Odpověď na příspěvek od madwitch:
Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo řešil podo… @madwitch 35 cm XPS pod zem? To je poriadne zateplenie. Riešil by som to určite strateným bednením, do ktorého naukladať výstuž podľa výpočtu statika a rovno môžete priebežne izolovať vždy po 4 šáry, pretože aj tak by ste nemali betónovať viac ako 4 naraz. Alebo sa to nedá rozšíriť vôbec a dajú sa tam nakladať akurát tie tvárnice a hneď vedľa nich je zemina? Druhá možnosť je hydroizolovať z vnútra a urobiť predstenu z ytongu.Odpověď na příspěvek od madwitch:
Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo řešil podo… @madwitch A jak to řeší prováděcí projekt? Proč to chcete dělat jinak?Odpověď na příspěvek od madwitch:
Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo řešil podo… @madwitch souhlasí s roman_. Jednak 35cm izolace v zemi je nesmysl. Pod domem se teplota ustálí na zhruba průměrné roční teplotě. Běžně je to kolem +12st. Sám jsem to dělal jak píše roman_ Stavěl jsem z armovaného ztraceného bednění. Po zabetonování 4 až 5 řad jsem zvenku narovnal XPS 10cm a směrem k zemině nopovku. Prostor mezi zeminou a nopovkou jsem rovnou zasypal. V mém případě jsem stavěl prakticky na písku. Proto jsem musel kopat podstatně větší díru a neustále hrozil sesuv. Na druhou stranu nemusím řešit izolaci proti spodní vodě a tak mi stačí jen ta nopovka.Odpověď na příspěvek od zubr487:
@madwitch souhlasí s roman_. Jednak 35cm izolace … @jozkakomosny detaily projektu se ještě dořešují a tedy spíš řeším, co je nejpraktičtější ozkoušený postup. Protože se teorie může trochu rozcházet s realitou staveniště. @zubr487 při 10cm by to nevycházelo ani na doporučovanou hodnotu pro nový dům podle výpočtu a tohle je pro pasiv, takže tam se míří trochu na jiné hodnoty.Odpověď na příspěvek od madwitch:
@jozkakomosny detaily projektu se ještě dořešují … @madwitch XPS není zrovna nejlevnější izolace a je to k ničemu. Tepelné ztráty určuje rozdíl venkovní a vnitřní teploty. Pro obvodové stěny je to např rozdíl -12st venkovní teplota proti 20st. interní teploty. V případě podlahy se obvykle počítá +5st proti 20st. Prostě ekvivalent např. 30cm izolace stěn je 15 cm izolace proti zemině. Často se používá podlahové topení a pak je ten rozdíl vyšší a je vhodné přidat izolaci. Taková maximální síla je 25 cm. Pokud chcete zbytečně vyhazovat peníze, tak tam klidně dejte těch 35cm. Aby to ale mělo smysl, tak na stěny dejte alespoň 50 cm izolace.Odpověď na příspěvek od zubr487:
@madwitch XPS není zrovna nejlevnější izolace a j… @zubr487 tak on je trochu rozdíl mezi pod podlahou a podel stěny a to ještě k tomu severní, kde vychází výpočtová teplota dost pod nulou docela hluboko. A tím že tam nesvítí, tak je tam běžně námraza a sníh. Takže minimálně u povrchu to opodstatnění má a na té severní stěně si nad zemí umím představit i těch 50cm izolace, okna tam nejsou, tak je to jedno. Navíc tady vycházím ze zkušeností jiných, co se nechali přesvědšit na méně izolace a po pár letech si říkají, že by tam klidně mohlo být víc.Odpověď na příspěvek od madwitch:
Zdravím, chci se zeptat, jestli někdo řešil podo… @madwitch Tak ako píše @roman_ . 4 šáry ztracáku a za to buď pás ipy alebo tekutú dvojzložkovú hydroizoláciu. Dá sa to natrieť válečkom. Hydroizolácia zvnútra nikdy nebude fungovať správne. Pri úplne najmenšej tlakovej vode ide do kopru. Po 4 radách doplniť tepelnú izoláciu. Mám pasívny barák a 30cm izolácie až meter pod zem. Čím hlbšie sa ide, tým menej jej treba. 1.5 podlaží je cca 4.5m. Úplne na spodku bude stačiť aj len 10cm, meter pod zemou už kľudne 30cm.