Pochozi puda a parotesna izolace na strop

Ahoj, stavime dum v pasivnim standardu a mame v projektu nasledujici skladbu: Pudni prostor Drevena prkna 25mm Mineralni vata 280mm Mineralni vata 140mm Parotesna izolace Skladany stropni system (betonovy) 200mm Sadrova omitka Strecha sedlova s OSB stity, krov vaznikovy. Resime, zda je nutne parotesnou izolaci delat vzhledem k mnozstvi izolace. Pocitam, ze je na to nejaky vypocet / tabulka, ale nemuzu to najit. Ma cenu parotesnou izolaci delat? S projektantem / dozorem teprve budeme resit, chci si o tom nejdrive neco nastudovat sam.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od cast:

Ahoj, stavime dum v pasivnim standardu a mame v p…
@cast Samozrejme že má, do izolácie by sa vlhkosť nemala vôbec dostať, preto to tam je. Plus je to vzduchotesná vrstva.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od cast:

Ahoj, stavime dum v pasivnim standardu a mame v p…
@cast opravdu nechápu, proč to řešíte. Parotěska stojí kolem 20Kč/m2. Nejde o sílu izolace, ale o paropropustností materiálů ve skladbě. Pokud ji tam nedáte, bude na spodní straně prken docházet ke kondenzaci a za pár let si tam můžete pěstovat houby
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od cast:

Ahoj, stavime dum v pasivnim standardu a mame v p…
@cast Tohle budu zrovna řešit u sebe. Sice nemáme novostavbu, ale 60. let starý dům, ale princip je stejný. Na podlahu půdy, která je tvřena slabým betonovým potěrem na škváře natáhnu parotěsnou folii, která musí v takovém případě vytvořit jakousi "vanu" do které se následně usadí izolace. Folie musí být opravdu dobře přilepená ke zdivu/trámům a dobře prolepená. Šel jsem do systémového řešení od Isoveru, kde se na část půdy položí EPS trámyk a kříže, aby byla pochozí a na zbytek se položí skelná vata ve 2 vrstvách, aby se překryly spoje. Původně měla být půda na uskladnění nějakých drobných věcí, ale vzhledem k tomu, že se musela vytvořit podpěrná konstrukce krovu okolo komínu, tak se na onu část půdy v podstatě leze až ekvilibristickým stylem. Parotěsná folie tam být musí, jinak páry, které se spolu s teplým vzduchem přenesou přes konstrukci stropu do chladného prostředí půdy tam zkondenzují a pod vatou Vám to může za krátko plesnivět a hlavně vata ztratí své tepelně-izoleční vlastnosti.
Odpovědět
Diky moc vsem za odpovedi. Z nejakeho neznameho duvodu jsem myslel, ze ta izolace je drazsi - omylem jsem dosel k cene 200Kc/m2. Ted se divam na nabidky a opravdu jsem ji schopen sehnat pod 20Kc/m2, musel jsem se prekouknout o nulu :-) Jeste budu mit doplnujici dotaz - v jake fazi stavby se obvykle tato parotesna izolace dava. Jsme ted pred montazi pozednice a vazniku, nevim jestli ji dat pred montazi vazniku nebo az po montazi?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od cast:

Diky moc vsem za odpovedi. Z nejakeho neznameho d…
@cast tohle se dá dělat až dodatečně viz můj případ. Já bych to dělal až jako poslední věc, protože Vám ji může cokoliv a kdokoliv poškodit. Pak se to horko těžko opravuje. Jedna dírka nevadí, se přelepí, ale pokud tam ještě mají probíhat nějaké stavební práce, tak to jsou vyhozené peníze, protože tutově se chuzí nebo i odpadajícím materiálem a manipulací na půdě prostě poškodí. Páska není dlouhodobě UV stabilní, a určitě bych ji dlouhodobě nevystavoval nepřízni počasí. Když instalovat tak až po krytině, ale stejně bych toto řešil až v momentě, kdy všechny práce na střeše, resp na půdě skončí a už se tam nebude lozit. Pokud budete mít volně loženou izolaci, stejně se po ní nesmí lozit, jinak se sešlape a nebude fungovat jak má a instalovat parotěs a nechat ho pak i tak bez izolace nemá moc smysl (může se tam dostat hlodavec, pták nebo se to nějak blbou shodou okolností může prostě poničit).
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?