Odpověď na příspěvek od rejsek01:
Ahoj všem, řeším na stavbě takový začarovaný kruh… @rejsek01 Vysúšač má pri nízkych teplotách veľmi nízku účinnosť, preto je vhodný hlavne na vysúšanie v lete. V zime je najlepšie sušiť vetraním, v zime je vonku suchý vzduch. Rekuperačku a rozvody už máte alebo mať nebudete? Výustky nie sú nutné, stačilo by mať rozťahané hadice. Inak vetrajte pravidelne oknami do prievanu ale krátko, aby nestihli vychladnúť steny. Doporučujem čo najrýchlejšie zatepliť strop, ak budete mať všade už okolo 20 °C, tak má význam aj vysúšač.Odpověď na příspěvek od rejsek01:
Rekuperačka nebude a větrání moc teď nepomáhá, po… @rejsek01 jsem sádrokartonář a argument o odlepení je sice pravda, ale když pro někoho dělám já, tak to řeším viz. foto folii prošroubuji terčíky ze zbytků sdk, jediná nevýhoda, že před zaklápěním se musí všechny díry přelepit(což zabere čas a práci mě, ale investorovi to pomůže), ale dá se to takto řešitOdpověď na příspěvek od rejsek01:
Rekuperačka nebude a větrání moc teď nepomáhá, po… @rejsek01 Pod 10 °C vysúšač nevysuší skoro nič, okolo 5 °C už vôbec nič, pretože to je zhruba teplota jeho výmenníku, na ktorom to má kondenzovať a navyše musia ísť omnoho častejšie ozmrazovacie cykly. S tak nízkou teplotou budete sušiť ešte pol roka. A čo sa týka parotesu, optimálne by bolo dať ho nad rastr a nechať medzi ním a SDK vzduchovú medzeru. V živote by som nedal parotes medzi rastr a dosky, čo to je tých pár dier, o ktorých hovorí @alda33 proti tým 3000 dieram od šroubov, ktorými sa chytajú dosky. Alebo budete používať vrutotesnú pásku? To sa nedoplatíte. Plus všetky prestupy elektriky, ktoré je treba dokonale oblepiť. Neverím, že ten parotes bude takto dlhodobo správne fungovať. Za mňa ideál OSB záklop vazníkov, natrieť vhodným náterom alebo pokryť fóliou a až do toho ukotviť rastr. Výhoda je, že na to môžete nafúkať izoláciu hneď a jediné diery sú kotvy rastru. Všetky rozvody sú potom v interiéri a nemáte žiadne prestupy parotesom. Cena je vyššia, ale takto si myslím, že kým to do jari vysušíte, protopíte výrazne viac.Odpověď na příspěvek od marfycz:
Co se tady píše, tak není úplně pravda. Před 3 tý… @marfycz Vlastním profi odvlhčovač Trotec a z vlastnej skúsenosti viem, že pri teplote pod 10 °C odvlhčí tak 5-10 litrov za deň (pod 5 °C sa vypína), ale pri 25 °C kľudne aj cez 50 l. Takže áno, odvlhčí, ale mizerne. Samozrejme, keď máte malý rozdiel teplôt vonku a vnútri, tak si vetraním príliš nepomôžete, musíte viac topiť. Ale stále platí, že keď zahrejete vzduch, čo má 0 °C a 100% vlhkosť na 10 °C, tak vlhkosť klesne na cca 50 %. To je fyzikálny fakt. Najlepšia je na to rekuperácia, pretože vetráte nonstop s minimálnou stratou tepla. A hlavne, žerie to 20 W na rozdiel od odvlhčovača, čo žerie 1 kW.Odpověď na příspěvek od roman_:
@marfycz Vlastním profi odvlhčovač Trotec a z vla… @roman_ Hlazený beton 8,5 cm, 74 m2, po oknech tekla vodla, vchodová klika mokrá. Odvlhčovač udělal svoji práci a rozhodně to nebralo pouhých 5-10 litrů za den jak píšete, to by mi to tam pořád teklo. Aktuálně se nikde nic nerosí a stropní smrkové palubky mají opět 2 mm mezeru mezi s sebou. Řešit rozvody rekuperace s přípravou, instalací a zprovozněním když jsou potřeba jiné věci, ale no tak... Stejně tak používat rozvody / trubky / hadice když je na stavbě vysoká prašnost, tak tomu říkám echt gold rada nad zlato. Za chvíli jdu tahat hadice pro rekuperačku a první co udělám bude, že ty tu konce z obou stran zaslepím, aby se tam nedostával zbytečný prach.Odpověď na příspěvek od marfycz:
@roman_ Hlazený beton 8,5 cm, 74 m2, po oknech te… @marfycz Do hladeného betónu padne tak 10x menej vody ako do anhydritu a to je sakra rozdiel. V každom prípade je ale teplota pod 10 °C zlá na sušenie a je jedno, či vetraním alebo vysúšačom. Keď sa čaká na vyschnutie, tak sa nič extra prašné nerobí. To musí ale človek použiť trochu rozum. Keď robím prašné činnosti, rekupku vypnem a zapchám hadice. Divili by ste sa ako efektívne a lacno vysuší v zime barák rekuperácia.