletu tak cihle heluz mají rozměr Rozměry (DxŠxV): 247 x 300 x 249 mm takže volný prostor mezi teď betonovou podlahou a jako podlahy kde by měla být je 249 mm takže bych musel udělat dvě prokládané vrstvy abych to všude zarovnal na rovinu s jednou šárou cihel.
@zdenna takze 25 cm + 18 cm do cistej?
tak to vychadza - hydroizloacia+ radonka + 36 cm EPS, cca 6cm anhydrid, 1 cm napr. dlazba
Polystyren treba urcite ukladat krizom cez seba. Budete to robit sami,alebo nejaka firma?
@akoinac přesně tak .. mi budeme pokládat jen ten polystyrén 25 cm pak firma. Dlažbu dávat nebudeme bude všude vinyl. V koupelně v technické dlažba ale to už nehraje roli. Jde o nakoupení a položení polystyrenu na těch 25 cm ..
@zdenna ak bude robit zvysok firma... nechajte si to urobit od nich cele. Doporucujem to z dovodu aby sa vam potom "nekrutili" v pripade nejakej reklamacie a nevyhovarali sa nato, ze cast prace ste urobili vy a preto sa deje to a to... polozenie polystyrenu je (by mala byt) zanedbatelna polozka pri vyuctovani vicepraci.
@zdenna S tou dlažbou pozor. My máme vybranou dlažbu do koupelny, technické a WC, která má sílu 10,5 mm a kterou doporučují lepit na zub 10 mm a více. My chceme mít komplet bez přechodů mezi dlažbou a plovoucí podlahou, takže nechávám pro finální vrstvu podlahy 25 mm, kvůli dlažbě, plovoucí podlahu dorovnam k dlažbě podkladnim mirelonem potřebné tloušťky.
@akoinac@specnaz84
Jdu objednávat polystyren .. mám objednat EPS 100 Z nebo EPS 100 S nebo EPS 150 S
Jedná se na podlahu do jednopodlažního RD , co jsem se tak dozvěděl tak EPS 100 Z by se měla dávat do garáží kde na tom stojí auto, což v RD nehrozí tak co by bylo lepší. Ostatně EPS 150 S je nejdražší a je to docela ranec tak jestli to není zbytečné..
Poraďte prosím děkuji.
Eps 100 má zatížení 2 tuny/m2 s menším jak 2% stlačením. Napuštěna vana má 300 kg. Vůbec bych se eps 100 nebál, jen jak jsem psal, největší chyby jsou ta hluchá místa, ty se propadají, praská a klesá podlaha.
http://www.isover.cz/vyvarujte-se-zak...
@zdenna EPS ja som daval dole EPS 150S a do patra EPS100S. Myslim si, ze tej 100 sa bat nemusis, ale co sa tyka prikladu z vanou tak ten by som zrovna neuvadzal, nejedna sa totiz o zatazenie plosne, ale bodove.
Ovela dolezitejsie ako vyber EPS (ci 100 alebo 150S) je ale rovnost podkladu na ktory sa EPS bude pokladat. Neviem ci to budes robit sam alebo nie, ale postraz si, aby polystyren priliehal k podkladu (spodnej podlahe) pokial mozno na 100%. ja som vyrovnaval pieskom.
@akoinac S tou vanou ale nezapomínejte, že bodové zatížení ano, ale mezi vanou a eps je ještě roznaseci vrstva - beton, adhydrit, OSB atd. Tato vrstva roznese zatížení, takže na eps už netlačí pouze přímo bodově.
@kamilape okrem cenoveho rozdielu (cca 100Kc/m2) si dovolim povedat, ze nie kazdy si vie spravne vybrat systemovu dosku a kupit nieco taketo viz prilozeny obrazok tak si clovek akurat zadela na problemy. Ten spodny rastr ma tak 5-6 mm a zatazenie sa tak prenasa len bodovo cca 1-2% celej plochy dosky. To zapricinuje postupne sadanie podlahy, nasledne mozu popraskat podlahy ci dlazby. Ako dalsi dovod proti systemovym doskam je podtecenie anhydritu pod dosku, alebo to, ze ked nedas systemovu dosku ale len cisto EPS mas v porovnani lepsie izolacne vlastnosti podlahy bez systemovej dosky...
@zdenna mrkni se na komentář na stránkách co jsi dal odkaz na značení Z a S. Já na podlahy kupoval viz odkaz. Myslím že cena je o dost lepší. Dodávka byla přímo ze styrotradu. Nad 15m3 zdarma.
https://www.nonstopstavebniny.cz/2996...
Pismeno Z znamená že sa jedna o základny polystyren, naprot tomu S vypoveda o tom, že sa jedna o stabilizovaný polystyren (při vyrobe). Rozdiel v zatazeni u 100 s/z nieje ziadny ale S-ko je "stavane" na teplotně výkyvy, preto by som např. Na střechu dával určitě S, tak isto aj do podlahy ak bude podlahové kurenie. Z-tko by som použil např. Na zateplenie obvodových stien.