Střechu máme vazníkovou, domek přízemní. Někteří sádrokartonáři nalepí parozábranu na konstrukci a pak zaklopí sádrokartonem. Jiní to nalepí zespodu na vazníky a pak teprvě dělají konstrukci a zaklopí. Proč se ptám? Jde mi hlavně o vedení kabelů pro osvětlení, neboť v případě montáže parozábrany až na SDK konstrukci se přece pak musí pro každou bodovku (a v domku jich nebude zrovna nejmíň) udělat v parozábraně otvor pro kabel a potažmi i pro bodovku. To si pak přece člověk tu parozábranu docela prošpikuje ale. To se mi moc mým selským rozumem :-D nepozdává. Jak to máte vy?
@lucijeje jj parotěska pod konstrukci, ten silikon (a nebo to byl nějaký tmel, už fakt nevím) se dal okolo květníku. Silikonem jsem i přejela místa mezi konstrukcí a zdí. Květník jsme dávali hlavně proto, aby se nám neválela vata na bodovce.
Idealne je ak vopred viete, kde budete mat umietsnene bodovky. Potom sa na tieto miesta osadia sadrokartonove "krabice", ktore su obalene parozabranou. Vzorovy priklad najdete na tejto stranke http://easyboard.sk/?gallery=sadrokar...
@lucijeje Dobrý den. Váš jásot je předčasný. Keramický květináč je naprosto nevhodný, neboť není parotěsný. Tím pádem si znehodnotíte celý strop stejně, jako petraxname. Pochybuji, že byste dělali podhled bez parotěsky. Čili, pokud tam nedáte kastlíky, které budou parotěsné, tak si zaděláváte na problémy s kondenzací. montazsadrokartonu ví, jak na to.
Jinak bych doporučil konstrukci s montážní mezerou, kdy parozábrana bude pod zateplením na jedné konstrukci a přez parozábanu se pomocí přímých závěsů spustí druhá konstrukce, která vytvoří pod parozábranou požadovanou mezeru. V ní povedete všechno co potřebujete a vůbec parozábranu neporušíte. Místa, kde budou upevněny přímé závěsy přez parozábranu se podlepí nějakou parotěsnou páskou.
Těsně před našroubováním sádrokartonu můžete tu mezeru vyplnit minerálem. Ale pozor - pod parozábranou a nad parozábranou musí být poměr tlouštěk izolace 1 : 5 max 1 : 4. ( příklad třeba z celkových 40 cm může být pod parozábranou max.8 cm a nad parozábranou 32 cm což je poměr 1 : 4. Důvodem je zamezení kondenzace vody na parozábraně.
S pozdravem Laďa
Nechcem to zľahčovať ,ale nejkátá dierka v parozábranie nieje tak veľký problém ,ako sa tvária výrobcovia parozábran.Za komančov sa žiadne parozábrany nedávaly a žijeme.Videl som už sadrokartonový strop kde miesto parozábrany umelci dali paropriepustnú fóliu aj to nie všade a s nejakým lepením spojov sa už vonkoncom netrápili.Mimo to tú fóliu rozhrýzli myši .Napriek tomuto všetkému nič nekondenzovalo,nevlhlo ani neplesnivelo.
@antonmesaros .... mě jde spíš o to, jak tam dát tu bodovku, která má taky určitou výšku, aby se nemusela porušovat parozábrana. Když si vezmu, že bude v domě cca 25 bodek, tj. 25 děr pro bodovku .... to se mi nezdá málo ... a proč nepostavit nízkoenergetický dům kvalitně, když to nějak jde ... ;-) .... za komančů ale stál metrák uhlí taky úplně jiný peníze než dnes ;-)
@lucijeje Dobrý den. Jo, to by šlo. Nicméně, nemusíte to kupovat, ale můžete si to lehce vyrobit samodomo. Důležité je parotěsné spojení vnějšího pláště toho kastlíku s plochou parozábrany. Také záleží, kolik tam chcete dát toho zateplení. Klidně můžete udělat strop bez parozábrany. Dá se to lehce spočítat. Stačí vědět, na kolik chcete vytápět a jaká je venkovní výpočtová teplota podle mapy teplot ( -12, -15, -18 °C ).
S pozdravem Laďa
Bodovky su ale velky problem. Elektrikary radi vyrezu dieru aj s parozabranou, a este aby sa im neprehrievali ziarovky vydlabu do izolaciu dieru. Uz sa nam stalo, ze sme odovzdali podkrovie a vsetko bolo v poriadku az prisla zima. Vola mi nestastny majitel ze mu zo stropu tecie voda. Hned ako sme prisli na dom bolo jasne kde je chyba. majitel sa dodatocne rozhodol, ze chce bodovky a elektrikar v kazdej izbe vyrezal do stropu 10 dier na bodovky. Vyrezali parozabranu a este vybrali izolaciu. Para z domu sa hned nad stropom v studemon vzduchu zrazala a tiekla dole po stresnej folii dole. najhorsie to bolo ked zapli bodovky. Z nich bolo este viac tepla. Vsetky bodovky sa museli dat prec, diery poprelepovat a zasadrovat. Dali sa tam prisadene svetla a uz 4 roky nie je ziadny problem. A pritom stacilo povedat kde maju byt bodovky a nemusel byt problem. Osvetlenie sa ale riesilo dodatocne a elektrikarovy to uz bolo jedno :(
@antonmesaros Dobrý den. Vy někdy napíšete takové kraviny, že mě to udivuje. Že se někomu něco podařilo udělat a nebyl z toho průser, ještě neznamená, že to někde jinde bude fungovat. Nevím na co jsou projektanti, na co je stavební fyzika, výpočty a technologické postupy, když i PRO na to sere. :-p :-p :-p :-p :-p :-p :-p FUJ!!! I když píšete, že to nechcete zlehčovat, tak se Vám podařilo tomu dát pěkně na prdel. Dopuručuji k prostudování : http://www.tzb-info.cz/3397-problemat... a také celou diskuzi, kde je asi tak 600 dotazů a odpovědí. Čili , ne, že by kondenzace za špatnou, nebo děravou parozábranou nebyl problém.
S pozdravem Laďa
@lucijeje V prípade Mirlenky musela byť zle urobená parozábrana. Totiž: Ak je parozábrana urobená dobre, prepustí na povalu násobne menej pary, než prepúšťajú OSB dosky von. Položila som jej v albume ešte ďalšie otázky, snáď sa príde na príčinu.
@lucijeje@janvirostko@blacksr Ak si pozrete celu galeriu, vsimnete si, ze v kupelni ma vyrezane diery na bodove svetla v nich je jesne vidno poskodenu parozabranu. Tak ak ja bola parozabna dobre spravena, stratila funciu osadenim bodoviek do stropu.
Dobrý den. Kopíruji to z alba Marienky :
ladajaskva Dobrý den. Podle mě ta plíseň je důsledek špatné realizace celého systému zateplení stropu v souvislosti s konstrukcí celé střechy. Skoro všude je parozábrana, nicméně ta je znehodnocena dírami pro bodové osvětlení, čili ve finálním efektu - jako by tam nebyla. Tím samozřejmě dochází ke vnosu vodní páry do prostoru nad tepelnou izolací. Logický závěr celého procesu je, že se veškerá vodní pára vysráží na spodní straně OSB desek, a tam potom vznikne farma na výrobu penicilínu. Jak to celé opravit, je naprosto neuvěřitelně jednoduché. Všechny bodovky z horní strany překrýt parotěsným kastlíkem, který bude nalepen na parozábranu. Prostup pro el.kabel zalepit nějakým parotěsným medvědím hovnem, čili, nějakým butylovým tmelem. To je polovina opatření. Druhá polovina opatření spočívá ve vytvoření větracích otvorů. Podle mě to bude ideální přímo ve hřebeni, kde se musí vyřezat aspoň 5 cm široký otvor po celé délce hřebene. Někde v podhledu po celém obvodě domu u okapů se musí udělat soustva mnoha dír, která umožní nasávání vzduchu. Tím se zabezpěčí samovolné větrání celého půdního ( podstřešního ) prostoru a současně se tím zajistí odvod případné vodní páry, která by pronikla skrz parozábranu. Toto odvětrání Vás v žádném případě nezbavuje povinnosti udělat ty kastlíky nad bodovkami. Pak to bude fungovat. Zatím ten penicilín nastříkejte Savem, ať se mu tam tak nelíbí.
S pozdravem Laďa
@montazsadrokartonu@ladajaskva@blacksr ... teď mě tak napadlo, a jak se řeší výlez na půdu (schůdky) z hlediska parozábrany (výlez zateplený bude)??? řešíme tu dírky po elektrokáblech pro bodovky, ale co výlez na půdu??? díky :-) :-) :-)
@lucijeje čauko, máme dřevostavbu, takže všude nějaká vata, parozábrana, všechny příčky ze sádrošu! :-) Máme to udělané tak, že mezi trámy a venkovní OSB deskou je vata, na ní je parozábrana, potom je 4-6 cm mezera a konstrukce na sádroš, na OSB zvenku bude ještě 10 cm zateplení..v té mezeře 4-6 cm jsou veškeré rozvody elektriky - tím pádem zůstala parozábrana nepoškozená..výlez na půdu dělal manžel teď v sobotu, sádrokartonář mu řekl co a jak 8-)
@montazsadrokartonu@ladajaskva .... ještě bych měla k této problematice jednu otázečku - ve stropu máme 40 cm vaty a chtěli bychom přidat ještě 5 cm pod vazníky (kladené napříč) - jde to ale nějak vyřešit v případě, že bude parozábrana nalepená na vaznících (aby se nepoškodila prostupy pro elektroinstalaci a bodová světla) ... je to nějak možné??? díky ;-)
@montazsadrokartonu .... jako že by těch 5 cm pod parozábranou nebylo vůbec nijak ohroženo parami zespodu? tj. mohla by být tato izolace nechráněna???
tuším, že to má co dočinění s tímto, co psal @ladajaskva - cituji "pod parozábranou a nad parozábranou musí být poměr tlouštěk izolace 1 : 5 max 1 : 4. ( příklad třeba z celkových 40 cm může být pod parozábranou max.8 cm a nad parozábranou 32 cm což je poměr 1 : 4. Důvodem je zamezení kondenzace vody na parozábraně."
... díky :-)
@lucijeje ja davam Krokvovy nastavec od Rigipsu - http://stavebniny.baushop.cz/prisluse...
- nalepis na to parozabranu - ma to uz lepiasu plochu, ale kedze som to mal v mraze, velmi to uz nelepi - tak som si kupil extra silnu objojstrnku a nalepim to nou.
- potom sa to prevrta - ked budes davat strmene - ale pod sruby das tmel a este to prelepis takze by nemal byt problem
- no a potom si spravis rost z CD pre sadrokarton... elektrika a vsetko pojde pod parozabranou - takze mi nimum prestupov cez
- najlepsie robit najprv parozabranu a tak omienky - lebo omietku "pretiahnes" cez nalepenu parozabranu na stene - a vznikne ti lepsie utesnenie - kedze omietka je parotesna.