Podlahové kúrenie...

Chcem v rámci podlahové kúrenia inštalovať do podlahy systémovú dosku zn. Rehau varionovú 11 mm a moja otázka znie, že či bude postačovať poterová hmota o hrúbke 5 cm až 5, 5 cm pri cementovom potery, ktorý budem miešať v miešačke a ďalej sa chcem opýtať či vhodné po nanesení vrstvy poteru, resp. prekrytí hadice 17 x 2, 0 mm zn. Rehau na to položiť najtenšiu sieťovinu za účelom pevnosti a doliatie poteru do uvedenej výšky od hadice a čo je lepšie na podlahové kúrenie keramická kvalitná dlažba alebo parketa...
Odpovědět
@miroferanec Proč tam chcete dávat tu systémovou desku ?. Je zbytečná, Levnější a také funkčně trochu lepší řešení je položit na izolaci separační folii a trubku přicvakat sponkami. Třeba tyto https://www.1-topeni-levne.cz/katalog... V případě anhydritu se dává min 35mm nad horní hranu trubek. U litého betonu (Cemflow) se dává cca 45mm nad trubky. Pokud si ale chcete míchat beton sám, tak budete mít horší a nestabilní kvalitu. Osobně bych dělal min 8cm celkovou sílu. Samozřejmě musíte použít plastifikátor a nějaké vyztužení (drátky, vlákna). Osobně bych to spíše udělal po staru. Tj, Kari sítě a trubky na zafixovat stahovacími páskami na Kari.
Odpovědět
@zubr487 Dik, takže keby som si miešal poter v michačce, tak potrebná hrubka 8 cm nad trubky ? V jednej miestnost som to robil tým systémov, že na systémovú dosku zn. Rehau som dal vrstvu riedkého betónu, ktorý som si miešal v miešačka a naskôr som dal vrstvu, aby prikrylo hadicu na to som dal tenku sieťovinu a potom som miešaný betón dolial do výšky 5, 5 cm nad hadicu a ako vyzerá separačná hadica som si vedomý, že systémová doska zn. Rehau 11 mm je drahá a predpokladám, že bude ešte plniť aj ďalšie izolačné vlastnosti ...
Odpovědět
@miroferanec Systémová deska stojí podle internetu cca 270Kč/m2. Pokud místo ní navýšíte izolaci o těch 30mm + separační folii a svorky, tak budete na ceně cca 50Kč/m2. Bez systémovky je větší kontaktní plocha mezi betonem a trubkami a trubky si taháte jak potřebujete. Je to na Vás.co si zvolíte. Já jsem nic nepsal o separační hadici, ale separační folii. V podstatě obyčejný igelit s vytištěným rasterm. Pokud chcete zbytečně vyhazovat peníze, můžete si koupit reflexní separační folii. Nevím zda to víte, ale beton má minimální pevnost na tah a proto se do něj musí dávat nějaké armování. Pevnost na tlak zase rychle klesá, pokud použijete velký přebytek vody. Podle Vaší věty, že jste použil řídký beton, později lil další vrstvu a pro armování tenkou síťovinu je asi vše špatně. Tloušťka 5.5 cm nad trubky samodomo betonu navíc bez armování nestačí. Litý beton obsahuje vysoké procento plastifikačních příměsí a pro vyztužení ocelové drátky nebo polymerová vlákna. Základní otázkou je, není vhodnější si objednat firmu a použít Anhydrit nebo litý beton ? Zase taková částka to není, za odpoledne máte hotovo a je to rovné. Jak jsem psal, pokud si to chcete míchat sám, musíte použít plastifikátor doporučovaný pro podlahové topení. Beton nesmí být tekutý jen plastický. Osobně bych radši použil pro armování ocelové Kari sítě.
Odpovědět
@zubr487 Ano súhlasím s Vašim názorom lebo som nad tým uvažoval,že pokiaľ by som miešal cementový betón, tak podľa tech. prospektu by mala min. hrúbka u cementové betónu 4, 5 cm a ja som mal v pláne tam dať 5, 5 cm lebo, tak mi to vychádza a samozrejme, keď chcem dať na to keramickú dlažbu, tak by bolo dobre tam dať aj karirohož, tzv. sieťovinu ,ale nie je zlý nápad tam dať anhydridový poter lebo ten by mal byť od systémovej dosky resp. postačuje 3, 5 cm a zaťaženie môže byť na meter štvorcový 200 kg. aspoň, tak to uvedené pri systémovej doske 11 mm zn. Rehau a potom by som mohol dať aj hrubší styrodur lebo teraz mi tam o betónu ,izolácie IPA a stavebnej fólie vycházda 8 cm + systemová doska a poter 5, 5cm asi mate pravdu ideálne by bolo tam dať kvalitný anhydridový poter a myslíte, že 3, 5 cm bude postačujúca hrúbka
Odpovědět
@miroferanec Těch celkem 11cm izolace je dost málo. Určitě bych nedělal samodomo potěr. Anhydrit stačí 35mm nad trubky. Je i pevnější anhydrit třeba Thermio a toho stačí 25mm nad trubky. Pro izolaci použijte šedý EPS. Nevím proč chcete 17mm trubky. Pokud chcete dělat delší okruhy,. tak to radší použijte 16mm a udělejte víc okruhů. Lepší je vyšší počet okruhů s podobnými délkami.
Odpovědět
To len systemová doska zn. Rehau viarionova ma 11 mm, ale jej celková výska je 31 mm sa skladá polystyrénovej peny 11 mm a z vrchnej časti z polysterénovej krycej fólie a poď systémovou doskou je rúžový styrodur 10 cm a miestnosť ma rozmery 4, 50 x 4, 30 m a rozdeľovač je cca 1 m od uvedenej miestnosti a 17 mm hadica je určená pre systému dosku varionovú 11 mm.
Odpovědět
@miroferanec Takže jak jsem psal, celková síla izolace 11cm. To není moc. Pokud to teprve budete realizovat, tak bych přidal. Zřejmě nemáte jen jednu místnost nebo ano ? Pokud platí, že se jedná o více místností, je vhodnější používat kratší okruhy a klidně dva okruhy do místnosti. Tak aby nebyly velké rozdíly v délkách okruhů.
Odpovědět
Áno celková izolácia je 11 cm, ale ide o nie nový rodinný dom, ale starší, kde sa tato podlaha rekonštruoval, tým spôsobom, že starý poter - mazanina pod, ktorou bla len tenká vrstva "terpapieru" nalepená na asfalt a pod tým bola betónová vrstva, pod ním "vyštetovaná" vrtva kameňmi a štrkom uvedená vrstva sa odstránila a celé sa to znížilo a väčšie kamene, ktoré boli dosť rozmerné sa dali na ležato a cca 15 cm sa odtiaľ vyhodila hlina uvedené kamene, ktoré majú vrstvu cca 40 cm sa zasypali makadámom, ktorý sa v starej podlahe nacházdal sa následne urobil na to nový betón cca 8 cm podlaha sa napentrovala a nalepila izozolácia o hrúbke 4 mm + fólia stavebná na to 10 cm styrodur + doska zn. Rehau varionová, ktorá ma 11 mm a celková 31 mim. na to poterová hmota 5, 5 cm + lepidlo a keramická dlažba 10 mm, aby uvedená vrstva bola vo výške už s inými miestnosťami z tohto dôvodu je vrstva izolácia taká aká je...
Odpovědět
@miroferanec Prvotní otázka vyzněla tak, že se teprve chystáte na realizaci a ptáte se na sílu finálního potěru. Nyní to píšete tak, že je vlasně hotovo. Pokud budete dělat další místnosti, tak bych nedělal 8cm podkladního betonu. Stačí 4 až 5 cm. Pak hydroizolace, šedý EPS, který má nižší měrnou vodivost. Na to rovnou separační folii a okrajovou dilatační pásku. Trubky nacvakat sponkami a zalít anhydritem. Vyjde Vás to levněji a budete mít zhruba o třetinu lepší izolaci. ¨.
Odpovědět
Nie všetko ešte nie je hotovo len do cca 8 cm betń + penetračný náter - čierny a 4 mm tzv. IPA izolácia a na to idem dať styrodur rúžový 10 cm a systemovú dosku zn. Rehau 11 mm celková výška 31 mm + nato pôjde poter 5, 5 cm a dlažba keremická 10 mm jeden mi vysvetľoval, že keďže ide o regioón, kde je vykurovacie obdobie cca 6 mesiacov, tak by nemal myť problém, že tam bude štrkovo cementový betón...
Odpovědět
@miroferanec Jen mohu zopakovat co jsem napsal - délka topného období vůbec nesouvisí s typem betonu. - 5.5 cm samodomo betonu, pokud nepoužijete Kari sítě nestačí. Je vysoké riziko, že Vám to praskne a pak je jen otázkou, jak dlouho to vydrží trubky - 11 cm izolace je málo. Pokud si do toho navíc přidáte nevhodnou krytinu (plovoucí podlahy, dřevo apod) a nezaizolované základové pásy, bude to bída.
Odpovědět
@zubr487 Celkova sila izolace 11cm je uplne v pohode a na rekonstrukci az moc luxus. Bezne sa stretavam ze sa moze pouzit len 3-4 cm alebo vobec ziadna. Rozdiel medzi izolacii 10cm a 25cm v podlahe robi na 150 m2 RD len 100W (to vyprodukuje clovek ked nic nerobi). Nakolko rozdiel teplot medzi zeminou a interierom je 10K tak to neni az take horke ako u sten ci oken kde jed rozdiel teplot az 32K. U izolaci v podlahach neplati internetove pravidlo "cim viac izolace, tym viac pasiv :D". Rozdiel medzi 16x1,5 a 17x2 (PE-Xa od REHAU) trubkou neni skoro ziaden co sa tyka hydrauliky, maju rovnaky vnitrni prumer a tym padom aj rovnake tlakove ztraty. Pravidlo radsej viac kratkych okruhov nepoznam v praxi sa castejsie pouziva pravidlo okruhy max. 100-120m pre rodinne domceky. Pri pouziti trubek dimenze 10 a 14 sa robia okruhy 50-60m.
Odpovědět
Článek se načítá
@vimamima Nezapomínejte na to, že tazatel chce podlahové ropení. Teplotní spád je tedy téměř dvojnásobný. Navíc na rozdíl od stěn se v průběhu topného období teplotní diference moc nemění. Takže podle izolace jsou ztráty na 100m2 zhruba 3cm =1300 W 10cm =620 W 15 cm = 430W Spočítejte si kolik to dělá ve financích za rok. Máte pravdu, taky jsem viděl podlahovku na 3cm izolace a na tom plovoucí podlahu. Pán topil elektrokotlem a po měsíci to vzdal, protože by se nedoplatil. Pro trubky 16x2 se doporučuje maximální déka 80m. Pokud si namícháte okruhy 120m a třeba 20m, tak bude velice obtížné nastavit průtoky. Kromě toho u velkých okruhů klesá plošný výkon. Takže sice ušetříte na rozdělovači ale zaplatíte o to vyšší částku na delších trubkách.
Odpovědět
@zubr487 Jednu podlahu som už robil systémom, že po nanesení betónovej vrstvy, aby bola zakrytá hadica za účelom, aby sa nepoškodila a nebola priamo v kontakte s karirohožou teda zo sieťovinou a následne som doplnil zvyšok betónovej hmoty...a taktiež súhlasim, resp. sa chcem opýtať, že čo je lepšie položiť na podlahové kúrenie drevenú podlahu systém napr. click, leminátovú alebo kvalitnú keramickú dlažbu ?
Odpovědět
@miroferanec Čím vyšší tepelný odpor má krytina, tím méně je vhodná pro PT. Takže pořadí podle vhodnosti je dlažba, vinyl, lino, koberec, laminát a nejhorší je dřevo. V případě různých plovoucích podlah je výsledek zásadně ovlivněn typem podložky. Pro PT se používají tenké podložky s malým tepelným odporem. .
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?