Dobrý den,
prosím o radu, informaci. Za jakou cca cenu (svépomocí/dodavatelsky) by se daly vyhotovit základy + deska dle přiloženého plánu? Zastavěná plocha cca 175m2, z toho sklep cca 70m2, výška sklepa 2500mm. Pozemek na rovině...
Moc děkuji za rady těch, co stavěli něco podobného. A popřípadě za užitečné postřehy, na co si dát pozor.
Asi úplně neporadím. Ale tak třeba pro představu: my v lednu dostali kalkulace na ZD pro patrový dům cca 12,5x11m, bez podsklepení v rozmezí 389-760tis.
Zcela upřímně bude těžké odhadnout cenu. Záleží na více proměnných mimo informací které jste uvedl... Např na zdivu, podloží, spodní vodě... Protože bez těchto údajů to bude cucání z prstu od-do.
ZD 140m2 bez podsklepení v mírně svažitém pozemku, takže zásek pozemku ( více bagrování ), základy s odskoky + odpady, deska výšky 15cm, ZB 400 - s prací na nějakých 600k.
Pokud by část - dejme tomu max. polovina byla podsklepena, tak od dalších min. 500k více.
Co jsem tak mluvil s dalšími, tak ta cena za desku je plus - mínus u ostatních hodně podobná, záleží hodně zda je pozemek rovinatý, suchý, nějaký problematický.
S Vaším rozměrem se sklepem to dle mého pod 1mega nepostavíte.
Přidejte prosím ještě půdorys 1 NP a případně 2np. V čem já vidím zásadní problém, který tahle maluvka neřeší, tak je hydroizolace spodní stavby. Být vámi, tak se projektanta zeptám, jak bude HI řešena. Zítra přes den vám vyznacim, které zásadní detaily by vám měl doplnit a to i podle mne v PD pro stavební povolení.
Ahoj, základy jsme dělali na podzim minulého roku, část svépomocí, část se zedniky. Dostal jsem se na 360tisic po vyliti desky. Plocha cca 185m2. OVŠEM BEZ SKLEPA. Tím se vám to zřejmě hodně prodraží, jelikož tam padne více betonu, bedneni i oceli. Nabídku od firmy tzv. Na klíč jsem dostal 480tisic bez DPH. Proto jsem se rozhodl zapojit a nespolehat se na firmu.
Děkuji za odpovědi, půdorysy dodám zítra dopoledne. Jenom dodám, že hydroizolaci mám v plánu řešit jako vyizolování vany zevnitř na ZB a následně provést obezdívku ytongem 150mm. Přechod na vodorovnou část bude řešen jako skladba - podkladní beton do výšky ZB 50mm, HI, základová deska. Tzn. bude provedena souvislá, poddesková hydroizolace.
@jari9
tohle je asi navržený jinak, ta HI bude přitavená na ZB 400 a přizděné ZB 200, na ZB 400 nad suterén si můžete dát třeba panely, miako apod. Podkladák půjde přes ZB 200. Ta TI bude vlastně jako dilatace pasů co jsou odskakané a podzemní části. Mimochodem to odskákání je totální blbost, udělejte základový pas pod sníženou částí až po první odskok a pak rovnou nahoru, přece nebudete betonovat pas takhle skokově. Tomu projektantovi jebe 🙂
@thea2b Ty odskoky taky nejspíše provedu jinak po kontultaci s dozorem. A co se týče hydroizolace, provedením zpětného spoje se můžu dostat třeba 50cm nad upravený terén... Přikládám ještě půdorysy 1.NP a 2.NP
Krásné a velkorysé - to je dobře. Předpokládám že z leva a z prava jsou jiné stavby a proto nelze dát okno - např do (nejspíš) šatny 2.04.
Pokud jste nakloněn návrhům na změnu, tak bych doporučil větší okna na schody. Tato okna dodají světla hlavně i na obě chodby, které takto uprostřed domu na světlo dost trpí. A hlavně, což je pochopitelné, při použit neprosklených dveří do obytných místností.
@pyramis - přesně tak jak píšete, z obou stran jsou/budou stavby... Co se týče oken, velikosti budu určitě upravovat - převážně ve 2.NP, kde chci okna na výšku o něco zvětšit + zvažuji do horní chodby užití světlovodů. Sice je to drahá, ale co jsem viděl, celkem užitečná sranda 🙂
@pyramis velký to teda je, ale praktický teda ne .. např. špajz uprostřed domu bez možnosti větrat, neoddělené zádveří od chodby, tři koupelny, ale ani jedna "venkovní" někde u/v garáži, stejně tak wc, přístupný z venku, všude samý schod ( aspoň přízemí by mělo být bezbariérové, až stáří zaklepe na dveře 🙂) ... ale to je každého věc ...
Co se týká stavby, z čeho se bude stavět? .. jestli z cihly, tak proč nejsou rozměry na modulo cihly ? a proč ta jedna šikmá stěna? to bude práce navíc se zbytečným řezáním ...
Špajz se dá napojit na digestoř prodloužením potrubí ve zdi až do špajzu. Ale ani nevětraná špajz není žádný velký problém. Oddělit to zádveří je už to nejmenší, ale souhlasím, že by to chtělo. Ale jak už psal zakladatel vlákna, ještě se s tím bude pracovat - není to finále.
WC přístupné z venku je dost individuální....
Ohledně toho "všude samý shod" nějak nerozumím, já tam vidím jen jedno schodiště, ale možná špatně koukám.
I kdyby to bylo z cihly, tak projekt na modulo sice vypadá pěkně, ale při délce 17 m to stejně nebude vycházet a bude se řezat. Tak je stejně zbytečné se omezovat na modul. Ta stěna je šikmá, jak již bylo řečeno, v těsném sousedství jsou (budou) jiné stavby. Tedy řezání není zbytečné, nýbrž nezbytné.
@pyramis
Špajz .. ano, dá se udělat všechno .. je to jen otázka peněz .. já bych to takhle nechtěl ..
WC ... skvělá věc, když makáš venku a jsi "jako prase" .. nebo při zahradních party ti návštěva nechodí do domu ..
Schody ... jsou i ven do zahrady.
Modulo ... ale jde a vychází to .. mám barák dlouhý 17,5m a řezal jsem jen kolem překladů ... takže zbytečné řezání 🙂
@xkarlos
- Oddělené zádveří od chodby zatím neplánuji, nevím proč, ale dveře se mi tam nehodí a kdyby přei jen, dodělat je, je asi to poslední
- Ke špajzu asi nemám co dodat - za mě lepší jedna taková místnost, než skříň v kuchyni - kterou také nikdo neodvětrává...
- Na zahradě je WC plánované - jen není v projektu domu (což je logické)...
- Schody jsou pouze do sklepa a do patra, přízemí je bezbariérové - schody zakreslené v 1.NP jsou přístup ze sklepa na zahradu - v projektu zakreslené dost blbě...
Modul - jedná se o řadovou zástavbu, tam se moc plánovat na modul nedá a co se týče pozice oken, myslím si že plánovat okna na modul je blbost, takhle se omezovat
Stavět se bude z Porfixu 500 bez zateplení - tzn. řezání nic složitého 🙂
Ale díky za reakci!
@jari9 jak jsem psal, tvůj dům, tvůj hrad a tvoje řešení 🙂 ...
Jinak řezání Porfixu "není řezání", takže u tohohle materiálu si hrát na modulo nemusíš ... já stavěl z HF50 a jsem rád, že jsem si projekt předělal na modulo a hlavně jsem rád za každý řez. co jsem nakonec nedělal (a to jsem měl profi pilu) 🙂 ...
P.S. ale hlavně jsem zapomněl napsat odpověď na tvůj dotaz ... já dělal desku kompletně sám v 2018 .. 190m2 a 1m převýšení na 17,5m ... cena byla cca 350tis ... při dnešních cenách odhaduju, že ta tvoje včetně sklepa bude svépomocí někde kolem 800tis ..
@jari9
já mám na mysli výšku vodorovné HI, sice je to doporučení u nepodsklepených domů, ale osobně bych HI do urovně UT nedával, min 100-150mm nad. Je jasný že potom je 0 cca 350-400mm na UT
@thea2b me se to vcelku libi..ohledne desky,aktualne delame,mame hodne vyztuzi vzhledem k piscitemu podlozi..svepomoci budeme na nejakych 350-380tis,nejspise..dum 8,5x12,9.Z vice nabidek co jsem poptavala si nyni berou firmy to same za praci co stoji material.Deska by u nas byla firmou 700tis.Cena vc.pouziti pumpy vzhledem k horsimu svazitemu pristupu.
Ok, chtěl jsem ty kvůli konstrukčnímu systému, i bez půdorysu 1 PP je mi to asi jasné. Být vámi, vezmu si TDI a jdu na schůzku s projektantem. Zdarma a na moji odpovědnost to nechci řešit. Mě doporučení je, abyste se vydal cestou vnější přizdívka z TZB např. to. 100 mm, na to navařit HI, zevnitř jednostranné zabednit a vylít monolit. Variant je ale fakt hodně, záleží jaké jsou u vás zakládací poměry, podstatné je aby to technicky, technologický a finančně dávalo smysl. Aby např. izolatéry nemusel najíždět 3 krát, aby nemusel být výkop v patě třeba 1 m široký a pak uskákaně svahovany, aby byly vyřešeny detaily navázání vodorovné a svislé izolace atd. ..