Dobrý den, právě mi proběhla v bytě rozsáhlá rekonstrukce a na závěr jsem zjistila, že dveře velikostně nesedí do pouzdra.
Věc se má tak, že mi bylo majitelem firmy (ing.) doporučeno, abych objednala dveře u fy CAG a pouzdra JAP. Jenže dekor, který jsem chtěla, jsem v CAG nenašla. Našla jsem ho ale u dveří Voster. Majitel fy se tvářil skepticky, ale trval si na tom, že pouzdro bude JAP, že s ním má dobré zkušenosti, že jiné mi tam dávat nebude. Poslala jsem mu ještě odkaz na ty dveře a obložky v katalogu Voster a zmínila se, že by bylo dobré u nich objednat i ta pouzdra.
A nyní jsme zjistili, že dveře Voster jsou široké vždy o 4,4 cm než je název, takže š. 80 cm je fakticky 84,4 atd. I jejich pouzdra jsou takto číslována. Pouzdro 80 cm je široké 84,4. Jenže JAP jsou široké 80 cm. Takže ve výsledku jsou dveře v tom pouzdru nestojnoměrné - viz foto.
Můj dotaz zní:
Měl se majitel firmy sám informovat na rozměry dveří, jestli půjdou do jeho preferovaných pouzder JAP? Můžu toto reklamovat? Rekonstrukce mě stála mé celoživotní úspory, které jsem sama s postiženou dcerou našetřila, celkem 400.000 Kč.
Děkuji za radu, nejlépe, jak to řešit.
Nika
@nikaf70
Promiňte, ale jste docela naivní. Protože na to, kdo co řekne, jaký pošle komu odkaz nebo jestli předpokládá, že se bude někdo někde informovat, tak na to se skutečně nehraje. Rozhodující je, co máte ve smlouvě a jaké bylo plnění. Pokud Vám dodavatel nainstaloval pouzdro podle smlouvy, tak nemáte co reklamovat. Pokud jste takové pouzdro nechtěla, měli jste to upravit písemně, dodatkem.
Je to otázka komunikace. Náš dodavatel - stavitel s námi každou změnu navrženou námi nebo i jím probral, uvedl + a - řešení, něco bylo písemným dodatkem ke smlouvě i rozpočtu, na něčem jsme se jen domluvili a řešitelnost některých mých nápadů /změna řešení krbu/ si sám projekčně zařídil. Změna byla i zrovna u zmiňovaných šoupaček, náš nápad dát dvoukřídlé místo původních jednokřídlých s námi probral a změnu - úpravu pouzder zjišťoval sám jestli to tak půjde, ne. že by tam dal to co stavebník chce a děj se vůle boží. Za mě, slušný dodavatel se snaží vyhovět a pokud to nejde tak to investorovi vysvětlí.
@daruna Jenže on teď řekne, že to nevěděl, že Voster se dělají širší, než je v názvu. Už to řekl u jiných, ty byly pojezdové na stěnu. Ale tyto do pouzdra nasadil a ani se mi nezmínil, že ty taky nesedí. Já to zjistila až odjeli. Žádné předání práce - ukážu vám, jak dveře sedí atd. On se dokonce ani na tu předávačku nedostavil. Pak jsem zjistila, že byl před domem, když tady řemeslníci dodělávali poslední úpravy a odešli. Co si o tom myslet?!
Pokud je to zběhlý stavař, tak ověřit si co za dveře zákazník vymýšlí je otázka pár kliknutí nebo jednoho telefonátu. Já jsem si takto objednala tlačítka ke splachovačům, protože se mi líbila a bez konzultace, samozřejmě nepasovala, naštěstí se to podařilo vyměnit.
@nikaf70 Bohužel i tací jsou. Já mám strašnou zkušenost s dodatečným doděláním podbití, dělala už po čase jiná firma a fakt děs, amatéři, fušeráci, hrůza. Hlavně nějak udělat, zinkasovat a pryč. vybrat solidního dodavatele je loterie.
@daruna Právě, je stavař, píšou rodinná firma od roku 92, tak čekáte profesionalitu. A on si jede jen své JAP. Ani si nezjistil, jestli do toho polské dveře půjdou. I když skeptický byl, právě proto se na to měl podívat. Co si teď na něm vezmu?!
VŠ titul přece není záruka vůbec ničeho.
Pokud znáte šikovného truhláře tak ty dveře nechat z čela seříznout nebo zhoblovat a znovu předýhovat hranu, pokud sežene ten dekor, pokud je to alespoň lamino, u folie si nejsem jistý.
@nikaf70 nevypadá to nijak hrozně, já bych si toho ani nevšimla, kdyby jste to nezvýraznila. Pokud je to jediná věc, která se při rekonstrukci nepovedla, tak to dopadlo ještě dobře 😄. My přebírali dům před půl rokem a vždy se něco najde, což je spíše výsledkem asi nedokonalé komunikace mezi námi a zhotovitelem, než záměrnou chybou. Reklamaci zkuste a uvidíte. Když to nevyjde, není to nic s čím se nedá žít.
@nikaf70 chápu, že je to nepříjemná situace. Na druhou stranu dokážu pochopit i stavitele, že chtěl pouzdra, se kterými má dobré zkušenosti a že si neuvědomil, že širší dveře se ve vašem případě projeví asymetrií dekoru. Brala bych to tak, ze mít nekvalitní pouzdro je o dost horší než nerovnoměrně dekor..
Buď můžete dveře vyměnit za 80cm nebo z něj vyrazit nějakou slevu a zvyknout si. Pokud to byla jediná bota při celkové rekonstrukci bytu, tak bych nad tím asi mávla rukou, protože co jsou schopni dělníci občas udělat, to si ani neumíte představit.. Tohohle si všimnete vy, protože to víte. Nikdo jiný to nezaregistruje🙂
Nejsou na fotce náhodou šoupačky 60 cm?
Kdybyste poslechla doporučení "Ing" a koupila dveře, se kterými mají montážníci zkušenost, pravděpodobně by to dopadlo lépe. Vy jste ale chtěla jiný design, tak ho máte. Co jste jim přivezla, to namontovali.
Možná by ještě šlo dveře vrátit ve 14ti denní lhůtě. To je asi jediný případ, kdy se dá reklamovat vlastní chyba. Pak už jedině dveře prodat na bazaru nebo vyhodit a koupit si to, co vám firma doporučila.
@m_i_r_e_k Dveře jsem nepřivezla, majitel fy je objednával, když jsem mu ukázala, které chci. Dveře jsou 70. Jedny mi vzali zpět - ty byly na stěnu a ty do pouzdra dvoje si tedy nechám a budu se tvářit, že je vše OK. Nic jinýho mně už nezbyde.
@japona jj, už opadly prvotní emoce, tak už se s tím smiřuji. Tedy i s jinými věcmi, ale toto je takový nejmarkantnější. Tak ještě podlahy a už nikdy více žádné rekonstrukce 😄