Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e a máš zateplený sokl? já jsem to udělal toto léto a moc to pomohlo...
Odpovědět
Profilova fotka
@pekbit No a vo to mě de 🙂. Jestli to vůbec jde vytopit podlahou. Mě se to zatím nepodařilo. Proto jsem takový nedůvěřivý, zvlášť když udáváš takový teploty. 🙂. Spotřeba je pěkná, ale taky toho až moc neřekne, protože ještě topíš dřevem. Jestli protopíš tu elektřinu a ještě k tomu 10M3 dřeva, tak už to zas tak bezva není. Každopádně to vypadá, že to máš asi dobře izolovaný, pokud ti to vytopí jen podlaha i když možná jinou teplotou 🙂. Doufám, že po tmelení na tom budu taky tak. Dík.
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 Sokl samozřejmě zateplený.
Odpovědět
@fredd1e @vorelmato Fotka pěkná, nápad zajímavý, ale budťo to nebude těsné (nebude opravdu fungovat), nebo v tom bude kondenzovat vlhkost na vnitřní straně toho tmelu. Myslím že Polák to neříká pro nic za nic, že se má tmelit zevnitř....
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak vlhkosti bych se u sednute stavby fakt nebál, to není OSB. Já přemýšlím, že bych zatmelil jenom ty rohy, jinak to z venku všude sedí perfektně. I ty sedla jsou z velké většiny OK, ale těch pár děr při takovém vichru jako je dnes, bohatě stačí a to nemrzne.
Odpovědět
@vorelmato pokud nezatmelíš komplet, tak tam ten průvan pořád budem jenom ho přesměruješ. V zimě bude ten tmel rozhodně to nejchladnější místo a skoro bych se vsadil že se tam prostor pro zimní kondenzaci a jarní plíseň najde. Když se to ale zatmelí zevnitř, tak pro kondenzaci nebudou podmínky, nehledě na asi menší spotřebu tmelu.
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak no hádat se nebudu, já jen vidím jak si ten barák hospodaří s vlhkostí a nemyslím že by se to dělo. Pochopím to u preizolovane pasivní stavby, kde ta vlhkost nemá kam jít, ale u difúzně otevřené stavby, tak dokonale odvetrane, jako je ta naše, se kondenzace a plísně opravdu nebojím.
Odpovědět
Profilova fotka
@pekbit pekna spotreba to mam vicemene stejnou jen bez toho topeni do podlahy 🙂
Odpovědět
Vážení a milí soukmenovci, Řeknete, kolik muže stát střecha s nadkrokevni izolaci včetně zastřešené terasy? Domeček bude mít půdorys 8x10,5 a terasa 10,5x 3m... hrubý odhad stačí. Přišla nám nabídka od pokryvace a me se jen protocily panenky......😱
Odpovědět
@90veronika90 ještě teda včetně peti střešních oken...
Odpovědět
Profilova fotka
@90veronika90 tipovačka ...700 tis.
Odpovědět
@90veronika90 600K - 1M podle vrstvy nadkrokevky.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@90veronika90 já tě asi nepotěším, ale mega, zvláště, máš-live střeše okna, může to být i víc. Samozřejmě závisí také na tom, jaká bude ta izolace. Dělali jsme střechu docela nedávno. Teda pokud vám střechu na klíč bude dělat firma. Pokud byste ledacos zvládli svými silami, tak byste hodně ušetřili
Odpovědět
Profilova fotka
@90veronika90 jaká bude plocha střechy? Krov je hotový? Krytina koupená, nebo ji dodá střechař? střešní okna obyč, nebo v elektrice...? Hromosvody budou? okapy a ostatní klempířina - střechaři? My jsme si udělali takovou malou výběrovku na nacenění práce po položkách a vybírali podle toho... Krytina pálená engoba 125.000,-, střechaři práce + plechařina atd. cca 220.000,- před 6 lety. bez nadkrokevky, podbití přesahů a verandy jsme si dělali sami, krov byl hotový, chlapci "jen" položili folii, nabili latě a palety jim podával jeřáb(kt. jsem platil já) půdorys stavby 9 x 10m + 3,5 x 10 veranda, střecha 260m2 jen rovné plochy bez úžlabí a jiných komplikací, za 4 dny měli ve 3 hotovo i s úklidem. Nenaděláš nic Dnes bych teda krytinu kupoval přes střechaře, protože mají velké slevy na materiál a dá se smlouvat...
Odpovědět
Profilova fotka
@90veronika90 srub 8x10M nadkrokevka 120 tis. materiál a práce. nadkrokev se dává pouze nad obytný prostor. zbytek se dorovná hranoly. nemá smysl zateplovat přesahy a podlomenice. geodett si to myslím montoval sám. je to systémovka. dá se to, když člověk ví jak...
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e s tím dřevem je to kravina. na celý rok nám bohatě stačí 5metrů a máme fakt teplo. sedím pořád v tričku s krátkým. otužilec nejsem. 🙂 podlahovkou topíme jen cca měsíc v roce. ty tam už bydlíš nebo ne?
Odpovědět
Profilova fotka
střechu jsme dělali v roce 2018. Krovy byly hotové již od výrobce srubu. Střechaři položili záklop (prkna naše), fólie, izolace kontralatě, latě, tašky Bramac (od nich), okapy, oplechování komína, plechařina celkově, bez práce s hromosvodem. Izolaci a různý jiný materiál jsme pořídili sami (z ciziny). Střecha 300 m2, žádné úžlabí, žádné střešní okno. Než se střecha dodělala, za tu dobu se 2x zvyšovali ceny materiálu. Ne že bychom si mohli dovolit dělat výběrové řízení, ale chodili jsme s prosíkem za střechařskou firmou, která měla dobré reference a my byli rádi, že si na nás udělali čas, neboť řemeslníci tady prostě nejsou. A ti, co případně tady jsou, tak jdou často dělat za hranice. Všechno dohromady téměř mega. Ale zato mohu také poskytnout dobré reference na kvalitní práci
Odpovědět
Profilova fotka
@90veronika90 zdar, strecha 691 550 Kc - bez prace vse ve vlastni rezii, krome krovu ale ten neni v teto cene rozmer strechy 19,1 x 11,7 m tasky a folie - 107t nadkrokevka 16 cm - 206t (zateplena cast pouze na obytnou casti - cca 2/3 plochy strechy) prkna na zaklopy - 250t okapy - 15t stresni okna 5 ks - 50t zbytek nejaky drobnosti jako late, mrizky, plech, ... - 63t takze s praci urcite kolem milionu zadny problem - ceny z roku 2015
Odpovědět
Profilova fotka
@tomas80 Jo bydlím druhým rokem. a snažím se to spárovat pec/podlaha co nejkomfotněji a zároveň úsporně, takže večer si přitápím do podlahy.... Není to jednoduchý, obě topení jsou vlastně akumulační(což jsem asi s těmi kabely udělal chybu, že jsem ji dal až pod 5cm anhydritu) a sladit to optimálně není řádná pr..l. Jen mě napadlo, co by kdybych nemohl topit v peci a podivil jsem se při zkoušce, že jsem srub vůbec nevytopil. Tak proto to tak rozebírám a sháním někoho, kdo srub vytopí jen podlahou a kromě @pekbit (a to mu ještě moc nevěřím 🙂 sorry jako ) jsem zatím na nikoho nenarazil. V důsledku jde o ho... , zatím mě ruce neupadly, tak můžu topit v mrazech i v peci. Jen mě to zajímalo jestli vlastně ten srub je na tom opravdu izolačně tak dobře, jak se tady traduje. 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e tak já to klidně zkusím, ale ted nemají byt mrazy...
Odpovědět
@fredd1e Nechci Vám brát iluze, ale sruby jsou na tom izolačně blbě. Tepelný odpor stěn je běžně třetinový proti klasickému izolačnímu zdivu nemluvě o nedefinovatelné infiltraci. Ono i spočítat TZ srubu je spíše odhad
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e pokud nevěříš, klidně přijeď. Nevím tedy, jak to máš daleko k Brnu, ale klidně kvůli tobě zapnu podlahu a nebudu topit v krbu. V nastavení ti ukážu parametry a co tě na 100% přesvědčí, bude moje drahá polovička, která má raději puštěnou podlahu, protože potom samozřejmě nestudí. 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 ja si nestezuji, podle vypoctu mam mit spotrebu 22 MW rocne, spotrebuju 8 m dreva (necelych 5 m3) a 4 MW protopim v elektrine, coz je v souctu nejakych 13 MW a zijeme bez omrzlin 🙂
Odpovědět
@fredd1e vzdyt jsem ti psal,ze to vytopim jen podlahou celkem snadno. Alespon tuto zimu jo, zatim nejde zkusit pri vetsim mrazu, ale to se zatopem pocitam, vlastne se na rozjeti pece vzdy tesim. Tak topim a pecu masisko 😋. Pri 21st. na termostatu je me teplo jak pri 25 v byte. Ke spokojenosti me ve srubu staci, kdyz dosahnu jen 19st. Nemam temer zadne pukliny a klady sedi celkem slusne (nemam srovnani) , mensi skviry jsou ale netahne,nebo aspon ne tak,jak to citim v byte od plastaku (hlavne na nohy).
Odpovědět
Profilova fotka
tak pratele drzim palce at drzej sruby v tom vetru
Odpovědět
@geodett to je ten problém s masivní dřevostavbou, neumí číst, jinak by věděla že má spotřebovat víc tepla.
Odpovědět
Profilova fotka
@pekbit Dík za pozvání. Asi budu muset přijet, protože máš perpetum mobile 🙂. Jsem kousek (10km) od Brna na druhou stranu. (a vezmu si teploměr) cituji" Podlahovku máme vodní, z tepelného čerpadla, a když ji pustím, tak mám nastavenou teplotu vody podle venkovní teploty, do -5C tam jde voda 21C a při -10C 23C. Zatím to bohatě stačilo. Je pravda, že hadice jsou položeny v podlaze hodně nahusto a v celé ploše místnosti Kdyby snad uhodilo -20, tak by tam mělo jít 25C. " Sakra uznej, že vodou 21°C nemůžeš vytopit nic na 23°C (nemluvě o nějakých ztrátách). Navíc podlaha tak do 25-26°C je pociťově studená. Nevěřím, že by to jakékoli manželce připadalo fajn.....teda pokud taky nejste lední medvědi jako @xavik 😄 Samozřejmě tento názor @zubr487 je pouze teoretický bez znalostí praxe. Izolační schopnost je skvělá, problém jsou jedině netěsnosti.
Odpovědět
@fredd1e předem chci říct, že Vám vůbec nekritizuji roubenku. Je to srdeční záležitost. Osobně se mi taky líbí a pro ekologii je to přínosnější, než super pasivy nadupané technologií. Faktem ale je, že stěna roubenky má s bídou U=0.4W/m2K. Moderní domy mají bez problémů U menší než 0.15W/m2K. Minimální požadovaná hodnota je 0.25W/m2K. Nevím, nezjišťoval jsem stav, ale zřejmě bude problém po roce 2020 postavit roubenku bez nějakých ošulení. Spíše jde o to, že firma, co Vám počítala podlahovku s tím nepočítala a dimenzovala podle zvyku.
Odpovědět
@fredd1e ke me to taky nemas moc daleko. Se mnou je to jen blby v tom, ze vytapim pouze na vikend, pac tam nebydlim. Taky neni dodelano, chybi poradne udelat mezery nad okny - zde momentalne bych videl zatim nejvetsi ztraty - a srub nema nikde v int. dvere - vytapim tu krabici v celem objemu. Mereni tvym teplomerem by bylo dobry srovnani. Ledni medvedi nejsme, ja mam radeji doma teplejc (idelane trenkova teplota), vic nez moja, a kolem te 20ky ve srubu je fakt pohoda.
Odpovědět
@zubr487 sam jsi napsal, ze spocitat to, je jen teorie a v tom jedinym jsi se trefil. Papirove jsou masivni drevostavby podhodnocene, takze se holt na klasicke stavebni povoleni rodinneho domu stavet nebudou. Uprimne, to uz neni nas tu problem 😄 Prvni odkaz z googlu cituji: "Dřevo má výborné tepelně izolační vlastnosti. Díky vynikající buněčné struktuře izoluje dřevo 15krát lépe než beton, 400krát lépe než ocel a 1770krát lépe než hliník. Poskytuje tak např. s šířkou 2,5 cm vyšší tepelnou odolnost než 11,5 cm silná kamenná stěna. Přitom je dřevo maximálně stabilní, má dlouhou životnost a je flexibilní z hlediska zpracování." Druhy odkaz s vlastni studii: https://bit.ly/2UGoFxM Nejpodrobneji je to popsane v knize Srubove domy z kulatin na str.44 - 47.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?