Nedávno nám ČEZ osadil elektroměr (nové odběrné místo). Zajímalo by mne, kdy přijde první vyúčtování a kdy jste začali platit zálohy? Po osazení se totiž nikdo neozval. Děkuji za informace
A odběr jste již zahájili? Já když byla na kontaktním místě, tak hned jsme domluvili zálohy....Vyúčtování by mělo proběhnout podle toho, kdy v dané oblasti vyúčtování probíhá, ale tuším, že i to je cca popsáno ve smlouvě.... ;-)
Před osazením elektroměru jste určitě byli u obchodníka (innogy, čez,..atd) kde s vámi měli řešit zálohové platby. Začíná se platit po instalaci elektroměru.
@kvasnicatomas my vyplnovali a zasilali vse pres internet. Pote pouze oznamili,ze aktivuji elektromer a to je cele. Odber jsme jiz zahajili. Ve smlouve zadne konkretni datum ani cislo uctu, kam ma chodit platba, uvedeno neni. Kontaktuji jejich zakaznickou podporu, ale chtela jsem se tomu vyhnout, protoze jejich zakaznicka podpora je jedna velka hruza.
Montáž elektroměru obyčejně znamená zahájení odběru, elektriku nemůžete odebírat bez smlouvy - to ani podle právních předpisů nelze - tam musí být uvedeny všechny údaje o OM, mimo jiné též termín vyúčtování (jednou za rok) i rozpis záloh, jejich splatnost (měsíční, čtvrtletní, roční). Bez uzavřené smlouvy o odběru elektriky by Vám elektroměr nenamontovali a ani nesměli namontovat (snad jedině v tom případě, že by se spletli, ale o tom dost pochybuji - v tomto oni mívají dost pořádek). Po osazení elektroměru není důvod už něco řešit (vše by mělo být už smluvně ošetřeno), pouze platit řádně a včas dohodnuté zálohy - jinak je zle, až bude vyúčtování, pak uhradit nedoplatek či Vám vrátí přeplatek.
@slabici jj, to bych chtěla, ale právě nemáme zatím ani žádné zákaznické číslo, protože zatím nedošla žádná faktura. A bez tohoto čísla není možno vytvořit.
@ondra_cha smlouvu samozřejmě vyplněnou máme. Nevím, jestli jste ji ale viděl, je na 1 stránku a opravdu tam nevyčtete žádné informace, které se týkají data splatnosti a jiných platebních detailů. Pouze zvolíte způsob placení a výši prvního vyúčtování. Způsob zasílání faktur jsem zvolila na mail, ale opravdu mi zatím nic nedošlo. Ptám se, abychom něco nezanedbali. Zajímala mne konkrétní zkušenost někoho, kdo někdy nedávno řešil stejný problém s Čez.
Já si nejsem jistá, jestli přes internetu můžete uzavírat smlouvy, které budou oboustranně podepsané. Smlouva má určitě více stran než jednu a jestli se nepletu, tak jsme určitě museli na zákaznické centrum, kde to manžel podepsal a tam dostal takový rozpis měsíčních plateb, které mu poradila přímo pracovnice - začínali jsme na 200 Kč/měsíc. Vyúčtování pak přijde v období, kdy chodí sousedům, ale jestli se nemýlím, tak většinou to bývá v průběhu ledna - takže vám přijde až příští rok.
@lindaaa10 Tak jsem se teď dívala na naše papíry k ČEZU a máte pravdu - smlouvu máme taky jednostranně a podepsanou pouze firmou. Spletla jsem si to se žádostí o připojení. Každopádně, jak nám osadili elektroměr, tak jsme určitě ještě s něčím museli na ČEZ přijít a tam manžel dostal i takový kalendář, kde byly uvedené data a částka, kterou budeme hradit. I s dalšími údaji potřebnými pro platbu. Takže za mě - vydala bych se raději na pobočku nebo přežila jeden telefonát na zákaznické centrum. Určitě vám podle mě něco chybí.
@sathine mě se právě také zdá, že něco chybí. Informace mi přijdou nekompletní. Každopádně poslední informace od nich byla pouze sms, že připojí elektroměr a to bylo celé. Od té doby se nikdo neozval. Určitě jim zavolám, ať něco nepromeškáme. Děkuji
Máme cca 4 týdny elektroměr od ČEZU. Zasílala jsem elektronicky s revizí a jinými podklady také "smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny ze sítě NN"(návrh).Ve smlouvě jsem vypsala také způsob placení( u nás SIPO + spojovací číslo + částku ). ČEZ zaslal smlouvu dle mého návrhu podepsanou ve dvojím vyhotovení. Já ji také podepsala a jedenkrát vrátila. Asi za pět dnů bylo místo osazeno elektroměrem. V dubnu jsem měla zálohu již v SIPU.V návrhu jsem také uvedla elektronické zasílání faktur. Ale vyúčtování se dělá jednou za rok, tak fakturu očekávat jen při vyúčtování záloh se skutečnou spotřebou. :-)
Jak již tu zaznělo. ČEZ online si zřiďte a tam si můžete nastavovat a měnit vše dle libosti. Uvidíte přehledy odečtů elektroměru, plateb záloh atd.. Uvidíte i výpadky ve vaší lokalitě, které jsou plánované.. Nemusíte pak kvůli každé maličkosti lítat na pobočky ČEZU.
@lindaaa10 Tak to je asi nějaký novější systém, který ještě v 2013 asi nebyl. Samozřejmě že jsem to s ČEZem řešil, s kým jiným také. Připojovali mi odběrné místo, ovšem až byla smlouva hotová, chyběl jen údaj o datu zahájení odběru. Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny jsem s nimi ale uzavřel na pobočce, donesl papíry, byla mi přiznána distribuční sazba, dohodnuta výše záloh, jejich splatnost atd. Na jednu stránku ale asi nebyla, to je možné. Dobrá věc je ale ten ČEZ online, tam se dá vyřešit ledasco. Dnes už od nich ale elektřinu raději nekupuji, a tak jsem to dlouho na nic nepoužil, ale na tom nezáleží. To se jich asi fakt raději zeptejte, a doporučil bych buď návštěvu pobočky nebo možná ještě lépe písemně mailem, podle mne je to jistější než telefon, některé jejich tarify (nevím, jaký máte) telefonování či návštěvy poboček zpoplatňují, ať potom třeba nejste nepříjemně překvapeni.
A zkusili jste někdo po zapojení elektroměru nepodepsat s ČEZ, ale s jiným dodavatelem ? Nebo jste podepsali s ČEZ a měsíc na to vypověděli a přešli jinam ?
@katka_katousek Nene, máme jen pilíř zatím. A až budeme potřebovat hodiny, tak rovnou oslovíme nového dodavatele. Už jsme si to zjišťovala, protože ČEZ nechci v žádném případě. Takže prostě zavoláš někomu od koho chceš odebírat a vysvětlíš jim situaci a oni Ti pošlou podklady - Smlouvu a myslím, že chtěli revizi na ten pilíř, řeknou Ti co od Tebe potřebují. Už nám přišla Smlouva od EON a PRE. Něco pak vyberu. A co se týká hodin, oni sami si to pak vykomunikují mezi sebou. Já jim rovnou řekla, že s ČEZEM odmítám komunikovat. Jde jen o to se nenechat. Ono moc lidí neví, že rovnou můžeš uzavřít smlouvu s někým jiným a né ČEZEM, proto Ti operátoři jsou takoví nejistí. Já prohledám e-mail a kouknu co mi PRE zaslalo k podpisu. Zavolej na kteroukoliv info linku dodavatele a popiš jim situaci, že chces s nimi uzavřít smlouvu a je to ;-)
@heryna Jsem udělala - volala jsem EEE a oni řekli, že ČEZ to pak velmi natahuje a že je lepší po měsíci od nich odejít. Že takto nebudou zdržovat připojení domu.
No, kdo nepospíchá, tomu to je jedno. Ale i u jednotlivých dodavatelů byly informace rozporuplné. Volala jsem třem dodavatelům a u každého řikali rychlost připojení něco jiného. Já osobně s ČEZEM nechci nic mít společného, ale já nepospíchám, takže mi to je docela jedno ;-) A navíc ČEZu nevěřím, že ten odchod bude od nich tak jednoduchý, nikdy nebyl a pochybuji, že bude teď...
Řešil jsem připojení elektřiny začátkem roku a žádný problém nebyl. Výchozí stav byl, že pozemek byl zasíťovaný (s pojistkovou skříní), se zaplaceným rezervačním poplatkem za odběr. Nechal jsem postavit elektroměrový rozvaděč včetně revizní zprávy.
S ČEZ Distribuce jsem uzavřel smlouvu o připojení k distribuční soustavě, vybral jsem si dodavatele elektřiny (v mém případě Elimon, ale to je úplně jedno). Uzavřel smlouvu o odběru elektřiny s Elimonem - do ní jsem vyplnil požadovaný termín připojení (střelil jsem tak nějaké datum cca měsíc po podpisu smlouvy). Oni pak u ČEZu distribuce objednali instalaci elektroměru. Přesně v datum, které jsem do smlouvy napsal tam přijel technik z ČEZu a namontoval elektroměr. Ani jsem o tom nevěděl - myslel jsem si, že se na to vykašlali, protože nikdo ten den nevolal.