Daikin - spolehlivost a dostupnost servisu

Mám 10 let TČ čerpadlo Daikin. Od 10/11/22 doma já a moje rodina v Praze mrzneme již 18 dní kvůli zcela banální závadě. Konec mrznutí je stále v nedohlednu. Doma trénujeme na válku. Tak dobře zvažte, zda si TČ této značky koupíte. Níže popisuji můj příběh. Kdo má zájem, může dostat další podrobnosti emailem. 10/11/22 v podvečer zjištěna závada, systém netopí, venku jsou teploty lehce nad nulou. 11/11/22 ráno komunikace se zastoupením Daikin. Nejbližší možný termín - úterý 15/11/22 ráno. Žádná hitparáda při havárii TČ, ale to vydržíme. Barák je dobře zaizolovaný. Stačí mikina navíc. Šetříme planetu - máme dobrý pocit. 15/11/22 ráno návštěva technika, zjištěn vyhořelý maličký čip na základní desce. Dle sdělení technika je deska univerzální a bude nutné ve výrobním závodě ověřit, zda pasuje do mého "starého" čerpadla. Náhradní díly jsou skladovány v centrálním skladu v Belgii. Prý do druhé dne jsou tu. Těšil jsem se na teplo a pochvalu od rodiny za vyřešení závady. Požádal jsem Service Coordinator, aby na pátek 18/11/22 (i přes havárii jsem respektoval státní svátek 17/11/22) rezervoval 30 minut času technika na výměnu desky, neboť jsem předpokládal, že v době rozmachu informačních technologií bude dotaz na kompatibilitu náhradního dílu vyřešen v řádu minut a objednaný díl dorazí do druhého dne od objednání. Můj email zůstal zcela bez reakce. 16/11/22 odpoledne a 18/11/22 dopoledne jsem se pokoušel panu Service Coordinator 2x dovolat, neboť jsem neměl žádné informace, zda díl bude pasovat a zda je již na cestě. Byl jsem pokaždé vytípnut. Po stížnosti u obchodního managementu, že nemám žádné informace, mi Service Coordinator v pátek 18/11/22 napsal email, že se omlouvá, ale že je hodně vytížen (patrně proto mi nevzal telefon ani nevolal zpět - havárie nehavárie). Doplnil informaci, výrobní závod dosud nepotvrdil kompatibilitu náhradního dílu. Bylo mi jasné, že pochvalu doma nedostanu, neboť rodina bude mrznout v pořadí druhý víkend. Dobrý pocit se začal vytrácet, neboť za okny začaly poletovat vločky. Na mikinu jsme přidali bundu. Nu což, v pondělí se to přece vyřeší natotata. 18/11/22 - 22/11/22 mrazivé ticho z Daikinu 23/11/22 dorazil sice strohý, ale hřejivý email: máme náhradní díl. Nejbližší možný termín výměny je v pátek 25/11/22 ráno. Termín jsem potvrdil. Ostatně co jiného mi zbývá. Žádná hitparáda při havárii TČ, ale to vydržíme. Dobrá izolace baráku poslední jouly tepla už neudržela. K termoprádlu, několikerým ponožkám, mikinám, svetrům, lyžařským bundám a čepicím jsme přidali horké koupele u hodných sousedů. Už je to v pohodě. Máme naději. Víkend budeme v teple a budeme mít i teplou vodu na koupání. Hurá. 24/11/22 dorazil email od Service Coordinator: bohužel páteční termín padá, neboť se zjistilo, že výrobní závod zaslal špatný díl. Service Coordinator se omlouvá a pokusí se zajistit díl do zítra ... ale neví, jak to dopadne. Já to však již vím. Naděje se rozplynuly, v pořadí třetí víkend budeme mrznout. Sice pochvalu od rodiny už asi nedostanu. Nu což, v pondělí se to přece vyřeší natotata. 28/11/22 je pondělí večer, rodina dál mrzne. Nikdo nevolal ani nepsal. Marně jsem přes plot vyhlížel servismana ... prokřehlými prsty pro Vás píšu tuto recenzi, abyste nedopadli jako já. Stručné shrnutí? Nezájem, neprofesionalita, nespolehlivost. Tepelná čerpadla vhodná leda pro polárníky. S pozdravem "mrznu pro Vás" David Metaforos davidmetaforos (zavináč) gmail.com
Odpovědět
Profilova fotka
Pochopte, že je doba kdy se nestíhá montáž nových TČ a záruční servisy. Pozáruční servis bohužel až nakonec.
Odpovědět
Dobry den, take mame Daikin tepelne cerpadlo. Muzete mi, prosim, klidne do zpravy, napsat, kdo je vas prodejce. Nasi komunikuji dobre, kvuli zavade u nas jednou byli i v nedeli navecer, funguji pohotove. Asi je to zase spis o lidech, mrzi me, ze ti vasi vas nechavaji mrznout, to je hnus.
Odpovědět
Profilova fotka
@davidmetaforos A co záložní zdroj? to ho nemáte? to jako není moc vhodné řešení se pak nedivte že mrznete když máte jen jeden zdroj tepla, vždy by k čerpadlu měl být bivalentní zdroj jako záloha. My to tak máme to samé u boleru na ohřev vody , pokud se něco stane s čerpadlem zapnu spirálu a máme teplou vodu.
Odpovědět
@jarin1 Nemusel byt zadny zalozni zdroj ani v roce 2018, kdy jsme zadali o povoleni cerpadla. Natoz pred 10 lety. Ted nam chybi, ale tehdy jsme radi zazdili komin pri rekonstrukci, protoze drevem nikdo u nas topit nechtel (napric generacemi).
Odpovědět
Profilova fotka
@puhelin Taky my taky žádali o povolení stavby v tomto roce a bez druhého zdroje by stavba neprošla penb jenže já se na tohle nespoléhal a prostě jsem i přesto věděl že jeden zdroj tepla stačit nemůže a jsem za to rád že jsme tu krbovou vložku dali takže teplo máme zajištěný. Je to tak skoro každý je dnes pohodlný ale chápu to někteří lidé tolik času na to nemají a spoléhají se jen na jednu věc, vidím to i v bytovce kde každou chvíli je havárie a neteče teplá voda a netopí se, chtěl jsem si sem dát bojler jenže město to nepovolilo takže jsem aspoň vzal karmu a když se něco stane tak se aspoň umyjeme v teplé vodě. Což je tohle taky část důvodu proč stavíme. 😉
Odpovědět
@jarin1 Mám v TČ 6kW topné tyče a 3kW na ohřev vody. Jenže když shořela ta deska, nejde nic. 🙂 Jediné, co běží jsou termické panely na ohřev TUV. Ale v posledních 19ti dnech svítilo slunce jen asi 2x. Tedy nyní trochu osobní hygienu zanedbávám. 😉
Odpovědět
@puhelin Tehdy mi to dodávala ENBRA ... ta v mezičase přestala Daikin dělat. V Praze a v okolí mi na centrále nedokázali nikoho, kdo dělá TČ, doporučit. Patrně nikdo takový není. Chlaďařskou údržbu mi dělá firma z Prahy, ale ta se v Daikinu v případě poruchy hrabat neumí. Havárii tedy řeším přímo s centrálou Daikin v Praze. Náhradní díl je na skladě v Belgii v počtu 31 ks. Ověření kompatibility dílu je asi na dvě minuty po telefonu. Doprava je do druhého dne. Problém je však v lemplech, co na to hulí. Proto 19 dní mrznu. Nic víc, nic míň. 😉 Čerstvé zprávy: zítra odpoledne se zastaví technik nějaké smluvní firmy s deskou. Přesto mám strach. Totiž na jiném foru mi nějaký hodný pán k fotografii vyhořelého obvodu na desce sdělil, že se patrně jedná o "PWM regulátor pro řízení pulzního zdroje", nicméně, že "pravděpodobně vyhořel v důsledku jiné závady". Takže se bojím, že to zítra odpoledne nahodíme na jističia deska shoří znovu ... a já půjdu pro náhradní zdroj na uhlí. 😄
Odpovědět
Profilova fotka
@davidmetaforos To je sice hezký že to má v sobě ale vám je to k prdu když to ovládá TČ, to chce právě zvlášť ať si ten elektrokotel sepnete sám to samé ta patrona do bojleru. Jinak tohle není legrace jakože přijede technik a vymění desku on musí totiž řešit příčinu a né důsledek ! Pokud deska shořela tak buď jí něco odpálilo mimo její okruh nebo něco v ní a tohle je opravdu dost nepříjemný když to porovnám s opravou naší neopravené TV tak je to přesně stejný problém nakonec jsem to chtěl řešit že si tu desku koupím na bazaru za půlku ceny jenže jsem se dovolal člověku který tomu rozuměl víc než origo servis a tím pádem jsem si šel koupit novou TV protože ve výsledku to nemusela být deska vadná ale i panel lcd atd atd. Takže držím palce ať trefíte na člověka který ví co dělá.
Odpovědět
@jarin1 Máte naprostou pravdu, ale v době, kdy jsem to dělal, mě to nenapadlo a nebylo to obvyklé. Už více než rok si pohrávám s myšlenkou připojit k systému chytrý kotel na dřevo ... asi jsem se už rozhodl. 🙂 Taky si myslím, že zítra přijede týpek, co tam dá novou desku, nahodí jistič a ono to znovu shoří. 🙂
Odpovědět
Dobrý den, @davidmetaforos, velice nás mrzí nepohodlí, které Vám doba opravy způsobila. Naším jednoznačným cílem je poskytovat kvalitní a rychlé servisní služby a nastavit taková opatření, abychom podobné opravy řešili maximálně v rámci několika dnů. Na základě Vaší zpětné vazby jsme celý případ důkladně analyzovali a identifikovali jsme příčiny tohoto výrazného prodlení a nedostatečnou komunikaci z naší strany. Už pracujeme na opatřeních, která podobným nepříjemným zkušenostem budou předcházet. Za uvedené nepříjemnosti se velice omlouváme. Náklady na tuto opravu budeme krýt v plné výši. David Bečvář, Service Supervisor, Daikin Airconditioning Central Europe – Czech Republic spol. s r.o.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?