Podlahové topení svépomocí

Dobrý den, plánujuplanuju teplovodni podlahove topení svépomocí a těším se na to. Rozdělovač bude na chodbě, která se i díky tomu lépe vytopí. Kotel s odtahem pres zeď, kondenzacni zaroven i pro ohrev vody Dům je podlahovou výměrou cca 107m2, starší, zateplení teď jen ze dvora, kvuli tencim stenam, z venku stěny 45cm přední strana, boční od souseda 40cm, palena cihla. Strop bude zateplený vatou a kde jde primo pod strechu tak nejspíš 10cm polystyren a 10cm vata.( pristavba chodba a jidelna) Jsme bez plánů a bez výpočtu TZ Teď k topení, hrubý plán: 1. Okruh: koupelna a záchod 2. Okruh: dětský pokoj 3. Okruh: obyvak 4. Okruh: kuchyně 5. Okruh: jidelna? 6. Okruh: ložnice 7. Okruh: chodba Pripadne 8. Okruh: zebrik v koupelne a priprava radiatoru do garaze Otázky jsou: 1. Jaky dodavatel, který třeba zároveň dodá i nějaký projekt, případně nadimenzovaní (pokud třeba) 2. Rozteče 150mm obytné místnosti a 100mm koupelna/zachod a 50-75mm jidelna ze dvou stran prosklená, francouzská okna ? 3. Jestli je treba více okruhů na jednu místnost, délku trubek změřím, ale jde o místnosti do cca 15 -16m2, Další otázky si teď nevybavím, běhá mi toho hlavou spostu v tomto směru. Prosím tedy o pomoc, ty, kteří prošli podobným.
Odpovědět
Ještě doplním: Zateplení podlahy bude 100mm eps 100s nebo jeho šedá varianta. Nebo se poohlédnout po jiném? Jsme teď 121-122cm od vagrisu, počítal jsem skladbu 10cm polystyren, 5cm topeni a zbytek beton + finalni krytina. Budeme pouzivat odrazovou folii a uchyceni sponama, tak predpokladam, ze na topeni jsem rezervoval moc mista. Teď volal dodavatel Top heating, ze zajisti dodání a propočet délky potrubí a jeho skladbu. Rad bych porovnal, můžete doporučit ještě jiného dodavatele? Děkuji Ondra
Odpovědět
@constantine6 Pár poznámek 1) Základem je spočítat TZ jednotlivých místností. Podle toho se dimenzují počty a rozteče okruhů. V místnostech se obvykle nedělá jedna rozteč, ale pro okrajové zóny (pod okny, u dveří) se dělá menší rozteč pro pokrytí vyšších ztrát. V ložnici se obvykle topí na nižší teplotu, takže se dělá větší rozteč kolem 20 až 30 cm. Buď si nechte udělat projekt, nebo pokud umíte na počítači, použijte program TechCon. Ten není moc složitý a jsou k dispozici podrobné návody. Má jak modul pro výpočet TZ tak i výpočet PT. 2) Měl by jste se snažit o okruhy stejných délek. To obvykle znamená, že pro větší místnosti děláte víc okruhů. V chodbě máte rozdělovač. Z něj povede kvanta trubek do okolních místností a proto je asi samostatný okruh pro chodbu zbytečný. 3) Není vhodné kombinovat PT a radiátory s rozdílným teplotním spádem. Takže do garáže si dejte větší radiátor a v koupelně dejte žebřík a z jeho zpátečky pokračujte smyčkiou PT pro koupelnu. Nebo nechte žebřík jen na elektriku, stejně je obvykle jen pro sušení ručníků. Základem je bod 1). Pokud si vzpomínám, tak některé firmy nabízejí i zpracování projektu. Poptejte se např. https://www.hst-zichlinek.cz/ https://www.1-topeni-levne.cz/
Odpovědět
@constantine6 Nerozumím Vašemu složení podlahy. Normálně se dělá izolace EPS min 18 cm, na to separační folie, přisponkujete trubky a zalije se to betonem nebo anhydritem. Pro Anhydrit stačí celkem 5cm včetně trubek. a pro cementový potěr o 1 cm víc. Odrazná folie je zbytečné navyšování ceny.
Odpovědět
Dobrý den, Ano, zkoušel jsem pocitat TZ, ale nejak jsem to nepochopil, takže to udelam znovu, vim, ze je to základ pro dobré topení. Firma topheating.de udělá i návrh na topení, tzn. Materiál a pokládku včetně roztečí. Ke skladbě podlahy.. Vodotopenar nam rekl 5cm EPS pak systémová deska 5cm nejspíše. Tak jsme odkopali potřebnou hloubku zeminy a zalozili základní beton. To už nezměníme, tak k těm 10cm EPS přidám těch 5cm, když trubky jsou součástí potěrové desky. Případně mužu dát EPS s lepší lambdou. Dočetl jsem se, že OD 10 cm polystyrenu není až tak markantní rozdíl v izolaci, jako DO 10cm. Místo odrazove folie tedy dáme tu separační.
Odpovědět
@constantine6 Použijte šedý podlahový EPS, ten má nižší vodivost. Co se týká topné vrstvy, tak máte tři možnosti 1) anhydrit, ten se dělá 35 mm nad trubky neboli 5 cm celkem. Výhodou je vysoká pevnost a pružnost. Není proto nutné dělat dilatační spáry. Nevýhodu je citlivost na vlhkost 2) litý beton (třeba cemflow) síla cca 40-45 mm nad trubky 3) betonová mazanina ta se dělá silnější. Výhodou/nevýhodou je nejvyšší akumulace neboli setrvačnost topení. Pokud máte 15 cm na izolaci, tak dejte dolů 10cm EPS. Desky musí ležet celou plochou. Pokud je podklad nerovný, obvykle se dorovnává podsypem z jemného písku. Na to další vrstvu cca 5cm EPS posunutou tak, aby spáry nebyly nad sebou. Na systémovku se vykašlete, nemá to význam. Reflexe mezi EPS a betonem nefunguje. Na internetu můžete najít měření, kde se prováděly testy. Pokud se rozhodnete pro anhydrit, neměla by být na vrchní straně hliníková vrstva. Je dobré použít folii s vyznačeným rastrem, lépe se pak kladou trubky.
Odpovědět
@constantine6 Ještě doplněk, díval jsem se na separační folii od TopHeating a ta nemá rastr. To bych radši použil tu reflexní i když je výrazně dražší.
Odpovědět
Děkuju Vám za rady. Nenapsal jsem, ale měl jsem na mysli :) Topenare jsme nechali udělat vodu i přes šílenou domluvu a rozhodl jsem se po nastudování udělat topení svépomocí. Tzn. I folie na místo desky kvůli lepšímu zateceni a taky menším nákladům. Tak tedy šedý EPS 100S 10cm+5cm, spodní vrstvu budeme nejspíše pokladat na lepidlo na zub. K vrstvám, ten anhydrit jsem předběžně zavrhnul, nejsem si stopro jisty vlhkostí, jednu zeď jsme chemicky odvlhcili fortesilem, je to zeď od souseda, tak kdoví, proč vlhne( budu řešit az se nastehujeme, spoléhám na tu chemii, protože az bude hotová podlaha, podrezavat uz nebudeme) Nevyznám se v těch dalších 2 možnostech. Nicméně asi volím možnost 3, předpoklad je topit na primerenou teplotu cely den. Asi není nejaký markantní rozdíl, kdyz topeni polevi až dojdeme domů, aby salalo naakumulované teplo a potom by se zase nahrivalo. Jaky na to mate nazor, prosim? Poslední ad., dival jsem se na jejich stránky, mají tam průřez jejich skladbou, na vyber 2 druhy a 3. Je systémem desek. Na těch prvnich dvou je na obrázku rastr.
Odpovědět
@constantine6 Betonová mazanina asi vychází nejlevněji, jenže je to nejpracnější a nejsilnější vrstva betonu. Je to tedy na úkor izolace a s cenou to je otázka. Ve Vašem případě bych použil litý beton. Co se týká regulace, tak to jsem zde psal mnohokrát. Osobně preferuji trvalé topení na konstantní teplotu
Odpovědět
@constantine6 při rozteči 150 mm vychází pro místnost uváděné plochy místností délka trubek cca 100 m. Při započtení zhuštěnější rozteče u fr. oken a obvodových zdí je to už na hraně pro jeden okruh. Dále při novostavbách to vyjde vždy, tady asi taky, ale stejně bych TZ nechal spočítat, abych měl jistotu, že výkon PT bude dostatečný.
Odpovědět
Podlahu nechame vylít firmou, po zkušenosti se základovkou, která byla pracná a není dokonale vyrovnaná se zatim přikláním ke kompletni realizaci firmou (vylilí, vyrovnání a zabrousení), je to jeden z posledních kroků k dokončení, tak tu drinu necham jiným a se 100% výsledkem. Regulaci necham jen na eqitermu, bylo mi tak doporučeno a souhlasím s tím. V obývacím pokoji budou jeste krbova kamna, tak podle toho buď snizim teplotu na kotli případně trochu priskrtim ventily (takovou mám představu) Ještě počkám, s jakým návrhem přijdou dodavatelé, bez pořádných výpočtů nejde udělat kvalitní topeni, na druhou stranu nečekám zase tak detailní projekt z jejich strany. TZ bych rád znal, zkoušel jsem to zadat do různých výpočetních aplikací, ale ztroskotal jsem. Znám skladbu zdí, vím zhruba, jak bude zateplený strop, okna budou do dvou týdnů nová 3skla. Ale zatím jsem nedokázal dojít k výsledku TZ. Raději se ještě poucim, nez dat desitky tisic projektantovi a bez jisteho výsledku, co se týče PT. Věřím ale, ze TZ spočítá přesně. Nemám totiž k dispozici plány budovy, jen půdorys, který jsme zakreslili na papír vc. rozměrů a m2.
Odpovědět
K tomu litemu betonu. Muze být vrstva 6 cm? Nebo nechat jen vrstvu 40-45mm a přidat na izolaci, tím pádem menší akumulace? Ať vím, kolik objednat polystyrenu. Omlouvám se double posty, nenašel jsem možnost úpravy příspěvku na mobilu. Ondra
Odpovědět
A už chápu, nad trubky, tzn. + 20mm :-)
Odpovědět
Článek se načítá
@constantine6 Myslím, že jsem to napsal jasně. Případně se podívejte na stránky dodavatele lité podlahy. Litý beton se dělá zhruba 45mm nad trubky. Pro 16mm trubku je tedy celková síla 6cm. Betony jsou s různou pevností (a cenou) a podle toho se určuje minimální síla. Počítejte s tím, že budete dorovnávat nepřesnosti základovky a podle toho taky bude možná nutné upravit sílu horní vrstvy EPS. Udělejte nejprve první vrstvu a pak dokupte krycí EPS. Šikovná věcička pro kontrolu rovinnosti je křížový laser
Odpovědět
@zubr487 děkuji Vám
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?