Zdravím všechny stavitele,
momentálně rekonstruujeme starší RD a děláme úplně všechno nové. Našla by se hodná duše a poradila na co si třeba dát pozor, jakým výrobcům se vyhnout nebo naopak co doporučujete?
Čeká nás i kolaudace, tak třeba zda jste měli s něčím problém atd... :-(
My si už naběhli ze střechou.. tak bych si nerada naběhla znovu.
Všem moc děkuji :)
@margory Nesiel by som do rozvodov vody v materialu PPR. Najhorsi ale najlacnejsi a zial stale najbeznejsi pouzivany material na rozvody vody. Niekolkym znamym po 3 rokoch zacali praskat spoje a oprava cez rozsekavanie drahych dlazdic v kupelne nebola bohvie co.
Cize osobne skusenosti nemame lebo sme sa tomu vyhli :D
Do "kvality" od Hormanna, do lepeného vinylu, do SDK podhledů, do řemeslníků bez osobně ověřených referencí (a ověření těchto osob v ceecr.cz), do zálohových plateb, do betonových tašek Bramac, do výrobků od BS Klatovy.
@korodujicividle
Stačí? Zítra na stavbě můžu nafotit další.
Cihelný blok porotherm profi 30 P15
Jeden rohový zub cihelného bloku je delší a cihly nelze dorazit rovnoměrně do zámků, tím vzniká vždy na jedné straně mezera mezi bloky až 5mm. (cihla nedrží kompletně v zámcích)
Uprostřed 3,5m překladů díra cca. 2cm
@korodujicividle Sám jsem z toho nestavěl, ale na Porotherm a Heluz slyším jen nářky od těch, kteří s tím stavěli. Věhlasná přesnost a kvalita opravdu chybí.
@xhex SDK podhledy - když není úplně poladění osvětlení (takticky), tak jde vždy vidět, kde jsou spoje (ale dá se to prý naštukovat jako běžné zdivo). Druhým důvodem je blbá akustika, ale to je spíš můj osobní problém (hifi), někomu to vadit nemusí. Třetím je, že to stejně občas vlivem teplotních změn praskne v nějakém spoji - potvrzeno i výrobcem. Ale také si nedělám iluze, že to mám uděláno úplně technicky v pořádku (jeden z důvodů ověření referencí řemeslníka).
Betonové tašky - během čtyř let povrch z lesklého na matný, na spodních hrubých částech se drží voda a roste mech, dost praskají (měnil jsem jich už asi 30). Nedávno jsem viděl Tondach po více než 15 letech, stále naprostá paráda. Ale vyšší cena, asi o třetinu, tedy tehdy, když jsem poptával, nevím, jak dnes.
@jakuda Lepený vinyl je super pro podlahové vytápění - tím, že je kontaktní s betonovou či anhydritovou vrstvou, převádí to teplot bez jakékoliv ztráty. Hezky vypadá, je pevný, nehoupe se, ale... je slabounký a kvůli tomu se přenáší veškerý hluk (chůze, dupot, posuvy nábytku, ...) přímo do pevné podlahy a to pak dále (mně ale chybí v jedné z vrstev kročejovka, může to být částečně i tím, nicméně obyvkle se tam automaticky nedává a nejsem si jistý, jestli ji nad podlahové vytápění umístit lze, protože je to pořád izolace). Podlaha je tvrdá, dospělým to neva, ale pokud na tom padají malé děti, docela je to i bolí. Lepený vinyl přenáší jakékoliv nerovnosti podkladu - to je samozřejmě věc technologického postupu a správnosti provedení podkladní vrstvy, ale jako všechno ostatní, podklad si prostě sedá, sice jen o pár mm, ale sedá. Takže pokles a nerovnosti jsou vidět.
Nemohu ale také říct, že bych šel do vinylu v click systému - ten sice funguje jako plovoučka, pod sebou má vrstvu mirelonu, takže tlumí, trošku se pohupuje, takže i do určité míry vynese nerovnosti či poklesy podkladu, ale pro podlahovku může působit částečně jako izolant (ale asi to při té vrstvičce dřevěné či korkové části nebude nic zásadního), zvukově sám o sobě při např. chůzi psa cvaká (jako plovoučka, ale někomu to vadit nemusí), a pokud na něj vyteče voda, může se zvlnit a tím pádem vyhodit. Co se týče opravy, lepený je lepší v tom, že jen vyměníte plátek, ať je kdekoliv, u zacvakávaného musíte od kraje vycvakat a podlahu částečně rozebrat.
Suma sumárum, vše má své pro a proti, někou by to nevadilo a bude spokojený i s lepeným, proč ne. Já osobně zatím alternativu k podlahové krytině nemám, ale viděl jsem i klasická lina s pěkným povrchem, která díky své tloušťce pochozí vrstvu tlumila. Ale není to na "omak" úplně ono, je to prostě umělé.
@drabek06@lukoid mám podobný problém, taky neumím nic vybrat. Nejvíc se mi líbí dřevo, ale kvůli psa a malých dětí se u něj dost bojím o životnost. Tak jsem zvažoval lepený vinyl nebo marmoleum. U marmolea se manželce moc nelíbí dekory, tak mírně vede lepený vinyl, ale s kročejovým hlukem mám dost nepříjemné zkušenosti, tak se ho chci ve vlastním domě vyvarovat.
@lukoid mame vinyl click. Pod click se naopak mirelon nesmi davat. Bud nic nebo specialni podlozka pod vinyl, ale v zadnem pripade ne mirelon. A krocejovou hlucnosti take problem nemame, i kdyz nemame pov vinylem podlozku... mame betonove stropy a pod podlahou i v patre krocejovy polystyren. A neslysim z patra nic.
@jakuda
co je za problém udělat podlahy tak aby zamezovaly přenášení kročejového hluku?
při realizaci podlahy stačí použít polystyren EPS T
existují speciální podložky pod PVC (UZIN RR 189 PLUS, SCHÖNOX TS) a pod dlažbu (weber.sys acoustic)
existují přímo PVC s integrovanou podložkou:
např. heterogenní Forbo Sarlon v tolika řadách dekorů a barev, že si snad vybere každý
homogenní Tarkett Iq Acoustic
Dnes je na vše řešení, stačí se v tom orientovat
Problém s dřevěnou podlahou a škrábanci vyřeší výběr tvrdého dřeva (dub) a nejlépe v provedení kartáčované (měkké části jsou odstraněny), tam se případné škrábance ztratí, zde je to ale i o ceně, kvalita je kolem 1500,-/m2
@margory já jsem v úterý byl na takovém jako kurzu s jedním kutilem a stavařem a říkal, že Porotherm je skvělej materiál. Moc si ho pochvaloval, staví s ním už léta. To samé u Ytongu, akorát u něj jsou problémy s nosností třeba když se chce přivrtat police a tak, takže pak se to samozřejmě nějak obchází. Ale jinak z Porothermu už stavěl mockrát a byl spokojenej.
@jakuda v podstatě na tohle je nejlepší korková podlaha. Je měkká, teplá, není na ní vidět špína, jen tak jí něco nezničí, pro děti a psi ideál, neklouže, není hlučná atp. Jen je podle mě strašně hnusná :-DDD. Má jí tchýně doma a nemůže si jí vynachválit, ale mě se prostě tak nelíbí :DD.
@iveta_89 "stačí se v tom orientovat" Přesně proto jsou tu tyto diskuze. Můžete sem tedy hodit skladbu podlahy s tepelnou izolaci (třeba EPS tl. 250 mm), podlahovkou, betonovou/anhydritovou podlahou a lepeným vinylem? Zajímá mě, jak a kde se v tomto složení použije kročejovka tak, aby nebyl podlahou přenášen hluk. Díky.
@awakened SDK netlumí, takže odrazy, následné dozvuky... Neměl jsem nam mysli odhlučnění, ale utlumení. Existuje (Knauf, Rigips) akustický děrovaný SDK (viz https://www.rigips.cz/files/dokonale-...), který by toto mohl v podhledové části řešit, ale osobní zkušenost zatím nemám. Spíš udělám částečný dřevěný rošt či rozházím po stropě akustické panely, aby se zvuk rozbil, plus zatlumím stěny (knihovna, akustické obrazy atp.).
Ale zase: je to můj osobní názor, do čeho bych už nešel na základě vlastní zkušenosti (z hlediska akustiky hlavně kvůli hifi), v běžném domě plném polic, stěn a obrazů, o které se zvuk rozbije, to vadit nemusí, ale když už někdo staví nový domek, nebo rekonstruuje, může mu toto pomoci.
@lukoid
toto vypadá na podlahu na terénu, kam se ten kročejový hluk bude přenášet? nicméně i zde bych dala EPS T jako poslední vrstvu pod potěr s podlahovým topením, když někdo dupe tak se to může přenášet skrze ZD do zdí a dále nahoru.
vinyl
lepidlo
nivelační stěrka
potěr (beton/anhydrit)
PE folie
EPT T4000 40mm
EPS 200 2x 100mm (první vrstvu bych celoplošně položila/přilepila k hydroizolaci např. do flexi lepidla - častá to chyba kdy se to volně položí a houpe se to přes spoje hydroizolace, podlaha může po zatížení klesnout i o několik mm)
hydroizolace
betonová základová deska
terén
@iveta_89 Díky, takže EPT topení - o to mi šlo. Ale vážně pak betonová podlaha neduní a nepřenáší kročejový hluk? Potřeboval bych si dupnout naživo:) S tím lepením je to opravdu častý problém, hodně častý... A věřte mi, spousta firem to ani nezná a nedělá. Když jsem se na toto řešení (lepení izolace na zub na hydroizolaci) dotazoval při poptávkách mi bylo řečeno, že je to blbost, že to v životě neviděli a že si tam akorát zavřu vodu. Jenže také neviděli podlahovou izolaci tl. 25 cm. Dost se to lepení podceňuje...
Těch akustických řešení je spousta, ale je to pekelně drahé. Primární je zajistit, aby se zvuk pohltil a/nebo rozbil a zkrátila se tak jeho vlnová délka, pak řešit specialitky. Nástřikům moc nevěřím, zdají se mi moc tenké na to, aby měly stejný význam jako třeba rošt či x-cm tlustý panel, ale zase - potřeboval bych to vidět v praxi, teď je to jen teorie. Navíc je to je jiné téma, pro běžného stavitele spíš zbytečné... I tak díky.
Wau vidim ze se diskuze rozjela. Parada jen piste dále. Ja co musim rict tak betonove tasky uz taky nikdy.. mame od znacky besk vybirali jsme ty nejlevnejsi pac jsem potrebovali 230m2. Tak se nam nechtelo kupovat drazsi. No je fakt praskaji dost. Mame z toho obavu jak dlouho vydrzi. Jen pri rozbalovani palety nam jich popraskalo asi 50ks. Tak uvidime no. Pry 30 let zaruka. Resil jste to uz nekdo takhle?
Jinak co se tyka podlahy tak za mne jedine plovoucka. Je velky vyber neni draha a kdyz se mi za par let nebude libit jednoduše vyměníme 😀