Odstranění starého betonu

Profilova fotka
Dobrý den, Chystám se na rekonstrukci bytu v domě (3 patra) dům je z roku 1931. Tento byt se nachází nad sklepem a skladba je následující: 15cm betonu s kari sítí (železná) a tuším že i traverzy, 6cm škvára (není černá, ale spíše žlutá) a následně 14cm beton bez sítí a na něm byl položený už koberec. Problém je, že tento beton se místy prohýbá i o víc jak 2cm na 2 metrech ale “nerezonuje”, strop ve sklepě je rovný Má představa je taková, že chci položit podlahové topení (vodní) a zalít znovu betonem. Možnosti a zda jsou možné: 1. na stávající beton položit EPS polystyren, na něj umístit podlahové topení a zalít betonem (tím by vznikl schod u vchodových dveří) 2. To samé jako možnost 1. s tím že to betonu přidám kari sítě a tím vytvořím novou stabilní vrstvu) 3. Bouracím kladivem odstraním stávající beton na škváru a pak bych postupoval formou 1. či 2. Jde mi o to, že mám obavy že podlahu možností 1 a nebo 2 zatížím natolik, že se celá podlaha zhroutí. U možnosti č. 3 mám obavy popraskání zdí otřesy. Jak by jste toto řešili prosím vy? Nebráním se ani statickému posudku, ale nyní za covidu mi to nepřijde vhodné. Díky moc
Odpovědět
Varianta 3 je jediná rozumná. Horní beton pravděpodobně praská kvůli špatné kvalitě srovnávacího podsypu, takže bych se rozhodně zbavil jak betonu tak podsypu. Pak srovnat na nejtenší možnou nivelační vrstvu kvalitním podsypem, EPS, folie, trubky a nějaká zálivka podle výšky předpokládané čisté podlahy. Zvážil bych zálivku z ANHY, každý cm EPS se vám bude hodit. Statika asi nebude potřeba, nosná část skladby je podle Vašeho popisu v pořádku. Když už bude odstraněný původní podsyp, můžete to zkontrolovat, jestli tam nejsou nějaké podezřelé dlouhé trhliny.
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak myslíte tedy, že když začnu vybourávat 30kg kladivem, bude vše v pořádku a nepropadnu se těmi otřesy do sklepa? Mám z toho obavy, přeci jen je to dům starý desítky let. Děkuji
Odpovědět
@matthew_ledger_vanes Jak budou reagovat zdi se nedá na internetové diskusi odhadnout. Můžete tomu pomoct pokud velkou flexou obříznete obvod místnosti, možná budou potřeba dva hloubkové řezy, a oddělíte podlahu od stěn. Jestli vám stávající beton pruží, pravděpodobně se otřesy so spodní vrstvy nějak extrémně nepřenesou, ale jestli chcete záruku, tak tu vám nedám a nedá vám ji asi nikdo. Statik vám něco maximálně doporučí a to rozhodnutí bude vždycky na vás. můžete začít někde v rohu, menším nástrojem, a pokud narazíte na nepřekonatelný problém prostě to celé odpískat, zalít díru mazaninou a byt prodat někomu kdo akceptuje celkový stav podlah. Rekonstrukce bude asi vždycky náročnější než demolice a jestli je 30kg kango vhodné pro vaš prostory naprosto nelze posoudit přes internet. Jediné co vím určitě, že pokud na stávající nestabilní podklad dáte novou vrstvu, vyrobíte jen nový problém.
Odpovědět
@matthew_ledger_vanes osobne bych sel taky do varianty 3. Mimo vsech vyhod tak tu celou konstrukci taky odlehcite (vyhodite skvaru a 14cm betonu a nahradite 5cm betonem a asi polystyrenem). Boural jsem beton z podobne doby ale jenom 5-7cm a byl dost nekvalitni takze to slo samo. Nikde nepisete o jakou jde plochu, pokud mate strach tak si pujcte profi rezacku na beton. Jenom je treba pocitat ze to rozhodne neni bezprasne, pripadne pujcit s moznosti rezani za mokra ale s tim nemam zkusenost a je otazka kolik vody z toho jde a zda by to vevasem pripade mohlo udelat nejakou skodu.
Odpovědět
Dodám ještě, že dělat PT bez spodní izolace EPS, čím silnější tím lepší, znamená velmi draze vytápět sklep. Kombinace PT a zachování stávající skladby tedy asi není úplně reálná, pokud nejste připraven na schod minimálně 20cm.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?