Koupili jsme byt 4+1 s celkovou pod.plochou cca 80 m2 a na Správě domů/bytů nám zaslali evidenční list vlastníků na částku 5400,- kč + zvlášt máme platit elektriku 2000,- / vše za měsíc!! Přijde mi to neskutečně moc!!!
V Evidenčním listu vlastníků (tedy v 5 400,-Kč) je započtena 1800,- topení, 1500,- voda(studená+ohřev teplé), 1500,- fond oprav + 500,- Kč ostatní služby(výtahy, osvětlení). A dále platíme 2000,- za elektřinu. Celkem vyplácneme měsíčně 7500,- :-(
Bydlíme tam 1.měsíc, tak nevím, zda a kolik nám při vyúčtování budou vracet/budeme doplácet ještě... Prosím poraďte Vaše zkušenosti.
Podotýkám pouze, že byt okupuji pouze já a manžel. A plyn nemáme.
Ahoj, my máme rohový byt 3+1 (80 m2) s tím, že máme u každého pokoje lodžii, tj. balkonové dveře (údajně možné vyšší úniky tepla). Do fondu oprav + poplatky SBD + ostatní služby platíme cca 2100 Kč + 2200 teplo a vodu. K tomu 1000 Kč/měsíc elektřina a 500 Kč/čtvrtletně plyn. Celkem tedy se vším všudy cca 5500 Kč. Počítáme ale s tím, že nám budou vracet, v celém bytě topíme akorát v obýváku na 3-4 a v "děcáku" na 2-3. Jinak všude jinde vypnuto a tepla je tu dost...
Mně výše těch poplatků příliš nešokuje. My máme panelákový byt 3+1, cca 74 m2 a platíme společenství vlastníků cca 4500 Kč měsíčně (fond oprav, topení, voda, služby) + 100 Kč plyn + cca 500 Kč elektrika. Možná máte zbytečně přestřelené ty zálohy za elektřinu. Na základě čeho vám byla tato částka stanovena? Vzhledem k tomu, že dosud nemůžete mít představu o tom, kolik elektřiny spotřebujete, je těžké stanovit výši měsíčních záloh. Zkuste zavolat svému poskytovateli elektřiny a zeptat se, zda nelze zálohy snížit. Ty ostatní poplatky podle mě bohužel snížíte jen stěží.
Máme byt 3+1, (74m2) panelák. Platíme 6tisíc = fond oprav, poplatky správy, voda, teplo.
Dále platíme 700 elektrika, 100 plyn, 600 TV s internetem .... plus hypoška další tisíce.
A jednou za rok daň z nemovitosti, protože je v osobním vlastnictví - a to je cca 1100,-
A jsme taky jen dvě osoby, a přeplatek máme vždy jen elektriku pár korun, jinak nedoplatky.
ta částka není nijak vysoká ..... také záleží v jaké lokalitě se byt nachází- ale na velikost bytu je to tak odpovídající...pochybuji, že budete mít velké přeplatky - já bych si zálohy rozhodně nesnižovala, vždy je lepší když nějakou korunu vrátí nebo převedoou na další období....
pokud jste dva určite vam vrátí dost za vodu a topení mi jsme sami s manželem spotřebovaly cca 11kubíku teplé /500 za kubíka 22kubiku studené /60kč kubík ročně takže nam vracely taky hodne za vodu a pak topení to jsme nepouštely vubec jak zateplily byl tam hic,jinak částka je to uplne normální 3pokojáče bejvaj kolem 6.tis 4pokojový 7-8tis a elektřina při dvou lidech nám vycházela cca přesně na par korun když jsme platily měsičně 800,.
78m2 4+1 družstevní byt - nájem ve kterém je voda a topení fond oprav, úklid vytápění a svícení na společných chodbách a podobně je cca 5400 (počítá se to dle tabulek na osoby a metry, ale vrací nám něco přes 10 000) + plyn na vaření záloha 100 a elektřina záloha 800, tam nám většinou vrací u plynu do 100 u elektřiny do 200
Já myslím, že jsou to normální částky, tipuji že budou při zúčtování vracet hodně za vodu a topení, nám taky vrací hodně, protože jsou ty zálohy podle těch tabulek v nájmu a ne podle spotřeby jako elektřina a plyn
Ja teda cumim... jak muzete vyzit se zalohami 800 na elektrinu? To asi ti, co maji plyn k tomu, tak na plynu vari...? Nam 800 na el. Nestacilo. Byt 90m2, ale ve starem, zdenem baraku (zateplenem). Jinak teplo nedokazu odhadnout, jsme o prvni zimu. Ale vypada to, ze budeme obcas muset při topit i pres leto, kdyz bude zima.
Tak přesně z tohoto důvodu chceme stavět.
Nyní bydlíme v městském bytě a čistý nájem je asi 4 tisíce.Co jsem se bavila se známými, co mají byt v OV, tak do fondu oprav platí 3-3,5 tisíce. :-|
No řekla bych, že je to trošku složitější.
Jak píše např. @dracula, i my se v poměrně velkém domě bohatě vejdeme do 3000 měsíčně. Ale je to plyn, elektřina, voda. Nic víc. V částkách, které platí v bytovkách, je většinou započítána spol. elektřina, úklid, pojištění domu, daň z nemovitosti, odvoz odpadu,někde i ostraha apod.
Když tyto částky dopočtu k domu - odpad 2000,- /rok, daň z nemov. asi také tolik, pojistka na dům (ne domácnost) , tak se dostanu také na jinou částku.
A fond oprav? Každý rozumný majitel nemovitosti si vlastně také svůj "fond oprav" musí vytvářet a počítat s tím, že časem bude potřeba něco opravit, vyměnit apod. Ty vysoké částky do fondu jsou většinou u starších nemovitostí, u novostaveb to není tak zlé. My u bytu, který je starý 5 let, platíme do FO 1300 Kč/měs.
Problém je spíš v tom, že když člověk bydlí ve vlastním, tak si sám rozhodne, co, kdy a jak opraví či vymění, u bytovky se musí podřídit většině.
My měli byt (3+1 - nezateplený panelák) s podobnou podlahovou plochou a platili jsme včetně plynu a elektřiny už skoro 7 tis. Vždy nám tedy 2-3 tis. vracely. Je to už rok, co jsme byt prodali, cena vody šla u nás nahoru, navíc se plánovalo zateplení, takže předpokládám, že se zvýšil i fond oprav. Takže vašich 7,5 tis. je dost možných.
My kupujeme také 4+1 80m2 a bylo nám předloženo, že náklady budou asi 2500,- a to tam bydleli 3 lidé a bylo jim ročně vraceno 5 000,-....... samozřejmě ale nebudeme platit služby družstvu...