Podlahove topeni (vodni) pod linku, sprchac, zadveri?

Ahoj, neco jsem se tady uz docetla, ale potrebovala bych radu primo na nas pripad. Budou nam ted pokladat vodni topeni a zajima me: - kuchynska linka- jedna strana linky je primo na obvodove zdi (na netu jsem se docetla, ze je lepsi dat pod ni topeni, protoze by mohla obvod zed prochladnout), pry se davaji cca 2 hadi, nebo tam dat hadu vice, ci nedavat topeni vubec? Kdyz se da topeni, neni pak ve skrinkach "teplo"? :-N - sprchac- budeme ho mit s dlazbou se zlabkem a jedna strana sprchace je opet na obvodove zdi. Dali byste si tam topeni nebo ne? - chodba/ zadveri- tady v diskuzich casto diskutujici uvadi, ze si podlahove topeni v chodbe/zadveri nedavaji, proc? - krb- budeme mit na jedne strane- opet obvod zed maly krb. Dava se pod nej topeni, nebo vynechat? Prosim, pokud by mi nekdo umel poradit i z technickeho hlediska- proc davat ci nedavat topeni pod vyse uvedene, budu moc rada. A kolik cca hadu odhadem na dum prizemi plus patro o rozloze 142m2. Da se to nejak odhadnout, abych vedela? Firma mi poslala "projekt", ale nejsou tam vubec rozkresleny pokoje, pouze nakresy hadu, ktere vedou z rozdelovace po chodbe, tot vse. =-) Pry je to tim, jaky ma kdo program...ehm... Dekuji moc za jakekoliv rady! :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@lagertha Podlahové topení samozřejmě dát až k obvodovým zdím, kde je potřeba vytápět nejvíc. I pod skříňky. Pro lepší tepelnou rovnováhu v místnosti se snažit trubky s teplejší příchozí vodou a studenější odcházející klást střídavě vedle sebe. Zpravidla tvar dvojitého meandru, tím dosáhneme téměř dokonalého prostřídání trubek s teplejší příchozí a studenější vratnou vodou (obrázek). Optimální rozteč 15 cm a délka trubek do 80 m znamená, že jedním hadem lze položit cca 80*0,15= 12 m2. Pokud můžete, použijte raději trubky 20x2 než 16x2 http://www.hst-zichlinek.cz/potrubi-p... Ceny téměř shodné, hydraulický odpor a náklady na čerpadlo poloviční. Lze tak vyřešit na jednoho hada plochy až do 100m*0,15=15m2. Rozteč přes 20 cm je již citelná jako pásy, které topí míň. Pokusit se zařadit krátké úseky za sebe. Například koupelna jako první, chodba jako druhá. Rozdělovač s měřením průtoků použijete k nastavení teplot. Rozdíly podkroví/přízemí a sever/jih jsou značné. S použitím dvojitého meandru ale snadno regulovatelné. Vynechat někde topení nelze, snad jen s výjimkou vnitřní chodby v podkroví. Co stavíte, mám již hotovo. Tedy dvojpodl. 10x9,5m. Celkem 9 hadů 16x2 délky až 100m a nelze protlačit víc, jak 2 l/min. Proto doporučuji 20x2 Pro představu dnešní náklady by byly 800 m x 23,60 = 18880 + 2 x 3000Kč rozdělovače. Podl. topení za 25 tis. celkem. Výpočty ztrát domu i po místnostech mám ve svém profilu.
Odpovědět
@lagertha kuchyne-nevim-co clovek, to nazor. My nemame. Tepla bych se nebala-teda pokud tam nechcete skladovat potraviny ktere by meli byt v chladu. Do sprchace 100% ano-krasne vam vyschne a je to super slapat na teplou kachlicku. Chodba-nam pres chodbu vedou privodne trubky do pokoju-takze je to bejvice vyhrivane misto i kdyz tam vlastne podlahovka neni :-) . Zadveri za me urcite ano-teplo, vysychani podlahy, obleceni... Krb-urcite jsou na to nejaka doporuceni-my mame pred krbem beton-nosnost-misto anhydridu, tam podlahovka neni. Jinak je vsude.
Odpovědět
@josef_vavra Moc dekuji za super detailni popis!! :-D My stavime 12x7,9. A kdyztak- jak s tim krbem? Dava se pod nej topeni taky nebo se ma vest okolo? Dekuji!
Odpovědět
@bamak Dekuji moc za rady! :-D Taky se priklanim k tomu, ze pod sprchac to topeni dame a do te chodby taky! Tak snad to dopadne dobre! :-)
Odpovědět
@lagertha @josef_vavra Podlahovku vsade kde sa da dat. My mame dokonca po celom obvode domu okrajove zhustene zony po 100mm a inak roztec 150mm. Na obrazku a aj v praxi je lepsie vymotavat trubku do spiraly. Dvojity meander je skor na stenove vytapeni. Delka trubky 16 ci 17 az do 100mm ci 120m. 20tka trubka sa na rodinne domceky velmi nepouziva pretoze je tvrdsia a tazsia na motanie malych rozteci. 20tky su skor na prumyslove pouziti (napr. Kauflandy ci sklady) kde sa da vymotat az 200m okruhy (ale to je trochu iny system). Do sprchovej vanicky urcite dat aj trubku, podlaha je hned sucha a odpada neprijemny pocit, ked z teplej podlahy zrazu naslapnete na studenu (v zime). Delka trubky na cely RD mozete uvazovat 6,6m/m2 cize u Vas 142m2 * 6,6 = cca. 950m. Cim viac trubky, tym nizsiu teplotu do podlahy potrebujete a tym mate nizsie provozni naklady. My sme vypocitali ze by nam v najvacsich mrazoch malo ist do podlahy 35C a v realite sme nepresiahli ani 30C.
Odpovědět
My máme podlahovku všude kromě plochy pod krbem, sprchového koutu a místem, kde bude lednička. :-) Zrovna včera nám ji dodělali 8-)
Odpovědět
Máme všude (i ve sprše), jen v komoře ne, protože tam chceme zimu... Jinak jsem docela váhal nad vst. chodbou, ale teď jsem rád, že tam podlahovka je
Odpovědět
@vimamima @kacule26x @pavlik74 Dekuji za veskere info! :-) Zeptam se nasi firmy, jak to maji vubec vymyslene, protoze z projektu, ktery zaslali, nelze vycist vubec nic...
Odpovědět
my budeme mít komplet všude, ale, vanu budeme dávat az na anhydrit, je v koutě na severní straně domu, dát i pod ní trubky? co člověk to jiný názor...
Odpovědět
Profilova fotka
Vana musí být především!!!! Izolovaná . Jinak v ní voda rychle chladne a nepoležíte si. Odstrašující varianta je ocelová vana podezděná zespodu cihlami. Správně je třeba obezdít jen okrajový lem a pod dno a ke stěnám vany položit polystyren/mirelon pro zamezení sálavého spojení s podlahou. V menší míře platí i pro vany akrylátové. Další důležitou vlastností je výška vany. Šikovný instalatér ji usadí 40 centimetrů nad podlahu a pak se do ní bezproblémově leze i při snížené pohyblivostí. Na obrázku minimalistické, přesto skvěle funkční příslušenství o rozměrech 0,8 x 2,7m s výškou vany 40 cm. Rekonstrukce v historické vile. Topení pod vanu tedy ne, účelnější je prostor využít pro dobrou izolaci a nízkou montáž.
Odpovědět
Profilova fotka
@josef_vavra to plati I pro vany v patre?
Odpovědět
Profilova fotka
@jakuda Ano. Podlahy pod vanou (20 - 25°C) jsou vždy (i v patře) podstatně chladnější, než voda ve vaně 37°C. Při 36°C už Vám je zima. Podlahové topení s teplotou vody 27°C tedy pod vanou netopí, ale chladí. Jediným řešením je pečlivá izolace.
Odpovědět
Článek se načítá
Tak ted jsem z naseho radoby projektu zjistila, ze roztec mezi trubkami mame 24cm, ale pisete (i vsude na netu jsem se docetla), ze optimalni je 15cm. Kdyz je roztec 24, o co je to horsi? Hure se to roztopi? Dale pak topeni pod sprchac i lunku tedy dame - je lepsi ho dat rovnomerne jako vsude v mistnostech, nebo jen treba 2-3 hady? Dekuji!
Odpovědět
@lagertha 24 cm je trochu cudne. kladu sa zvacsa po 50mm. cize asi u Vas asi 250mm? Rozdiel je v tom ze investicne pouzijete menej trubky ale provozne budete potrebovat vyssiu teplotu do podlahy. Priklad: aby ste pokryli 500 W tepelnu ztratu budete u roztece 150mm potrebovat 35C vodu, ale u roztece 250mm az 40C vodu. cim nizsia potrebna teplota vody tym nizsie provozni naklady. Rovnako stupa napriklad COP faktor u tepelnych cerpadel a ucinnosti zdrojov. Pri rozteci 150mm mate lepsie rozlozene teplo a necitite take teplotne rozdiely ako u 250 -300mm. U 250mm mate zase teplu a teplu trubku az pol metra od seba a to uz je citit. Vo vysledku usetrite len par tisic korun za trubku a nic viac.
Odpovědět
@vimamima Moc dekuji za logicke a jasne vysvetleni! :-D Jsem docela vytocena a dnes to s nimi cely den resim... budu trvat na 15 cm!
Odpovědět
Profilova fotka
@lagertha Projektanti málokdy chápou, co počítají. Proto "vypočítají" výsledky běžně s chybou i 100%. Vezmeme si tedy na pomoc fyzikální zákony ověřené realitou a všechno po nich pečlivě přepočítáme. Výpočet na stránce http://kondenzace.kvalitne.cz/podlaho... například říká, že typicky zateplený bungalov potřebuje nátokovou teplotu 31,6°C při rozteči 15 cm a 33,6°C při rozteči 25 cm. To vše, když je venku trvale -10°C. Teplota nášlapné vrstvy vychází 23,3°C s dřevěnou podlahou 2,5 cm. Tedy další z omylů projektantů, že na podlahové topení patří výhradně dlažba. Je tedy třeba volit optimální varianty z mnoha pohledů. Než rozteč je mnohem fatálnější chybou nevhodné kladení hadů, jak vidím na obrázcích http://www.modrastrecha.sk/forum/kure... Odstrašujících případů je na této stavbě víc. Už naše babičky věděly, že lokální topeniště je současně ekonomickým větracím systémem domu se 100% účinností. Dnes se této výhody zbavujeme externím přívodem vzduchu. S externím přívodem volíme smrádek, ale teploučko :-) V horším případě otrava spalinami. Proto mám v objektech zásadně hybridní větrání, které tyto jevy z principu vylučují. Než postavíte, raději vše přepočítejte a důsledně se seznamte s fyzikálními zákony. Partikulární zájmy prodejců mohou být diametrálně odlišné.
Odpovědět
@josef_vavra Vystizne napsano :-D Abych pravdu rekla, tak uz me nic neprekvapi. Uz od prvniho kopnuti jdo zeme jsme s manzelem neustale na stavbe vse kontrolovali, fotili, konzultovali s nasim vybornym dozorem, a zachranila se spousta veci, ktere by stavitel jinak odflaknul, nebo udelal spatne. Po dosavadnich zkusenostech si nedovedu predstavit, ze bych koupila nejaky dum, aniz bych byla u jeho stavby. :-S Jinak ze zase otravuji s tou linkou :-N Mam ted nekolik nazoru a nevim co zvolit. Mame cast linky zakoncenou lednici o celkove delce 3,3 m na obvodove zdi smerovane na sever. Nad linkou je podlouhle okno. Je tam neustaly stin a zima. Uz tady bylo receno, ze se ma kolem obvodove zdi dat topeni vzdycky. Kdyz budeme mit v dome roztec 15, na ktere jsme se nakonec dohodli, co dat pod tu linku u obvodove zdi? Hada kolem te obvodove zdi a pod linku treba vetsi roztec 30 a pak pokracovat v prostoru s rozteci 15? Kdyz se tam neda topeni vubec, nebude ta stena treba nejak plesnivet? Co myslite, ze je v tomto pripade nej reseni? Dekuji moc jeste za toto info. Druha cast linky je na pricce v prostoru, tam jsme se dohodli, ze topeni nedame.
Odpovědět
Profilova fotka
@lagertha Rychlá odpověď je pod skřínkami jednoho hada natáhněte, to je rozteč 30 cm. Pak už pojedete 15 -20 cm. Detailní odpověď poskytne pouze výpočet. Kuchyňské skříňky představují plošnou vodivost řádově 5W/(m2K). Obdobně funguje i 60 cm betonu/anhydritu s vodivostí cca 3W/(m2K) Pokud je za nimi zateplená zeď s vodivostí max. 0,25 W/(m2K) znamená to, že v nejhorším případě je za skříňkou při -10°C venku a 20°C uvnitř teplota 18,5°C. Takže by had měl být zbytečný. Když ještě připočteme případnou ztrátu soklu (platí v přízemí) typicky 0,4 W/(mK) , pak se situace zhoršuje až na nějakých 16°C pod skříňkou. Proto bych raději jednoho hada pod skříňky v případě přízemí natáhl. Pokud se ale jedná o šatní skříň, která díky oblečení uvnitř funguje jako izolant s vodivostí i pod 1W/(m2K), pak je za skříní 12°C a to už voda ze vzduchu kondenzuje. Když se k tomu připočtou ztráty soklem, je výsledek jasný. Nic jiného, než přivést teplo za skřín/pod skřín prostě nepomůže. https://www.emimino.cz/diskuse/plisen... Na novostavbě mám hady všude, jen ne pod vanou z důvodu co nejnižší konstrukční výšky vany.
Odpovědět
@josef_vavra Moc diky za Vase rady! Snad uz to topeni tim padem dotahneme do konce :-D Hezky den!
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?