Na katastru již nám byt převedli do osobního vlastnictví. Oficiálně tam začneme bydlet až po podepsání předávacího protokolu, kde se vypíší stavu měřidel atd.
Kdy lze tedy pak zajít na poštu (SIPO), úřad (popelnice), elektřina, voda .... Předpokládám, že hned. Majitelé sice budeme, ale trvalé bydliště si přítelkyně změní asi na začátku roku včetně mě. V tomto problém nebude?
Předpokládám totiž, že stačí přinést kupní smlouvu (nebo i výpis z katastru) + předávací protokol. Ptám se hlavně proto, abych byl připravený. Přeci jen to přihlášení nového majitele by mělo proběhnout nejlépe hned, max do 7 dnů.
@cevepe Vodu, teplo a další služby pradvěpodobně platíte v rámci SIPO na účet SVJ, takže od data převodu. To by vám měl říct správce nebo výbor SVJ a taky vypočítat poměrnou část záloh za daný měsíc. Na elektřinu a případně plyn musíte uzavřít novou smlouvu - přepis se dělá zároveň s předáním bytu a zápisů stavů měřidel. Datum si v podstatě určujete s pův. majitelem sami. Popelnice máte určitě na letošek zaplacený v současným místě bydliště a pokud budete měnit trv. pobyt až příští rok, bude i změna platby za ně platná až pro r. 2014. Pokud je změna adresy v rámci jednoho města, je to jedno. (Doufám, že jsem to napsala správně.)
Tak že první radši vyřešit elektřinu, případně zvolit přiměřeného dodavatele v rámci za kW a následně z vyřízené smlouvy tyto věci vyřídit do nového SIPO, tj. zajít na poštu, zřídit si nové číslo pro SIPO a vše vyřídit. SIPO tedy asi řešit jako poslední v rámci vyřízení plateb, záloh.
Děkuji za správné nasměřování.
@cevepe Když budeš mít vyřízené SIPO, budeš ho pak už všude na smlouvách u dodavatelů používat jako číslo ze kterého půjde platba. Takže za mě SIPO jako první a číslo všude s sebou - mám to za sebou, ale je pravda, že jsem se všemi jednala se všemi dodavateli - plyn voda e. ale i pevná telef.linka a třeba předplatné tisku.