Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, koupili jsme zahradu, která je 270 m dlouhá. Spodní část je ve svažitém terénu, vrchní už jen mírně. Chatka je asi 150 m od branky. Potřebuji udělat nějakou příjezdovou cestu abych nedopadl jak v nedělu, kdy začlo pršet a mě museli tahat traktorem. Jel jsem tedy s dodávkou, která je těžká. Spíše levnější variantu. Přemýšlel jsem, že tam budu jezdit, když bude sucho abych udělal koleje a po té navezl nějaký stěrk a na to jemně drcený kámen, což by se ježděním zpevnilo. Lom mám za rohem. Nevyznám se moc ve velikosti štěrku atd.
U druhé fotky za horizontem tak 12 stupňů klesání, které se pak zmírňuje.
@cekatelx Já vysypával polní cestu o délce 50m kamením o hrubosti 16/32. Vysypával jsem pouze širší koleje, abych ušetřil. Ale byla to dřina, všechno jsem nosil v kýblech, a to v době, kdy bylo největší mokro, aby kámen pěkně klesl do bláta. Výsledek je víc než uspokojivý, letos jsem zatím nedosypával kámen nikde, ikdyž asi na jaře trochu přidám do míst, kde kamení kleslo.
Spotřeba kamení na 50m cesty byla asi 6t.
@lucinkafr FŮŮŮHA...zkusim pohledat fotku vecer. Taky jak budu mit cestu okolo, tak bliknu, ikdyz nevim, nakolik to bude videt, pekne to prorusta travou, takze to kameni neni skoro videt...ale neco sem hodim...
@flakac my totiž musíme taky pořešit vjezd, samozřejmě esteticky únosné varianty jsou neúnosné finančně, a tak trochu i technicky, potřebujeme, aby to uneslo hodně těžkou váhu, takže taková zámkovka je pro nás tak trochu tabu. Na jednom plácku jsme navezli staré střešní tašky, a jak se rozjezdili, je to perfektně funkční, ale co naplat, vzhledově bych to k domu prostě nechtěla :-N Takže děkuju :-)
Já bych to řešil tak, že bych nechal vybagrovat dvě koleje, tak 0,5m šířka, 40-50 cm hloubka, do toho 0-63 mm v tloušťce cca.30cm a na to 0-32mm. Obě vrstvy zhutnit. Nebo to celý udělat v 0-63mm a hutnit žábou. Kdyby měli 0-125mm, dá se to taky použít jako spodní vrstva. Klidně to může být míň jakostní kamenivo, nebo i recyklát..
Frakce kameniva musí být od 0 aby se to celý hutněním zatáhlo, pokud tam nebude ten jemný podíl 0, nezatáhne se to a zamačká se to do podloží.
@honzajs to už ale potom nemluvíme o levném řešení. Podle toho, co uvádíš, bych já spotřeboval 20m3 kamení a kolega na 250m cesty dokonce 100m3 kamení.
Samozřejmě jsem si vědom, že ještě 2 roky budu muset sem tam najaře dosypat kamení, protože se bude zatláčet do podloží, ale jak jsem sám zjistil, tak to není tak moc, jak jsem čekal, přitom před vysypáním kamením jsem se bořil místy až po kotníky do bláta.
@flakac no jo, ale nic levnějšího neseženeš. Možná recyklační odpad, jo můžeš si pohrát s hloubkou založení, šířkou , ale to je tak asi všechno..
16/32 už je čistá monofrakce, tam je ta cena násobně vyšší jak u těch směsek 0/63...a podobně
Děkuji za rady. Kopat určitě nebudu, spíše jak napsal Honza. Ale zkusím to napřed ujezdit aby se zpevnily koleje. Kamení bych vysypal nejspíše v červenci nebo srpnu, kdy není bahno.
a koupíte kde? Vyjde levněji koupit přímo v lomu?
Taky ted budeme řešit příjezdovou cestu a chodník, vychází to asi na spotřebu 45 m3, takže počítat aspon 6 tun štěrku,ano?
@flakac
@rammar
Kupoval bych co nejblíže stavby, jelikož doprava tady hraje v ceně velmi zásadní část.
Záleží, jak dlouhá cesta je a zda chcete vysypávat jen koleje...
@flakac díky, no nakonec to asi vezmeme v blízkých stavebninách přes zedníka, co nám stavěl suterén, přes něho byx to mělo být ještě o něco levnější, ale i tak jen ten štěrk vyjde pomálu na 15 tisíc ne-li víc :-S
@rammar bohužel tak to je, rozpočet na stavbu domu většinou nezahrnuje tyto vedlejší náklady, které jsou také třeba udělat. A většinou to není pár tisíc...
@petrsv1000 vzhledem k tomu,že pomalu finišujeme a peněz už není nazbyt,tak i 15 tisíc je teď dost,kor když je to "jen" za šutry :-P ale nedá se,musí to být,jinak se přes zimu a pak na jaře,až se budeme stěhovat,utopíme v blátě :-!
jojo, jelikož navíc máme svažitý pozemek, tak to není jak na rovině, tisíce už jsou fuč a ještě další budou 8-( no, aspon se nenudíme :-p tož ale hlavně bydlet, zbytek už pak nějak doděláme, ale ten příjezd je prostě potřeba |-|