Podlahovka - po sté a stále poprvé

Zdravím všechny a předem se omlouvám za veeeelmi dlouhé psaní. Zkusím jej zkrátit 🙂. Máme bungalov do 150m2, podlahovka a plynový kondenzační kotel Brotje WHBS 14D. Podlahovka má 7 okruhů, rozdělovač Giacominni a čerpadlo pouze to v tom kotli. Rozdělovač se šteluje imbusákem jak vidíte pod průtokoměry, takže žádné krásné kalíšky či víčka jak bývá u rozdělovačů zvykem. Topíme druhou zimu....no topíme...jak se to vezme. Při dokončení podlah se podlahovka zapnula (byl srpen 2020). Krásně to jelo...jen jsme to zajížděli a přes zimu ještě tehdy nehotový dům (neobydlený) temperovali. Vše OK. Najednou přišlo jaro, léto 2021 a my se chystali na podzim se stěhovat. Nezdálo se mi však jak to topí, oddělám dekl od rozdělovače a přes průtokoměry nebylo ani vidět. Fakt černé jak noc. DOSLOVA. Řešilo se, co se mohlo stát. Vše bylo upraveno jak mělo. Následovalo krásné stěhování do 19ti stupňů všude, kdy kotel natopil a spadl, natopil a spadl...něco ho blokovalo. Po roce zkoumání a x návštěv snad x lidí přes kotle, lidi z giacominni a gingeru se přišlo na to, že magnetický filtr vypadá po roce jak kdyby tam bagrista zapomněl ze lžíce náklad. Vše se vyčistilo, vypustilo a napustilo znovu. To byl srpen 2022. Už v listopadu - stejný problém. Při prvotním napouštění máme za to, že tam vletěl bordel z řádu, kdy v tuto dobu se napouštějí bazény a zde není řád zokruhován a končí na konci ulice a všechny ty kaly se vzedmou a lidé tu měli i jemné kuličky manganu v umyvadle. Podruhé "teď" v srpnu jsme ale napouštěli přes zapojený změkčovač (je zde hodně tvrdá voda) - což mi bylo řečeno, že to je ta možná příčina, proč se zase voda po..... Takže už zešedivělý říkám, naposledy do toho rvu peníze a dám tam chemii od Giacominni BC831 2 dny po sobě se udělal průplach a přidání BC831 a nechalo se vždy do druhého dne. Třetí den jsem měl domluvený REMS s razovou vlnou a vzduchem a jestli ani to nepomůže, kupuju přímotopy. Takže před asi dvěma dny provedeno výpust, silný a dlouhý průplach REMS a ten bordel co lítal nepřeju ani tomu nejhoršímu člověku. A bylo ČISTO. Topilo to krásně, kotel přestal cyklovat a při napojení REMS průtokoměry krásně reagovaly na zatažení apod. Jen chci podotknout, že ani při prvotní montáži se při jakékoliv regulaci skoro nic nedělo, že by průtokoměry šly na 2, 3, 4 l za hodinu. Prostě kterýkoliv okruh se přiškrtil, neznamenalo to, že by se to nějak pohlo, nebo mělo vliv na ostatní okruhy. Říkám OK. Teď jsem si mnul ruce, protože jsem viděl, jak to po napojení REMS jednotky lítá...říkám: "Ty jo, ono se to i hýbe". REMS se odpojil, dnes druhý den topíme, trubky jsou teplé, řekl bych, že i rovnoměrně topíme ve všech pokojích...ale někde je prostě horko. Třeba ložnice 26 - hrůza. Tak jdu k rozdělovači, že to trochu zaškrtím. Můžu zaškrtit který chci ale více průtoku či ubrání nedocílím...nic se neděje. dva průtokoměry můžete vidět, že jsou zaseknuté na větším průtoku, ale absolutně to nemá na teplotu daného okruhu vliv. A já pomalu přemýšlím...hergot není to tím tlakem, tlakem čerpadla v kotli? Když byl napojen REMS, to byl fofr, po uzavření rozdělovače a spuštění topení mám pocit - nemůže to tlačit pomalu do těch průtokoměrů a proto nejdou jakkoliv štelovat, nebo spíše na nic nereagují? Při spuštění topení do podlahy jedou na čerpadle 2 zelené diody, posléze je ale jen jedna zelená a jedna oranžová. Respektive na začátku sepnutí čerpadlo valí na "dvě rychlosti" a posléze si to namoduluje na rychlost jednu. Byl jsem ujištěn z Gingeru, že je to v pořádku, protože si to tak kotel moduluje. Ale nemůže toto být příčina nemožnosti štelování průtokoměrů a zároveň problému vody v trubkách, že třeba pomalu voda cirkuluje??? Fakt už nevím. Nasypal jsem před pár dny do toho 10 tis. a nyní máme sice teplo, ale někde zase začínám mít pocit, že to netopí rovnoměrně. Jsou místa teplejší, které krásně do noh hřejí a pak jsou místa, co nejsou ledová, ale není to to teplo od noh jako jinde. Jako ten proplach proběhl tak, že tam nemůže být žádný vzduch ani bordel. Takže nevím. Ampulky (průtokoměry) se jen lehce pohoupou při přiškrcení či otevření, ale tím celá hitparáda končí a proto absolutně člověk neví kolik čeho škrtí a jestli vůbec to pak má vliv při tomto problému. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo už se z toho asi zblázním. Všem předem moc děkuji.
Odpovědět
1
2
@martas85 Proč máte tolik bordelu ve vodě nevím. Možná by jste měl nejlepší koupit si v nejbližší teplárně demineralizovanou vodu. Hlavní problém jsou malé průtoky, ale to víte. Otázkou je důvod. Ten REMS má samozřejmě daleko vyšší tlak a proto jste měl průtoky. Pokud to po vyčištění a odvzdušnění stále ukazuje průtoky jako máte na fotce, tak mě napadají tyto možnosti 1) nedostatečný výkon oběhového čerpadla. Ve vašem kotli je elektronicky řízené čerpadlo. Čím menším výkonem topí, tím také nastavuje menší výkon čerpadla. Údajně po zapnutí kotle nastaví plný výkon. Vypněte a zapněte kotel, zda se na chvilku průtoky zvednou. Pokud ano, je potřeba nastavit čerpadlo na větší výkon. Podívejte se do servisního manuálu 2) máte moc dlouhé okruhy PT. S délkou samozřejmě narůstá hydraulický odpor. Pro trubky 16x2 by okruhy neměly být delší než cca 90 m. V diskuzich jsem viděl i 150m. Pak nemá čerpadlo šanci protlačit dostatečné množství vody. Navíc se voda stačí ochladit třeba na první polovině okruhu a zbytek je k ničemu. Moc se mi to nezdá, to by jste musel mít blbě většinu okruhů. Pokud ventilem na dolním trámci zavřete ten okruh, co ukazuje větší průtok, tak se průtok nezmění ? To se mi moc nezdá. To by znamenalo, že máte zaseklé průtokoměry. Na horním trámci se imbusy nastavuje omezení průtoků. Nemáte to zavřené ? 3) Nemáte tam i nějaké radiátory nebo žebříky zapojené na stejný okruh spolu s rozdělovačem ? Pokud ano, tak je uzavřete
Odpovědět
@martas85 jen doplním. Uvádíte, že máte vytápěnou plochu 150m2 a 7 okruhů. Pokud budu počítat s plochou 120m2 pokrytou okruhy, tak to vychází průměrně na cca 110m na jeden okruh pro rozteče 17cm. Jestliže máte trubky s vnějším průměrem 16x2, tak je to zmršený projekt. Oběhovka Vám běží na minimální výkon a to samozřejmě nezvládne
Odpovědět
Děkuji za poznatky, postupně odpovím.Vše proplachnuto jak jsem psal.Při plnění žádný vzduch žádný odpor a napusteno demineralizovanou vodou přes obří patronou kterou měli k Remsu.Vše měřeno - ph a podobně přímo od nich.Takže voda už musí být ok.Vidím to stejně jako vy, zaseknute ventily a malé tlačení cerpadla.Protože přímo z Gingeru řekli že je takto kotel namodulovan, aby při sepnuti jel na dvě ledky (vyšší rychlost) a vzápětí do deseti vteřin ubere na jednu.A tam pozoruju problém i předtím jsem ho pozoroval.Sepnul kotel, prutokomery celkem "sjely" a pak se začaly zpět nahoru vyrovnávat. Jinak zasílám legendu místností. Roztece by měly být po 15cm. A kuchyň s obyvakem je jeden okruh, potom je malé wc s chodbou, zvlášť pokoj 1, pokoj 2, ložnice, ve spizi nic, kolem komínu - krbovych kamen vynechano, Za mě myslím okruhy v pořádku, ale samozřejmě je to má domněnka.Beru to z pohledu, že zezactku když se poprvé spouštělo vše jelo stabilně i několik měsíců...každý den jsme tam chodili.Topili jsme do vody 33 stupňů a bylo všude 23 pokojova.Dnes od čištění zkouším 44 a v podstatě bez nějakého většího výsledku.Ne že by to netopilo ale pozoruji nerovmomernost.Ale když jsem viděl jak to pod tím Remsem litalo ty prutokomery nahoru dolů při zavírání otevírání, to.jsem ani od začátku neviděl....jen to zareagovalo pohoupanim a konec...jsme z toho nešťastní protože už snad více ani.udělat nemůžeme.
Odpovědět
Pokud by to bylo čerpadlem a zaseknutymi prutokomery, napadá mě myšlenka.Berte to že jsem laik. Dalo by se vmestnat čerpadlo ještě do rozdelovace.Dodatečně?Je to reálné? Kabel tam sice nemám, nicméně hned vedle toho mám zmekcovac a je tam zásuvka. Nebo zkusit vyměnit čerpadlo v kotli za silnější (z gingeru říkali že by to šlo, jen je to trošku více pracné). Ale když nad tím přemýšlím, tak i co tam byl přímo servisak z Brotje, tak říkal, že to čerpadlo co tam je tak by utahlo i 11 okruhů a že tam problém on nevidi.Proto se opravdu naskýtá otázka, zda opravdu jen nezvýšit výkon na něm.
Odpovědět
@martas85 Asi si pletete plochu a délku. Napsal jste rozteč 15 cm a kuchuň + obývák jeden okruh. Při rozteči 15cm je 100/15 = 6.7m trubek na 1 m2. Obývák+kuchyň může být tak 30m2. Celková délka tohoto okruhu by pak byla 30*6.7= 200m. Pokud tam máte standardní trubky s vnějším průměrem 16mm tak jste překročil mezní délku více jak dvojnásobně. Na rozvaděči máte jeden okruh kuchyně1, jídelna, pokoje, koupelna a WC+chodba. Takže zřejmě jídelna je obývák ? Pok to znamená nějakých 22m2 * 6.7 = 147m délka tohoto okruhu. Okruh WC1+chodba je nějakých 4*6.7 = 27m. Délky okruhů by měly mít zhruba srovnatelné délky a pro trubku 16x2 by žádný okruh neměl překročit délku cca 90m. Opravdu si myslíte, že máte délky okruhů v pořádku? Pokud máte pravdu, tak jste zatím bezkonkurenčně na první příčce zmršených PT. Proboha kdo Vám to takto naprojektoval ? Je pěkné, že Vám servisák od Grotje říkal, že kotel čerpadlo moduluje, ale nechápu, proč rozvnou nezvedl výkon čerpadla. 1) stáhněte si manuál k čerpadlu, které je v kotli. Čerpadlo se nechá přepnout do řežimu s PWM mudulací od kotle nebo manuálně na určitý výkon. Tak nastavte maximální výkon. Nevím co tam máte za čerpadlo. Zřejmě tam bude i volba proporcionální tlak, konstantní tlak nebo konstantní křivka. V tom případě nastavte konstanntí tlak. Pokud tam tato volba není, tak konstantní křivku 2) ptal jsem se zda průtok reaguje na dolní bílý ventil. Pokud okruh uzavřete, musí průtok klesnout na 0. Moc nevěřím variantě, že jsou všechny průtokoměry vadné. Zkontrolujte, zda na horní lište jsou všechny omezovače otevřené na max a stejně tak na dolní liště jsou otevřené všechny ventily. Pokud jste splnil oba body, budou průtokoměry ukazovat nějaké rozumnější průtoky. Mělo by to reagovat na dolní ventily a okruh pro WC by měl ukazovat maximální průtok. Imbusem musíte tento průtok skoro uzavřít na průtok kolem 1.5 až 2 l/min. Pak dejte fotku, jak vypadají průtoky
Odpovědět
@zubr487 Už vidím...omlouvám se. Kuchyň s obyvákem je každý okruh zvlášť. Tak, pak už to sedí, jak jsem psal. Moje chyba. Myslím si, že ano, překročena délka namotaných hadů není překročena. Dále odpovím: čerpadlo nebylo dáno na max. z jediného prostého důvodu a tím je hluk, který vydává a to už od třetího rychlostního stupně a to i přes přední dekl a také přes dveře. Za další, ten pán, co pro Ginger dělá technickou podporu je velmi zkušený. Mám pro to i jistá podložení a jsou jen dva na celou republiku. To jen tak. A s ním jsem dnes dodatečně mluvil a ještě s jedním dalším pánem a bylo mi řečeno, že to nikdy ty průtokoměry nebudou sjíždět a vyjíždět na 3l za hodinu a podobně a nebo že by šly do nuly. Budou vždy stát tam kde stojí s menšími odchylkami. Nějak mi to objasňoval, nevím jak to říkal, že by to zbytečně sjíždělo (padalo ke 3l za hodinu) když to stejně není u našeho systému možné. Ale jsem laik, takže nevím jak tuto informaci myslel. Pochopil jsem to tak, že vždycky to bude s nějakou ochylkou lítat max k těm 1,5l h. A teď k těm bílým ventilům. Všechny jsou otevřené do max a stejně tak i ventily na imbus - na max. nic není přiškrceno. Pokud jakýkoliv bílý ventil přiškrtím, průtokoměry se lehce ostatní pohoupou a žádná diskotéka se nekoná a ten daný ventil udělá snad milimetrový posun k vrchu na průtok 0,5l h. což je max. Nula jako taková tam není, ale ano poskočí to ke stropu, ale jak říkám ten skok ze stávající fotky asi chápete, že je minimální.
Odpovědět
@martas85 Asi nechápete přepočet mezi plochou a délkou okruhu. Obývák máte 25m2. Dejme tomu, že 23m2 je plocha pokrytá trubkami. Při rozteči 15cm je délka okruhu 23/0.15 = 153m + odhadem 10 m přívod a je to 163m. Mezní délka okruhu pro 16mm trubku je 110m. To je ale teoretická hodnota. Bezpečná mezní délka je 80 až 90m. Takže ještě jednou, vysoce překračujete mezní délku. S čerpadlem na minimální výkon není šance, že to bude fungovat. Zřejmě je to jen informační šum a něco jste blbě pochopil. Ty průtokoměry ukazují skutečný průtok a opravdu nestojí vždy na stejném místě. Ve Vaší situaci tam nedostanete průtok 3l/min, ale potřebujete se dostat alespoň na 2l/min. Pokud vypnete kotel, tak musí všechny průtokoměry vyskočit do nulové polohy. To se nestane? Tomu nevěřím. Je to tak primitivní konstrukce, že se tam nemá co poškodit. Ventily na dolní liště nejde průtok dané větve uzavřít? Tomu sice nevěřím, ale pokud to tak je, tak ty víčka úplně sundejte a třeba pomocí šroubováku stlačte ovládací kolík na doraz dolů. Celé je to jen o tom, zda ty dva průtokoměry, co ukazují alespoň malý průtok fungují. Uvědomte si jednu věc. Pokud zavřete nějaký ventil, tak se vrací teplejší voda a kotel sníží výkon a tím i výkon čerpadla. Proto se ostatní průtoky na chvilku zvednou, ale ten okruh, který jste uzavřel musí spadnout na nulu. Nula tam samozřejmě je. To je bod, kdy se ukazatel opírá o vrch průtokoměru. To je snad jasné. Prostě udělejte co jsem napsal. Nastavte čerpadlo do manuálního režimu na plný výkon. Nemá zatím cenu diskutovat o tom, zda hlučí. Je potřeba vyrovnat průtoky, ověřit, že fungují omezovače na horní liště a ventily na dolní. Pak se můžeme bavit dál. Jinak není co řešit.
Odpovědět
@zubr487 Dnes budu zkoušet nastavit to čerpadlo na max. Jinak k těm okruhum.Koukal jsem na foto a jak máme tu kuchyň a obývak....tak se kuchyňsky okruh udělal s přesahem až do obýváku a zbytek zvlášť obývák....Takže je to cca půl na půl.Tudíž obývak by neměl mít nějak moc metrů hada nad rámec.Ale tam ani problém nemám, celkem to topí ale přijde mi to ne optimální.Ale je mi záhadou onen pokoj 1 na rozdělovači a jeho zaseknuty prutokomer.A že po tom, co se to tou jednotkou Rems udělalo, chvilku měl tendenci natapet a do dvou dnů chladl chladl...až se dostal na "nulu" a přestal úplně topit.Voda čistá, PH OK, vyčištěno perfektně.napadají mě pouze dvě možnosti, zaseknute ventily (k výměně) protože mají vůli při serizovani...a hlavně jak je vidět na fotce, tak nejspíš někde i tekla přes to nějaká kapka...jak je to zaoxidovane zelené.A druhá varianta čerpadlo.Nic víc. Ale moc tomu nerozumím, protože když jsme se stěhovali, nebo těsně před....tak podlahovka jela všude a optimálně a krásně.A na kotli jsme topili do 33 stupňů do vody...a všude 23stupňů.Pohoda...Teď, topime na 38-40 do vody a žádná hitparáda.Co se týká té nuly na prutokomeru, tak ty co jsou napr. Zleva...tak jsou skoro na hranici nuly.Ale mám vše naplno otevřené.Více nejdou dolů na větší průtok.A ano, po uzavření ventilu tukne o hprni hranu....zastavi se.Nicméně okem tak tak zpozorovatelny, protože 0,5l co ukazuje tak to je jen takovy poskok k nule.
Odpovědět
Jinak co se týká třeba ještě těch spodních ventilu, tam se třeba stává to, že když nějaký okruh priskrtim a nebo i dva tři....tak kotel automaticky vypne.Zhasne.Jako by se pretopil.Takže třeba na příkladu ložnice, tam je fakt horko, jdu a skoro na 3/4 zatahnu....v ten moment kotel který topí, vyskočí mu teplota a vypíná.A spousti se jen tehdy až mu onen okruh či okruhy zase povolim.Takže ve výsledku si asi dokážete představit, když lehce priskrtim jeden pokoj co není třeba extra vytapet, ložnici a ještě něco, tak se kotel prehreje a vypne.Trochu se mi ani nezdá teplota na vstupu rozdelovace do okruhů...jako 40° které jdou z kotle tam určitě nejsou tak možná 33° . Mám i ten infra teploměr, byť se tomu úplně nedá věřit ale v trubkach jednotlivých větví určitě 40° neběhá.
Odpovědět
@martas85 to, co píšete souvisí s průtokem. Malý průtok v nějakém okruhu znamená, že voda se pohybuje pomalu a než proteče celým okruhem, stačí se ochladit. Výsledkem je velký teplotní spád mezi nátokem a vratkou. Nalepte si na všechny vratné trubky (dolní trámec) kosky papírové lepící pásky. Tím se sjednotí emisivita a pak si infrateploměrem změřete teplotu na horním trámci (nátok) a jaká teplota se vrací. Na fotce máte teploměry a ty ukazují teplotní rozdíl cca 10C. To je tak pro radiátory. Pro PT se používá teplotní rozdíl max 5C. Ten rozdíl teplot je i další ukazetel průtoku. Čím menší průtok a delší okruh, tím se vrací nižší teplota. Normálně by měly být průtoky nastaveny tak, aby se všude vracela zhruba stejná teplota. Takže tam, kde je delší okruh je nutné nastavit vyšší průtok. Máte dlouhé okruhy a malý průtok. To také znamená, že se nestačí odebírat minimální výkon kotle a proto se vypíná. Pokud máte opravdu všude rozteče 15cm, tak bezpečná plocha na jeden okruh je cca 12m2. To překračujete skoro všude. Osobně si ale myslím, že máte větší rozteče. Normálně se do koupelny dělá 15cm, ale v obytných místnostech kolem 20 až 25 cm. Jak jsem již psal, prvním krokem je nastavit čerpadlo do manuálního režimu na nejvyšší průtok. Ještě bych pro jistotu znovu zkontroloval filtr před čerpadlem. Pak by se kotel neměl vypínat. Tím že uzavřete všechny okruhy a jeden necháte otevřený by měl okruhem protékat maximální průtok a tím se odplaví případné zbytky vzduchu. To pak uděláte pro všechny okruhy. Pak bych zkontroloval, zda jsou všechny předregulace na průtokoměrech plně otevřené. Průtokoměry by v tomto případě měly ukazovat rozumnější průtoky a měl by jste vidět reakci na předregulaci průtoků. Tím si zároveň ověříte zda je předregulace funkční a plně otevřená a uvidíte které průtokoměry fungují. Podobně si ověříte, že fungují i dolní ventily. Pokud je nějaký průtokoměr zaseklý, tak nechte otevřený jen tento okruh a vyzkoušejte několikrát rychle uzavřít a otevřít dolní ventil. Vzniklé rázy by mohly průtokoměr uvolnit. Následně je nutné srovnat průtoky pomocí horních omezovačů. Nejlepší je použít ten infrateploměr. Nastavte průtoky, tak aby se všude vracela zhruba stejná teplota. Teprve nakonec bych řešil nějaké kompromisní snížení výkonu oběhového čerpadla.
Odpovědět
Ještě mě napadlo po těch vašich radách, jestli nemohou být i ty ventily nahoře zavapnene nebo nějak zasvinene?Mělo by se to tou chemii totálně vyčistit bere to i rez a řasy a takové.Ale je fakt že se hůře hybaji.Nevím jak ta střeva vypadají jak moc to může ovlivnit ten průtok přes to ale napadlo mě ještě to potom nakonec vyměnit
Odpovědět
Tady toto
Odpovědět
Článek se načítá
@martas85 Topíte krátce. To nemůže být zavápněné. Já tento typ průtokoměrů neznám, nevím jak to vypadá v řezu. Normální průtokoměry mají v té baňce plastové táhlo s pružinou a ukazetelem. Dole na konci tádla je malá clonka. Tak se zasouvá do kuželové díry v trámci. Vode teče zhora a čím větší průtok, tím více se clonka zatlačí důlů. Jsou tam poměrně velké vůle, takže není moc pravděpodobné, že by se to nějak zaseklo. Ta fotka je co. To je ten regulační impus?
Odpovědět
Jj to je ten regulační ventil...co je pod prutokomery.
Odpovědět
Tak jsem tu po pár denní odmlce. Jen ještě budu reagovat na předchozí rady či psaní. Průtokoměry mám takové jako jsou na fotkách u začátku příspěvku - tudíž plastové s pružinkou a červeným plováčkem (klasické). To co jsem tu poslal na posledy jsou ventily a tyto ventily jsou vidět na těle rozdělovače - pod průtokoměry a jimi se šteluje podlahovka. A ty jak šly hladce, tak jdou z těžka. Proto jsem psal, jestli nemohou být zavápněné...nebo jestli se nedostal do toho bordel, prý se to může snadno stát a pak začne z toho i někdy kapat voda, protože se třeba zanese ono těsnění které tam uvnitř je a nebo odejde a mohlo by to průtok blokovat. Jen má domněnka. Nicméně zpět k tomu, co jste mi zde radil. Čerpadlu jsem vycvaknul tzv. PM konektor a jak je vidět na fotce jel na maximum. S průtokoměry či zaseknutými průtokoměry to ani nehlo. Zkusil jsem i vypnout kotel - všechny průtokoměry zůstaly na svých polohách včetně těch zaseknutých a to i při opětovném spuštění kotle. Jinak k těm okruhům jsem zjistil společně s partnerkou, že obývák sice má 25m2 a kuchyně 10,5m2, nicméně je to tak, že okruh z kuchyně přesahuje i do části obývacího pokoje, tudíž obývák může být s kuchyní "napůl". A to už si myslím, že nemůže být problém. Hlavně tedy problém je v jednom pokoji a to POKOJ 1 což je pokoj s výměrou 13,3m2. Co je pro mne ještě zajímavé, ať sem dám všechny informace, co si ještě z minulosti vybavuji je to, že když se to poprvé spustilo, krásně a rovnoměrně to všude topilo, několik měsíců a poté začaly z ničeho nic chládnout 2 dětské pokoje. Cca o 2 stupně byly níže. A šlo to tak daleko, že nakonec oba tyto pokoje chládly až do "nuly". Nesahalo se absolutně na nic. Teď po celé té operaci s REMS jednotkou tento problém zůstal jen u jednoho z těchto pokojů - měl tendenci po několika hodinách se rozbíhat a do dvou dnů padal a padal...až přestal úplně topit. Dnes po 4 dnech a bez jakéhokoliv štelování, kdy pokoj vůbec nejel, máme 22,3 stupňů...ale od noh stále zima, ale už ne taková jaká byla. Mám za to, že se probudil, ale není to ono a hlavně nevím, co se stalo? Vím, že už se nám to jednou stalo minulou zimu před Vánoci. Všude 20 stupňů a po týdnu topení to začínalo lézt nahoru po desetinách stupních. Jako by se to rozjíždělo. Současná situace je taková, že sice v pokojích teplota OK, ale od noh pocitově zima - respektive stoupnu někde a krásně cítím teplo...přešlápnu kousek dál a teplo necítím....Tyto zóny jsou všude po baráku. A jen podotýkám že topím do vody 38 stupňů a žádná sláva. Na počátku jsme topili na 33 do vody a všude bylo pomalu přes 23 stupňů výsledná teplota Vzhledem k tomu, že se vše vyčistilo, a to včetně kotle a vše se plně odvzdušnilo, už zbývají jediné varianty či možnosti nebo příčiny. Buď vyměnit čerpadlo za silnější s dopravní výškou 7m (po konzultaci s Brotje - Ginger), ale nemyslím si, že to nakonec čerpadlem je, když ani teď to nereaguje na plný výkon dosavadního čerpadla s dopravní výškou nastavenou 4m. Zas*até ventily a čerpadlo je neprotlačí (prý není problém v těle rozdělovače, že tam je průchod velký), ale v samotných ventilech se to zužuje a stačí nějaká nečistota nebo zarostení a může to dělat odpor. Jen trocha úvah. A pak už to jen v létě demontuju ten rozdělovač a koupím jiný. A to bude už poslední možnost. Více mě nenapadá. Jsem si jistý, že ve vodě již být problém nemůže. Trošku se divím, že tyto rozdělovače od Giacominni se pohybují mezi 15-20 tis. a celková obsluha hrůza. Soused má Novaservis za ani ne 5000 a naprostá spokojenost a když porovnám i Giacominni cenu s těmi co jsem dnes viděl a byly to i nerez a s čerpadlem a stály kolem 14ti tisíci, tak moc nerozumím asi cenové politice některých firem. Je to takové nepohodlné s tím imbusem a nepřijde mi to nijak kvalitně rozdílné od ostatních rozdělovačů. No každopádně, jak píšu, koupil bych nový....max za 7000,- a uvidím. Čerpadlo se mi tam už nevleze, to mohu zkusit nechat vyměnit v kotli za silnější...ale pak už nevím. Měl jsem tu asi tak 6 lidí a v podstatě všichni z oboru a nikdo tohle ještě neviděl a nikdo neví. ABSOLUTNĚ.
Odpovědět
Zapomněl jsem foto - čerpadlo plný výkon, průtokoměry tam kde byly celou dobu. Zkoušel jsem i několikrát zatáhnout, odtáhnout, jestli se nerozeběhnou ty průtokoměry. Ale vůbec nic
Odpovědět
Omlouvám se. Tady to je
Odpovědět
Nikde jsem se nedočetl že by jste čistil oběžné kolo čerpadla, stačí jedna hrudka o průměru 2-3mm a výkon čerpadla bude poloviční. Taky bych se podíval jestli se rotor točí lehce v ucpávce. Případně bych zkusil jiné čerpadlo, že na něm nastavíte maximální výtlak neznamená že to ten výtlak má.
Odpovědět
Čerpadlo bylo také čištěno a tam nebylo nic. Ty průtokoměry se nijak zvlášť nehýbaly už v prvopočátku. Byly všechny kolem 1-1,5l/h a vše pár měsíců fungovalo bez problémů. Nikdy ale nešlo udělat to, že bych něco přiškrtil a nebo otevřel a spadlo to na 4l/h nebo aspoň 2l/h. Uvidíme, co udělá výměna čerpadla. Osobně si "myslím", že je problém s rozdělovačem, ať už s rozdělovačem samotným nebo jeho štelovacími ventily na imbus.Ale jak říkám, domněnka.
Odpovědět
Ty omezovače pod průtokoměry za nic nemůžou a pokud jsou vytočené na minimu, tak není co řešit, tím to není. Kupovat nový rozdělovač je nesmysl. Je to v podstatě jen trubka. Není problém ho vymontovat rozebrat a vyčistit. To se týká i průtokoměrů. Ty můžete vyčistit samostatně. Uzavřete oba ventily na přívodech rozdělovače a pak je můžete vyšroubovat. V roztoku kyseliny citronové je vyčištěte a rozhýbejte. Před osazením zpět zkontrolujte, zda tam není nějaký bordel. Hned v úvodu jste psal o nějakém magnetickém bordelu a že jste měl ucpaný filtr. Součástí oběhového čerpadla je velice silný permanentní magnet. Pokud Vám tam vletěl nějaký magnetický bordel, tak zřejmě máte částečně ucpané čerpadlo. Proto se před čerpadlo má osazovat magnetický filtr. Např. od Giacomi to vypadá takto https://www.hydrostop.cz/eshop/magnet... Něco takového tam máte ? Nebo tam máte obyčejný filtr něco jako toto https://eshop.panfitinka.cz/p/valvex-... Zkontroloval jste znovu, zda filtr není ucpaný ? Zřejmě jste si zadělal na problém hned v počátku, kdy jste napustil topení nevhodnou vodou (jak jste psal v úvodu s nějakými kuličkami manganu). Pokud vím, tak to čerpadlo se nechá rozebrat a lze oddělit samotný motor. Ten lze i koupit samostatně. Dávat další čerpadlo do rozdělovače je nesmysl. Jinak ty rozdíly teplot podlahy jsou způsobené malým průtokem. Vy máte dost vysokou nátokovou teplotu. Takže začátek trubky je horký, ale díky malému průtoku se voda rychle ochladí. Ty trubky se motají do dvojité spirály, takže se střídá teplejší trubka s chladnější. Normálně se nastavuje průtok tak velký, aby pokles teploty mezi nátokem a koncem trubky byl do 5C. Podle teploměrů na rozdělovači máte teplotní rozdíl kolem 10C. To je špatně a tak se nedivte, že někde máte místa teplejší a hned vedle citelně chladnější. JInak normálně se topí tak nízkou teplotou, že prakticky nepoznáte, zda podlaha topí.
Odpovědět
Profilova fotka
@martas85 Podle mého je někde bordel a je něco ucpané. Nebo jsou moc dlouhé okruhy. Jsou fotky z realizace? Kde by bylo vidět jak je to motané? Je to měsíc co máme zalitou podlahu betonem, okruhy máme jeden nejkratší 63 m pak jsou kolem 70-80 m a jediný obývák kde jsou dva okruhy tak první má cca 98 m a druhý 103 m ostatní okruhy kolem 70-90 m. Rozdelovac jsem vzal 8 okruhový od CUBE čerpadlo je jediné a to v tepelném čerpadle grundfos, průtoky jdou krásně regulovat. Rozteče jsem volil 15 cm všude, tam kde jsou dveře či okna tak zhuštěno na 10 cm po celé šíří okna či dveří a vzdálenosti od nich cca do 80 cm. Ložnice je rozteč 20 cm. Koupelna 10 cm. Podlaha je rovnoměrně teplá. Tam kde jsem záměrně vynechal potrubí (vana, šatní skříně) tak tam je lehký rozdíl znát to je jasné. V potrubí je nemrznoucí směs tím že máme monoblok. Nemohu úplně soudit zatím topíme 4 den ale aspoň píšu jak to funguje nám při tomto zapojení. Samozřejmě se s tím taky seznamuji. Jinak topení jsem řešil se @zubr487. Díky němu jsem to dal 💪. Takže mu také patří to díky.
Odpovědět
@zubr487 trochu mimo téma, já mám novostavbu, tč daikin a průtoky podlahou tč škrtí na cca 7l/min po většinu času, mám 12 okruhů,topí mi to bez problému na 23st, ale chtěl bych topit nižší teplotou abych co nejvíc šetřil a na to bych potřeboval větší průtoky. Jediný čím se dá v tomto tč ovlivnit průtok je rozdíl teplot, ale musím ho dát na 3st aby se zvedl na cca 20l/min dlouhodobě, myslíte že to je ok a ubrat na křivce nebo se spíš bude tč trápit při tak malém rozdílu teploty zpátečky? Teď je -2st a topím na 29st, doma je 22,5st.
Odpovědět
Takže, magnetický filtr jsem již zmiňoval, že mám...a ano, mám ten, který je právě v odkaze. Byl čištěn před Remsem i po něm. = čisto. To čerpadlo, co je v kotli musí utáhnout 11 okruhů. Samozřejmě, pokud je OK. Jinak průtokoměry jsem čistil už asi 3x. Jinak, když se to dělalo REMSem, tak není nutná jakákoliv demontáž, obzvláště po 2x BC831, která vyžere totálně vše včetně těch největších bordelů...tudíž, když to tam bylo 1 den, vypuštěno, 2 den, vypuštěno...3. den REMS a jeli okruh po okruhu....Kuličky manganu měli sousedi a jak píšu po BC831 by tam nezůstal ani šušeň 🙂
Odpovědět
Jinak, jak jsem měl ty průtokoměry venku a čistil je, tak ty červené plováčky, včetně pružinek krásně fungovaly...Žádný zásek. Jakmile jsem je dal zpět do rozdělovače, zůstaly dva kousnuté. Rems, protože má silný tlak, tak pod jeho tlakem to chodilo jak jsem ještě nikdy neviděl. Rems se odpojil, zapnul se kotel a dva průtokoměry se vrátily na polohu, jak je vidět - jako zaseknuté. Takže fakt nevím.
Odpovědět
@lipsak nevím co máte za TČ, ale obvykle se průtok reguluje na teplotní rozdíl 5st. Zrovna nedávno se zde řešil klasický problém. Pokud je jeden okruh výrazně kratší, nebo jsou použité koupelnové žebříky, pak tyto okruhy fungují jako zkrat. Nejvíc vody protéká těmito okruhy. Voda se nestačí ochladit a regulace proto snižuje průtok. Ve výsledku je celkový průtok nízký a samozřejmě v delších okruzích je mizivý průtok. Vypadá to, že máte podobný problém, protože 7l/min je hodně málo. Nejjednodušší je zkontrolovat teplotu vratných trubek. Na trubky nalepte papírovou lepící pásku. Hlavní ventily nechte plně otevřené a po ustálení zkontrolujte pomocí infrateploměru teploty. Tam, kde jsou vyšší omezte průtok pomocí předregulace na průtokoměrech. Jinak snížení teplotního spádu ničemu nevadí. Přesněji nevadí to TČ a jediné co může vadit je hlučnější oběhové čerpadlo a trochu vyšší spotřeba.
Odpovědět
@martas85 pokud jste ty průtokoměry měl vyndané, tak víte sám, že to plastové táhlo má dost velkou vůli a nemá se tam co zaseknout. Jedině zda není nějaký bordel v trubce, kam se průtokoměr šroubuje. Psal jste, že při čištění REMSem z toho lítal bordel. Zatím jediné co mě napadá je, že máte v čerpadle nalepený bordel. Jenže pravděpodobnost, že se současně zaseknou všechny průtokoměry a ještě se ucpe čerpadlo je mizivá. Ještě jedna věc. Jakmile jste zvedl výkon oběhového čerpadla, měl narůst hluk samotného čerpadla. Pokud např. přiložíte šroubovák jedním koncem na rozdělovač a druhým na ucho, měl by jste slyšet vyšší hluk. To opravdu platí? Stále se mi nezdá. Docela by mě zajímalo, jaké jste měl průtoky v době, kdy to údajně fungovalo. Pokud platí to, že jste nikdy neviděl větší průtoky, než 1l/min, tak máte moc dlouhé okruhy, nebo nějaký průšvih mezi rozdělovačem a kotlem. Případně sem dejte fotky rozvodů. Nemáte to náhodou dělané nerezovými vlnovci ? Jinak ta Vaše informace, že čerpadlo utáhne až 11 okruhů není pravda. Klidně utáhne třeba 20 okruhů, jenže u dobře realizovaného systému. To znamená nepřekračovat mezní délky okruhů a do rozvodů nevkládat zbytečné odpory. Jedním z nich jsou i ty vlnovce.
Odpovědět
Výkon čerpadla byl znát, i poslechem u něj v kotli.U rozdělovače jsem nevyzkoušel.Když to fungovalo úplně na začátku všechny prutokomery byly srovnane v jedne rovině na průtoku cca 1-1,5l/h.Ale při jakékoliv priskrceni a opětovném povolení na mac jsem nikdy neviděl že by to litalo nahoru dolů...jen se u stropu pohoupali.
Odpovědět
@martas85 Motáme se stále dokolečka. Osobně si stále myslím, že máte moc dlouhé okruhy. Pak stačí blbě udělané rozvody mezi kotlem a rozdělovačem, trochu ucpaný filtr a je to kelu. Přidejte fotky rozvodů mezi kotlem a rozdělovačem. Psal jste, že průtoky byly od začátku kolem 1l/min a vše fungovalo. To je samozřejmě nesmysl. Takže od začátku máte problém s malými průtoky. Od začátku máte problém s praktickou nemožností něco regulovat a od začátku máte problém s nevyrovnanými teplotami díky velkému teplotnímu spádu. Jen si zřejmě postupně všímáte negativních projevů malého průtoku. Problém je, že jste momentálně zvedl výkon čerpadla minimálně na dvojnásobek a podle Vás se nezměnilo vůbec nic. Výměna oběhového čerpadla za výkonnější tedy zřejmě taky nemomůže. Je to dané tím, že vztah mezi průtokem a tlakovou ztrátou není lineární ale je v mocnině. Takže pokud chcete zvýšit průtok na dvojnásobek, musíte tlak zvednout čtyřnásobně. Chtělo by to zjistit, jak dlouhé máte okruhy. Dále je možné, že máte nějakou chybu v rozvodech. Nevím co si mám myslet o větě, že i při plném uzavření průtoku se průtokoměr jen zhoupne a zůstane na původní hodnotě. Ty průtokoměry a ventily jsou tak primitivní, že se na tom nemá co porouchat a navíc by muselo dojít k poruše na všech okruzích. To je tak nepravděpodobné, že Vám skoro nevěřím. Měnit rozdělovač klidně můžete, ale je to zbytečné vyhazování peněz. Není problém oba trámce vymontovat, vyčistit a zkontrolovat. Třeba to provizorně připojíte pračkovou hadicí a vyzkoušíte, zda funguí průtokoměry, omezovače a ventily.
Odpovědět
Pojďme na to logickou úvahou. První kde by byl problém by byl obývák. Což problém nebyl a jako první ihned začal topit po projetí REMSem a naopak onen pokoj odpadl po dvou dnech čištění. Takže třebaže budou okruhy v obýváku o něco více delší, zde problém nevidím. Nebo v této věci. Dál, pokud by čerpadlo nestíhalo, nestíhalo by od začátku. Není v něm žádný bordel ani nyní. Někde mám fotku a klidně ji sem hodím, když se zapnulo úplně nově topení a jak jsou všechny průtokoměry srovnané do roviny a to na maximálním průtoku 1,5l/h. A vše konstantně fungovalo 6 měsíců a topilo se do vody 31 stupňů. Půl roku to je úplně v pořádku. A hned na začátku bych se nikdy nedostal na průtok 2l/h. Jednoduše, to co jsem psal ohledně těch průtokoměrů. Při sepnutí kotle s čerpadlem a při mém přiškrcení se ty průtokoměry skoro ani nehnou - maximálně se pohnout ale minimálně - jen cuknutí v rozmezí 1 - 1,5l/h. Nic víc. A jinak jak jsem psal, tak když kotel vypnu průtokoměry zůstanou na svých místech...v žádném případě žádné nedorazí do nuly. Po opětovném zapnutí se zachvějí na svých pozicích a zůstávají. Za mě je od počátku problém v rozdělovači a nebo ve štelovacích ventilech. Maximálně jen zkusit ono druhé čerpadlo. Ale magnetický filtr je ok a čerpadlo taky - co se týká nečistot. Navíc kdyby byl onen magnetický filtr zanesen, tak kotel začne povětšinou cyklovat. Což dělal původně, než se to vyčistilo. A to nyní nedělá. Remsem se projel celý kotel a dvakrát se magnetický filtr čistil. Poprvé byl logicky špinavý z uvolněných nečistot a podruhé už tam nic nebylo. To bylo po tom strojním čištění.
Odpovědět
@martas85 furt se to tu točí v kruhu a už se v tom člověk ztrácí. když topite a čerpadlo jede na plno. Zastavte všechny okruhy až na ten pokoj co nejde průtokoměr by měl stoupnout a měla by ta voda jít i slyšet. Navíc spatecka by měla být skoro stejně tepla jako vstup díky rychlému průtoku zkuste sejde vědět co se děje.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?