Má někdo taková,nebo jen čistě teplovzdušná s výměníkem s či bez rovodů,jak jste spokojeni,co pořizovací cena??Jdu si pro radu,především obecně kolem kamen s teplovzdušnými výměníky a ventilátory,původně jsme chtěli jen taková,ale pak jsme se dozvěděli že je možné na některé z nich napojit teplovzdušné rozvody,bohužel se nám nepodařilo najít mnoho výrobců.
Teď se nám podařilo dostat nabídku na tato konkrétní kamna,kde teplovzdušné vytápění je ještě vylepšeno a tzv.raketové,pyrolytické hoření ve dvou komorách,za lepší cenu,počítám čistě kamna,bez rozvodů,ale mají možnost napojení na tepelné rozvody.
Zajímalo by mně zda někdo,tento či obdobný druh(nemusí být zrovna pyrolytická),kamen máte,s rozvodu,či bez,od jakého výrobce,pořizovací cena a v případě bez teplovzdušných rozvodů,kolik vám čistě teplovzdušná kamna,s výměníkem a ventilátorem vytopí?Nemám ale namysli taková ta do hal a velkých prostor,ta do bytů nejsou vhodná.Děkuji
@jendad už z toho začínám být jelen, ty jotule f3 mají ale velmi dobré recenze jak na spotřebu tak výhřevnost i cena je přijatelná...
ty KD 110 to je co za značku?Nemůžu to najít
no když se dívám na ty true nort a jotul f3 tak dle rezencí mi vychází lépe jotul,,,,asi budeme bez kamen a bude :-/
@saminomimino
Áááá . Tak zas a znova . Sekundární spalování je o tom , že přivřete vzduch a v určitém místě je přisáván sekundár . Kamna tak pomalu hoří ale energie zustává v kamnech a nejde tolik do komína (kamna jdou dost do teploty). Právě proto to tak dobře funguje u uzkých a hlubokých topeništ.
Neříkám že jotulky f 3td netopí :-) . Mají velký plášt a určitě dají značný vykon. Mám třeba známé co je mají už cca 15 let a nedají na ně dopustit . Ale nikdy neměli jiné kamna a nemají tedy porovnání jakou mají spotřebu . Já už mám čtvrté kamna a mohu říci že rozdíly jsou značné . To zjistíte až vyměníte kamna a druhý den protopíte o třetinu méně dřeva(nebo více) . I když mají kamna stejný nominál a prakticky stejné číslo učinnosti. Jotulky f 3td jsou stará osvědčená (vychytaná) kamna . Je to prostě držák s minimální udržbou a dobrým oplachem skla.
Ty KD110 vyrábějí asi v Plzni( KD = asi kovodružstvo) http://www.kovodruzstvo-plzen.cz/obch... . Takzvaně by jste dala práci čechum a sekundární spalování u nich funguje stejně jak u jotulek f 602 (uzké a hluboké topeniště). Narazil jsem na ně v knížce asi v 90 letech a stále je vyrábí.
Ty true north http://krbova-kamna.heureka.cz/pacifi... Jsou masivní plecháče co se nemá u nich co pokazit, maximálně vyměníte šnuru u dveří po letech(vzduchotěsnost) , šamoty . Mají velice dobrou regulovatelnost. Topeniště je velice dobře izolováno -spodek , boky , deflektor i zadek topeniště.Teplo muže jít pouze dopředu, primární vzduch je předehříván okolo předních dvíře a sekundár je předehříván pod deflektorem(musí splnit EPA test). Mužete tedy dost stáhnout vzduch a v topeništi bude stále vysoká teplota pro sekundární hoření - to zajištují právě předehřívané trubky pod deflektorem . Kamna tedy budou podstatně uspornější než obyčejná litinová kamna bez izolace.Zároveň je topeniště co největší na velikost pláště(výkon) a mužete tam tedy dát dost paliva pro dlouhý ohen.
Co se týče kamen krátki koza 9 tak tam to platí opačně :-) Kamna mají blbý tvar topeniště . Lichoběžník se vám bude blbě plnit. Malá dvířka , ale široké topeniště :-) . Sekundární spalování bude u nich stejně nefungovat , jak u jotulí F3td(široký deflektor - sekundár muže fungovat jen na vyšší vykony - hodně vzduchu do komína). Boční skla se budou asi černit - asi tam není oplach skla.
Ty hs flamingo jsou steně na tom jak jotuly f 3td , ale jsou trochu širší .
Nebojte se ani kamen z bazoše http://dum.bazos.cz/inzerat/57075487/...
Budete je mít třeba rok a pak je prodáte . Pak budete mít porovnání co vám vyhovuje.
Rozhodně si kupte ten spalinový teploměr , ten vám právě ukáže jak kamna topí a kdy je máte přivírat . Taky je rozhodně dejte s odkouřením až cca 180 až 200cm nad podlahou . Trubka dá určitě taky dost tepla a je zbytečné pouštět tolik tepla do komína . I když mají kamna odkouření třeba jen 120mm(jak má plamen trenk) , tak to redukujte na 150mm . Tím zvětšíte plochu předání.Vyvarujte se vodorovného vedení kouřovodu a místo třeba 90°kolena dejte 2 krát 45°
@jendad Děkuji,200cm nad podlahu,jako že na podstavec,není to moc?
Řešila jsem kamna z bazoše,ale paní k nim nemá žádné doklady,tak jsem to zrušila...je jich tam víc ale dál od nás,nevím jak bude kdo ochotný posílat 100kg kamna,uvidím
já pak vyfotím jak máme vývod z komína a jak by jste viděl zapojení do komína vy,moc díky
Někde jsme četla že je dobré je obezdít,asi jak to máte vy,je to tak?
@jendad to kovodružstvo je doprodává,celkově se nám líbí,ale prostě jsem už z toho jelen,vytopilo by nám to požadovaný prostor?jotul 602 vím že ne,s těmi jste je porovnával,ale ty české mají větší výkon,tak nevím ...uff,semnou máte trpělivost
@saminomimino
Tak těch 200cm nad podlahu jsem myslel vstup do komína . Něco takového https://www.youtube.com/watch?v=7PW84...
Já jsem to vrazil do komína co nejdříve , protože mám nízký komín (abych měl co největší učinnou vyšku komína) . Dnes už vím , že pro mě by bylo nejlepší komín s funkcí kouřovodu. Ale tehdy jsem měl petry , a ty mají zadní vystup.
Obezdění jsem dělal z duvodu , že mám dřevostavbu a mezi obezdívkou a sadrošem jsem nechal 2cm odvětravanou mezeru. Je dobré že ty cihly nacucnou teplo a pak pár hodin je zas vydávají.Lepší akumulant je v tomto ohledu kámen.
Ty KD 110 samozřejmě mají lepší efektivitu Jak jotul F 3TD . Mají stejnou konstrukci jak jotul f 602n , ale samozřejmě jotul f 3cb jsou ještě uspornější (lepší izolace topeniště a předehřátý sekundár). Ale od začátku jsem vám navrhoval ty KD 110 , že mají jednoduché ovládání , blbuvzdorná a nezničitelná a za ty peníze vyborná hodnota. Je to asi licence jotulu F 606 a v zadní stojce mají klapku a tu po roztopení by jste měli zavřít a pak budou fungovat jak jotuly f 602 a f 118 (ohen je tlačen zpět ke dvířkám a tam dohořívá při sekundárním vzduchu). Jak jsem psal pro ovládání je dobrý spalinový teploměr . Ten dáte asi pod plotnu na čelní stranu , aby na něj bylo dobře vidět ( je na magnet) .
http://www.e-teplo.cz/teplomer-spalin...
Teplota by se měla pohybovat okolo 200°c až po maximum 300°c ( u mě na plotně) . U těchle kamen je to asi podobné a je to potřeba vyzkoušet (na ruzných místech bude ruzná teplota). Podle komína to poznáte nejlépe . Když přivřete otočné kolo na cca 1cm , tak by se z komína nemělo čudit - modrý kouř nízká teplota spalování - černý kouř dobrá teplota ale málo vzduchu.
Ty KD 110 vám to vytopí bez problému :-) Topeniště mají asi jak jotul f 3 , ale mají boudu ještě nad sebou . Tam by jste ani nemusely mít tu delší rouru do komína , protože ta boudička bude dost odebírat teplo ze spalin(hodně topit) . Když budete chtít ostrý ohen , tak dáte drobnější dřevo a když loudavý , tak tam dáte 2 větší špalky co vyplní topeniště. Základem je zde suché dřevo !!! Jinak kamna samozřejmě doprodávají už hodně dlouho ;-) .To je jak u nás v některých kšeftech , že končí - totální vyprodej ale kšeft je tam stále . Některá prohlášení berte s rezervou (reklama)
O těch hs flamingo nevím nic , ale konstrukčně jsou jak jsem psal jako jotuly f 3TD.
Soklík jsem dělal , abych měl vyšku plotny jak u peter(80cm) . To je taková rozumná vyška pro vaření a i dvířka pro přikládaní mám pak v rozumné vyšce , abych se nemusel moc ohybat. Zaleží jen na vás co vám bude vyhovovat a jak si to pak upravíte a vydláždíte okolo krbovek
Tady je pár stránek s fotkami krbu a kamen a jak to lidi upravují http://firewoodhoardersclub.com/forum...
Taky jsem rád , že jsem pomohl . Ale bez fotek instalace kamen jako by se nestalo ;-)
Jedna poznámka. Kamna budou potřeba zaběhnout . Tmely mezi deskami se vypalují a sedají si litinové pláty. Proto se kamna vypalují asi na třikrát. Poprvé tam dáte málo dřeva (slabý ohen) as cca 100°c. Dvířka necháte potevřená na škvírku at se nepřilepí šnura u dvířek. Necháte kamna vychladnout . Podruhé už je naložíte více a kamna vypalujete na cca 200°c . Občas kontrolujete šnuru v dvířkách a z kamen se bude hodně čudit jak se vypaluje barva . Je to pěkně hnusný smrad. Necháte zase vychladnout . Potřetí už je naložíte naplno a mužete topit co to dá (300°c) . Udávám teploty co jsou u mě na plotně a u těchle kamen záleží kam dáte teploměr - asi by to odpovídalo nahoře ve předu na plotně. Z kamen se bude ještě pěkně čudit , ale je to potřeba vypálit , aby jste měla klid . I kouřovod se bude vypalovat.
Další věc . Jotulky se doporučovaly vždy při prvním zátopu naplnit cca 2cm pískem. Aby žhavé nebylo na dně . Přes léto je pak vyčistíte , aby tam nebyl žádný popel a až na podzim toto zopakujete . Běžně se tam nechává 2 až 3cm popela.
Trochu mě vrtalo v hlavě , že jsem na žádných fotkách neviděl tu klapku , když na nákresech tam něco mají . Tak jsem zaguglil a je tam pevně nastavitelná klapka
Jsou to fotky z bazaru http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?...
Ve přední stojce je nad dvířkami asi nějaký rozrážeč spalin a u zadní je nastavitelná klapka . Ta se asi seřídí a už se na ní nešahá . Doporučil bych ji spíše přivřít , at to tam funguje jak u jotulí f 602, f 118.Budu rád za nějakou recenzi .
@jendad Právě jsem se zaregistroval na těchto stránkách a náhodou jsem narazil na tuto debatu. Pí "saminomimino" se zmínila o kamnech od firmy LS kamna, což mě velice zaujalo, neboť sám dvoje od nich používám. Vaše reakce mě docela zaskočila. Vážený pane, není mi zcela jasné, proč tady snižujete kamna od LS. Dopustil jste se tu několika tvrzení, která v kontextu Vašeho docela obsáhlého líčení působí na laika odborně. Nicméně jsou to stále jen tvrzení, která zjevně nemáte podložena osobní zkušeností. Já kamna od LS již nějakou dobu používám a mohu potvrdit jen ty nejlepší výsledky. V prvé řadě v topeništi není jen nerez, ale žárupevný nerez - slitina, která dovede odolat tak vysokým teplotám, jakých u těchto kamen dosahujete. Ve spodní komoře dochází ke spalování dřevoplynu z komory horní (díky těm vysokým teplotám - asi okolo 1000°C, jak potvrzuje výrobce). Kamna tedy skvěle spalují, jsou propracovaná a mají zabudovaný teplovzdušný výměník s ventilátorem, čímž je možné dosáhnout i té účinnosti 90 %, která Vám připadá snová. Pro Vaši informaci: Kamna jsou certifikována a atestována - výsledky jsou tedy podloženy. Vaše reakce je v podstatě tvrzením, že tyto výsledky jsou zfalšovány.
Dále píšete o vermikulitu. Ten je opravdu běžným spotřebním zbožím, které se časem opotřebovává. Je ale snadno nahraditelný a levný. Myslím, že mě to nepoloží, když ho budu muset za nějaký ten rok vyměnit.
Podle Vašeho komentáře k obrázku je vidět, že jste si jej ani moc neprohlédl - kamna mají v horní komoře hrazdu, která brání případnému vypadávání žhavého popela. Díky té hrazdě můžu kamna naplnit až po okraj, nastavím regulaci na klidné spalování a přikládám až zase po několika hodinách.
Zakuřování skla: Mám vyzkoušeno, že horní sklo se mi občas i zakouří víc - většinou, když mám vlhčí dřevo. U spodního skla se mi to ale nikdy nestalo, protože je tam opravdu vysoká teplota, navíc mají obě dvířka oplach skla.
Závěrem bych rád dodal, že jsem opravdu rád, že jsem na tato kamna narazil. Je to český výrobce, jeden z mála posledních, který se snaží dělat kvalitní výrobky.
@fandrh
Jsem rád za recenzi a vítejte zde na foru. Pokud jde o nerez , tak samozřejmě se tam nehodí nic jiného než ten nerez odolávající vysokým teplotám . Já vím že jsou ruzné druhy ocelí a každá má specifické legování .Jak sám píšete tak jsou tam teploty okolo 1000°c a i nerezové deflektory od renomovaných vyrobcu jsou deformovány a vyměnovány a to jsou chlazeny venkovním vzduchem.
Zda mají kamna učinost 90% , tak to je laboratorní test za určitých podmínek . Měl jsem už více krbovek . Třeba prakticky dvě stejná kamna a jedna měla psaných 5,5kw a druhá 8kw . Jak k tomu došli vědí jen v laboratoři. Další dvě kamna měli stejnou psanou učinnost , ale jedna měla o třetinu menší spotřebu paliva než druhá. Využívám je stejně a teplota do komínu bývá stejná , tak pro mě tento laboratorní test nemá moc společného s uživateským použitím.
Jsu rád že podporujete českého vyrobce , rád bych si taky něco od něj pořídil , ale po pár desetiletích už preferuji bezudržbové věci , kde takzvaně jen používám a o nic jiného se nemusím starat. Proto se takzvaně chci vyhýbat problematickým částem. A co se týče kvality , tak ta nemusí být drahá. Záleží taky na koncepci topeniště a jsu zvědav zda to vaše bude i po 20 letech sloužit s minimem nákladu. Lidi mají minimum zkušeností s topením dřevem v lokálním topeništi . Jsme spíše národem kotlíkařu , nebo z paneláku , a to nějaký čas trvá než lidi získají zkušenosti.
@jendad co říkáte na kamna s teplovodním výměníkem s účinností 88%?https://www.romotop.cz/krbova-kamna-romotop/lugo-01-w-keramika-krbova-kamna-s-teplovodnim-vymenikem
Nemůžu se nějak rozhodnout jaké kamna vybrat.
@tommi4
Zdravím . nevím zda by nebylo lepší založit novou diskusi . Ono kotlíkaři sem podle názvu nepřijdou a neporadí. Z mého laického hlediska jsou to krásná kamna :-) . Ale nejlepší je čtveraté nebo obdelníkové topeniště - to nejlépe vyplníte . Oválné je hezké ale nevím nevím. Šamoty budou speciální i to sklo radiusové když rozbijete nebo praskne , tak u sklenáře neseženete. A co se týče výměníku , tak počítejte , že ho každý týden budete čistit . U prarodiču byl kotel na chodbě (H18) a každou neděli se čistil . Byl prostě prach a vuně :-S .
Romotop je tradičně skoupý na technické detaily . Co se tam používá za šamoty , vermikulit nebo žárobeton ? Jaká je technologie spalování ? Je tam jenom technický náčrtek a ani se nedozvíte velikost topeniště. Tady je diskuse kotelníku , at víte do čeho jdete.
http://forum.tzb-info.cz/127894-krbov...