Podlahový sypaný polystyren

Dobré dopoledne. Máte někdo na svých stavbách místo klasického deskového EPS položený sypaný polystyren? Jakou máte zkušenost, případně pokud jste ho zvažovali a nevybrali, tak proč? Aktuálně to řeším, firma tvrdí, že písek je blbost a že máme velké nerovnosti základu (u zdí 2 vrstvy hydroizolace, někde se kříží a jsou i 3, někde trochu letí deska a vznikají tak proti laseru výšky 18-23 cm, což by se hrozně špatně prý srovnávalo a dále kolem rozvodů) + akustika, tepelné vlastnosti a proto doporučují sypaný polystyren, který je dražší, ale vše srovná). Moc lidí to zatím nemá, internet taky moc neradí, tak zkouším, jestli k tomu má tady někdo co říct. Děkuju.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od mxm1919:

Dobré dopoledne. Máte někdo na svých stavbách mís…
@mxm1919 Dal by som normálny polystyrén a dosky podsypával iba každú zvlášť tak, aby sa nehýbali. Že niekde vzniknú zuby je úplne jedno, to všetko zrovná poter (anhydrit, betón, cemflow..). Mal som nerovnosti na doske najnižšie a najvyššie miesto 4 cm, tak proste v tej jame je o 4 cm viac betónu. To ničomu nevadí. Na problematickým miestach sa môžu dosky podlepiť penou k podkladu alebo medzi sebou. Vzniknuté medzery tiež vyplniť penou a je to vyriešené.
Odpovědět
Profilova fotka
Dosypával som nerovnosti pieskom zmiešaným s cementom. Všetko drží. Niektorí susedia dávali sypaný polystyrén, ale je to krátko na nejaké hodnotenie. Ešte sa dá zobrať varianta, že toho sypaného polystyrénu použijete len tých 5cm aby vám vytvorili rovinu a zvyšok si doplníte podlahovým polystyrénom.
Odpovědět
Já jsem nechal vylít pěnobetonem od Cemexu, který vše srovnal a zakryl rozvody vody. Poté jsem skládal už podlahový EPS. O sypaném polystyrenu jsem také přemýšlel, ale nakonec jsem šel variantou pěnobetonu+EPS.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od gooner14:

Já jsem nechal vylít pěnobetonem od Cemexu, který…
@gooner14 jakou máte skladbu podlahy? já tam více než 19-20 cm nedostanu a ten pěnobeton bude taky chtít aspoň 5+ cm, aby to nepraskalo, ne? pokud beru 5 cm pěnobeton a 5,5 cm anhydrit, zbyde mi na polystyren jen 8 cm do podlahy. Nevím, jak moc termoizolační proti EPS je?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od mxm1919:

@gooner14 jakou máte skladbu podlahy? já tam více…
@mxm1919 máte málo prostoru pro izolaci, tak zapoměňte na pěnobeton. Ten má 2x až 8x horší parametry proti EPS. Je to takový problém si s tím pohrát a použít klasický EPS? Použijte různé síly pro vyrovnání větších nerovností. Mezery kolem rozvodů a stěn vypěníte a drobné nerovnosti srovnáte pískovým podsypem.
Odpovědět
Podle technického listu je minimální tloušťka pěnobetonu 4 cm. Já jsem měl skladbu podlahy 25 cm. Pěnobeton se lik od 4cm-8cm podle nerovností. Pak jsem pokládal EPS 8 cm a 4 cm, poté anhydrit 5,5 cm. Tepelné vlastnosti má pěnobeton samozřejmě o dost horší než EPS, ale těch 12 cm polystyrenu co jsem tam nakonec dal je ještě OK. Otázka je, jestli už těch 8 cm není málo, ale to je otázka asi na někoho jiného :)
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od gooner14:

Podle technického listu je minimální tloušťka pěn…
@gooner14 z hlediska ceny a tepelných parametrů určitě vyjde výhodněji vykašlat se na nějaký pěnobeton a prostě si s tím pohrát. Myslím, že to ve výsledku vyjde i časově výhodněji. Ale znamená to víc vlastní práce. V každém případě se dneska pod PT doporučuje min 15 cm EPS a běžná síla je 20 cm. Zde taky záleží na povrchové krytině. Teplo se dělí podle poměru tepelných odporů. Takže pokud bude finálka dlažba, tak tolik nevadí menší síla izolace třeba proti plovoucí dřevěné podlaze. V každém případě bych určitě preferoval řešení s co nejsilnější izolací. To taky znamená, že bych radši použil šedý EPS
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@gooner14 z hlediska ceny a tepelných parametrů u…
@zubr487 "Takže pokud bude finálka dlažba, tak tolik nevadí menší síla izolace třeba proti plovoucí dřevěné podlaze" Není to naopak? plovoučka má přece větší tepelný odpor než dlažba, tak by mělo u ní stačít menší síla ne?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od petr13:

@zubr487 "Takže pokud bude finálka dlažba, tak to…
@petr13 Není, když se pod ní topí.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od petr13:

@zubr487 "Takže pokud bude finálka dlažba, tak to…
@petr13 teplo z trubek se dělí podle poměru tepelných odporů. Pokud budete mít bídnou izolaci pod PT a dejme tomu stejný tepelný odpor směrem do země proti odpou směrem do místnosti, tak Vám polovina zaplacené energie bude topit krátkým Potřebujete tedy co nejvíc zvětšit izolaci pod PT a naopak použít krytinu s co nejmenším odporem. Keramická dlažba má nejmenší odpor a na opačném konci jsou vysoké koberce a plovoucí podlahy na nevhodné podložce
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@petr13 teplo z trubek se dělí podle poměru tepel…
@zubr487 @kofejn No dobře to je pokud se bude topit, ale pokud se zrovna topit nebude, tak teplo bude z domu naopak rychleji utíkat zase dolů ne? Já třeba většinou topím doma 3 h ráno a 3 h navečer a stačí mi to. V době kdy se netopí, pak by mi to teplo více utíkalo dolů přes dlažbu. Podle mě tedy žádná úměra, že pokud je dlažba, může se dát méně EPS, neplatí..
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od petr13:

@zubr487 @kofejn No dobře to je pokud se bude top…
@petr13 Jak přestanete topit, přes dlažbu se teplo vyzáří rychleji do prostoru. Když je dlažba, není potřeba tak vysoká teplota topné vody. U nás to byly 2°C proti rigidnímu vinylu s integrovanou podložkou.
Odpovědět
Článek se načítá

Odpověď na příspěvek od petr13:

@zubr487 @kofejn No dobře to je pokud se bude top…
@petr13 nerozumím tomu, proč by měla být vyšší ztráta v době, kdy se netopí. Čím víc izolace dáte pod PT, tím budou nižžší ztráty v době, kdy se topí i netopí. Celé je to primárně o tom, že tazatel řeší srovnání rovinnosti pomocí pěnobetonu. Jenže ten má výrazně horší parametry a tak 4 cm pšnobetonu je tak 1cm EPS. S těmi dalšími 8 cm to není žádný zázrak. Podle mého názoru je to nesmysl. Za poměrně drahé peníze a dohadování z firmou se to sice srovná, ale izolace bída.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@petr13 nerozumím tomu, proč by měla být vyšší zt…
@zubr487 Furt sa tu rieši nejaké vyrovnávanie do úplnej roviny. A je to vlastne tak dôležité? Ak sa jednotlivé fosky nebudú hýbať, tak nejaký centimetrový zub medzi nimi je úplne jedno, to zrovná finálny poter. A tam, kde bude poter hrubší to bude zas trochu lepšie akumulovať. @petr13 Čo sa týka vypínania kurenia, je daleko lepšie kúriť bez prerušenia a regulovať teplotu topnej vody.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@zubr487 Furt sa tu rieši nejaké vyrovnávanie do …
@roman_ u mě není, mám nízké TZ a kotel jede na minimum co umí (30°). Také ten KZ kotel pokud jede celý den, žere zbytečně elektřinu..
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od petr13:

@roman_ u mě není, mám nízké TZ a kotel jede na m…
@petr13 Ak to systém umožňuje, tak je dobré počas slnečných dní nekúriť, ale mať pustené obehové čerpadlo, ktoré to teplo roznesie do baráku. A ak je 30 °C veľa, dalo by sa to riešiť malou akumulačkou, ktorá sa na tých 30-40 nahreje a potom zmiešavacím ventilom púšťa ďalej napr. iba 25. Bolo by to príjemnejšie mať celý deň zhruba rovnako teplú podlahu a nemuselo by sa riešiť ako dlho trvá, kým sa nahreje.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?