Jak řešíte telefony a platby za ně v rodině s dětmi?

Profilova fotka
Chtěla bych se zeptat, jakým způsobem jste vyřešili vy, co máte děti, platby za jejich telefonování a kolik vás to stojí? Existuje nějaká výhodná nabídka pro celou rodinu, kterou někdo z vás vyzkoušel? Důvodem mého dotazu je nepříjemná situace, která se nám stala: Syn dostal mobil a platili jsme mu tarif asi za 350Kč/měs., kde měl volání na 5 čísel zdarma. Takže vesele volal nám a prarodičům. Mezitím zřejmě přišla sms, že tento tarif přechází na nějaký jiný, toho jsme si nevšimli a teď jsme až po několika měsících volání "zdrama" zjistili, že máme najednou doplácet několik tisíc!
Odpovědět
@komenska Pokud se nepletu, tak existují služby u operátorů, které rodiče upozorní na to, kolik má dítě aktuálně provoláno. Takže nadávat můžete leda sobě za nedostatečnou kontrolu. Já osobně shledávám jako nešťasné zřizovat dětem takové tarify, učí je to mnohdy až závislosti na telefonu, aniž by si uvědomovaly, co to stojí. Navíc za tyto peníze už musí dostat tolik volných minut, že to jen tak neprovolá.
Odpovědět
@komenska Není co řešit...Tak jak je napsáno výše...Zkrátka chyba je u rodičů...
Odpovědět
Za mě? Dítě by podle mě mít samostatný mobil nemělo, pokud chce zavolat babičce či dědovi, máte mobil vy - rodiče, pokud se něco stane, je dítě vždy s někým dospělým ( ve škole, kroužku) a pokud mobil nutně musí mít tak jedině kredit (kde se po provolání nikam nedovolá- žádné neočekávané účty a navíc se i naučí hospodařit s ním, je jako s paušálem, kde ať provolá kolik chce, může volat dál) a s tím, že to má jako část kapesného.
Odpovědět
Profilova fotka
Nepíšeš, o jak velké dítě se jedná...u nás to měl syn(17let) tak,že dostával kredit měsíčně za 200Kč,žádnej tarif,když si provolal,tak musel si další koupit ze svého,takže se mu to stalo všeho všudy za 3 roky jednou... ;-) dobře si pak rozmyslel,kam bude volat.Nás s manželem vždy prozváněl, volali jsme mu zpět,příbuzným volal též z našich mobilů, kamarády,spolužáky si vyřeší přes mail,FB,takže si myslím, že to bohatě stačí...prostě měl mobil na řešení nějakých situací,ne na vykecávání se...na to myslím je v dnešní době spousta jiných možností, i zdarma... Teď máme nově já,manžel i syn nasmlouvané jiné podmínky,balíček od operátora,tarif,kde má za tu cenu( teď teda 220,-) co jsme mu platili neomezené volání,SMS, za 110Kč navíc mohl mít internet-(podle mě zcela zbytečně, ale budiž..)chtěl ho,tak si ho platí sám ze svého měsíčně... Kdyby neměl svůj mobil,tak bych se asi zbláznila strachy i u mladšího dítěte,několikrát už jsme přes něj řešili takovou situaci, kdy bych se nerada spoléhala,že mu někdo za spolužáků, či na ulici cizí člověk nechá zavolat...Takže za mě rozhodně ano,ale na na neomezené volání,ať už s kýmkoliv...
Odpovědět
@gigi2 internet v mobilu je pro mne např. naprosto nepostradatelný, takze chapu, ze ho musel mit...ja sam provolam a proesemeskuji max 100Kč/měsíc, bohuzel dalsich 250Kc je internet...
Odpovědět
Profilova fotka
@flakac vzhledem k tomu, že má internet doma v PC,tak si myslím, že už ho nemusel mít v telefonu...ale já mu to neplatím,tak zase uznávám, že je to jeho volba,za co si dá kapesné ;-)
Odpovědět
@gigi2 taky jej mam doma...a v mobilu jej potřebuju. Ale to nepochopi nekdo, kdo nepotrebuje plne vyuzivat vyhody smartphonu...Nicméně naprosto souhlasím s tvým přístupem, že je to něco, co považujete za nadstandard, tak si jej platí. Rozhodně to má výchovný efekt. :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@flakac jo, souhlas,já jsem ráda, že zvládám net doma na PC a jsem ten typ,co má mobil jen na volání,sms,kalkulačku a budík... ;-) Podle mě si pak akorát určitě hledá blbosti na netu ve škole pod lavicí... :-D :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@komenska Nejlepší řešení je podle mě kredit. Nevím, kolik je synovi, ale pokud je to jeho první mobil, asi chodí teprve na ZŠ? To asi nedokáže ani odhadnout, že už provolal tolik. Já když jsem dostala první telefon, tak jsem vždy měla asi 300,- na měsíc. Pokud jsem to provolala dřív, mohla jsem si koupit další kredit z vlastních úspor, nebo už prostě nevolat. @flakac Nesouhlasím, že je nutné mít internet v mobilu. A už vůbec ho nepotřebuje dítě, které teprve dostalo svůj první telefon. Já ho nemám dodnes a pořád žiju. Bohatě stačí net doma. Ale např. manžel ho v mobilu má, protože ho používá i na práci. Záleží na tom, k čemu byl ten mobil kupovaný. Myslím, že v případě dětí je to nadstandart, který si mohou třeba platit samy, pokud mají dojem, že se bez něj neobejdou. Teď myslím středoškoláky, děti v ZŠ se v pohodě obejdou bez netu v mobilu.
Odpovědět
@capybarka 1) pisatelka vůbec neuvedla věk dítěte, co se týká internetu v mobilu, diskuse s @gigi2 probíhala kolem jejího syna, kterému je 17let 2) neznamená, že když bez něj můžeš být ty, že bez něj musí být všichni. Já v něm např. spatřuji tu výhodu, že si vyřídím vše za pochodu, a to emaily, komunikaci s přáteli, čerstvé zprávy nebo si ohlídám své investice na komoditním trhu. Vývoj nezastavíš...já si první mobil koupil sám a nikdo mi nikdy žádný kredit nezaplatil, vše jsem platil z kapesného, které činilo 200Kč/měsíc. Na ostatní výdaje jsem si musel našetřit a vydělat. Kdo to dnes tak dělá? mobil je standard, děti jej mají od 7let věku a vše směřuje k jeho maximálnímu využití...komunikace, focení, informace...a ty to nezastavíš...;-)
Odpovědět
Profilova fotka
@flakac No možná by sis mohl ještě jednou přečíst, co jsem napsala. Že záleží, k čemu byl ten mobil kupovaný a že si myslím, že děti na zš prostě net v mobilu nepotřebují na nic důležitého. Ale že můj manžel ho využívá k práci, stejně tak jako třeba ty a tak byste se bez něj oba těžko obešli, to je jasné. Já netvrdím, že nikdo nepotřebuje net v mobilu, ale že ho nepotřebují malé děti. Nevšimla jsem si, že jsi řešil konkrétně 17letého syna, to se omlouvám. Myslela jsem, že to řešíš v obecné rovině. A ano, můj osobní názor je, že být 24/7 k dispozici na netu lidem neprospívá. Mozek si pak nemá šanci odpočinout od neustálého přísunu informací, např. zprávy, a věnovat se něčemu jinému, když člověk pořád jen kontroluje maily a FB. Tímto diskuzi s tebou končím, protože nemám zájem zaplevelovat toto téma zbytečným dohadováním o blbostech.
Odpovědět
To od kdy je telefon vhodný pro děti a jaké funkce by měl mít řešit nebudu.Na to má každý jiný názor ;-) .. Ale u dotazu zakladatelky mně přijde divné,že až po několika měsících přišli na to,že mají doplácet x tisíc.To vám nechodí vyúčtování každý měsíc? A snad ani nejde aby operátor změnil tarif jen tak bez vašeho souhlasu.Mám tarif už nějakých 7 let a maximálně mně nabízejí sami prodloužení o rok a to mě informují více sms dlouho předem.Takže bych si zašla za operátorem a spíš bych počítala s variantou,že syn volal na nějaká čísla mimo těch 5 čísel zdarma..
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
Určitě je chyba na straně nás - rodičů, to bez diskuze uznávám. Ptala jsme se však, jak situaci s několika telefony v rodině řešíte prakticky vy ostatní, abych se inspirovala, jak dál. Odpověděli jen: gigi2 (kredit), capybarka (kredit) Jinak ten problém s operátorem řešíme, tvrdí, že poslal dopis s novou smlouvou. My jsme se stěhovali, novou adresu mu nenahlásili, ale smlouvu jsme každopádně nepodepsali. No, prostě holt asi zaplatíme, co T-mobile chce a přejdem k jinému operátorovi. Věk dítěte 7 let, za rok budu řešit další mobil pro 6ti letého. Internet myslím nepotřebuje, maj ho doma v PC a ipodu. Prý existuje nějaký výhodný tarif pro 3-5 čísel od Centropolu - nemáte s tím někdo zkušenost?
Odpovědět
@komenska nabídka všech operátorů je nepřeberná, s tím ti nikdo neporadí, musíš zvolit podle vas, co vam bude nejlepe pasovat. Každopadně, pokud chcete vše tarify, pak mít určitě vše na jedné faktuře, abys mela prehled, dále mít nastaveno, aby te operator upozornil na to, když bude mít dítě provolanou určitou částku (např. 200Kč), dále mít nastaveno, že když provolá třeba 300Kč, tak si nezavolá, pokud mu sama nenavýšíš tuto částku. Toto např u Vodafonu jde, tak bych se na to zameril...
Odpovědět
@komenska Dobrý den, to jsme kdysi také s řešili. Dost Vaší situaci rozumím. Nejhorší na tom je, že komunikace většiny operátorů probíhá naprosto bez zjevného náznaku transparentního jednání. Fakt nic moc... Situaci jsem vyřešil tak, že jsem od operátora odstoupil a přešel k novému, ten je Centropol, kde je celý tarif pro rodinu a to mě osobně velmi sedí, protože je vše podstatně snazší (administrativně i finančně). No a 140 kč měsíčně pro celou rodinu se mi zdá stále dost dobré :) Můžete si to vyzkoušet na 3 měsíce nezávazně...bude Vás to stát 3,- Kč, tak jsem to dělal já.
Odpovědět
Profilova fotka
Dělám u O2 a máme několik služeb, které útratu dětí hlídají. Buď je dítě i vy SMS informováno, že provolá něco nad rámec tarifu, nebo se dá telefon po provolání i zablokovat. Tu druhou službu ale nedoporučujeme, protože v tu chvíli bude telefon jakoby odpojený. Navíc je lepší dítě vychovávat a učit ho, aby se hlídalo co nejvíc i samo, což umožňuje ta první služba. U nás ve všech tarifech je volání po síti neomezeně, takže pokud má rodina stejného operátora, nemusí řešit, jestli volá na 5,10 nebo 15 čísel. ;) Samozřejmě záleží na věku dítěte a od toho se odvíjet s řešením.
Odpovědět
Profilova fotka
@maervin Děkuji, za konkrétní radu! Mezitím jsme už tuto možnost "objevili" a pořídili synovi tarif za 45Kč/měs, kdy volání do všech sítí stojí 1,5Kč. Uvidíme, jak budeme spokojeni. Jinak od T-mobilu jsme se rozhodli odejít, protože odmítli cokoli sdělit dokud nezaplatíme celu částku, což jsme udělali a rozvázali s nimi smlouvu.
Odpovědět
My jsme teď velice spokojeni s virtualním operátorem Centropol,jejich tarify se mi zdají být hodně férové hlavně když od nich odebíráme i energie. ;-)
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 3 měsících
Zdravím, jestli jste spokojena, našel jsem na FB docela fajn soutěž k Centropol Telecom (https://www.facebook.com/centropolmob...), tak se chci podělit o odkaz. Teprve to začalo a moc se o tom neví. Mějte se dobře.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?