Odpověď na příspěvek od baramkoz:
Máme plynový kotel a neustále spíná - třeba každo… @baramkoz to je samozřejmě špatně. Je to to zřejmě klasický problém vysoce předimenzované ho kotle. Napište podrobnější údaje a hlavně typ kotle a jakou k tomu máte ovládací jednotku. Většina kotlů umožňuje upravit nastavení tak aby se cyklování velice zpomalilo. Jednou z možností je pozvat si jiného serviska. Ten Váš je evidentně imbecilOdpověď na příspěvek od zubr487:
@baramkoz to je samozřejmě špatně. Je to to zřejm… @zubr487 Typ kotle: Brotje whbk 22/24, výkon 3,5-22kw. Ovládací jednotka nevím, jestli myslíte v kotli? Případně termostat máme elektronický pt52. Na termostatu to vždy ukazuje výkon kolem 66 %. Měli jsme tu topenáře a ten říkal, že je tam asi špatně třícestný ventil, že se kotel nastartuje, začne nahřívat tu vodu a pak se to zasekne na tom třícestném ventilu, proto hned zase vypne. Ventul je nastaven na maximální průtok. Posílám foto - máme tam tyto tři rozvaděče. Taky nás napadlo, zda to nemůže být zavzdušněným topením (i když by být zavzdušněné nemělo), ale když se kotel přepne z tuv na ohřev topení, slyšíme zvuk napouštění v těch rozvodech a když pak topí, už to slyšet není.Odpověď na příspěvek od baramkoz:
@zubr487 Typ kotle: Brotje whbk 22/24, výkon 3,5-… @baramkoz víte, jakou máte tepelnou ztrátu domu? Překvapují mě informace od topenářů, které popisujete. Jeden podle Vás tvrdil, že perioda spínání 1minuta je v pohodě. To je nesmysl, razantně padá životnost a účinnost kotle. Další Vám údajně tvrdil, že je vadný trojcestný ventil. Trojcestný ventil je v kotli, kde přepíná mezi režimy topení a ohřev TUV. Nechápu tedy, proč ho nevyměnil. Možná tím myslel směšovací ventily v rozdělovačích, jenže to nejsou trojcestné ale čtyřcestné termoventily. Co se stane, pokud na rozdělovačích nastavíte vyšší teplotu ? Je možné, že je máte stažené na minimální hodnoty a kotel pak nemá kam posílat ohřátou vodu. Dále je otázkou, jak nastavujete teplotu na výstupu kotle. Já na fotce vidím teplotu 24st. To je normální provozní hodnota ? Nedíval jsem se na parametry kotle, ale prakticky vždy je to tak, že pro takto nízké teploty nebude minimální výkon 3.5kW ale klidně 5kW. To souvisí i z dotazem na tepelné ztráty domu. Otázky směřují k tomu, že k cyklování obvykle dochází pokud má kotel vyšší výkon, než jaký dokáže odebrat topný systém. Jaké mohou být problémy 1) je tam nějaká chyba a to by měl servisák opravit. 2) je špatně dimenzovaný kotel (vysoce předimenzovaný) 3) nevhodně navržený topný systém. Nevím jak to máte zapojené. Překvapuje mě, že tam máte rozdělovače s vlastními čerpadly a čtyřcestnými ventily. Normálně se v tomto případě používají holé rozdělovače bez směšovacích ventilů a čerpadel. Jednak je to daleko levnější, ale ty holé rozdělovače si lépe poradí s předimenzovaným kotlem. Trochu se dá řešit bod 2, jenže to by jste si museli pozvat chytřejšího servisáka. Na kotli se nechá nastavit výkon pro ohřev TUV a výkon pro topení. Ten je potřeba stáhnout na hodnotu srovnatelnou s tepelnou ztrátou. Dále je tam možnost nastavit minimální dobu hoření a minimální dobu prodlevy. Je potřeba nastavit dobu prodlevy min na 20 min. Problém je s nastavením doby hoření. To v podstatě znamená povolení určitého překročení požadované teploty. Jenže to by vůbec nevadilo s holými rozvaděčiOdpověď na příspěvek od baramkoz:
@zubr487 Typ kotle: Brotje whbk 22/24, výkon 3,5-… @baramkoz jejda,mame kotel stejne znacky a tedy jen jsrm si vsimla,ze jak vam tam sviti cislo 24, tak my mivame kolem cislo kolem 55. A kotel tedy fakt porad nespina.Odpověď na příspěvek od catle:
@baramkoz jejda,mame kotel stejne znacky a tedy j… @catle Vy ale topíte do radiátorů. Proto topíte vyšší teplotou. Jenže jedná se o kondenzační kotel. Z hlediska účinnosti je výhodné topit trvale na co nejnižší teplotu. Pro účinnost je rozhodující teplota, která se vrací do kotle. Teprve pod cca 50st začíná docházet ke kondenzaci a projeví se výhoda kondenzačního kotle. Ve Vašem případě je těch 55st dost vysoká hodnota. Bylo by vhodné snížit výstupní teplota tak, aby kotel pokud možno běžel trvale bez vypínání. Z toho důvodu se pro regulaci používá ekviterm. Tazatel topí jen do podlahového topení. Proto logicky bude topit nižší teplotou. Jenže výkon, který je topení schopné z kotle odebrat je dané součinem teploty a průtoku. Pro těch 24st nejde odebrat minimální výkon kotle a proto musí vypínat. Proto jsem se ptal, zda je to normální provozní teplota.Odpověď na příspěvek od baramkoz:
Máme plynový kotel a neustále spíná - třeba každo… @baramkoz Vidím máte to podobně jako u nás. Kotel má různé stupně výkonu, vy máte výkon řekl bych plynule říditelný a stejně je jeho nejnižší výkon vyšší než maximální potřebný výkon pro běh podlahového topení. Minimum jmenovité máte na 4,9kW a maximum 22kW.... To je tak na 400m2 dům v -15C. Ve Vašem případě jako u nás bude lepší topit přerušovaně ráno a třeba navečer do podlahy, máme kotel ten umí 12 - 18 - 24 a nic mezi tím a pod 12kW nejde. Řídit prostorovým termostatem kde bude nastavena hystereze na 1 stupeň (U nás 21,5 spíná a 22,5 vypíná) Zatím je zapnutá podlaha akorát v přízemí a nahoře zatím radiátory a 12kW je na to moc, první 2 hodiny dobré, to je studené, pak se začíná ohřívat vratka a taky vypíná co 4 minuty na minutu a zase naskočí. To vše začne po nástupu teplé vody ze zpátečky z podlahy. Kotel nahřívá na 60C +- a to jde do podlahovky 50C přes směšovák a do radiátorů teplota kotle dokud je neuzavřou termohlavice. Takové řešení by nic nestálo, prostě nebudete topit 24/7 ale jen když teplota spadne. Pak bude podlaha studená a to teplo bude brát z těch trubek a kotel pojede normálně, on pojede třeba v sobotu, neděli ráno 6 - 10 a pak 16 - 20 a přes týden si to dáte třeba jako u nás na 14:00 když se ve 3 - 4 přichází z práce. Jinak je zbytečné topit. Já vím že mi to tady bude někdo vyvracet atd.... Ale je to to nejlepší co teď můžete udělat, aby ten kotel za chvilku tímto neodešel. Protože ano ono to nevydrží tisíc sepnutí za týden.... Dlouhodobě. No a plus neušetří to nic možná ještě prodělá, jak kdyby jel vždy jen daný čas a pak byl 12h pohov.