Ahoj všem, obcházím fórum a inspirace a marně přemýšlím jak tito lidé, jejich fotky zde dám dělají do stropu bodovky aby si nedělaly doslova lochny do parotesky.Pochopil bych SDK desky a vruty, ale teda dát ze čtyři bodovky vedle sebe tak tu parotesku ani nemusím dávat.Líbí se mi řešení u posledních dvou obrázků a tak by to dle mého mělo být.Může mi to jen někdo vysvětlit?Díky
Taky zajímavá varianta. No, já si říkám, jak se všude říká, ať paroteska není jak řešeto a dle mých fotek musí jako řešeto zákonitě být pokud by někdo dělal bodovky přes sadros a parotesku.My konkrétně řešíme, jak SDK uděláme, protože máme již prkenny zákop z latí (pochozi půda) a než abysme rvali zespoda nahoru vatu tak budeme mít mezi tramy 20cm strikane a ještě přes to dalších 10.A tady vzniká problém jak uchytit parotesku.A nechci dělat to že ještě přibiju další late na trámy, tak aby nebyly zasteikane a na to závěsy...Prkna = navíc peníze a musejí být i nějak ošetřena pro jistotu a nechce se mi "rozvrtat trámy" více než by bylo nutné.Ale to už je asi náš problém.Tady jen řeším to, že nechápu jak to tady ti lidi dělají, když by dávali bodovky...vždyť to musí být otvory jak blázen...tak spíš jen zamyšlení nad tímto.
Moc lidí takové detaily neřeší, udělají díru a dají bodovku. Nebo tak jak na posledních fotkách udělají instalační mezeru v které vedou kabely a mají usazeny bodovky
Mám to řešeno takto. Budeme mít rekuperaci a tak potřebujeme co nejméně porušit parozábranu. Řešeno přes instalační mezeru. Máme udělaný rošt s latí do kterých je teprve kotvena SDK konstrukce.
@specnaz84 ano, tento způsob jsem viděl a dloooouho o něm uvažoval.Pak jsem si spočítal že jeden tento nástavec stojí nejlevněji 37,-Kč a optimismus mě přešel.Toto by mi bodlo ale ta cena je nekřesťanská.
Ale přemýšlím čím ty rigips nahradit a nalepit si tam oboustrannou pásku...nějaká spojka nebo "Lko"....chmmm....Neodhadnu spotřebovane množství toho drzaku rigips, ale už při 200ks jsem na 7500,- a to mi asi za to nestojí.Nehledě na to, že určitě ta spotřeba na celý dům bude mnohem vyšší. Jako za 15,-Kc bych ještě o tom uvažoval, ale za tu cenu si asi koupim z pily naimpregnovana a namorena prkna (late) a fakt to asi pribiju na ten tram zespodu.Tím vymezim kam se má nastrikat pěna a sponkovackou nastrilim, prelepim butylenovou páskou.Navrtam přímý závěsy a sroubek buď tmelem nebo také páskou přelepim a dávám probily.Věřím že ty latě z pily budou lacinější.A nebo varianta B bude, že na stávající trámy dám delší přímý závěs (nebudu dávat late navic).Borci to zastrikaji.Vezmu parotes a v místech závěsů nozikem jemně nařízmu a vždy přes obě nožky závěsu to "protáhnu-protrhnu" a butylenovym tmelem nebo páskou si s tim pohraju okolo závěsu.Pro případ (jen pro jistotu) kdyby to mělo tendenci projet pres packy závěsu dolů tak to okolo nich ojedu dratkem ve stylu pripevnovani izolace.Cik cak do véčka po celých místnostech.Bude to asi "d*bačka" ale prohraju si s tím.Budu mit na to další dva lidi tak pruh po pruhu tu parotesku tak uděláme.Jaká bude realita, to je jiná věc 😄 Ale když jsem slyšel snad tři firmy, které mi řekli, no my tu parotesku dáváme na profil zespodu...a já říkám a když má člověk bodovky tak co pak?To jako máte provrtane už jednou vrutem pro pridelani desek a pak uděláte lochny na každou bodovku.Prý ano, že jinak to nedělají...Říkám- aha....tak to potom partoteska neplní žádný účel a to nechci, když mám je v obýváku asi 6 bodovek.A nemluvě o kuchyni.Hold něco musíme vymyslet.
Ještě doplnění k předešlému obrázku. Latě mám uchyceny přímáky a do latí je sponkovaná parozábrana. Pak je teprve kotvena SDK konstrukce. Viz foto.
Nevím, ale tu děravou parozábranu u přímáku neutěsníš.
@slavek1 No jo, ale já dělám strop bungalovu a nemám jinou možnost než to udělat jak jsem kreslil nebo to dát na rošt a celé to provalit jak to dělají firmy a nebo navrtat do trámů late....a tim zase zbytečně na více místech načnu trámy....nemám jinou možnost pokud nechci dávat jen 20cm izolace mezi trámy.Pokud dam izolaci i pod trámy čímž si je znepřístupním pro montáž parotesky tak není jiné řešení.Trochu spoléhám i na dvě věci, že nebudu mít saunu doma a tak té vlhoksti nepředpokládám velké množství a za druhé strikana je prodysna a některé firmy i říkají že u té lehké porovite strikane není potřeba paroteska a že to malé množství přes ni vyletí na půdu a difuzni podstresni folii ven.Takže udělám maximum a eliminuji to jak to půjde a zbytek snad bude ok.Jinak nevím.Čas ještě na přemýšlení je, ale dávat za něco přes 10.000,- (drážky rigips) kvůli uchyceni parotesky...a nebo kupovat late a načí tím trámy...to asi nebude to pravé ořechové.Říkám ten rigips je super řešení a čisté řešení....jen ta cena. Pokud bych měl trám víc než 20 cm, tak nemáme co řešit, ale je zaklop a 20cm tram, takže ať už bych dělal strikanou nebo obyc. vatu....20 čísel je prostě málo.A nahoru na desky už nic přijít nesmí kvůli pruvzdusnosti.Abych to neucpal v konstrukci logicky.Takže asi tak.
A nebo přes známé si nechat udělat něco jako Rigips - L-ko na dva vruty do tramu z boku a zespod LKa si dat oboustrannou pásku...ale to nevim zda by mi to někdo udělal, za kolik a zda by mi jich udelal snad pres 500ks.Hledám ještě na netu
Taková trámová botka... 🤔 Boky neresim, ničemu by nezavazely... 20,-Kč jsem našel.Už se blížím 😄 Neee je to v úvahách.Popřemýšlím.Díky každopádně určitě všem za poznatky a info.
@slavek1 už jsem pochopil váš záměr.V mém případě dát závěs z trámua pridělat na něj lať.Na ni pak přilepit či priřisponkovat folii a následně dát druhé už jen kratší závěsy pro finální rošt. Ale zde teda zaplatím latě navíc a ještě závěsy 2x po celém domě 😞(
@martas85 Ano přesně tak něco to stojí. Já řešil vzduchotěsnost z důvodu rekuperace. Pokud Vám jde o cenu tak doporučuji variantu alda33. Pokud neplánujete rekuperaci tak nemusíte řešit vzduchotěsnost. Osobně bych pak ani neřešil provrtanou parozábranu šroubky. Stejně je parozábrana přimáčklá mezi CD a SDK tedy ten průnik vlhkosti je minimální a pěna by to měla vyvětrat.
Popravdě si tu vaší variantu ani nedovedu představit jak by se prováděla. Ale je to pouze osobní názor po zkušenostech s parozábranou.
Ono je těžké dělat kastliky, když nemáme zaměřenou budoucí kuchyň a ta bude až po SDK....a jen v kuchyni, která bude po obvodu písmene U tak 9 bodovek. V obýváku 6 a v chodbě do L tak 5 bodovek a to i v ložnici budeme mít bodovky.Tak to bych si musel připravit sakra hodně kastliku.Tak uvidíme co se nám podaří vymyslet.
Tak udělejte instalační mezeru. Jeden z možných postupů je nahatat ne spodní stranu trámů vázací drát který nese izolace. Pak se nacvaká parotěska. Na to přímé závěsy podložené vrutotěsnou páskou. Pak již rošt z CD a SDK
@zubr487 Možná to špatně chápu.Opravte mne. Mám trám 20 cm.Mezi trámy izolace a přes trámy izolace druhá vrstva...Takže tram bude schovaný 10cm izolace.Co by mi pomohlo udělat vazaci drát na tram ze spodu, ke kterému se nedostanu a i když se dostanu, nic to přeci neřeší.
Mezi trámy 20 cm izolace (pravděpodobně strikane), následuje dalších 10 pres trámy - vysledek, trámy vůbec nevidim a musim ji mít dopředu před stříkáním závěsy.Drátek dle mého neřeší daný problém.Nebo možná se jen špatně chápeme.
Řeším pouze uchyceni parotesky.Nic jiného.A tu buď dám
1) na rošt = bude provrtana při uchycovani SDK a následně velkymi koly od bodovek
2) dám ji jak plánuji, že ji lehce napichnu na závěsy a pohraju si s tim okolo závěsů
3) na trámy dám zespoda late 10cm a na ty danou parotesku nacvakam a na tyto late teprve přijdou závěsy = drahé dřevo ( pořádné dřevo - ošetřeno ) žádný hobby market + rozvrtane trámy.
4) kastliky ale to jsme řešili...Když nevim přesně kuchyň tak nemůžu instalovat kastliky, ktere v mém případě by jich bylo tak 20 a vice
@martas85 Já jsem ale nepsal o drátcích na horní straně ale na spodní. Mezi trámy dáte 20cm izolace, ale co ji bude držet ze spodní strany ? To Vám bude váhu izolace držet parotěska ? V tom případě zapomeňte na nějakou instalační mezeru. Nechcete kaslíky, tak další logickou variantou je instalační mezera. Vy tady píšete o variantách, kde bude parotěska jako cedník.
@zubr487 Já ale také píšu o drátu zespodu.Ten mi nic neřeší.A píšu o strikane pěně, kdy ta drží bez jakehokoliv dratkovani, protože 20cm se "prilepi" na preknny zaklop a mezi trámy a dalších 10 cisel které zakryji mimo jiné i trámy bude držet v jednom kuse a na předešlé vrstvě.Takže drátky netřeba řešit.Poté nějak musím uchytit právě parotesku a na trámy to určitě nebude, když budou zastrikane...Takže jedine protrhnout přes přímé závěsy (opatrně), které tam již budou pred stří kanou izolaci.Následně na ně přijde rošt a tyto profily mi zároveň vymezí i instalační mezeru pro bodovky...kdy závěs třeba bude 25cm. A toto je myslim nejmenší "zlo". Jinak jak jsem již zmiňoval.Obvolal jsem 3-4firmy a ty to dělají tak, že to absolutně neřeší a dávají parotes na rošt.Následně privrtaji SDK (1.průnik při uchycovani desek, ktery jde skrze desku a následně parotesku logicky) a nasleduje 2. Průnik kdy se udělají otvory na bodovky.A dál to neřeší, takže z logiky věci mi vyplývá menší zlo to protrhnout přes závěsy a butylenovym tmelem ci paskou si pohrat s prostupy okolo závěsů.A dratek jsem zmiňoval jen z důvodu "pojištění" a ten bych namotal na zoubky závěsu a podepru tak jak parotesku tak to podrží případné uvolnění strikane pěny (jejíž uvolnění však asi nepředpokládám).Ja potřebuji podržet parotes , ne izolaci
@martas85 Psal jste o minerálu, nebo stříkané izolaci. Stříkaná izolace má stejnou lambdu jako minerál ale vyjde Vás na trojnásobek. Pak nevím proč řešíte cenu za latě.Uvědomte si, že firmy to dělají cestou nejmenšího odporu. S nimi to nesrovnávejte. Měl by jste se podívat na doporučené sestavy od výrobce. Parotěska, pokud má fungovat nemúže být jako řešeto. Takže buď by jste měl použít kaslíky, nebo instalační mezeru. Já jsem dělal instalační mezeru. Vy již máte pochozí desku, takže osobně bych to celé udělal bez izolace. Následně stačí utrhnout pár prken a nafoukat izolaci.