Prosím, kdo před povolením stavby posuzuje vhodnost příjezdové cesty? Je to ještě někdo další kromě stavebního úřadu? Příjezdovka by měla cca 150 m s točnou na konci. Bylo mi na SÚ řečeno, že musí být široká 3,5 m a někde v polovině ještě musí mít rozšířenou část pro vyhnutí protijedoucích aut prý tak 4,5 m (při tom i při těch 3,5 m by se v pohodě auta vyhnuly), myslíte že by mohl stavební úřad přimhouřit oko? Cesta je slepá a vedla by ke 3 domům. Jak dlouhou a širokou příjezdovku máte Vy? A nemohl by mi někdo z Vás říct, kolik by tak mohla stát skrývka a zpevnění 150 m cesty a stejná délka přípojek vody a kanalizace, které by se v cestě kopaly?
@jumpmans Na konci ulice je poslední (třetí) dům a ta cesta má teď šířku 3 m. Je mi jasné, že před 20 lety, když dům stavěli, stačila takováto cesta, přece hasiči už v té době taky existovali..., jenomže tehdy asi stačilo, aby prostě projeli, ale teď je to všechno striktně na metry.
@sagitka ono taky hasicska auta se od te doby zvetsila.
klasicky priklad je s vyskou garazi - siroke jsou vetsinou dost ale do starych garazi s nizsimi vraty dnesni cisterny nezajedou - vlastni zkusenost, museli jsme nektere stanice prestavovat.
@sagitka Máme 40 metrů a cena se bude drasticky lišit podle toho kdo to bude dělat a také podle toho, jaká úprava je tam navržená. Pokud je tam předepsaný asfalt s obrubníky a bude to cesta na klíč, tak těch 150metrů bude stát kolem milionu korun. Na naši 40m prašnou cestu byl odhad (a též nabídky od různých firem) 250 tisíc korun. A to bez přípojek, jen samotná cesta. Nakonec jsme si cestu postavili sami - pozvali bagristu a sami dořešili a dodělali zbytek. Vyšlo to na třetinu. Přípojky jsou na tom podobně. Nejdražší bude jednoznačně elektrický kabel, v té délce odhaduji cca 30 tisíc. Celkově by přípojky svépomocně měly vyjít kolem 50 tisíc. Na klíč netuším. Nějaké rozšíření uprostřed je vzhledem k tomu všemu už jen prkotina, kterou bych neřešil = udělal ji.
@jumpmans U starých garáží nemusíme chodit daleko. Mnohdy se do starých garáží nevejdou ani moderní osobní auta. Točna na konci je nutná, hasiči i sanitka se tam musí nějak otočit. U nás to je rozšířený trojúhelníkový cíp se šířkou tuším 5 metrů.
@davescz Dneska jsem byla znovu na stavebním úřadu a je zajímavé, že v pondělí ta cesta musela být široká alespoň 3,5 m a dneska už to můžou být ty 3 metry, ale zpevněná a s točnou, kterou bychom samozřejmě udělali. Kdyby mě právě netlačily metry, tak udělám tu výhybnu a neřeším nic, ale problém je v tom, že z jedné strany cesty je plot a z druhé pole, do kterého nesmíme zasáhnout. Takže mě právě zajímá, jestli je ta výhybna tam tak bezpodmínečně nutná, když na konci té budoucí zpevněné cesty bude točna.
Cituju z technické normy: Výhybny se umisťují tak, aby od začátku vjezdového náběhu byl přehledný celý úsekk následující výhybně, přičemž však délka úseku mezi náběhy dvou sousedních výhyben nemá přesahovat 100 m až 200m. Výhyby se mají umísťovat do úseků komunikací se sklonem ≤ 6,0 %. Podle místních podmínek lze v odůvodněných případech a ve stísněných podmínkách jako místo pro vyhýbání využít také plochu křižovatek, sjezdy účelových komunikací nebo samostatné sjezdy ze sousedních staveb a pozemků, případně jiné vhodné zpevněné plochy přiléhající k jízdnímu pruhu.
Z toho chápu, že když je cesta do 200 m, tak by tam ta jedna točna měla stačit, nebo mě prosím vyveďte z omylu.
@jumpmans@davescz
Příjezdová cesta je vlevo od zamodřeného pozemku, ta velká budova vlevo je škola, jejíž plot (85 m) lemuje ta cesta, která je součástí pole (jsou tam vidět vyjeté pruhy). Na černobílém snímku je návrh rozparcelování pro 2 domy včetně točny (cesta k točně nebude uvedené 4 m, ale 6,5 m).
@bossmartyn Str. 105 ČSN: Úvraťové obratiště pro osobní automobily může mít tvar T, L nebo Y, nejmenší délku plochy pro manévr obrácení 12 m (ve stísněných podmínkách 9 m).
Aha, jasný - pro osobní auťáky, já řešil obratiště pro hasiče, to má mít 20x20 nejméně. Škoda, už jsem viděl nějakou naději udělat hasičům trochu stísněné podmínky :-)
taky musím vybudovat příjezdovou cestu s točnou, cenu zatím nevím, ale děsím se té částky, budu stavět i vodovod a tam počítej kolem 2tisíc za metr, elektřinu byl měl udělat ČEZ na své náklady, ty se podílíš 12500 za připojení a potom ještě platíš pilířek a revizní správu, teda pokud mám správné informace
@romik67 Ahoj, píši jen k tomu ČEZu, protože jsme si taky mysleli (naivně), že nám elektřinu natáhnou oni, dokonce nám to tak porpvé i řekli, minulý týden nás vyvedli z omylu, na nejbližší sloup elektrického vedení osadí pojistkovou skříňku a tím to pro ně končí, od sloupu do pilířku si to musíme na své náklady dotáhnout sami, pak postavit za své piliřek, udělat revizi a oni jen přijedou osadit elektroměr, tak ještě raději ten ČEZ ověřte, nejlépe osobně na nějakém zákaznickém centru, protože na infolince mi pokaždé tvrdí naprosto rozdílné informace :-|
@bossmartyn@romik67 Koukněte na příjezdovku (tu delší dole) na obrázku, má cca 100m, bylo by třeba v ní vést po celé délce vodu a kanalizaci. Propočet projektanta cca 360.000,- se zpevněním cesty v šíři 3m + přípojky. Firma má i autorizaci pozemního stavitelství, takže podle předpisů to je snad ok, snad nebudou hasiči proti...
@denisaho je to tak jak píšeš, ale já jsem myslela protažení sítě, musím zasíťovat celkem 9 parcel, to dělá ČEZ na své náklady, potvrdila mi to paní co mi dělá projekt:-)
Dobrý den, v místě kde se chystáme stavět se zrovna řeší územní studie (první náčrt viz foto).. Mezi pozemky by se měla vytvořit ulice problém je v tom, že jeden z majitelů, jehož pozemek je zakreslen zeleně (po levé stravně od domečků) s cestou nesouhlasí a tím pádem cesta nemůže pokračovat na a napojit se na hlavní silnici. Takže se bude muset vybudovat slepá ulice s toučnou( na fotce je konec ulice zaznačen červenou čárou). Jsem vlastníkem obou pozemků číslo 5 na konci ulice a vzhledem k tomu, že chci stavět co nejdříve a s největší pravděpodobností mi nic ani jiného nezbyde budu muset souhlasit s točnou na mém pozemku. Zajímalo by mne, jak musí být velká točna, která bude zasahovat do mých pozemků. Podotýkám stavět budu na spodním pozemku pod cestou, kde kromě el. mám všechny sítě.. A na kolik si myslíte, že vyjde vybudování této cesty ? Cesta bude dlouhá cca. do 250m budou se tam muset udělat i sítě pro nově vznikající výstavbu. Cestu budeme muset vybudovat na své náklady. Děkuji za odpověď
@markysek16 Točna musí být tak široká, aby se tam pohodlně otočilo hasičský auto. Ale když jsme u té stavby, minimálně tam budou jezdit náklaďáky...
Cena za cestu je různá - pokud je předepsaný asfalt, je to cca 500 za metr čtvereční. Za chodníky, obrubníky zhruba stejně tak.
My máme třeba ve studii předepsanou 6-ti metrovou silnici, 1,5 m chodník a ještě tam musí být parkovací zálivy. Předpis je předpis, nezmůžeme nic.
Řešíme to sedmý rok, letos snad bude hotová územní studie, tak se trošku pohneme.
V momentě, kdy je 2,5 hektarový pozemek, cca 12 vlastníků, z čehož třetina nechápe, třetina nechce chápat a třetina zaujala postoj, když nebudu stavět já, ty taky ne, je to docela problém.
Zalezi,jestli je prihezdovka verejna komunikace nebo ne. My budeme mit cca100m s obracistem na konci,jako pripadne vyhybny budou fungovat vjezdy k domum. Mame naprojektovanou 3,5 m s nezpevnenou krajnici. Je to soukroma ucelova komunikace,takze nam do toho beztak nema kdo co kecat,mi rekl technik na stavebnim. Pry at si klidne postavime 2m sirokou bez obraciste ;-)
@charado Tak to je teda nemilé .. Doufám,že se na příštím sezení už dohodneme a konečně obec podá všechny doklady na úřad, aby byla studie hotová.. Myslím si, že my můžeme mít zpevněnou cestu bez asfaltu.. Doufám, že se to nebude dlouho protahovat, jelikož potřebujeme rychle stavět.
@margot_ka tak my si budeme dělat cestu na své náklady a poté ji převedeme na obec
@markysek16 my ji prave obci davat nechceme. Prohrnovat ji budou, pac nerozlisuji soukrome a obecni cesty. Prave zbtoho duvodu si nemuze obec diktovat,pac nas nedrzi v sachu tim,ze by pak cestu dle nich nevyhovujici,neprebrala
@margot_ka prosímtě, cestu už máte vyřešenou, docela mě překvapuje, že si vlastně můžete udělat obratiště jaké chcete apod. To bych taky brala, ale bojím se naší úřednice a taky, co na to hasiči apod. Už máte vyjádření od nich?
My jsme s cestou měli taky zajímavý příběh. Před koupi pozemku jsme se ptali na úřadech, zda by mohl byt nějaký problém, bylo nám řečeno že se jedna o zastavnenou oblast a tudíž by byt neměl. Po koupi jsme obchazeli sousedy, zda se stavbou souhlasi.Dle katastru jsme zzjistili že cestu "vlastni" 8 lidi, z tohi 3 bratři kteří meli problém s nasi stavbou, že cesta neni tomu přizpůsobena. Když jsme to s nimi chtěli vyjednat po dobrem jedine vychodisko bylo koupit jejicch poloviční podil na cestě za 120 000,- a cestuu opravit. Což se nam nelibilo, tak jsme podali žádost o stavební povoleni. Stavební úřad to vyresil tim, ze cesta je zapsana v pasportu komunikaci a je to komunikace 3.tridy takže maji smulu a nemohou nam zabranit stavbe. Ve vysledku když nam přišli vymerit zakladovou desku a pozemek tak jsme zjistili ze do poloviny "cesty" je pozemek nas :-D
@adula000 uz je projekt nakreslenej
Je to soukroma prijezdova cesta na soukromem pozemku. Na urade nam rekli,at si postavime co chceme,ze jim do toho nic neni
@margot_ka tak to je super, a prosímtě jak máte naprojektovanou tu točnu apod. jestli se můžu zeptat? U nás na úřadě sedí největší kráva a mám pocit, že jen háže klacky pod nohy.
Prosímtě a cesta je jen vaše nebo i slouží jiným pozemkům?
@adula000 nemame tocnu ale obraciste. Pokud ma cesta do 100m tak myslim nemusi byt nic, nad bud tocna nerbo obraciste a vyhybny. Jako vyhybny budou slouzit vjezdy k domum.
Cast obraciste pak bude slouzit jako nase prijezdovka (mame posledni pozemek)
Poslu ti sz ;)
@margot_ka Tak to máte super, máte štěstí na úřednice apod. U nás chtějí obraciště už když má cesta víc jak 50m, Koukám, že každý úředník posuzuje všechno jinak, jen my musíme mít tu největší ........... (Co si domysli).
Pokud to ještě někdo potřebujete: Na každou stavbu (kterou je i cesta) je potřeba st. povolení (nebo ohlášení). St. úřad k tomu chce vyjádření hasičů a policie, mj. Hasiči mají v předpisech: veřejná komunikace min. šířky 3m musí končit max. 50m od baráku a pokud je neprůjezdná, jednopruhová delší než 50m, tak na tom konci musí být obratiště. To může mít různé tvary podle potřeb, dá se to udělat třeba v CADu podle vlečných křivek has. auta.
Policie zase u 100m cesty bude chtít výhybnu někde uprostřed (k tomu jdou využít i sjezdy na pozemky) a potřebné parametry napojení cesty na místní komunikaci, hlavně rozhled, ten i ze sjezdů na pozemky na novou komunikaci. Je jedno jestli to je soukromá cesta, veřejně nepřístupná je až komunikace na oploceném pozemku s barákem.