@zelca nestavel, ale resil jsem tam par veci ohledne pozemku a draha je skutecne stat ve state, takze "straseni" ze strany projektanta se nedivim, drzim palce
Nestavela, pozemek, který byl v ochrannem pásmu, jsme nakonec kvůli tomu nekoupili, a to se jednalo o dráhu, kde jezdi jen od května do září v sobotu historická parní masina. Jinak žádný provoz. Ale dohadovani se SZDC prip. CD znám z práce a to je katastrofa.
Máme pozemek cca 30m od železničního přejezdu a jediné co dráhy zajímalo bylo bysme podepsali prohlášení že od nich do budoucna nebudeme nic chtít (omezení hluku, prach, drncani, atd...)
Vvšechno proběhlo bez problémů, jen jim to vyjádření trvalo asi měsíc.
je to o lidech, k jakému úředníkovi spadnete, nám do práce na některé části ČR prijdou stanoviska hned a ok, na jiná je dolujeme měsíce a ještě se dozvíme, že nemají rádi investora apod... Ale jste soukromá osoba, to ochranné pásmo je tam pro ochranu dráhy, pokud ji nebudete ohrožovat nemáte se čeho bát. Jen Vám budou muset schvalovat všechno včetně plotu atd. tak to dejte rovnou vše do projektu (ideálně). Máte už jejich vyjádření k existenci sítí? a od ČD Telematika? i když tam sítě nemají jejich vyjádření budou chtít vidět.
S ničím by nebyl problém, kdyby neexistovalo nařízení č. 272/2011 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací.
S lidmi na SŽDC v Praze se dalo mluvit, byli v obraze, nenarazil jsem na žádné hlupáky ani tupce, ale chtěli po mě hlukovou studii s výpočtovým modelem budoucího stavu. A protože nám to vyšlo na hraně (u nás vlaky skutečně jezdí a dost), stavíme nakonec 60,1 metru od hrany koleje a tedy mimo ochranné pásmo.
Hygienu jsme před rokem o vyjádření ještě žádat nemuseli. Od 1.12.2015 už tomu neuniknete ani mimo ochranné pásmo dráhy.
@zelca Taky bych si nejprve zavolala na hygienu, od 4/2016 musí být i jejich vyjádření a my jsme sice dráhu neřešili, jen příjezdovku, ale náš projektant byl na prášky, co všechno chtěli (přestože to jej jejich práce), nějakých 30 dní je nezajímalo.....ale to určitě bude záležet kdo zrovna na vaší hygieně bude sedět.
V ochranném pásmu dráhy musíš obdržet souhlasná stanoviska od : SŽDC, ČD Telematika a jak psali výše, nevyhneš se zaplacení měření hluku. Některé tratě pro souhlasné stanovisko měření hluku nevyžadují (soupis těchto tratí má SŹDC na svých stránkách). Ale tak jako tak se tomu nevyhneš, protože po tobě bude chtít akustickou studii hygienická stanice, pod kterou spadáte. Ale tam to závisí na úředníkovi, třeba mu bude stačit to, že budete mít trojskla a žádnou studii nakonec požadovat nebude. Ale já měl souhlasná stanoviska od drah hned a bez problému. Jsme v ochranném pásmu cca 55m.
My rekonstruujeme RD v ochranném pásmu drah. Spadáme pod Plzeň a nebyl jediný problém, proběhlo to i vcelku rychle, byli ochotný. Vydali závazné stanovisko kterého se musíme držet a tečka. Problém pak nastal na SÚ kde se pan úředník zasekl na " stavebník se zavazuje zajistit všechny vnější části stavby proti možnému výskytu bludných proudů" . A další tři měsíce se s projektantkou a elektrikářem dohadovali jo-ne,jak-co...nikdo ani pořádně netušil co to vlastně je, ale děsnej problém =-) :-D
Stavěli jste někdo v ochranném pásmu dráhy? A jak jste řešili písemné oznámení 14 dní před zahájením stavby na drážní úřad, co by jednu z podmínek v kladném stanovisku ke stavbě ? Dále je v podmínkách napsáno, že po dokončení stavby se musí dát na drážní úřad oznámení o ukončení stavby a z úřadu přijdou na kontrolu stavby a vydají další kladné stanovisko o dokončené stavbě. Jak vám vše prošlo ? Vzhledem k tomu, že mi dům sahá pouze 2m rohem domu do pásma 60ti metrů, tedy jsem 58m od osy koleje, bude pro kolaudaci SÚ tato vyjádření po mně chtít.. ?
Hezký den, obnovuji diskusi. Máme pozemek v ochranném pásmu drah a uvažujeme o jeho prodeji. Má význam kontaktovat dotčené orgány a vyžádat si nějaké předběžné stanovisko (zda je stavba vůbec možná), nebo je nutné už mít konkrétní projekt a věci okolo, aby to byli schopni posoudit? Na vedlejších pozemcích už stavby stojí, toto je jediná nezastavěná proluka. Máte někdo zkušenost? Díky.
Stavěl jsem dům v ochranném pásmu drah. Je pravda, že do tohoto pásma (myslím že je to +/- 60m od kolejí) můj dům a pozemek zasahuje jen z poloviny, ale to je asi jedno. Povolení jsem musel vyřídit. Vše proběhlo hladce, projektant vyplnil žádost a s plánkem zákresu umístění domu vzhledem k trati vše odeslal na SŽDC. Cca za 3 - 4 týdny přišlo kladné stanovisko. Když občas jedu vlakem (lokálka i koridor), tak koukám co baráků roste sotva pár metrů od tratí, takže bych se toho nebál 😉 Ale i za zavolání a optání se na SŽDC pro zjištění situace nic nedáš.