Podlahovka ve starém domě s tramovymi stropy

Ahoj strecháčci , Potřebuji radu. Rekonstruujeme starý malý patrový dům . Kamenné základy , zdivo místy 50, místy 30 Cm , izolace bude . Mezi patry bude tramovy strop a masivní podlahy . Dole v obytných místnostech taky masivní podlahy . V domku je sklep , neizolovany a hodně vlhký - vysoká hladina spodní vody . Firma nám nyní doporučuje místo radiátoru podlahové topení . Budeme mít čerpadlo . A já nevím - podlahovka dole - ale když místnosti jsou fakt malé ? ( zastavenost nábytkem ) , navic je pod chodbou sklípek … A nahoře , když podkladem budou dřevěné trámy ? Prosím o radu , nebo zkušenost - podlahovka nebo radiatory ? Díky
Odpovědět
Musíte si uvědomit pár věcí 1) PT má omezený plošný výkon, protože nemůžete libovolně zvyšovat teplotu podlahy. Takže základem je výpočet tepelných ztrát jednotlivých místností a podle toho je nutné naprojektovat PT. 2) pokud budete topit TČ, tak je jednoznačně nejvýhodnější PT. 3) s PT jde více tepla dolů. V přízemí proto musíte mít pod PT dostatečnou sílu tepelné izolace. Minimálně cca 10cm izolace 4) píšete o vysoké hladině spodní vody a zateplení domu. Máte udělanou kvalitní vodorovnou hydroizolaci? Jinak řečeno dělali jste podříznutí domu? To sice nesouvisí s volbou PT/radiátory ale se zatepelním. Pokud bude docházet ke vzlínání zemní vlhkosti, tak si z přízemí uděláte množírnu hub. Nevím co Vám vadí na dřevěném podkladu v patře.
Odpovědět
Musíte vykopat podlahy, podřezat dům, udělat beton, navařit IPU, na to polystyren aspoň 5cm, trubky a anhydrit
Odpovědět
Díky . Jsme ve fázi bourání , včetně podlah - ty budou nové . Izolaci tam určitě chci aspoň 15 Cm , ne-li více . Ano , hlivu bych ve sklepě mohla pěstovat s naprostým přehledem :/ Dům přes sklep ale vlhký není , podriznuti domu jsme chtěli , jen jestli to půjde , vzhledem ke kamenným základům - kameny jsou , zda se , jen vyrovnaný na sobě . Projekt domu byl s radiatory . A pravé řeším , až bude nová podlaha dle dnešních norem , jestli radiatory nebo PT s ohledem na malé místnosti a dřevo všude kam se podíváš …
Odpovědět
Ohledně tramoveho stropu - nevím , zda souzni s PT …
Odpovědět
@sahrazad1 Nevím, kde vidíte problém v kombinaci trámového stropu a PT. Je to běžná kombinace. Podobně nevím co znamená poznámka "dřevo všude kam se podíváš". Podstatné je udělat pořádnou hydroizolaci. Jinak budete mít v kombinaci se zateplením všude plíseň. Podřezávání kamenných základů se dělá, ale je to komplikovanější a používá se řezání lanem.
Odpovědět
@sahrazad1 Dům přes sklep vlhký není..... ? Ale je a to uvidíte jak zateplite, to že nemáte mapy na stěnách je sice hezké, ale troufnu si říct, když se vrtne díra do zdi v úrovni podlahy, že tam bude vlhko uprostřed zdi ze sklepa. Záleží do jaké výšky je kámen, jestli končí s terénem a nebo ne třeba ještě metr do domu, protože pokud by končil s terénem + 20cm, tak by se dalo podřezat až zdivo, jelikož budete instalovat podlahovku, izolace, beton a další, podlaha se zvedne
Odpovědět
K té vlhkosti u rodičů měli taky problém akorat tam mají v té místnosti i kamenné stěny. Proti vlhkosti se dala jen nopovka z venku a zateplilo se 14cm šedého a vlhkost a plíseň zmizelá. Jinak i s radiátorama jde topit nízkou teplotou já posilam jen 30 stupňů jak do PT záleží na vás co vám více vyhovuje.
Odpovědět
Díky všem , proberu to doma …
Odpovědět
Profilova fotka
A jaký postup dodavatel navrhuje? Mokrá výstavba, tj. zalití PT do betonu/anhydritu? Unesou to stropy bez rizika průhyby? Nebo suchá výstavba PT? Ta se může prodražit. My jsme dali PT do suterénu a přízemí, protože jsme stejně lili anhydrit, do patra a podkroví jsem dali radiátory, tam je skladba podlahy lehčí. A teda radiátory moc nejedou, máme řadovku a řízenou výměnu vzduchu.
Odpovědět
Suchá podlaha je sice malinko lehčí, ale zase takový rozdíl proti anhydridu to není. Podlaha stejně musí být dimenzovaná pro daleko vyšší nosnost, jinak by docházelo k houpání podlahy. To ale naopak pomáhá tlumit těžká podlaha. Proto se dříve dával mezi trámy zásyp ze škváry nebo stavební drtě. Tazatel se točil kolem dřeva. Zřejmě se obává, že teplovodní podlahovka vyteče a poškodí dřevo. Podobné argumenty jsem zde již viděl. Je ale nutné si uvědomit, že pokud by došlo k nějaké poruše, tak vyteče jen obsah expanze. To je pár litrů vody. To samozřejmě nic nenapáchá a navíc je to okamžitě vidět na tlakoměru.
Odpovědět
@alexandr_darius_maximilian_rad Kombinaci radiator a PT nechci , opakovaně jsem tu četla , ze to nedělá dobrotu . Spíše suchou výstavbu . Trámy budou nové , ty stare byly hodně prohnuté .
Odpovědět
@zubr487 díky , to jsem nevěděla . Já měla za to , ze masivní dřevo ( což jsou trámy i finální podlaha ) se moc nemá rádo s PT , proto můj dotaz . Ale fakt díky , rad si cením …
Odpovědět
Článek se načítá
@sahrazad1 tlak v topení vytváří expanzní nádoba, obvykle s obsahem kolem 7l. V případě poruchy vyteče max polovina objemu expanze a tlakoměr hned ukaže, že je porucha. Schválně se podívejte, zda najdete v diskuzích řešení poškozených podlahových trubek. Zřejmě nic nenajdete. Horší jsou normální rozvody vody nebo odpadu.
Odpovědět
@sahrazad1 spíš takhle pořád píšete o masivu a že i podlaha bude dřevěná to máte v plánu na trámy dát dřevo a na to krytinu nebo jak máte v plánu dělat podlahu
Odpovědět
@edison101 dřevěné trámy , na nich shora dřevěné palubky a pak sucha skladba podlahy - izolace , a navrch zase masiv . To je plán .
Odpovědět
@sahrazad1 takže chápu dobře že žádné vylevani betonem nebo anhydrit nebude. No nevím možná zubr poradi jak to PT bude topit přes desky osobně jsem neslyšel že by to tak někdo měl přece jen dřevo není dobrý vodič tepla. @zubr487 co myslíte je taková skladba podlahy na PT vhodná?
Odpovědět
@sahrazad1 Teoretické řešení je na trámový strop, který se vyplní vatou, zespoda se dá parozábrana, dát OSB desky, na ně nanést 5cm EPS, na to trubky podlahovky a mezi tím udělat rošt tak, aby tam bylo např. 1 cm rezerva nad výšku trubek a zaklopit tenkým dřevem, které se prohřeje
Odpovědět
@sahrazad1 a proc nepouzijete systemove reseni pro suche podlahy napr popsano v: https://m.tzb-info.cz/podlahy/13285-r... Je pravda ze masivni drevena podlaha ale na PT neni uplne vhodne… My jsme prave kvuli vlysum zvoli radiatory (zehnder charleston). @vladimir_sacha to bych nedoporucoval na tech latich by se to cele propaldo do eps navic vzduchova mezera by dost komplikovala prenos tepla mimo jine…
Odpovědět
@raziel628 Komplikovala to ano, ale dolů by teplo přes vatu a ten polystyren nešlo, takže jedině může nahoru
Odpovědět
Tramové stropy jsou krásné a já je chci ze spodu přiznat . S fermacellem to vypadá dobře , díky za tip .
Odpovědět
@sahrazad1 Já jsem nikdy nedělal suchou podlahu a ani tomu moc nefandím. Projděte si diskuze na téma Rd Rýmařov. Mnohokrát se tam řeší problémy se suchou podlahou. Obecně je to jednak výraně dražší než mokrá realizace. Dále se dost často opakují stížnosti na prošlapání v místech, kde se často chodí a vrzání podlahy. Taky musíte řešit kročejový útlum. Takže ve skladbě musíte mít vrstvu třeba z dřevovlákna. Osobně bych určitě dal přednost mokré variantě s anhydridem. Ten se dává v nejtenčí vrstvě a je i dostatečně pružný. Pokud chcete masivní podlahu na PT, tak to není úplně ideální. Pokud chcete dřevěnou finálku, tak se spíše poohlédněte po lamelových podlahách. Je zásadně mylná informace, že pokud dáte pod PT vatu nebo EPS, tak tam teplo nemůže. Podobně si někdo myslí, že teplo stoupá jen nahoru. To jsou nesmysly. Teplo z teplovodních trubek se šíří nahoru i dolů a poměr určuje jen poměr tepelných odporů nad a pod teplovodní vrstvou PT. Pokud si tedy dáte nahoru dřevěný masiv s poměrně velkým tepelným odporem, musíte o to víc izolace přidat i pod PT. V patře to zase tolik nevadí. Horší je to v přízemí. Pokud chcete masiv i v přízemí, tak dejte alespoň 20cm izolace
Odpovědět
@zubr487 to je urcite mozne ale uz to chce konzultovat s nekym na miste aby navrhl spravnou skladbu na tzb je par diskuzi ze to nasledne pruzi /kmita. @sahrazad1 Dalsi moznost je sprazena konstrukce s nadbetonavkou ale tu uz nekdo vylozene musi spocitat ale pak se uz da udelat bez obav vse mokrou cestou jako v prizemi pokud ke dost mista a kdyz to tramy unesou. Z fermacelu mame podlahu v 2NP(bez PT) a nic vychozene neni ale chce se to podivat presne na doporucenou skladbu a podle mohutnosti tramu urcit zda dat vostinu 30 nebo 60… tim ze se kombinuje nekolik druhu zasypu + drevovlaknitych a sadrovlaknitych ma to relativne dobre zvukove izolace (rozhodne bych si nechal skladbu presne navrhnout a pokud je misto dal navic drevovlaknitou desku). Nevyhoda je jak popsal zubr vyrazne vyssi cena a PT bude mit urcite horsi nabeh nez mokra cesta.
Odpovědět
@sahrazad1 jednoduše řečeno pokud chcete zůstat u té podlahy dejte radiátory dal bych je větší ať to vytopit i třeba 30 stupni
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 7 měsících
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od sahrazad1:

@alexandr_darius_maximilian_rad Kombinaci radiato…
@sahrazad1 My mame kombinaci PT a radiatoru, ale mame na to odborny projekt, kdy jsem od topenaru chtel, aby ho dodrzeli. Oni tomu casto nerozumi, meli tendenci nahradit ekvitermni regulaci prostorovym termostatem, coz je pro PT zlo. Jinak v zasade to je pak dvouokruhove reseni s cerpadlem a smesovacem pro kazdy okruh zvlast.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?