Zateplení stropu - bungalov

Zobraz úvodní příspěvek
Zdravím všechny stavitele. Měl bych na Vás pár dotazů ohledně zateplení stropu bungalovu, kdy půda je pochozí celá a již je celá zaklopená prkny. Viz. obrázky. Budeme tam dávat nějaké jen věci či sezónní nepořádek atd., takže těmto věcem určitě vytápět nebudeme 🙂 . Jak již zmiňuji v úvodu jdu si pro radu, nicméně jsem jich již pár dostal i přes soukromé zprávy atd. Ale říkám si více hlav více ví 🙂. Máme hrubou stavbu a firma co dělala střechu měla v rozpočtu i to, že nám udělají i záklop (jsme laici), takže jsme netušili že pak bude horší manipulace se zateplováním stropu. Máme prkenný záklop a řešíme izolaci. Nabízí se tyto varianty /mimo teda i jiné/ 1. tak jak to máme v projektu bude skladba následující (vezmu to od prkenného záklopu směrem dolů) - záklop-> 2cm mezera (aby se izolace nedotýkala záklopu) -> 35-40 cm kamenná vata (20 vyjde mezi trámy) a 20 přetáhnout přes trámy -> parotěska -> instalační mezera pro bodovky 5cm -> konstrukce s SDK. Tímto vyjde finální podlaha strop 2,55 m - není to moc ani málo /si myslím/ 2. Napadlo nás, jak si strop třeba zvýšit, kdyby se nám to zdálo málo. A jediné co mě napadá je stepcross od Isover. Takže vylézt na půdu -> parotěska na prkenný záklop -> isover kříže -> izolace -> OSB desky. Zevnitřku místností jen dát SDK na úroveň končících trámů. Prý to je takto možné. Sice budu vytápět i mezeru 20 cm (což je délka trámů od zákopu dolů...ale...) ALE.... 1.)sníží se tím prostor na půdě, 2.) unesse to prkenný záklop, nebude to zátěž zeshora? Jde o další materiál navíc - OSB desky a ISOVER konstrukce. Ano mohou být desky jen zkraje, kde se nejčastěji bude chodit (pak sice původní záklop pozbyl účinnosti, ale také by to asi šlo) Důvody proč nad tímto přemýšlím jsou smíšené - nízký x vyšší strop, manipulace zespodu x manipulace pod střechou (stísněný prostor), do budoucna, když by vata pozbyla účinnosti - slehne za určitá léta, apod., asi se bude lépe vytahovat na půdě (nevím). Při první variantě by byla ideální stříkaná pěna, ale znáte to money money money...a moc jsem neslyšel kladných recenzí na mnoho firem... Jen podotýkám že poslední dvě fotky, kde je půda, tak to po obvodu je už zvenku zazděné (u té pozednice, takže tam již ty fugy nejsou). Budu rád za každý nápad. Děkuji moc.
Odpovědět
1
2
@petr13 jak kde Cenove to obvykle je srovnatelné. Zde je jediný problém a to hotový zaklop pred polozenim izolace. Cpat izolaci nad hlavou spodem mezi rostem bude pěkně hnusná práce. Pro Oči a dýchací cesty to nebude zrovna ideální. To bych radši nechal nafoukat izolaci nebo co metr vytrhat prkna a davat to z horni strany.
Odpovědět
@zubr487 Možná jsem to nepochopil a omlouvám se,ale nerozumím.Žádné dřevo nebude venku nekryte.V místech kde je terasa viz.obrázky bude podbiti s izolací.Tak asi nerozumím tomu, kde se ta voda bude kondenzovat?Tramy nijak nejsou popraskane...nebo nějak asi nerozumim.
Odpovědět
@zubr487 Bohužel opravdu nerozumím o čem nyní píšete...a ani nerozumim větě... Ty trámy již jsou nebo určitě popraskaji....Apod.
Odpovědět
A jen ještě doplním a opravte mne, zda se pletu, ale rošt pro SDK snad mohu dělat až po tom, co tam zespodu /kdybych tedy šel do dávání vaty zespodu/ dám izolaci, tak jakápak fuška dávání izolace přes rošt. Připravím si kotvy do trámů pro rošt SDK následně vyplním 20-kou prostor mezi trámy a 15-kou nebo 20-kou přejedu přes trámy ještě celé unirolem. Vše přidrátkuji a zatáhnu parotěskou a na trčící kotvy začnu osazovat rošt. No kdybych ten rošt tam měl už před touto prací, pak věřím, že bych se s tím ještě více "drbal" a nedokážu si představit jak bych tam proplétal ten unirol a nedej bože parotěsku tahal mezi izolací a roštem pro sdk.
Odpovědět
@martas85 podstatný je prakticky jen rozdíl teplot a vlhkostí na interní a externí straně tramu. Na podbiti vubec nezáleží. Varianta paroteska dole znamená že trámy jsou prakticky na vlhkosti a teplotě exterieru. Jakmile dáte parotesku nad trámy, bude část trámů ve vytapenem interiéru a koncove části budou na teplotě a vlhkosti exteriéru. Zákonitě to povede ke kondenzaci v místech kde tramy prochází ven. Zarucuji Vám že mate do 10 let zaděláno na pořádný pru...ser. Včetně potencionalnich problémů s drevomorkou. Mate projektanta, tak mu tento napad předložte.
Odpovědět
@zubr487 Teď už Vám rozumím.Takže myslíte, že když to uděláme podle první varianty...sice obtížnější....Což je skladba zeshora dolu...zaklop, mezera, izolace,zadrátování,paroteska, mezera rošt s sdk, že to bude ok?Takto ale tedy bude tram v interieru také zateplen a ta část venku bude pořád venku.A pořád bude rozdíl mezi teplotou trámu v interieru ataké trámu venku
Odpovědět
@martas85 vy máte nějaké trámy v interiéru ? Půdní prostor je větraný a je vlhkostně a teplotně je to prakticky exteriér. Možností jak to udělat je víc. Nezapomeňte, že parotěska nesmí být děravá. Já bych postupoval takto 1) kolmo k trámům bych na krokvové závěsy šrouboval střešní latě. 2) vždy po cca 1m bych na horní straně latí natahal drátky jako oporu pro vatu a prostor bych vyplnil minerálem. 3) po zaplnění celého stropu sponkovačkou nacvakáte parotěsku. To je důvod použití latí místo CD. Spoje parotěsky se lepí oboustrannou páskou a nakonec spoje a sponky přelepíte hliníkovou páskou. Kolem stěn se parotěska ohne dolů s dostatečným přesahem 4) kolem stěn vyměříte výšku budoucího stropu a pomocí natloukacích hmoždinek přiděláte UD profily podložené pěnovou páskou. Parotěsku sevřete mezi zeď a UD profil. Nakonec se odřízne přesah parotěsky a já jsem navíc spoj přetáhl lepidlem na parotěsky. 5) do latí našroubujete přímé závěsy podložené šroubotěsnou páskou. Po přišroubování závěsu je dobré za něj silou zatáhnout. 6) vyměříte si pozice CD profilů. Musíte si předem rozmyslet kladení SDK desek 7) našroubujete CD profily. Pro srovnání je vhodné použít dlouhé rovné pravítko a laserový nivelátor 8) našroubujete SDK atd
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?