Zateplení podkroví

Zdraví, předěláváme podkroví a nevím, jak zateplit štít navazující na zateplenou šikmou střechu. Šikmá střechy bude složení: Minerální vata mezi krokve, parotěsná fólie, minerální vata nad krokve a sádrokarton. Štít je 15 cm cihla a 30 cm sloupky u okna. Přemýšlel jsem do štítu naskládat deskovou minerální vatu 15cm přes ní další vatu 20 cm aby překryla sloupek u okna, propojit parotěsnou fólii a šikmou střechou, udělat rasrt pro sádrokarton a namontovat sádrokarton. Další otázka je, jak napojit parotěsnou fólii u podlahy. Přímo k podlaze? Děkuji
Odpovědět
@jirkafo mezi interiérem a parotěsnou folii musí být méně, jak čtvrtina tepelného odporu nad parotěskou. Takže Vaše představa, že dáte parotěs do středu konstrukce je špatně. Jinak ten štít je v pořádku
Odpovědět
@zubr487 děkuji za reakci. Jak to myslíte jedna čtvrtina nad parotěskou. Myslel jsem, že tomu odpovídá to, že nad parotěsku dám ještě jednu vatu mezi profily sádrokartonu.
Odpovědět
@jirkafo dát vatu mezi profily SDK můžete. Pouze tato vrstva nesmí být silnější než 1/4 celkové síly izolace. Což obvykle není problém splnit.
Odpovědět
@m_i_r_e_k to bude splněné. Ještě jak mám napojit parotěsku? Myslel jsem, že na šikminu střechy dám parotěsku až ke štítu, kde utěsním tmelem a parotěsku co bude na vatě ve štítu napojím spojovací páskou přímo na parotěsku v šikmině. Snad je to z toho pochopitelné.
Odpovědět
@m_i_r_e_k nadkrokevní druhá vata tl. 5cm bude uložena v profilech sádrokartonu.
Odpovědět
@jirkafo PODkrokevní vata, nad krokvemi máte laťování nebo bednění střechy 😉 Čili pokud to chápu dobře, chcete dát mezi krokve vatu, hned pod to parotěs, pod krokve 5cm vaty a pak SDK.
Odpovědět
@kopca89 nad krokvemi mám bednění. Přesně tak. Vatu mezi krokve, parotěs a vatu mezi rastr sádrokartonu. Přesně podle návodu od Isotermu.
Odpovědět
@jirkafo jj, takhle je to ok. Problém je většinou spíš napojení parotěsky na zem. Tam je potřeba dát pozor, aby pod tu parotěsku nešel vlhký vzduch z patra, které je pod tím. Teď to zrovna řeším u dřevěného stropu a tam bude potřeba ještě udělat vodorovný parotěs podlahy a napojit na parotěs té šikminy.
Odpovědět
@m_i_r_e_k tak to mám stejný problém. Napojení na podlahu mám až za mezerou mezi OSB deskami a zdí. Je tam 15mm díra kvůli vrzání OSB desek. Tak to asi jak píšete taky budu muset nějak vymyslet a napojit parotěsku vodorovně s ukotvením na zeď a přetáhnout do místnosti, položit vatu a spojit se svislou parotěskou. Tam to bude divočina, protože tam mám svislé dřevěné sloupky které podpírají předsazenou novou pozednici a železné uchycení pozednice do stropních trámů.
Odpovědět
Takhle mám bok
Odpovědět
@jirkafo Já jsem bohužel na tohle nenašel žádné systémové řešení, přitom každý druhý barák má nějakou takovou složitost. Já to řeším právě tak, že dám parotěs i pod tu izolaci na podlahu a prolepím to až na zeď, a z druhé strany se pak prolepí na parotěs šikminy. Tady by se to akorát dost těžko prolepovalo za těma sloupkama. Možná bych za ty sloupky aspoň fouknul expanzní pěnu.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Přesně jak píšete. Všude hodně rad, ale pro tyto případy nikde nic.
Odpovědět
Článek se načítá
Zrovna mi to dnes vyskočilo na YT, tak jsem si na vás vzpomněl, třeba to pomůže 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=zqJMS...
Odpovědět
@kopca89 Super. Díky je to dobrá inspirace.
Odpovědět
@m_i_r_e_k tak mi napadla ještě jedna věc. Mezery vycpat vatou, udělat předstěnu z OSB desek až před železa a na ni položit parotěsku, potom rastr pro sádrokarton, ten vyplnit další vatou a zavřít sádrokartonem. Aby tam nešla žádná pára zespodu, tak dát ještě jednu parotěsku na stropní trámy na stropu místností v přízemí a utěsnit ji na zdi.
Odpovědět
@jirkafo Těžko říct. Asi by to šlo. Bez znalosti konkrétní stavby nemůžu posoudit.
Odpovědět
Ještě mám jednu otázku. Když budu dávat vatu přímo na stěnu štítu, Musí být nahozená a musí být nějaká mezera mezi zdí a minerální vatou?
Odpovědět
@jirkafo Dle mého neodborného názoru, nemusí být nahozená a nemusí být mezera. Odvětrávaná mezera se dělá jen v šikmině a to z důvodu možnosti zafouknutí srážek pod krytinu, kvůli vysychání dřeva a kvůli předpokladu horšího provedení parotěsné folie. Ve štítu se tyto faktory nevyskytují. Navíc se obvykle počítá s tím, že se štít zateplí i z venku, takže ve vatě nebude v takové míře docházet ke kondenzaci. Pokud už by se měla dělat odvětrávaná mezera, tak si ani nedovedu představit, jak by se to mělo odvětrat. Já osobně ani vatu do štítu nedám. Štít se zateplí pouze z venku a tepelný most se vyřeší tím, že se část zdiva ve vrchní části štítu nahradí izolací. Je to zase určitý kompromis, který ušetří trochu místa. Nikomu toto řešení nevnucuji.
Odpovědět
Zdravím. Využiju vlákna a zeptám se vás na názor. Řešíme stavbu RD a nyní jsme ve fázi pokládání krovu. V projektu jsme měli skladbu střechy standardní se zateplením vatou ve 2 vrstvách ca 38 cm zevnitř z podkroví mezikrokve a pak pod SDK. Nyní řešíme variantu, že bychom dali bednění na střechu a jako izolaci použili stříkanou pěnu. Čekáme na oficiální stanovisko od projektanta, ale můj laický dotaz, vyrovná se stříkaná izolace, která bude "pouze" na hloubku krokví, minerální vatě v šířce 38 cm? Díky za názor.
Odpovědět
Profilova fotka
@radek89 Ne, ty krokve tam budou tvořit tepelný most. Proto se dává tepelná izolace i pod krokve.
Odpovědět
@michal_sladek takže nějaká varianta PIR panelů pod krokve a až na to vrstva SDK? Kromě PIR panelů existuje jiná technologie?
Odpovědět
@radek89 Na novostavbu je podle mě nejlepší nadkrokevní izolace. Je to systémové řešení. Jakékoliv vyplétání něčeho mezi krokvemi už je takové bastlení, co mi dává smysl pouze při rekonstrukci. Je tedy pravda, že vata je nehořlavá a navíc izoluje i zvuk. To jsou asi jediné argumenty pro izolaci mezi krokvemi a pod krokvemi. Někdo si dává nadkrokevní a pak ještě trochu vaty pod SDK kvůli zvukové izolaci.
Odpovědět
@radek89 Udělej to takto. Teď dodělávám podkroví. https://www.knaufinsulation.cz/postup... Skladba: 42 cm ISOVER UNIROL PROFI. Pasivní standart splňuji na 120% +. Už si to přesně nepamatuju... Mezi krokve 160 mm, pod krokve 200 mm, pod parozábranu 60 mm... Hotové vyřízené... Nejlepší možná varianta... Řešil jsem to v Isoveru snad 2 dny s technikama. Vše podložené výpočtem mé konstrukce. Hodně štěstí!
Odpovědět
@zateplovak Izolace 420mm je zbytečně moc, pokud se podívám na foto z tazatelova domu, tak by se tam jedna nepohnul (snížil by si stropy rapidně) tak hlavně jiné části domu budou vykazovat větší TZ Stačit by mělo 15cm + 8cm pod krokve
Odpovědět
@vladimir_sacha Já mám místa po koko... Takže jsem rád, že jsem dal více izolace. Energie už levnější nebudou. Jenom dobře...
Odpovědět
@zateplovak Tak jistě že levnější energie nebude, ale my např. máme 140mm mezikrokevní + něco málo nadkrokevní, v nejširším místě asi 18cm, jinak průměr tak 15-17cm a stačí
Odpovědět
Profilova fotka
Energie ale levnější budou, už nyní nabízí minimálně jeden prodejce elektrické energie kwh pod stropovou cenou. Loňský rok (a tehdejší burzovní ceny určující letošní koncové ceny) byla taková anomálie daná nešťastnou shodou náhod.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?